استوری و لایو استوری در اینستاگرام

از آنجایی که روز به روز به تعداد شبکه های اجتماعی اضافه شده و رقابت بین آنها مشکل تر می شود، اینستاگرام باید به قابلیت های خود اضافه کند چرا که باید بتواند هم کاربران فعلی خود را راضی نگه داشته و هم کاربران جدیدی را به سوی خود جذب نماید. یکی از قابلیت هایی که اخیرا به اینستاگرام اضافه شده، استوری است!

بعد از مدتی چون این قابلیت با بازخورد خوبی مواجه شد، اینستاگرام تصمیم به توسعه این ویژگی گرفت. یعنی لایو استوری نیز به اینستاگرام اضافه شد. اما بسیاری از کاربران فرق بین این دو قابلیت را نمی دانند. برخی از کاربران نیز نمی دانند که چگونه باید از آن ها استفاده کرد.

در این قسمت از مجموعه آموزش های اینستاگرام نحوه ساخت استوری و لایو استوری در اینستاگرام آموزش داده می شود. شما می توانید از این ویژگی برای افزایش فالوور های خود استفاده کنید. با فالوجت همراه باشید.

استوری و لایو استوری در اینستاگرام

ویژگی مشترک استوری و لایو استوری

استوری به همان پستی گفته می شود که شما می توانید برای مدت ۲۴ ساعت در صفحه خود قرار دهید. چرا که بعد از این مدت، به صورت خودکار از اینستاگرام حذف می شود. لایو استوری نیز تنها به مدت 24 ساعت قابل پخش است. اما اگر قابلیت پخش مجدد برای آن فعال شده باشد، می توان آن را بعدا مشاهده کرد. با پنل افزایش فالوور اینستاگرام به سمت رویاهایتان گام بردارید.

بیشتر بخوانید» نحوه گذاشتن استوری در اینستاگرام

چگونه در اینستاگرام استوری قرار دهیم

انجام این کار، خیلی سخت نیست. فقط نیاز است که مراحل زیر را گام به گام طی کنید.

1. به صفحه کاربری خود در اینستاگرام مراجعه کنید، در قسمت سمت راست صفحه یک دکمه وجود دارد که شبیه علامت جمع است. آن را انتخاب کنید و وارد قسمت استوری شوید.

2. در صفحه ای که برای شما باز می شود، می توانید به گالری عکس خود مراجعه کنید. همچنین می توانید به طور مستقیم وارد دوربین گوشی خود شده و عکس یا فیلم قرار دهید. اگر می خواهید ویدیو ضبط کنید، دکمه دایره را نگه دارید. اما اگر می خواهید عکس بگیرید روی همان دکمه دایره ضربه بزنید.

3. اگر می خواهید ادیتی روی عکس یا فیلم انجام دهید، می توانید از همان فیلترهای اینستاگرام و قلم مو استفاده کنید. این فیلترها محدود بوده و قابلیت های زیادی ندارند، اما کار شما را راه می اندازند.

4. سپس گزینه انجام شد یا Done را انتخاب می کنید تا استوری ذخیره شود. اگر می خواهید آن را منتشر کنید کافی است تیک پایین صفحه را انتخاب کنید. درباره خرید ربات اینستاگرام در این مقاله بخوانید.

استوری و لایو استوری در اینستاگرام

چگونه در اینستاگرام می توان اسلاید شو درست کرد

شاید برای شما هم این سوال ایجاد شده است که چگونه برخی از افراد می توانند چند استوری را در قالب اسلاید شو در اینستاگرام به اشتراک بگذارند و در سایت های مختلف مانند دیجیاتو به دنبال آن بوده اید. پس پیشنهاد می کنیم مطالب این قسمت را تا انتها مطالعه کنید.

برای قرار دادن چند استوری، شما هر بار باید مراحلی که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم را تکرار کنید. پس هیچ نکته خاصی وجود ندارد. تنها نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که استوری های شما اگر ترتیب دارند، به ترتیبی که می خواهید آنها را بارگذاری نمایید.

پس با استفاده از این قابلیت، شما می توانید ویدئوهای بیشتر از ۱۵ ثانیه را در استوری قرار دهید. فقط باید آنها را به چند بخش ۱۵ ثانیه ای، تبدیل نمایید. اگر بخواهید از تصاویر گالری خود عکسی را منتشر کنید، کافی است در استوری اینستاگرام خود صفحه را به سمت پایین بکشید تا گالری دستگاه شما نمایان شود. پس از انتخاب تصویر مورد نظر مراحل قرار دادن تصویر را دوباره تکرار کنید. با انجام این مرحله می توانید استوری خود را منتشر کنید. پس از انتشار استوری کاربران برای مشاهده آن باید در بالای فید پیج خود، روی آیکون دایره ای حساب شما کلیک کنند. حال اگر از استوری خود راضی نیستید می توانید در بالای هر عکس و ویدیو استوری خود روی آیکون سه نقطه کلیک کرده و آن را حذف نمایید.

بیشتر بخوانید» آموزش تبدیل اکانت اینستاگرام به بیزینس پروفایل

فالوور

لایو استوری در اینستاگرام چیست

از دیگر ویژگی های اینستاگرام که باعث محبوبیت این پلت فرم شده، قابلیت لایو استوری است. این ویژگی به شما اجازه می دهد تا در هر لحظه ویدیوی زنده خود را برای کاربران منتشر کنید. همچنین می توانید در همان لحظه به نظرات کاربران و کامنت هایی که برای ویدیو زنده شما می گذارند پاسخ دهید. در واقع لایو اینستاگرام فیلمی است که شما به طور زنده می گیرید و فالوورهایتان به صورت زنده آن را تماشا می کنند. این قابلیت در بین بسیاری از کاربران اینستاگرام با استقبال زیادی مواجه شده است. کاربران برای مقاصد مختلفی نظیر آموزش، تبلیغات و… از پخش زنده استفاده می کنند.

لایو استوری اینستاگرام روشی حرفه ای برای تولید محتواست. از لایو اینستاگرام می توانید به منظور افزایش ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنید.

 مدت زمانی که این فیلم در صفحه شما می ماند همان ۲۴ ساعت است. اما تفاوتی که با استوری دارد این است که به صورت لایو بوده و امکان برقراری ارتباط همزمان با دوستانتان را فراهم می کند. یعنی دوستانتان می توانند با کامنت گذاشتن در لایو با شما صحبت کنند. شما نیز می توانید با خواندن نظراتشان در همان لحظه جواب آنها را بدهید.

شما می توانید با روش های گوناگون، استوری های خود را جذاب تر کنید. برای اینکه بیشتر در این رابطه بدانید، به مقاله اضافه کردن استیکر و ایموجی در استوری اینستاگرام مراجعه کنید.

چگونه لایو استوری در اینستاگرام بسازیم

برای ایجاد لایو استوری اینستاگرام ابتدا باید از نسخه آپدیت شده اینستاگرام استفاده کنید.

سپس وارد حساب کاربری خود در تب هوم شوید. آیکون دوربین را در گوشه سمت چپ بالا انتخاب کنید.

در لیست فرمت های استوری موجود در پایین صفحه گزینهLive  را انتخاب کنید.

نکته: برای ضبط لایو استوری اینستاگرام نیاز به اینترنت پر سرعت دارید. چرا که اگر اینترنت ضعیف باشد پیغام خطا دریافت خواهید کرد.

تعداد بازدیدکنندگان لایو در بالای صفحه و تعداد کامنت های ارسالی در پایین صفحه نمایش داده می شود.

درصورتی که بخواهید کامنت خاصی مورد توجه دیگران قرار بگیرد می توانید آن را در بالای صفحه برچسب گذاری کنید.

پیغامی با عنوان Checking  conection دریافت می کنید. پس از بررسی اتصال اینترنت شروع به ضبط کردن کنید.

زمانی که شما یک پخش زنده را در اینستاگرام شروع می کنید، توسط نوتیفیکیشن شناور اینستاگرام و در قسمت استوری به فالوورهای شما اطلاع داده می شود که شما در حال برگزاری لایو هستید.

برای این که تفاوت بین لایو استوری و استوری معمولی مشخص باشد، آیکون شناوری نمایش داده خواهد شد.

اگر نمی خواهید که دوستانتان نظری برای شما ارسال کنند می توانید با استفاده از تنظیماتی که در بخش ۳ نقطه قرار دارد، حالت بستن نظرات را انتخاب کنید. در این صورت دیگر نه کسی نظر می دهد و نه دوستان شما آن نظرات را می خوانند.

اگر می خواهید بدانید که در لحظه چه تعداد از فالوورهای شما در حال تماشای لایو استوریتان هستند، می توانید از آیکون چشم استفاده کنید.

اگر می خواهید بدانید چه مدت از زمان لایو شما باقی مانده است، با تب روی آیکون لایو آن را مشاهده می کنید.

هر زمان که خواستید لایو خود را به اتمام برسانید می توانید از آیکون پایان یا End استفاده کنید.

در صفحه بعد از شما می پرسد آیا می خواهی ویدیو لایو خود را متوقف کنید. در اینجا باید بر روی گزینه End video کلیک کنید.

پس از پایان ضبط لایو از طریق گزینه Share to story لایو خود را به صورت استوری منتشر کنید.

با پایان دادن لایو استوری اینستاگرام، تعداد افرادی که آن را مشاهده کرده اند، به همراه پروفایل شان  نمایش داده می شوند.

اگر بخواهید لایو اینستاگرام خود را حذف کنید باید بر روی گزینه Delete video کلیک کنید. در این صورت پنجره ای باز می شود. حالا بر روی گزینه Delete ضربه بزنید

پس از استوری کردن لایو می توانید در قسمت feed آن را مشاهده کنید.

پس از باز کردن لایو استوری اینستاگرام با انتخاب نماد سه نقطه عمودی در گوشه پایین سمت راست، یک منو باز می شود. در اینجا با انتخاب گزینهsend to  می توانید لایو ضبط شده را به یک شخص یا تعداد بیشتری ارسال کنید. افزایش فالوور اینستاگرام واقعی با فالوجت ممکن است.

استوری و لایو استوری در اینستاگرام

نکات مهمی که در رابطه با لایو استوری باید بدانید

ویدئو ضبط شده برای لایو در حافظه یا گالری تلفن همراه شما ذخیره نمی شود. پس اگر به آن نیاز دارید حتما بعد از بارگذاری آنها را در گوشی خود ذخیره کنید.

لایو استوری مانند استوری معمولی این اجازه را به شما می دهد که تعیین کنید چه کسانی از لایو شما دیدن کنند. خرید 10k فالوور اینستاگرام اعتبار و به دنبال آن مخاطبان پیج شما را افزایش می دهد.

لایو استوری دو نفره

لایو دو نفره

همانطوری که پیش تر گفتیم امکان لایو استوری یکی از قابلیت های محبوب و پرطرفدار شبکه اجتماعی اینستاگرام است.  به کمک آن افراد می توانند به صورت زنده و مستقیم با دنبال کنندگان خود در ارتباط باشند. همچنین امکان تعامل با کاربران از طریق نظرات میسر است.

پس از استقبال گسترده کاربران اینستاگرام از این قابلیت امکان جدیدی فراهم شد که افراد بتوانند به صورت دو نفره به پخش زنده ویدیویی بپردازند. یعنی به این صورت که هنگامی که شما در حال گرفتن لایو اینستاگرام هستید، شخص دیگری را هم به لایو خود اضافه کنید. برای این منظور باید بر روی علامتی که به شکل دو صورتک در پایین صفحه لایو قرار دارد کلیک کنید. این گونه می توانید لیست افرادی را که در حال تماشای لایو استوری اینستاگرام شما هستند ببینید. با انتخاب فرد مورد نظر و انتخاب گزینه Add در صورت پذیرفتن اعلان اضافه شدن، او را نیز به لایو خود دعوت کنید.

یادتان باشد شما تنها یک نفر را می توانید به لایو خود اضافه کنید. این فرد هم حتما باید در حال تماشای لایو شما باشد.

تا چند وقت پیش افراد فقط می توانستند دوستان خود را به لایو دو نفره دعوت کنند. اما اکنون با کمک قابلیت جدید اینستاگرام، امکان درخواست پیوستن به لایو دیگران نیز فراهم شده است.

ارسال درخواست پیوستن به لایو استوری دیگران

اول اینکه جهت شرکت در لایو دیگران، باید در هنگام تماشای لایو آن ها دکمهRequest  را بزنید.

سپس در صورت پذیرش از جانب طرف مقابل، تنها چند لحظه فرصت دارید تا خود را برای لایو اینستاگرام آماده کنید.

در این شرایط لایو شما به همراه لایو استوری طرف مقابل در قالب یک لایو دو نفره برای مخاطبان اینستاگرام نمایش داده می شود.

لایو استوری اینستاگرام

چگونگی پذیرفتن یا رد کردن درخواست پیوستن به لایو اینستاگرام

اگر شما آغاز کننده لایو اینستاگرام باشید، می توانید در قسمت کامنت ها تعداد درخواست ها جهت پیوستن به لایو استوری خود را ببینید.

با انتخاب دکمه viwe می توانید لیست درخواست ها را مشاهده کنید.

در این لیست باید فرد مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس دکمهGo live with…   را انتخاب کنید.

چنانچه علاقه ای به پیوستن دیگران به لایو خود را ندارید، باید دکمه Cancel را بزنید.

چند نکته که لازم است درباره لایو دو نفره بدانید

هریک از افراد شرکت کننده در لایو می توانند از فیلترهای جداگانه برای خود استفاده کنند.

میزبان لایو استوری اینستاگرام با کلیک بر روی گزینهX  می تواند فرد شرکت کننده در لایو دو نفره را حذف کند. همچنین فرد شرکت کننده نیز می تواند با این دکمه از لایو خارج شود.

فرد برگزار کننده لایو می تواند تعیین کند که ویدیو لایو همانند استوری ذخیره شود و یا اینکه نشود.

زمان ضبط لایو، با کلیک بر روی آیکون دو صورتکT افرادی را که قصد اضافه شدن به لایو را دارند مشاهده کنید.

هنگامی که به لایو فرد دیگری وارد شوید، تمامی کاربران فرد میزبان شما را مشاهده خواهند کرد. هرچند که آن ها فالوورهای شما نباشند.

بیشتر بخوانید» چگونه پربازدید ترین هشتگ های فارسی اینستاگرام را بیابیم؟

نحوه ذخیره سازی لایو استوری اینستاگرام

برای دسترسی به ویدیو لایو وارد برنامه اینستاگرام خود شوید. سپس صفحه را به سمت راست بکشید.

پس از آن بر روی دکمه Start live video ضربه بزنید تا ویدیوی لایو را شروع کنید.

وقتی ویدیو لایو خود را با موفقیت ارسال کردید و خواستید آن را به پایان برسانید، بر روی دکمهEnd  که در گوشه سمت راست قرار دارد کلیک کنید.

اینستاگرام از شما برای پایان دادن به ویدیو لایو سوال می کند. در این صورت گزینه End live video option را انتخاب نمایید. دقیقا همان مراحلی که در بالا توضیح دادیم.

 پس از پایان ویدیو لایو استوری اینستاگرام گزینهSave  را در گوشه سمت راست بالا انتخاب کنید. با این کار ویدیو لایو شما در گالری گوشی ذخیره می شود.

در همان صفحه دکمه جا به جایی آبی رنگ وجود دارد تا ویدیو زنده خود را به عنوان وضعیت ویدیویی اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

حتما قبل از قرار دادن ویدیو به عنوان وضعیت اینستاگرام آن را در گالری ذخیره کنید. زیرا اگر از برنامه خارج شوید لایو استوری اینستاگرام خود را گم می کنید. در این صورت راهی برای بازگرداندن آن نخواهید داشت.

اگر ویدیو لایو خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، چندین بار قابل پخش است. اما بعد از گذشت ۲۴ ساعت به صورت خودکار از بین می رود.

چند نکته درباره لایو

چند نکته درباره لایو استوری اینستاگرام

جهت اطلاع از لایو دیگران تنها باید شخص مورد نظر را دنبال کرده باشید. اینستاگرام به محض ضبط لایو توسط آن شخص، به شما اطلاع رسانی خواهد کرد.

برای شروع تماشای ویدیوی شخصی که لایو گذاشته است بر روی پروفایل وی ضربه بزنید.

چگونه می توان لایو خود را برای دوستان دایرکت کرد

برای این کار روی آیکون در گوشه پایین سمت راست لایو در حال پخش ضربه بزنید. حالا نام کسی را که می خواهید لایو را برایش ارسال کنید، انتخاب نمایید. برای اشتراک گذاری لایو به یک نفر گزینهSend separately  را انتخاب کنید و برای ارسال به یک گروه در دایرکت گزینه Send a Group را بزنید.

تاپ لایو اینستاگرام

ویدیوهای زنده اینستاگرام که به صورت عمومی در حال پخش است را تاپ لایو می گویند. وقتی به قسمت اکسپلور بروید گزینه ای به نام تاپ لایو در بالای صفحه ظاهر می شود. با انتخاب آن می توانید به پخش زنده ویدیوها دسترسی پیدا کنید. با کشیدن صفحه به سمت راست و چپ می توانید ویدیوهای زیادی را تماشا کنید. خرید لایک اینستاگرام به سرعت بازدید پیج شما را افزایش می دهد.

روش دیدن باز پخش لایو استوری اینستاگرام

اگر امکان پخش مجدد فعال باشد هنگامی که شما صفحه اینستاگرام خود را باز می کنید، این لایو ویدیو که قبلا ضبط شده، برای شما در بالای صفحه و در داخل دایره رنگی نمایان می شود. هنگامی که در حال تماشای باز پخش لایو استوری اینستاگرام هستید، می توانید با کشیدن صفحه به سمت راست یا چپ  ویدیو را به عقب و جلو ببرید.

اگر کسی که باز پخش لایو او را تماشا می کنید چند لایو به اشتراک گذاشته باشد، شما می توانید با لمس فلش هایی که در بالای لایو قرار دارد، آن ها را عوض کنید.

کارشناسان ما در فالوجت، بهترین مشاوره ها را در زمینه خرید ربات اینستاگرام به شما ارائه خواهند داد.

سخن پایانی

لایو استوری اینستاگرام یکی از قابلیت هایی است که محبوبت بسیاری پیدا کرده است. بسیاری از کاربران از این ویژگی اینستاگرام برای افزایش درآمد خود استفاده می کنند. با کمی خلاقیت می توانید از لایو اینستاگرام به عنوان ابزاری مفید برای بازاریابی استفاده کنید. فقط به خاطر داشته باشید که این ویدئوها به صورت زنده پخش می شوند. پس کاملا با احتیاط عمل کنید تا با خطای کمتری مواجه شوید.

در این مقاله تلاش کردیم که تمامی جزئیات درباره لایو استوری را با شما درمیان بگذاریم. امیدواریم که نهایت استفاده را از این مطالب برده باشید. چنانچه سوالی در این زمینه داشتید، با ما در قسمت نظرات در میان بگذارید.

چگونه فالور بگیرم

 

۶ دیدگاه دربارهٔ «استوری و لایو استوری در اینستاگرام»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .