آموزش تعیین سطح دسترسی در تلگرام برای ادمین

تلگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی در ایران است. از آنجایی که این اپلیکیشن یک پیام رسان قوی محسوب می شود، از محبوبیت ویژه ای در میان کاربران خود برخوردار است. اما همواره یکی از دغدغه های مدیران اصلی کانال ها، توانایی تعیین سطح دسترسی در تلگرام برای ادمین ها بود. در این مقاله بر آن شدیم تا آموزش ساده و گام به گام برای تعیین سطح دسترسی در این اپلیکیشن را با شما به اشتراک بگذاریم.

تلگرام علاوه بر دارا بودن قابلیت پیام رسانی و چت های خصوصی، ایجاد انواع مختلفی از کانال های عمومی در زمینه های مختلف را برای کاربرانش فراهم کرده است. این کانال ها می تواند موضوعات مختلفی از جمله فرزند پروری، خبری، تفریحی، گروه های مختلف آشپزی یا گروه های خانوادگی، دانشگاهی و خیلی از گروه های دیگر را شامل شود. بسیاری از این گروه ها توسط یک مدیر گروه اصلی و چند ادمین اداره می شوند.

از این رو تعیین سطح دسترسی در تلگرام از ویژگی هایی است که برای ادمین ها لازم است. از آنجایی که صاحبان مشاغل با استفاده از اپلیکیشن تلگرام به دنبال افزایش کسب کار خود هستند، بنابراین برای این گونه افراد افزایش ممبر تلگرام و رضایت کاربران و مشتریان و همچنین افزایش نرخ تبدیل مهم است. به همین دلیل تلگرام در نسخه جدید خود قابلیتی برای کنترل سطح اختیارات مدیران کانال ها، به روزرسانی کرد. قابلیت تعیین سطح دسترسی در تلگرام به مدیران کانال ها، گروه ها و سوپرگروه ها آزادی عملی بیشتری داده است.

همچنین اگر از کاربران فعال اینستاگرام باشید، مطالعه مقاله آموزش داشتن چند اکانت در اینستاگرام نیز برای شما جذاب خواهد بود. پیشنهاد می کنیم مطالب این مقاله را از دست ندهید.

فالوور

تعیین سطح دسترسی در تلگرام به چه منظور است

پیش از به روز رسانی اپلیکیشن تلگرام، تنها ادمین اصلی گروه یا کانال می توانست عکس پروفایل یا اطلاعات کانال را تغییر داده و یا پست های دیگر ادمین ها را ویرایش یا حذف کند؛ اما اکنون با اضافه کردن قابلیت تعیین سطح دسترسی در تلگرام ادمین اصلی تمام وظایف سایر ادمین ها را کنترل و مدیریت کرده و مشخص می کند که کدام ادمین می تواند کارهای مربوط به کانال را انجام دهد.

همانطور که اشاره شد تعیین سطح دسترسی در تلگرام یکی از قابلیت هایی است که برای برخی از ادمین‌ها مهم و ضروری است. علاوه بر این ممکن است یکی از اعضا از گروه حذف شده باشد و برایتان مهم است که بدانید کدامیک از ادمین‌ها این ممبر را حذف کرده است. بررسی اقدامات انجام شده در گروه نیز از مواردی است که با این قابلیت امکان پذیر است.

با توجه به مطالبی که در بالا ذکر شد، اکنون چگونگی تعیین سطح دسترسی در تلگرام را آموزش خواهیم داد.

تعیین سطح دسترسی در تلگرام برای ادمین ها

آموزش تعیین سطح دسترسی در تلگرام

شاید زمانی که تلگرام و اینستاگرام عرضه شدند، تصور نمی‌شد که به سرعت فراگیر شوند. امروز در ایران تلگرام و اینستاگرام در لیست محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی قرار دارند. از همین رو صاحبان کسب و کار هم فرصت را غنیمت دانسته و سعی می‎کنند از این شبکه‌ها، برای اهداف تجاری خود بهره‌مند شوند.

برای این افراد مسائلی همچون افزایش ممبر تلگرام، افزایش فالوور اینستاگرام، راضی نگه داشتن کاربران و افزایش نرخ تبدیل، مهم است. از همین رو می‌توان گفت قابلیتی همچون تعیین سطح دسترسی در تلگرام که در بروز رسانی تلگرام عرضه شده است، از موارد مهم برای ادمین‌ها است. برای تعیین سطح دسترسی در تلگرام مراحل زیر را دنبال کنید:

1. بر روی علامت چرخ دنده که در بالای صفحه است کلیک کنید. در این قسمت گزینه‌های زیر را در اختیار دارید:

تعیین سطح دسترسی در تلگرام

Group info: ویرایش توضیحات گروه

Recent Actions: فعالیت‌های گروه در ۴۸ ساعت گذشته را می‌توانید مشاهده کنید. همچنین می‌توانید فعالیت‌هایی همچون پاک کردن پست‌ها، حذف ممبرها و … را از این قسمت پیگری کنید.

