نحوه رفتن پست به اکسپلور چگونه است؟ و چطور می توانیم کاری کنیم تا پست هایمان وارد اکسپلور شوند؟ در ادامه این مطلب پاسخ این سوالات را خواهیم داد. همچنین توضیحاتی پیرامون نحوه تنظیمات اکسپلور اینستاگرام را در اختیارتان قرار می دهیم. اگر می خواهید بدون نصب اپلیکیشن اینستاگرام وارد اکانت خود شوید، ورود به اینستاگرام بدون نصب را در این مقاله مطالعه کنید. همراه ما بمانید.

چگونه پست خود را جهانی کنیم؟ (چیکار کنم پستم بره تو اکسپلور؟)

صفحه اکسپلور (Explore page) در اینستاگرام یکی از ارزشمندترین صحفات در پلتفرم های مختلف شبکه های اجتماعی است. اگر مطالب و پستهایی که منتشر می کنید به این صفحه راه یابند، شانس بسیار بالایی برای جذب و افزایش مخاطب خواهید داشت و امکان آنکه دیگران پیج اینستاگرامی و پروفایل شما را فالو کنند، بیشتر خواهد شد.

وقتی گوشه پایین سمت چپ صفحه اینستاگرام خود (تصویر زیر) آیکون ذره بین را انتخاب کنید، به صفحه اکسپلور دسترسی پیدا می کنید.

نحوه رفتن پست در اکسپلور چگونه است

در این صفحه پست ها و ویدئوهای مختلفی برای شما به نمایش در خواهد آمد. این پست ها و ویدئوها همگی به کاربرانی تعلق دارند که شما آنها را فالو نکرده اید. دقیقا به همین خاطر است که صفحه اکسپلور برای کسب و کارها و کاربرانی که به دنبال افزایش فالوور هستند ارزش زیادی دارد. در این صفحه اگر فرضا یکی از پست ها نظر بازدیدکننده ای را جلب کند، ممکن است وارد پروفایل کسی شود که این پست متعلق به او است و امکان آنکه او را دنبال کند وجود خواهد داشت.

بسته ترکیبی پلتفرم فالوجت که همزمان لایک و ریچ و ایمپرشن شما را افزایش می دهد تضمین کننده ورود شما به اکسپلور اینستاگرام است. با بسته های خرید اکسپلور اینستاگرام این کار راحت تر می شود.

سؤال مهم این است که نحوه رفتن پست به اکسپلور پیج اینستاگرام چگونه است و چطور می توان کاری کرد که پست هایمان در این صفحه در معرض دید دیگران قرار بگیرند؟

پاسخ اینستاگرام به این سؤال آن است که پستهای قرار گرفته در صفحه اکسپلور طی فرایندی خودکار و با توجه به علاقه مندی های کاربران (مطالبی که لایک می کنند یا پستهایی که زیرشان کامنت می گذارند) تعیین می شوند.

نحوه رفتن پست در اکسپلور پیج

البته متخصصانی که الگوریتم اینستاگرام و شیوه تحلیل پستهای صفحه اکسپلور توسط آن را بررسی کرده اند پاسخ دیگری برای این سؤال پیدا کرده اند.

به باور آنها بهتر دیده شدن پستها در اینستاگرام مهمترین عاملی است که در آشنایی با نحوه رفتن پست به اکسپلور نیازمند توجه است.

در واقع هرچه تعداد کسانی که از پستهایمان در اینستاگرام بازدید می کنند بیشتر شود، احتمال آنکه پست به صفحه اکسپلور راه یابد بیشتر خواهد شد.اما چگونه می توان این کار را انجام داد؟ در ادامه خواهیم گفت.

راهکارهایی برای بهتر دیده شدن پست در اینستاگرام

در ادامه تعدادی از بهترین راهکارهایی را معرفی خواهیم کرد که برای بهتر دیده شدن پست به اینستاگرام کاربرد دارند. با استفاده از این راهکارها احتمال رفتن پست به صفحه اکسپلور در اینستاگرام را افزایش خواهید داد.

۱. کسب اطلاعات دقیق و جزئی راجع به فعالیتهای مخاطبان هدف و تمایلات آنها

اولین و مهمترین گام در آشنایی با نحوه رفتن پست به اکسپلور و افزایش شانس بازدید از پستها شناسایی دقیق علایق مخاطبان هدف و زیر نظر گرفتن فعالیتهای آنها است.

منظور از مخاطبان هدف کسانی است که بسته به حیطه کاری، تخصصی یا علایق خود، قصد دارید آنها را به پروفایل و پیج اینستاگرامی خود جذب کنید.

بهتر دیده شدن پست در اینستاگرام

برای این منظور باید انجام دو کار اساسی را در دستور کار خود قرار دهید:

  • کسب اطمینان از شناسایی دقیق محتوایی که مخاطبان هدف شما به دیدن آن تمایل دارند.
  • تولید محتوا و گذاشتن پست به اینستاگرام با توجه به اطلاعاتی که از این تجزیه و تحلیل به دست می آورید.

اما چگونه می توانید این کار را انجام دهید و از علایق مخاطبان هدف خود در اینستاگرام مطلع شوید؟ با پیش گرفتن دو راهکار زیر:

  • اکانتهایی را که مخاطبان هدف شما دنبال می کنند فالو کنید. به این صورت محتوایی که در صفحه اکسپلور شما به نمایش درخواهد آمد، شباهت زیادی با آنچه مخاطبان هدف شما می بینند پیدا خواهد کرد. از این محتوایی که می بینید برای طراحی پستهای خود ایده بگیرید.
  • از ابزار تحلیلگر خود اینستاگرام (Instagram Insights) برای بررسی وضعیت دیده شدن پستهای مختلف در صفحات اکسپلور کاربران استفاده کنید. برای این منظور وارد ابزار مذکور شوید، بر روی گزینه «content» (محتوا) و سپس بر روی گزینه «posts» (پستها) کلیک کنید. در این قسمت خواهید دید که هر یک از پستهای شما در صفحه اکسپلور چه تعداد از کاربران نشان داده می شود. از پست هایی که بیشتر دیده می شوند برای فعالیتهایی آتی ایده بگیرید و سعی کنید مطالب بیشتری شبیه به آنها طراحی کنید.
آنالیتیکس اینستاگرام اکسپلور
تعداد بازدید پست به اکسپلور در Instagram insights

با خرید کامنت هم شانس بیشتری برای دیده شدن پستها خواهید داشت. وقتی کاربر ببیند کامنتهای بیشتری زیر پست شما گذاشته شده است، پروفایل و پیج شما در نظرش اعتبار بیشتری پیدا خواهد کرد.

خرید اکسپلور
خرید اکسپلور
خرید اکسپلور

۲. توجه ویژه به اهمیت تولید محتوای ویدئویی

توجه به اهمیت تولید محتوای ویدئویی در بحث آشنایی با نحوه رفتن پست به اکسپلور نکته بسیار مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد. اگر دقت کرده باشید وقتی وارد پیج اکسپلور اینستاگرام می شوید ویدئوهایی که در آن هستند به طور خودکار به نمایش درمی آیند که شانس فوق العاده خوبی است برای جلب توجه مخاطب و بازدیدکننده؛ البته اگر بتوانید کاری کنید که محتوای ویدئویی شما به این صفحه راه یابد. برای این منظور چه باید کرد؟

اول از همه باید سعی کنید که با توجه به اطلاعاتی که از مرحله قبلی پیدا کرده اید (شناسایی علاقه مندیهای مخاطبان هدف و آنچه بیشتر برایشان جذابیت دارد و توجهشان را جلب می کند) محتواهای ویدئویی بیشتری درست کنید. هرچه بیشتر این نوع محتوا را تولید کنید شانس رفتن یکی از اینها به صفحه اکسپلور بیشتر خواهد شد.

تولید محتوای ویدئویی در اکسپلور اینستاگرام

نکته دیگر به کیفیت ویدئوهایی که درست می کنید ارتباط دارد. نیازی به آن نیست که فرضا با دوربین های گران قیمت تصویربرداری کنید یا آنکه برای تدوین ویدئوهایی که درست می کنید وقت خیلی زیادی صرف کنید یا تدوینگر حرفه ای به خدمت بگیرید. گرفتن فیلم با موبایل یا یک دوربین معمولی هم برای انجام این کار کافی است؛ آنچه به مراتب بیشتر اهمیت دارد نوع محتوای ویدئویی است: هرچقدر بیشتر خلاقانه باشد و کمتر در آن از دیگران تقلید کرده باشید، شانس محبوبیت بیشتری دارد.

نه فقط در اینستاگرام، که تقریبا در تمامی پلتفرم های شبکه های اجتماعی این روزها تولید محتوای ویدئویی اهمیت بسیاری پیدا کرده است و اگر می خواهید پروفایلها و پیج های شما در این پلتفرم ها بیشتر دیده شوند، حتما استفاده از این سبک محتوا را به شما پیشنهاد می کنیم.

ایده های خوبی هم هستند که اگر درست اجرایشان کنید شانس دیده شدن و محبوبیت ویدئوهای شما را تضمین خواهند کرد. ایده هایی مثل گذاشتن ویدئو از پشت صحنه کارهایی که انجام می دهید تا محصولات کسب و کارتان آماده شوند و به دست مشتری برسند؛ یا مثلا گذاشتن ویدئوهای آموزشی راجع به آنچه در انجامش تخصص دارید (این نوع ویدئوها هم بازخورد خوبی میان کاربران اینستاگرام دارند).

پست هایتان بازدیدکننده کافی ندارند و فکر نمی کنید شانسی برای رفتن به صفحه اکسپلور داشته باشند؟ می توانید از راهکارهایی مثل خرید فالوور فیک برای رفع این مشکل استفاده کنید.
اگر هم مدتی است روز به روز از تعداد فالوورهایتان کاسته می شود، توصیه می کنم مطلب علت ریزش فالوور اینستاگرام را مطالعه نمایید و برای رفع این مشکل اقدام کنید.

۳. تبدیل تصاویر ایستا به تصویر متحرک

اگر زمان یا منابع کافی برای تولید محتوای ویدئویی در اختیار ندارید و آلبوم نسبتا خوب و با کیفیتی از تصاویر دارید، می توانید از آنها برای درست کردن تصویر متحرک استفاده کنید.

گذاشتن تصویر متحرک در اکسپلور اینستاگرام

اینستاگرام این نوع تصاویر را به عنوان ویدئو تشخیص خواهد داد و اگر کیفیت لازم را داشته باشند و خلاقانه درست شده باشند، احتمال آنکه وارد صفحه اکسپلور مخاطبان هدف شما شوند نسبتا زیاد خواهد بود.

آشنایی کلی با اصول اولیه فوتوشاپ برای درست کردن این نوع تصاویر کفایت می کنید و برای درست کردنشان، نیاز به مهارتهای آن چنانی در کار بار نرم افزارهای ویرایش تصویر نخواهید داشت. با دنبال کردن مراحل زیر در فوتوشاپ می توانید تصاویر متحرک درست کنید:

  • چند تصویر به برنامه معرفی کنید.
  • آنها را به گیف (gif) تبدیل کنید.
  • به انتخاب خود انیمیشن و افکتهای دلخواه را به تصویر متحرک اضافه کنید.

خرید لایک هم راهکار مناسب دیگری است برای افزایش بازدید از پست ها و بیشتر شدن شانس رفتن آنها به صفحه اکسپلور.
پیشنهاد می کنیم پیش از انجام این کار بیشتر درباره مزایا و معایب خرید فالوور و لایک اینستاگرامی هم مطالعه کنید.

۴. استفاده از هشتگهای مرتبط و پراستفاده

استفاده درست و هوشمندانه از هشتگهای مرتبط و پراستفاده نکته حائز اهمیت دیگری است که برای آشنایی با نحوه رفتن پست به اکسپلور باید به آن توجه کنید.

استفاده از هشتگ برای پستها

اگر زیر پستهایی که می گذارید از هشتگ استفاده کنید، احتمال آنکه محتوای شما در معرض دید کسانی که از همان هشتگها استفاده می کنند قرار بگیرد بیشتر خواهد شد.

تنها کاری که باید انجام دهید آن است که هشتگ های مرتبط و پر استفاده در حیطه کاری، تخصصی یا علاقه مندی خود را پیدا کنید و از آنها بیشتر استفاده کنید.

5. اهمیت تگ کردن اکانتهای دیگران

تگ کردن اکانت های دیگران آخرین ایده ای است که در بحث نحوه رفتن پست به اکسپلور راجع به آن صحبت می کنیم و حائز اهمیت است.

تگ کردن اکانتهای دیگران راهکار دیگری است که با کمک آن شانس رفتن پست به اکسپلور بیشتر خواهد شد. در ادامه توضیحات بیشتری در این باره خواهید خواند.

سعی کنید در پستها، تصاویر، کپشنها و استوری هایی که می گذارید نام اکانت اینفلوئنسرها و برندهای دیگر را تگ کنید (اکانتهایی که در حیطه کاری یا علاقه مندی خاص شما فعالیت دارند). انجام این کار برای الگوریتم اینستاگرام به معنای وجود ارتباطی خواهد بود میان اکانت شما و آنهایی که نامشان را تگ کرده اید و اگر هنوز چندان مطرح نشده باشید، برای جذب فالوور و افزایش شانس ورود پستها به اکسپلور بسیار مفید خواهد بود.

تگ کردن دیگران برای رفتن پست به اکسپلور

با تگ کردن نام اکانت دیگران احتمال آنکه پست های شما در صفحه اکسپلور کسانی که آن اکانت بخصوص را دنبال می کنند نمایش داده شود وجود خواهد داشت.

با اجرای ایده هایی که راجع به آن ها صحبت شد، می توانید شانس رفتن پستها در اکسپلور و دیده شدن بیشتر آنها را به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهید. در ادامه کمی هم راجع به تنظیمات اکسپلور اینستاگرام صحبت می کنیم که در صورت نیاز، آشنایی بیشتری با بخشهای مختلف آن پیدا کنید و به مشکل برنخورید.

سئو اینستاگرام + تکنیک های دیده شدن در اکسپلور برای جذب فالوور نکته مهم دیگری است که برای بیشتر دیده شدن پستها و افزایش شانس رفتن آنها به صفحه اکسپلور بهتر است مد نظر قرار دهید.
این طور به نظر می رسد که اهمیت جستجو برای کلمات کلیدی در اینستاگرام طی روندی روزافزون در حال افزایش است. پس هرچه زودتر برای بهینه سازی پیج اینستاگرامی (سئو اینستاگرام) اقدام کنید بهتر است. با انجام این کار احتمال آنکه کاربران با جستجو برای کلمات کلیدی به صفحه شما در اینستاگرام هدایت شوند بیشتر خواهد شد.

تنظیمات اکسپلور اینستاگرام

در تنظیمات اکسپلور اینستاگرام دو قابلیت در اختیار کاربر قرار می گیرد. اول آنکه می توان به طور کلی تاریخچه (history) پستهایی را که در آن به نمایش درمی آید پاک کرد و پیشنهادهای جدیدی از اینستاگرام گرفت؛ و دیگر اینکه پستهایی را که به دیدن آنها علاقه چندانی ندارید، به طور مجزا از صفحه اکسپلور حذف کنید و با شخصی سازی این پیج پیشنهادهای بهتری بگیرید. در ادامه از راهنمای مرحله به مرحله اجرای هر یک از این تنظیمات خواهید خواند.

تنظیمات اکسپلور اینستاگرام

ریست (reset) کردن پیج اکسپلور و پاک کردن کامل تاریخچه آن:

  1. اینستاگرام را باز کنید.
  2. از پایین صفحه سمت راست آیکون پروفایل را انتخاب کنید.
  3. از بالای صفحه سمت راست منو را باز کنید.
  4. از میان گزینه های موجود «Settings» (تنظیمات) را انتخاب کنید.
  5. پس از آن گزینه «Security» را انتخاب کنید. گزینه های جدیدی به نمایش درمی آید. از میان اینها «search history» (تاریخچه جستجو) را انتخاب کنید.
  6. گزینه «Clear search history» (پاک کردن تاریخچه جستجو) را انتخاب کنید. با انتخاب آن تاریخچه تمامی جستجوهایی که انجام داده اید پاک خواهد شد.
  7. در نتیجه صفحه اکسپلور شما نیز ریست خواهد شد و پستهای جدیدی در آن به نمایش در خواهند آمد.

پاک کردن پستها به طور جداگانه

گاهی قصد ریست کردن کامل پیج اکسپلور را ندارید و صرفا پستهایی وجود دارند که تمایلی به دیدن آنها در این صفحه ندارید. در تنظیمات این صفحه قابلیت پاک کردن جداگانه پستها را نیز خواهید داشت. برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. با انتخاب آیکون ذره بین در پایین صفحه اینستاگرام پیج اکسپلور را باز کنید.
  2. بر روی تصویر پستی که قصد حذف آن را دارید ضربه بزنید.
  3. منوی تصویر را باز کنید و از میان گزینه های موجود، «see fewer posts like this» (دیدن کمتر پستهای شبیه به این) را انتخاب کنید. از این به بعد دیگر پستهای شبیه به آنچه انتخاب کرده اید نخواهید دید.

سایر اطلاعاتی که لازم است درباره پیج اکسپلور اینستاگرام بدانید

در این بخش پایانی از مطلب از سایر اطلاعات مرتبط با صفحه اکسپلور اینستاگرام خواهیم گفت که بهتر است بدانید و با آنها آشنا باشید.

نحوه رفتن پست در اکسپلور

چگونه پست خود را در اکسپلور پیدا کنیم؟

برای آنکه بدانید ایده های مرتبط با نحوه رفتن پست به اکسپلور تا چه حد برای شما کارایی داشته اند، لازم است چند وقت یک بار میزان بازدیدهای پست در این صفحه را بررسی کنید و طبق این اطلاعات کیفیت محتواها و پستهای خود را بهتر کنید.

برای انجام این کار باید از ابزار آنالیتیکس (analytics) اینستاگرام استفاده کنید. با دنبال کردن مراحل زیر می توانید این کار را انجام دهید:

  1. صفحه فید (feed) را در اینستاگرام باز کنید.
  2. پست موردنظر را که می خواهید تعداد بازدید آن در اکسپلور پیج را ببینید انتخاب کنید.
  3. از پایین صفحه گزینه «view insights» را انتخاب کنید.
  4. از فهرست منوی جدیدی که باز می شود، مقابل نام «from explore» عددی درج شده است. این عدد نشانگر تعداد بازدید پست شما در صفحه اکسپلور است.

اگر با وجود تمامی تلاشهایی که کرده اید پیشرفتی در آمار و ارقام این بخش مشاهده نمی کنید، خرید بازدید کننده لایو اینستا را به شما پیشنهاد می کنیم.

خرید 100 بازدید لایو
خرید 200 بازدید لایو
خرید 300 بازدید لایو

چگونه بفهمیم پست ما به اکسپلور رفته یا نه؟

برای دانستن آنکه پست شما به اکسپلور پیج رفته است یا خیر هم باید از همان ابزار آنالیتیکس استفاده کنید. مراحلی را که در مورد قبل توضیح داده شد دنبال کنید. اگر پست شما به صفحه اکسپلور راه یافته باشد، مقابل نام «from explore» شاهد عددی خواهید بود که تعداد بازدید پست در اکسپلور پیج را نشان می دهد. اگر این عدد صفر باشد به این معنا است که پست شما به اکسپلور پیج راه نیافته است.

چگونه بفهمیم پست ما به اکسپلور رفته یا نه

در پایان

در بحث آشنایی با نحوه رفتن پست به اکسپلور آنچه بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد بالابردن تعداد بازدید از پستها و طراحی و به اشتراک گذاری محتواهای بهتر و با کیفیت تر است. هرچه در حیطه تخصصی یا علاقه مندی خود بیشتر فعالیت داشته باشید و پستهای مرتبط بهتری بگذارید، شانس رفتن پست به صفحه اکسپلور بیشتر خواهد شد.

می توانید از این فرصت عالی برای پیداکردن مخاطبانی که در حال حاضر پیج و پروفایل شما را دنبال نمی کنند استفاده کنید. این فرصت به ویژه برای کسب و کارهایی ثمربخش خواهد بود که می خواهند مطالبشان را در معرض دید مشتریان بالقوه بگذارند. نباید فراموش کرد که پستهای پیج اکسپلور صرفا به کسانی نمایش داده می شود که در حال حاضر، پیج و پروفایل شما را دنبال نمی کنند.

نظر شما چیست؟ تا چه حد با نحوه رفتن پست به اکسپلور آشنا هستید؟ راهکار بخصوصی دارید که با استفاده از آن بتوان احتمال رفتن پست به صفحه اکسپلور اینستاگرام را بیشتر کرد؟ نظرتان راجع به راهکارها و ایده های معرفی شده در این مطلب چیست و فکر می کنید چقدر کارایی خواهند داشت؟

اگر مایل باشید می توانید در قسمت «ارسال دیدگاه» با ما و خوانندگان این مطلب از نظرات و تجربه های خود بگویید.

سؤالات متداول

  • چرا آشنایی با نحوه رفتن پست به اکسپلور برای جذب مخاطب و افزایش فالوور حائز اهمیت ویژه است؟
    پستهای شما در این صفحه به کسانی نمایش داده خواهد شد که در حال حاضر پیج و پروفایل شما را دنبال نمی کنند. بنابراین فرصتی است عالی برای جذب مخاطبان جدید و افزایش تعداد فالوورها.
  • چگونه می توان احتمال رفتن پست به اکسپلور را افزایش داد؟
    با بهبود کیفیت پستها و بهینه سازی پیج اینستاگرامی با توجه به قواعد الگوریتم اینستاگرام.
  • آیا امکان حذف پست یا ویدئو از صفحه اکسپلور وجود دارد؟
    بله، در قسمت تنظیمات صفحه اکسپلور، کاربران هم برای حذف کلی پستها، و هم برای حذف پستها و ویدئوها به صورت تکی، دسترسی کافی خواهند داشت.