همانطور که می ‌دانید اینستاگرام امروزه یکی از بازارهای تقریبا نوظهور است که توانسته در زمینه فروش محصولات و خدمات به کسب و کار ها کمک کند.  اگر شما نیز در اینستاگرام فعالیت می ‌کنید یا قصد دارید وارد این بازار شوید و فروش خود را در این بستر افزایش دهید، در این مقاله با ما همراه باشید چرا که قصد داریم به بررسی تاثیر تعداد فالوور اینستاگرام در کسب و کار بپردازیم.

اهمیت تعداد فالوور اینستاگرام

فروش در اینستاگرام در سال‌ های اخیر و به‌ خصوص پس از همه ‌گیری کرونا، رشد چشمگیری داشته و توانسته مخاطبان بسیاری را در سراسر دنیا به خود جذب کند.

بسیاری از افراد این راه را برای خرید و فروش محصولات مورد نظر خود انتخاب می‌‌ کنند. کسانی که کسب و کارشان کلا در بستر اینترنت و فروش مجازی شکل گرفته و همین طور کسانی که کسب و کار سنتی دارند اما می‌خواهند از طریق اینستاگرام نیز در بازار مجازی فعالیت داشته و تجارتشان را از این طریق گسترش دهند.

درآمد فالوور اینستاگرام

شاید این سوال پیش بیاید که چرا دیده‌ شدن انقدر مهم است؟ درپاسخ باید گفت در دنیای امروز، بازاریابی بصری نقش بسزایی دارد. مشاغل به اهمیت حضور خود در رسانه ‌های اجتماعی مانند اینستاگرام پی برده‌ اند و به طور فعال در تلاش هستند تا راه‌ هایی را برای ایجاد تأثیر ماندگار در مصرف‌ کنندگان در سراسر جهان ارائه دهند.

با بیش از یک میلیارد مشتری بالقوه در یک زمان معین، کدام عقل سلیمی نمی ‌خواهد وارد بازار اینستاگرام شود؟

فالوور بخرم یا نخرم

فالوور بخریم یا نه؟

اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار محیط بسیار خوبی را برای تبلیغ و یا حتی ارتباط با مشتریان فراهم کرده است که بتوانند فرصت تبلیغ محصولاتشان را بدون واسطه برای مخاطبین خود داشته باشند آن‌ هم به شیوه بسیار با صرفه.

بدون شک یکی از مواردی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام در نظر مخاطبین مهم است، تعداد فالوور اینستاگرام است. هرچه این تعداد بیشتر باشد پیج شما در نظر مخاطبینی که آن را برای اولین بار می ‌بینند، جذاب‌تر خواهد بود.

در واقع آن ها براساس تعداد فالوور اینستاگرام در مورد میزان اعتبار شما نتیجه گیری می کنند و شما را قضاوت می‌ کنند.

فالوور بخریم یا نه

فالوور صفحه اینستاگرامی‌ تان، شما را تبلیغ می ‌کند و سبب افزایش تعداد دنبال‌ کنندگان شما خواهد شد. تعداد فالوور به سادگی می ‌تواند مشتری احتمالی که قصد خرید از صفحه شما را دارد به این کار ترغیب کند.

البته نباید از اهمیت این موضوع غافل شوید که خرید فالووری که منطبق با الگوریتم های اینستاگرام نباشد به معنای افزایش ناگهانی فالوور های شما آن هم با فالوورهایی که نه عکس پروفایل دارند، نه نام کاربری داری مفهوم (مثلا asdcd) نه تنها موجب رشد پیج شما نمی شود بلکه احتمال شادوبن شدن شما توسط اینستاگرام را دارد.

تاثیر تعداد فالوور اینستاگرام و لزوم خرید فالوور

همانطور که می ‌دانید راه‌ های زیادی برای افزایش فالوور اینستاگرام وجود دارد. به عنوان مثال شما می‌ توانید با انتشار عکس‌ های باکیفیت و یا فالوو کردن و تگ کردن دیگران و یا حتی درج کامنت به تعداد فالوورهای خود اضافه کنید.

اما این‌ کار زمان ‌بر است و نیاز به صبر و تلاش شما دارد و شما در طول زمان به افزایش فالوور دست پیدا خواهید کرد.

لزوم خرید فالوور

راه دیگری که برای افزایش فالوور دارید، خرید فالوور است. پس در پاسخ به این سوال که آیا فالوور بخریم یا نه، می توان گفت که پاسخ بله است اما تحت شرایطی.

خرید فالوور راه را برای شما و کسب و کار تان هموارتر می کند. اما هنگام خرید فالوور حتما به این نکات توجه کنید:

  • تعداد فالوور هایی که خریداری می کنید نباید خیلی بیشتر از فالوور های فعلی شما باشد. در واقع بهتر است افزایش فالوور پیج تان آرام آرام باشد که اینستاگرام فعالیت شما را محدود نکند.
  • از سایت های معتبر خریداری کنید که فالوور هایتان با کیفیت باشند و ریزش کمی داشته باشند.
  • فقط به خرید فالوور اکتفا نکنید و به فکر افزایش لایک ها، کامنت ها، ویو استوری و تعامل پیج تان هم باشید.

نسبت لایک به فالوور

همانطور که قبلا گفتیم، شما نباید صرفا به خرید فالوور اکتفا کنید. زمانی که شما فالوور خریداری می کنید، اگر تعداد فالوور ها نسبت به بقیه فاکتور ها (لایک، کامنت، ویو پست و استوری و…) خیلی بیشتر باشد، پیج شما در نظر مخاطبان، غیر معتبر به نظر می آید.

نسبت لایک به فالوور

علاوه بر آن، هوش مصنوعی اینستاگرام به این نتیجه می رسد که پیج شما به اندازه کافی خوب نبوده چرا که با وجود داشتن فالوور زیاد، تعامل مخاطبان با آن زیاد نیست در نتیجه پیج تان را ارتقا نمی دهد و وارد اکسپلور نمی کند.

در نتیجه شما باید به فکر خرید لایک، خرید کامنت و… باشید تا نرخ اینگیجمنت پیج تان را افزایش دهید و اعتبار و وجه خود را در نظر مخاطب تثبیت کنید.

اینستاگرام به چه کسانی پول میدهد؟

اینستاگرام، به طور مستقیم به شما پول نمی دهد، اما می تواند به درآمدزایی شما کمک کند و روی افزایش درآمدتان تاثیرگذار باشد.

مثلا اگر شما بلاگر یا اینفلوئنسر باشید، می توانید از طریق تبلیغات در اینستاگرام، کسب درآمد کنید. همچنین می توانید از طریق فروش محصول یا ارائه خدمات خاص (مانند برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزش و…) کسب درآمد کنید.

میزان درآمدی که کسب می کنید، به تعداد فالوور هایتان بستگی دارد، هرچه تعداد فالوور های شما بیشتر باشد:

  1. افراد بیشتری شما را می شناسند در نتیجه مشتری هایتان بیشتر می شود.
  2. به دلیل شهرت بیشتر، تعرفه تبلیغات و قیمت محصولات و خدمات تان افزایش می یابد.
آیا اینستاگرام پول می دهد

آنچه در این مطلب گفتیم تاثیر تعداد فالوور اینستاگرام در موفقیت کسب و کار شما را نشان می‌ دهد. هرچه تعداد دنبال کننده شما در اینستاگرام بیشتر باشد وضعیت فروش شما نیز بهتر خواهد شد.

اما فقط اینستاگرام نیست که به افزایش درآمد شما کمک می کند. شما می توانید از طریق شبکه های اجتماعی دیگر نظیر یوتیوب یا حتی اپلیکیشن نسبتا جدید کلاب هاوس هم کسب درآمد کنید و با خرید فالوور کلاب هاوس، مخاطبان و مشتری های خود را بیشتر کنید.

سوالات متداول

  • آیا خرید فالوور به افزایش درآمد مان کمک می کند؟
    بله خرید فالوور باعث افزایش مخاطبان پیج تان می شود و در نتیجه فروش و درآمد شما را افزایش می دهد.
  • چگونه بفهمیم فالوور های کسی فعال هستند؟
    هرچه نسبت لایک به فالوور های شخص بیشتر باشد، فالوور های فعال او بیشتر اند.
  • اینستاگرام به چه کسانی پول می دهد؟
    اینستاگرام به طور مستقیم به شما پول نمی دهد اما می تواند به طور غیر مستقیم باعث درآمدزایی و افزایش درآمد شما شود. فاکتور هایی مثل تعداد فالوور، تعداد لایک و… در این درآمد موثر اند.