AdminiStrators: مشاهده تعداد ادمین‌ها.

Blacklist: مشاهده لیست افراد بلاک شده در گروه.

تعیین سطح دسترسی در تلگرام

2. بر روی بخش ادمین‌ها کلیک کنید. حال در این قسمت می‌توانید تعیین کنید که چه کسی ادمین نباشد و یا چه کسانی می‌توانند به گروه ممبر جدید اضافه کنند؟

3. اگر در بخش manage group بر روی هریک از اعضا مکث کنید سه گزینه نمایان می شود.

promote to admin: عضو را به ادمین ارتقا دهید.

Restrict user: برای اعضا محدودیت ایجاد کنید.

Remove from Group: حذف عضو از گروه.

سطح دسترسی ادمین در تلگرام

4. و اما گزینه های Restrict user به شرح زیر هستند:

Read message: دسترسی خواندن پیام ها.

send message: دسترسی ارسال پیام.

send media: ارسال مدیا.

send stickers & gifs: ارسال گیف و استیکر.

Embed Links: ارسال لینک.

Banned Until: محدود کردن کاربر تا زمان مشخص شده. در این قسمت حتی شما می توانید کاربر را برای همیشه حذف یا محدود کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش گام به گام فروش در تلگرام

سطح دسترسی ادمین در تلگرام

در قسمت Blacklist هم لیست کاربران بلاک شده را مشاهده می کنید که جلوی هرکدام مشخص شده کدام ادمین آن عضو را از گروه حذف کرده است.

همانگونه که ملاحظه کردید تعیین سطح اختیارات مدیریتی برای مدیران کانال ها در پیامرسان تلگرام کار دشواری نیست.

سخن پایانی

همانطوری که از مطالب و آموزش بالا فهمیده شد، تعیین سطح دسترسی در تلگرام و مشخص شدن تاریخچه آنچه که در کانال یا گروه اتفاق افتاده جهت حفظ امنیت گروه برای ادمین ضروری است. چرا که فضای مجازی پر از افراد سودجویی است که بخاطر حفظ منافع خود به دنبال تخریب دیگران هستند. بنابراین با تعیین سطح دسترسی می توان در محیطی امن و به دور از هرگونه نگرانی در فضای مجازی به کسب وکار خود رونق داد و فعالیت خود را پیش از پیش به جلو هدایت کرد.

اگر شما از ادمین های اصلی کانال یا گروه های تلگرام هستید، نکاتی که در این مقاله به آن پرداخته شد، کمک بسیار زیادی به مدیریت شما خواهد کرد. درصورتی که در مورد آموزش ارائه شده در این مقاله سوالی داشتید فالوجت پاسخگوی سوالات و ابهامات شما خواهد بود. دیدگاه های خود را می توانید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

فالوور

۱۱ دیدگاه دربارهٔ «آموزش تعیین سطح دسترسی در تلگرام برای ادمین»

  1. آیا چنین امکانی برای مدیر اصلی گروه وجود داره که پست یکی از اعضا رو برای کل گروه حذف کنه بی این که خود اون فرد متوجه بشه؟ یعنی فقط خود فرد پست رو ببینه و دیگران نبینند؟ البته بنده خودم مدیر نیستم و امیدوارم همون طور که بعید می دونم مدیرها از این نوع اختیارهای غیرعادی نداشته باشن.

  2. من ادمین یک گروه تلگرامی هستم هر بار که میخواهم پیام یا پست یکی از اعضا راحذف کنم گزینه دلیت برای من نمیاد به مدیر هم گفتم ولی او گفت این گزینه برای شما فعال شده حال انکه گزینه دلیت هنگام کلیک کردن روی پیام مورد نظر ظاهر نمیشود،مدیر باید چه کار دیگری انجام دهد؟

    1. سلام همراه گرامی باید روی اسم گروه ضربه بزنند و در صفحه باز شده گزینه administrators ٰرا انتخاب کنند در صفحه باز شده باید روی اسم شما ضربه بزنند تا صفحه ای جدید که مجوزهای دسترسی هر فرد هست برایشان نمایش داده شود در این صفحه باید گزینه delete messages of others‌ فعال باشد برای شما تا بتوانید پیام های دیگران را حذف کنید

  3. سلام وقتتون بخیر،آیا ادمین گروه میتواند بفهمد اعضای گروه دقیقا چه پیام هایی رو پاک کردن؟من یه سری از پیام هایی رو که در گروه فرستادم پاک کردم میخوام بدونم ادمین گروه میدونه دقیقا چه پیام هایی پاک شده و براش ارسال میشه؟

    1. سلام وقت بخیر اگر هنگام حذف پیام گزینه حذف پیام برای همه اعضا را زده باشید خیر مدیر گروه هم مثل سایر اعضا نمی تواند متوجه شود پیام حذف شده در چه رابطه ای بوده

  4. سلام
    ادمین(مدیر )یک گروه خصوصی هستم ولی نمیتونم اسکرین شات یا پیام هارو فوروارد کنم باید چیکار کنم نیاز به دسترسی خاصی هست

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .