آموزش ارسال دایرکت اینستاگرام: چگونه دایرکت بفرستیم؟

قابلیت ارسال دایرکت اینستاگرام یکی بهترین قابلت هایی است که اینستاگرام برای تعامل خصوصی مخاطبان با هم در نظر گرفته است. بسیاری تصور می کنند ارسال دایرکت موضوعی ساده و پیش پا افتاده است در حالی که از تمام قابلیت ها و نکات ان اطلاعی ندارند در این مطلب از فالوجت به آموزش تمام نکات دایرکت اینستاگرام می پردازیم.

چرا استفاده از دایرکت اینستاگرام مهم است؟

اینستاگرام، شبکه اجتماعی است که این روز ها تبدیل به ابزاری برای کسب درآمد بسیاری از افراد شده است. بنابراین اگر شما می خواهید کسب و کاری در اینستاگرام دارید، این مسئله اهمیت دارد که شما استفاده از تمام قابلیت های آن را به خوبی بلد باشید.

به علاوه، آشنایی با دایرکت اینستاگرام، نه فقط برای کسب و کار ها بلکه برای افرادی هم که می خواهند ارتباطات جدید با افراد جدید برقرار کنند اهمیت دارد. افزایش فالوور اینستاگرام با فالوجت به راحتی امکان پذیر است. 

دایرکت اینستاگرام چیست؟

دایرکت اینستاگرام، قسمتی است که از طریق آن می توانید برای افراد پیام خصوصی بفرستید. وقتی کسی از شما خواست به او دایرکت بدهید یعنی در اینستاگرام به او پیام خصوصی بدهید.

در دایرکت اینستاگرام امکان ارسال متن، عکس، ویدیو، گیف و… وجود دارد. همچنین دایرکت اینستاگرام قابلیت ها و ویژگی های خاص زیادی دارد که در ادامه خواهیم گفت.

ارسال دایرکت در اینستاگرام

ارسال دایرکت اینستاگرام برای افزایش فالوور

یکی از استفاده هایی که می توان از دایرکت اینستاگرام کرد، استفاده در جهت افزایش فالوور است. اما چطور می توان از طریق دایرکت فالوور ها را افزایش داد؟

در گذشته برخی از پیج ها برای جذب فالوور به دایرکت افراد مختلف پیام هایی ارسال می کردند که از آن افراد دعوت می کرد از پیج شان دیدن کنند. اما این کار چندان هوشمندانه به نظر نمی رسد. چرا که حس اس ام اس های تبلیغاتی را به اشخاص القا می کند و باعث گارد گرفتن و مقاومت افراد می شود.

پس چگونه از طریق دایرکت به جذب فالوور کمک کنیم؟ شما می توانید برای فالوور های جدید پیام های صمیمانه و خوشامد گویی بفرستید یا گاهی اوقات به طور تصادفی، از میان اشخاصی که به شما Direct Message داده اند، هدیه بدهید.

همچنین برای افزایش فالوور هایتان، خرید فالوور فیک ایده خوبی است که بسیاری با استفاده از آن توانسته اند مخاطبان خود را چندین برابر کنند.

چگونه از دایرکت اینستاگرام استفاده کنیم؟

بصورت کلی برای ارسال دایرکت اینستاگرام دو روش وجود دارد. در روش اول وقتی اینستاگرام را باز می کنید گزینه خانه یا Home را انتخاب کنید. صفحه ای که پست های اخیر دوستان شما در آن نمایش داده می شود. بعضا به این صفحه ، فید اینستاگرام یا صفحه Feed اینستاگرام هم می گویند.

استفاده از دایرکت اینستاگرام

در این صفحه و در گوشه سمت راست با یک گزینه مکعبی مواجه می شوید که با لمس آن وارد دایرکت می شوید. لیست مکالمات خصوصی شما یا کامنت اینستاگرام شما در این صفحه دیده می شود. 

در قسمت سمت راست گزینه به اضافه را بزنید و روی ارسال پیام یا Send Message کلیک کنید. در این مرحله با انتخاب فرد مورد نظر می توانید این پیام را برای او دایرکت یا پیام خصوصی کنید.

روش دوم این است که به پروفایل اکانت کاربری بروید که قصد دارید برای او دایرکت ارسال کنید. در بالای  صفحه اصلی پیج او باید گزینه سه نقطه را بزنید و با انتخاب گزینه ارسال پیام یا Send Message پیام تان را در دایرکت برای او ارسال کنید.

تفاوتی ندارد اکانت مورد نظر شما خصوصی باشد و یا عمومی در هر دو حالت می توانید اقدام به ارسال دایرکت برای شخص بکنید. همچنین اگر به دنبال افزایش تعداد دایرکت هایتان هستید، می توانید با خرید کامنت اینستاگرام توجه کاربران را جلب کنید تا پیام های دایرکت شما افزایش یابند. می توانید با مراجعه به صفحه خرید لایک فالوجت تعداد لایک و به دنبال آن بازدید پیج خود را بالا ببرید.

ارسال دایرکت از پروفایل

مدیریت دایرکت اینستاگرام

از روش اول گفته شده یعنی قسمت Home می توانید وارد پیام های خصوصی و یا دایرکت اینستاگرام خودتان شوید. معمولا اگر دایرکت از سوی افرادی باشد که شما آنها را فالو نکرده باشید دایرکت بصورت درخواستی است و با دو گزینه  قبول(Allow) یا رد (Decline) همراه است.

اگر گزینه قبول را بزنید کاربر می تواند برای شما دایرکت ارسال کند. اما اگر رد کنید نمی تواند برای شما اقدام به ارسال دایرکت کند. حال اگر از طریق گزینه Decline All اقدام کنید می توانید کلیه دایرکت های ناشناس را رد کنید.

پاک کردن دایرکت اینستاگرام

ارسال عکس یا ویدئو از طریق دایرکت

زمانی که شما وارد قسمت دایرکت اینستاگرام می شوید، افرادی که قبلا با آن ها در دایرکت صحبت کرده اید، در آن قسمت حضور دارند. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، می توانید با لمس آیکون دوربین کنار اسم هر شخص، برایش تصویر ارسال کنید.

اگر می خواهید به شخص جدیدی دایرکت ارسال کنید، دو راه وجود دارد. یکی از طریق لمس آیکون مداد در سمت راست بالای دایرکت ها و راه دوم از طریق پروفایل شخص و انتخاب گزینه  message است.

همچنین آیکون دوربین که مشاهده می کنید، برای برقراری تماس صوتی است.

 

راه های ارسال دایرکت

بیشتر بخوانید: چگونه اینفلوئنسر شویم ؟

ارسال پست اینستاگرام از طریق دایرکت اینستاگرام

برخی از افراد نیز علاقمند هستند که فیلم و یا عکسی را که در اینستاگرام مشاهده می کنند برای فالوور اینستاگرام و یا دوستان خود دایرکت کنند برای این کار  باید از زیر عکس و یا ویدئو  آیکون فلش را انتخاب کنید، اکانت یا اکانت های مورد نظر خود را وارد کنید و اگر دوست دارید متنی را بنویسید و سپس بر روی گزینه ارسال یا Send کلیک کنید.

البته در این حالت روش دیگری هم هست و آن هم اینکه از طریق کامنت اینستاگرام این کار را انجام دهید. از زیر پست اینستاگرام مورد نظر کافی است گزینه کامنت را انتخاب و اکانت فالوور مورد نظر خود را انتخاب و او را به اصطلاح منشن کنید و ارسال را بزنید. 

ارسال پست از طریق دایرکت

 

ارسال پروفایل با استفاده از قابلیت دایرکت اینستاگرام

یکی دیگر از قابلیت های منحصر به فرد اینستاگرام امکان دایرکت کردن پروفایل کاربران اینستاگرام است. برای این کار باید وارد پروفایل شخص مورد نظر شوید و بر روی گزینه سه نقطه کلیک  و گزینه copy profile Url را انتخاب کنید.

پس از آن، لینکی که کپی کرده اید را در دایرکت شخصی که می خواهید برایش دایرکت ارسال کنید، paste کنید.

ارسال پروفایل با استفاده از قابلیت دایرکت اینستاگرام

بیشتر بخوانید: آموزش پاک کردن اکانت اینستاگرام

ارسال هشتگ به عنوان پیام خصوصی از طریق دایرکت اینستاگرام

حال اگر قصد دارید یک هشتگ را به عنوان یک پیام خصوصی برای یک یا چند نفر از اعضا فالوور اینستاگرام خود ارسال کنید باید بر روی هشتگ اینستاگرام مورد نظر کلیک کنید یا لمس کنید. در سمت راست گزینه فلش خمیده شکل مشخص می شود. با انتخاب این گزینه می توانید فرد یا افراد مورد نظر خود را انتخاب و هشتگ را به عنوان یک پیام خصوصی برای آنها ارسال کنید.

اگر شما شخصی هستید که زیاد لایو برگزار می کنید، خرید بازدید لایو اینستاگرام یکی از گزینه های بسیار موثر برای افزایش بازدید کنندگان شماست. 

ارسال لوکیشن ( Location) یا موقعیت مکانی از طریق دایرکت اینستاگرام

با رفتن به موقعیت مکانی می توانید این موقعیت مکانی را انتخاب و با لمس فلش خمیده شکل و انتخاب افرادی که قصد دارید این موقیت مکانی را با آنها به اشتراک بگذارید می توانید آن را برای این افراد ارسال کنید.

بیشتر بخوانید: ثبت لوکیشن در اینستاگرام

پاک کردن یک پیام از دایرکت اینستاگرام

اگر پیام، عکس و یا فیلم یا هر چیز دیگری را در دایرکت اینستاگرام با فالوور اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته اید و پشیمان شده اید می توانید چه قبل از مشاهده فرد مورد نظر و چه بعد از آن این پیام را حذف کنید. برای این کار کافی است وارد صفحه دایرکت اینستاگرام و یا صفحه مکالمه  مورد نظر شوید سپس پیام را انتخاب کنید و دست خود را چند لحظه روی آن نگه دارید و سپس با ظاهر شدن گزینه ها گزینه Unsend را انتخاب کنید تا پیام حذف شود.

پاک کردن یک پیام از دایرکت اینستاگرام

نکته۱ : در نظر داشته باشید که برای ارسال دایرکت اینستاگرام الزامی نیست که فرد مورد نظر در لیست فالوور اینستاگرام شما باشد. می توانید از بین کاربرانی که شما را هم فالو نکرده اند کاربرانی را برای ارسال دایرکت انتخاب کنید. این یک تکنیک افزایش فالوور و بازاریابی اینستاگرام هم هست.

نکته ۲: با استفاده از قابلیت دایرکت اینستاگرام نهایتا می توانید یک پست را به ۱۵ نفر بصورت هم زمان ارسال کنید.

ارسال دایرکت با استفاده از ربات اینستاگرام

زمانی که شما یک پیج بیزینسی با تعداد فالوور خیلی بالا دارید، ممکن است نتوانید پاسخ همه دایرکت ها را بدهید. یا ممکن است دوست داشته باشید برای فالوور های جدید، پیام خوش آمد گویی بفرسید.

برخی نرم افزار ها یا به اصطلاح ربات ها هستند که این کار را برای شما انجام می دهند. همچنین این ربات ها قابلیت ارسال دایرکت به صورتی جمعی را دارند.

ربات ارسال دایرکت

این قابلیت ربات اینستاگرام باعث می شود تا تعامل بسیار خوبی با فالوور اینستاگرام از همان ابتدا توسط شما شکل بگیرد و فالوور اینستاگرام تان به شما بیشتر اعتماد کند. با همین قابلیت می توانید انواع تبلیغات، شرایط فروش، مسابقات و کمپین ها و غیره را برای کاربران خود از طریق دایرکت ارسال و یا به فالوورهای تازه وارد اطلاع رسانی کنید.

تغییر تم دایرکت اینستاگرام

به تازگی قابلیتی به دایرکت اینستاگرام اضافه شده است که شما می توانید تم یا فالب دایرکت تان را تغییر دهید و از تم های رنگی مختلف برای آن استفاده کنید.  البته این قابلیت هنوز برای همه اکانت ها فعال نیست اما به زودی همه اکانت ها امکان استفاده از این قابلیت را خواهند داشت. کافیست اپلیکیشن اینستاگرام خود را به روز رسانی کنید. برای تغییر تم دایرکت، طبق مراحل عکس زیر عمل کنید:

افزودن تم دایرکت

در این مقاله به طور کامل درباره ارسال دایرکت اینستاگرام و قابلیت های مختلف دایرکت صحبت کردیم. اگر سوالی در خصوص ارسال دایرکت اینستاگرام داشتید، آن را در قسمت نظرات مطرح کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به شما عزیزان پاسخ دهیم.

سوالات متداول

  • آیا می توانم پیام شخص مقابل را در دایرکت حذف کنم؟
    خیر. شما فقط امکان حذف پیام خود را دارید و نمی توانید پیام دیگران را حذف کنید. مگر اینکه کل چت را پاک کنید.
  • آیا امکان فوروارد پیام در دایرکت اینستاگرام وجود دارد؟
    خیر. در دایرکت اینستاگرام نمی توان مانند دیگر پیام رسان ها، پیام شخصی را برای شخص دیگر فوروارد کرد.
  • آیا در دایرکت اینستاگرام امکان ارسال پیام صوتی وجود دارد؟
    بله مدتی است که قابلیت ارسال پیام صوتی به دایرکت اینستاگرام اضافه شده است.

۳۱ دیدگاه دربارهٔ «آموزش ارسال دایرکت اینستاگرام: چگونه دایرکت بفرستیم؟»

    1. سلام وقت بخیر،
      طی سال گذشته فالوور هدفمند و واقی از طریق ربات ها بدست می آمدن به دلیل تغییراتی که اینستاگرام داشته ربات ها قادر به فعالیت نیستن و در حال حاضر تنها روش افزایش فالوور،فالوور فوری هستش که سرور ما در حال حاضر کمترین ریزش و بالاترین کیفیت را دارد که با مراجعه به سایت میتوانید بسته های مرد نظر خودتون را خریداری کنید

  1. سلام وقت بخیر در چه محدوده زمانی به چند نفر میشه دایرکت پیام داد؟ که اگه بیشتر از اون تعداد بشه بلاک میشه پیج

    1. ربات اینستاگرام

      سلام روز بخیر ، شما در هرساعت ۶۰ دایرکت میتوانید ارسال کنید و بیشتر از ان باعث بلاک شدن پیج شما میشود.

  2. سلام وقت بخیر چجوری میتونم پیام خوش آمدگویی در اینستاگرام در تنظیمات به صورت خودکار روشن کنم باید کدام قسمت از تنظیمات اینستاگرام برم .ممنون میشم راهنمایی کنید .

  3. سلام خواستم بدونم آیا میشه یه فیلم ۴ دقیقه ای با کیفیت Hdدر دایرکت اینستاگرام برای کسی بفرستیم؟

  4. سلام خسته نباشید امید وارم ب سوال من جواب بدید من شغلم دایرکتر هست و قوانین شرکت اینه که پیام تبلیغاتی واسه کسایی که فالو نکردم یا از فالووینگ هام نیستن باید ارسال کنم حالا من سوالم اینه که من این پیامو چجوری ارسال کنم که ریپورت نشم
    چند بار دایرکت میریم پیام تبلیغاتی میفرستم ریپورت میکنه چیکار باید بکنم

    1. سلام شما می توانید: از قسمت پروفایل وارد گزینه دنبال شوندگان شوید – در این قسمت اکانت مورد نظر را انتخاب کنید – وارد پیج فرد مورد نظر که شدید در قسمت مسیج یا همان پیام می توانید پیام خود را ارسال کنید. همچنین برای ارسال یک پیام به چند نفر وارد قسمت home (خانه) شوید روی ایکون بالا سمت راست اپلیکیشن ضربه بزنید در این قسمت آیکون بالای صفحه سمت راست (شبیه به شکل قلم و ورق) را انتخاب کنید و سپس با انتخاب مخاطبان خود پیام را برای چند نفر به صورت همزمان و گروهی ارسال کنید توجه داشته باشید در این حالت گروه چت ایجاد می شود و سایرین هم می توانند گروهی پیام ارسال کنند و از سایر مخاطبان پیام گروهی شما نیز مطلع می شوند

  5. سلام خسته نباشید.میخاستم بپرسم که چجوری اسم پیج یکیو از توی لیست ارسال پیام حذف کنم؟ینی قسمتی ک میخوام چیزیو شر کنم واسه کسی توی لیست پیشنهادی نیاد؟؟

    1. سلام و وقت بخیر یک مدت که پیام ندید جزو پیشنهادات نمیاد افراد پیشنهادی افرادی هستند که بیشتر براشون پیام ارسال کردیم یا بیشتر برامون پیام ارسال میکنند راه حل دیگه هم بلاک کردن هست

  6. سلام وقت بخیر چطور میشه یک پست جدید رو برای همه فالوور ها هم زمان ارسال کرد به صورت خودکار؟ ممنون

    1. سلام برای ارسال یک متن برای کاربرانتون ربات ارسال دایرکت هست اما اینکه پستتون را بفرسته برای همه رباتی متاسفانه وجود نداره

    1. سلام تنها راه استفاده از اپلیکیشن هایی مثل اینشات هست که فیلم را به چند قسمت تقسیم کنید و بفرستید اینستا فیلم را ارسال میکنه و محدودیت ندارد ولی زمان زیادی برای ارسال پیام میگیره

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .