اگر قصد دارید جایگاه برند خودتان را در اینستاگرام بهبود ببخشید، باید حتما اقدام به آنالیز اینستاگرام دیگران نمایید. این آنالیز می تواند برای شما مزایای بسیاری داشته باشد. یکی از مزایای آن شناسایی رقبا و بازار موجود است دومین مزیت آن شناسایی راهکارهایی است که رقبا از آن برای بهبود پیج خود استفاده می کنند. در این مقاله درباره آنالیز رقبا در اینستاگرام و ابزارهای قدرتمند تحلیل رقبا صحبت می‌کنیم.

آنالیز اینستاگرام دیگران

آنالیز رقبا به شما کمک می کند تا با بررسی و تجزیه و تحلیل عملکرد آن ها فعالیت پیج خود را بهبود ببخشید. با این ارزیابی، می توانید محصول یا خدمات خود را به بهترین شکل به بازار معرفی کنید و در شناخت و معرفی بازار هدف خود از تجربیات و راهکارهای رقبای خود بهره ببرید. 

با تجزیه و تحلیل حساب های رقیب اینستاگرام خود و سپس نظارت مداوم بر آنها، با رفتار آنها آشنا می شوید و این موضوع به شما کمک می کند تا اقدامات آنها را پیش بینی کرده و یک قدم از آن ها جلوتر باشید.

آنالیز رقابتی چیست

اهمیت بررسی فعالیت رقبا در شبکه های اجتماعی

بررسی فعالیت رقبا از دو جهت حائز اهمیت است. اولا، شما از آن دسته از اقداماتی که باعث موفقیت رقبا شده است، الگو برداری می کنید. همچنین آن دسته از اقداماتی را که رقبا در آن ها با شکست مواجه شده اند یا در آن ضعف داشته اند، در خود تقویت می کنید.

به طور کلی در بازار سه نوع رقیب و رقابت وجود دارد: 

  1. مستقیم: مشاغلی که کالاها و خدمات مشابه شما را به همان بازار می فروشند.
  2. غیرمستقیم: مشاغلی که محصولات یا خدمات جایگزین یا اقلامی را می فروشند که می توانند به جای محصول شما مورد استفاده قرار گیرند.
  3. تازه واردان احتمالی: اگرچه نمی توانید آینده را پیش بینی کنید، اما هرگونه خبری که در مورد ورود مشاغل جدید به بازار خود دریافت کرده اید باید هنگام تجزیه و تحلیل رقابت فعلی و آینده خود مورد توجه قرار دهید.
اهمیت بررسی فعالیت رقبا

۷ مزیت رقابتی اینستاگرام

انجام تجزیه و تحلیل رقابتی اینستاگرام در کوتاه مدت و بلند مدت برای نام تجاری شما و همچنین کسب و کارتان بسیار مفید خواهد بود. تجزیه و تحلیل رقبا در اینستاگرام سبب درک و شناخت بهتر مشتریان و بازاریابی محصولات و خدمات شما می شود. 

اکنون ۱۰ مزیت انجام تجزیه و تحلیل رقابتی در اینستاگرام را برای شما بیان می کنیم.

۱. شناخت مخاطبان

شناسایی مخاطبان یکی از مهمترین مزایای تحلیل رقبا است. به عنوان مثال با مشاهده اینکه چه نوع پست هایی در پیج رقیبان تان بیشترین بازخورد را داشته اند می توانید متوجه شوید چه پست هایی و در چه زمان هایی و حتی چه نوع لحن برای انتشار محتوا می تواند بیشترین بازخورد و تعامل را از مخاطبان بگیرد. 

2. فرصت های جدید را پیدا می کنید

با بررسی فعالیت های رقبا می توانید ایرادات و کاستی های فعالیت های آن ها را متوجه شوید و از آن جهت بهبود پیج خود استفاده نمایید. همچنین کشف ایده های جدید و ناب از طریق همین بررسی ها ممکن می شود. 

آنالیز رقبا

3. برند خود را در برابر رقبای اینستاگرام خود محک بزنید

با بررسی چند پست مشابه با پست های رقبا می توانید متوجه شوید برندسازی شما در شبکه اجتماعی اینستاگرام موفق تر بوده یا آن ها و سپس  به بررسی سایر فاکتورها نیز بپردازید. توجه داشته باشید که شبکه اجتماعی اینستاگرام برای برخی کسب و کارها و فعالیت ها صرفا جنبه برند سازی دارد از سویی دیگر برند سازی پایه و اساس موفقیت در هر شبکه اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اینستاگرام مارکتینگ و نکات طلایی درباره آن

4. برای خلق محتوای جذاب ایده بگیرید 

با آگاهی پیدا کردن راجع به رقبا و نحوه تولید محتوای آنها می‌توانید از آنها الهام گرفته و محتوای بهتری تولید کنید.

خلاقیت در حالی ایجاد می شود که شما از سایر رقبای بزرگ در حوزه خود الهام بگیرید. به آنچه آنها انجام می دهند نگاه کنید و با کمی خلاقیت ایده جدید را برای محتوای خودتان پیاده سازی کنید.

خلق ایده برای محتوا اینستاگرام

5. سیاست فروش رقبا را تجزیه و تحلیل کنید

با بررسی فعالیت های رقبا می توانید متوجه شوید آن ها کدام محصول را بیشتر می فروشند و به طور کلی از چه طریق امرار معاش می کنند. گاهی ممکن است تمرکز شما روی فروش محصولی باشد که رقیب متوجه شده اصلا فروشی ندارد یا بازار هدف خود را از دست داده یا ممکن است رقیب شما محصول و خدماتی را بفروشد که شما از ارائه آن غافل مانده اید. 

با بررسی فعالیت رقبا بازار را شناسایی می کنید و می توانید هدفمند تر اقدام به فروش و معرفی محصولات و خدمات خود نمایید. 

داده هایی که شما باید بررسی کنید عبارتند از: قیمت ها (برای ایجاد بازار رقابتی جذاب)، تبلیغات هدفمند (اینکه روی چه محصولی و کجا و در چه پیج هایی باید تبلیغ کرد) و بررسی جوایز، هدایا و مسابقات اینستاگرامی همگی برای تعیین سیاست های فروش شما حرف اول را می زنند. 

آنالیز فروش رقبا

6. بررسی روش های تبلیغاتی رقبا 

جالب است بدانید رقبای شما از چه روشهایی چه رایگان و چه پولی برای تبلیغات خود در اینستاگرام استفاده می کنند. آنها می توانند مخاطب را فقط با محتوای جذاب، مسابقات، یا تبلیغات هدفمند، دنبال کردن دسته جمعی، بازاریابی تأثیرگذار و … جذب کنند. 

علاوه بر این، اگر رقبای شما از روش های پولی استفاده می کنند، می توانید تقریباً مبلغی را که ماهانه برای آنها هزینه می کنند تخمین بزنید و در استراتژی بازاریابی خود هدفمندانه آن ها را مد نظر قرار دهید.

7. نحوه ارتباط آنها با مخاطبان خود را تجزیه و تحلیل کنید

لحن صدا می تواند چیزهای زیادی در مورد یک نام تجاری بگوید. با تجزیه و تحلیل شیوه ارتباطی رقبای خود، می توانید درک کنید که آنها چگونه پیام های خود را به مخاطب منتقل می کنند، چگونه مردم را به عمل دعوت می کنند و آنها را تشویق و انگیزه می دهند.

آنالیز رقابتی در اینستاگرام

معیارهایی که هنگام آنالیز اینستاگرام دیگران باید در نظر بگیرید

  • دنبال کنندگان (Followers): تعداد فالوورها نشان می دهد که یک مارک چقدر اعتماد اجتماعی دارد. اعتماد اجتماعی برای برجسته شدن در چشم مشتری احتمالی ضروری است.
  • پست ها (Posts): تعداد پست ها نیز معیار جالبی است. می توانید تعداد پست هایی را که رقبای شما ارسال می کنند مشاهده کنید و تقویم محتوایی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.
  • لایک ها (Likes): همه برای به دست آوردن تعداد زیادی لایک در پست های خود عجله دارند، اما چرا؟ لایک ها کیفیت یک پست خاص را تایید می کنند. همچنین، آنها به شما احساس موفقیت می دهند که احساس خوبی دارد و شما را ترغیب می کند همان کارهایی را انجام دهید که شما را به آنجا رسانده است.
  • نظرات (Comments): این مورد اساساً بازخوردی است که برای یک پست دریافت می کنید. بر اساس نظرات، می توانید ببینید آیا یک پست سازنده، انگیزه بخش، الهام بخش یا توهین آمیز است. نظرات معیار دیگری است که باعث تعامل می شود.
کامنت های اینستاگرام
  • تعامل (Engagement): میزان تعامل افراد با پیج شما را می گویند خواه این تعامل به صورت لایک و کامنت باشد یا ذخیره و بازنشر و ….هر چه این عدد بالاتر باشد امکان ورود پیج شما به اکسپلور بیشتر خواهد شد. (محتوا مربوط: افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام)
  • هشتگ های برتر (Top hashtags): این معیار نشان دهنده بیشترین هشتگ هایی است که رقبای شما از آن استفاده می کنند. اگر در طول زمان مورد استفاده قرار گیرند، می توانند عاملی برای رشد صفحه شما باشند. 

چگونه می توان تجزیه و تحلیل رقابتی را به صورت دستی انجام داد؟

اگر کنجکاو هستید، به جزئیات توجه دارید و صبور هستید، این روش تجزیه و تحلیل رقبا در رسانه های اجتماعی موفقیت آمیز خواهد بود. ممکن است برای اولین بار بیش از یک ساعت طول بکشد. 

با این حال، به محض اینکه بدانید کجا باید نگاه کنید و به چه چیزی نظارت کنید، تجزیه و تحلیل برایتان آسان و سریعتر پیش می رود.

تجزیه و تحلیل دستی رقبا
  • به BIO اینستاگرام توجه کنید

BIO اینستاگرام نسخه کوتاهی از موقعیت یابی نام تجاری است. تجزیه و تحلیل کنید و ببینید رقبایتان به چه صورت خودشان را در دو خط کوتاه توصیف کرده اند.

  • نگاهی به طرح محتوا بیندازید

در اینجا، لازم است درک کنید که رقبای شما در اینستاگرام به چه موضوعاتی می پردازند، هر چند وقت یکبار پست ها را در چه زمانی منتشر می کنند و از چه محتوایی استفاده می کنند.(محتوا مربوط: تقویم محتوایی در اینستاگرام)

  • توجه به فن بیان پیج رقبا

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، درک سبک ارتباطی رقبای خود بسیار مهم است. آیا آنها زیرنویس کوتاه را به متن طولانی ترجیح می دهند یا برعکس؟

با پیدا کردن پاسخ سوال فوق بسیاری از موارد روشن خواهد شد. ضروری است که هر تولید کننده محتوا، سبک و لحن خاص خود را داشته باشد تا از دیگران متمایز شود.

فن بیان رقبا
  • بررسی میزان تعاملات کاربران در پیج رقیب

لایک ها، نظرات و به طور کلی میزان تعاملی که هر پست دریافت می کند، نشانه هایی هستند برای اینکه آن پست چقدر خوب بوده است.
با بررسی این فاکتور ها در پیج رقیب شما می توانید متوجه شوید که چه پست هایی تعامل بیشتری می گیرند. برای افزایش تعامل کاربران با یک پست از خرید کامنت هم غافل نشوید.

  • به تبلیغات نگاه کنید

با بررسی تبلیغات رقبا و سایر تبلیغات ترند، متوجه خواهید شد که آن ها در حال حاضر چه پیام هایی را منتقل می کنند، بر چه چیزی بیشتر تاکید دارند و از چه فرمت هایی استفاده می کنند. (تبلیغات در اینستاگرام)

  • هشتگ ها مهم هستند

از هشتگ هایی که رقبای شما در زیر پست ها استفاده می کنند، تقلید کنید، ببینید تعداد آنها هر بار چقدر است. علاوه بر این، سعی کنید مشخص کنید که آیا هشتگ ها مارک دار شده اند یا خیر.

هشتگ رقبا

با نتایج تجزیه و تحلیل رقبای اینستاگرام چه کنیم؟

بهترین کاری که می توانید با داده های دریافتی انجام دهید این است که آنها را برای بهبود نام تجاری خود استفاده کنید. خوب فکر کنید که چه کارهایی را بهتر انجام می دهید، و در کجا از رقبا پایین تر هستید.

برای استفاده بیشتر از نظارت بر رقبا، نکات و ترفندهای رایج را بررسی کنید:

  • کپشن های چالشی بنویسید تا مخاطبان را به بحث در کامنت ها وادار کنید. به عنوان مثال می توانید نظر آن ها را درباره موضوع ترند روز بپرسید. یا سوالی را مطرح کنید که آن ها پاسخ دهند.
  • کاستی های رقیب را پیدا کنید و آن را در خود تقویت کنید. به عنوان مثال ممکن است شما هنگام مشاهده و بررسی پیج رقیب، به این فکر کنید که کپشن هایی که نوشته زیادی طولانی اند و مخاطب را خسته می کنند. پس شما با نوشتن کپشن های کوتاه تر و صمیمانه تر، در این مورد از رقیب تان جلو تر باشید.
ترفند های بررسی رقبا
  • به طور کلی، تجزیه و تحلیل رقبا می تواند شما را مجبور به تجدید نظر در استراتژی رسانه های اجتماعی خود کند. اگر رقبای خودتان را تجزیه و تحلیل نمی کردید، به سختی متوجه چالش های پیش رو می شدید. چنین تحلیلی می تواند نقاط ضعف شما را نشان دهد و آنها را به نقاط قوت تبدیل کند.

نکات طلایی برای آنالیز رقبا در اینستاگرام

در ادامه نکاتی را که هنگام آنالیز رقبا باید حتما به آن ها توجه کنید آورده ایم.

  • ایده بگیرید اما کپی نکنید

برای گسترش کسب و کار خود در اینستاگرام به کپی کردن ایده ‌های دیگران فکر نکنید! شما با تجزیه و تحلیل رقبای اینستاگرامی خود متوجه توانایی آن‌ها و همچنین نقاط ضعف آن‌ها می شوید. پیشنهاد ما این است که از خصوصیت ‌های مثبت رقیب خود ایده بگیرید و سعی کنید آن ها را به صورت متفاوت در کسب و کار خود اجرا کنید.

  • از امتحان کردن ایده های جدید نترسید

دلیل پیشرفت برخی از رقیب‌های شما در اینستاگرام، انجام فعالیت‌ها و ایده‌های نامتداول است. ریسک پذیر بودن بخشی از بیزینس است و اگر بخواهید مدام به این فکر کنید «واکنش مردم چه خواهد بود» باید بیزینس را کنار بگذارید.

اگر فکر می کنید ایده ای خوب است، آن را امتحان کنید. مهم نیست که دیگران چه فکری می کنند.

استفاده از ایده های جدید
  • فرصت ها و تهدید ها را شناسایی کنید

پس از اطلاع از استراتژی دیگران با استفاده از آنالیز رقبا در اینستاگرام، بررسی میزان عملکرد آنها بینش بسیار خوبی در خصوص موفقیت یا شکست آن استراتژی‌ها به شما می دهد. 

  • نقاط ضعف

برخی از کسب و کارهای اینستاگرامی ممکن است در حال افت باشند . این کسب و کار‌ها نیز گزینه مناسبی برای آنالیز رقبا در اینستاگرام خواهند بود. پس آنالیز آن ها را از دست ندهید! 

ارائه ی خدمات بد به مشتری، غلط‌های املایی در محتواها، تبلیغات بیش از اندازه در اینستاگرام و یا استوری‌های نامربوط می ‌توانند برخی از نقاط ضعف این کسب و کارها باشند.

  • امید خود را از دست ندهید

برای داشتن یک کسب و کار موفق در بستر شبکه های اجتماعی باید تلاش‌ و کوشش فراوانی از خود نشان دهید. رقابت  با رقبای اینستاگرامی کار آسانی نخواهد بود. پس به هیچ وجه امید خود را از دست ندهید و با انگیزه به سوی موفقیت حرکت کنید!

نکات آنالیز رقبا در اینستاگرام

معرفی ۴ ابزار آنالیز پیج اینستاگرام

با توجه به نظرسنجی و بررسی وب سایت های بزرگ خارجی که در حوزه آنالیز شبکه های اجتماعی فعالیت دارند، ما به 4 ابزار رسیدیم که می تواند قابلیت های موثری را برای شما داشته باشد. در معرفی این ابزارها با ما همراه باشید.

سایت های زیادی وجود دارد که توضیحات و نحوه کاربرد آنها را دقیق مورد بحث قرار داده اند.

 1.Instagram Insights (اینسایت اینستاگرام)

اولین ابزار آنالیز اینستاگرام که قصد معرفی آن را داریم، اینسایت اینستاگرام است. تمامی صفحات تجاری اینستاگرام به طور خودکار به این ابزار در خود اپلیکیشن اینستاگرام دسترسی پیدا می کنند.

هنگامی که صفحه خود را از نوع شخصی به بیزینس تغییر دهید تغییرات زیادی را در پیج خود مشاهده خواهید کرد. برای تبدیل نوع حساب خود به تجاری، کافی است وارد تنظیمات شوید و از بخش Account گزینه Switch to Professional Account را بزنید و بعد از انتخاب دسته بندی و موضوع صفحه خود، اینستاگرام خود را با فیس بوک خود هماهنگ کنید.

معرفی ابزار آنالیز پیج

شما می توانید از طریق صفحه خود، پست ها و یا استوری ها به Instagram Insights دسترسی پیدا کنید و آنالیز اینستاگرام خود را انجام دهید. اینسایت اینستاگرام اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد.

یکی از این اطلاعات تعداد بازدیدکننده های پیج و یا پست ها است، همچنین به شما نیز می گوید از بازدیدکننده ها چند نفر شما را فالو کرده اند؛ این به شما کمک می کند تا متوجه شوید آیا پیج یا پست شما جذاب و ارزشمند بوده که باعث شود کاربران شما را دنبال کنند یا خیر.

برای افزایش اینگیجمنت پیج خود، می توانید از راهکار هایی مانند خرید بازدید لایو اینستاگرام استفاده کنید.

بعد از اینکه حساب خود را به بیزینس تبدیل کنید،

می توانید اطلاعاتی مانند شماره تلفن، ایمیل و یا موقعیت مکانی به پیج خود اضافه کنید. اینسایت اینستاگرام به شما کمک می کند تا ببینید چند نفر روی این اطلاعات کلیک کرده اند.

Instagram Insights

2. Later (لیتر)

تجزیه و تحلیل اینستاگرام نباید فقط یک سری اعداد ارقام باشد، که مدیر شبکه های اجتماعی به شما می دهند. یک تجزیه و تحلیل ارزشمند این است که به شما راهی که توانایی اش را دارید، نشان دهد و همین طور به شما راهکاری که استراتژی شما را قوی تری و موثرتر، می کند، نشان دهد. 

حال بهتر است که این راهکارها را در قالب یک پنل کاربری به شما ارائه دهد. کاری که ابزار Later به عنوان ابزار تحلیل اینستاگرام، می کند، همین است.

شما در یک پنل کاربری، یک نمای کلی از آمار و ارقام، آماری از مخاطبان شما، عملکردی که پست های شما داشته است، را به شما نشان می دهد. در ادامه هر بخش را به شما معرفی می کنیم:

برنامه Later
  • بخش نمای کلی (Overview): این بخش معیارها ی اصلی مانند تعداد پست ها، فالوورها و آمار impressions و همچنین پیشرفت و رشد شما در طول زمان را به شما نشان می دهد. همین طور برجسته ترین پست های شما نسبت به 30 پست گذشته‌تان را به نمایش می گذارد. این پنل و آمارهای آن، از بخش های رایگان این ابزار است.
  • بخش مخاطبان (Audience): در این بخش هرگونه اطلاعاتی در مورد کاربران خود بخواهید را می توانید پیدا کنید. این اطلاعات شامل تعداد، میانگین سنی، رفتار کاربران، موقعیت مکانی، زبان کاربران و … را می باشد.
  • عملکرد پست ها(Post performance): در اینجا شما می توانید به اطلاعاتی اعم از تعداد کامنت ها، تعداد لایک و ویوها، تعداد به اشتراک گذاشته ها، تعداد ذخیره شده ها، دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید پست هایتان را بر اساس این فاکتورها، رتبه بندی کنید.
برنامه های آنالیز رقبا
  • عملکرد استوری ها (Story Performance): همان طور که از نام آن پیداست، در این بخش می توانید استوری های خود را تجزیه تحلیل کنید و به اطلاعات نابی، دست پیدا کنید. در آموزش آنالیز اینستاگرام باید بدانید که این اعداد و ارقام در صورتی که با برنامه ریزی در جهت پیشرفت و رشد پیج، استفاده شود، برای شما بازخورد دارد.

شاید مفیدترین و منحصر به فردترین ویژگی بهترین زمان برای ارسال باشد. این بخش از پنل کاربری، بخش برنامه ریزی برای شماست و عملکرد گذشته شما را تجزیه و تحلیل می کند تا به شما بگوید چه زمانی پست های شما بهترین عملکرد را دارند.

3. Hype Auditor (هایپ ایودیتور)

Hype Auditor ابزار آنالیز اینستاگرام است و یک بانک اطلاعاتی گسترده است که از هوش مصنوعی ساخته شده است و تقریبا ۳ میلیون پروفایل در اینستاگرام از او استفاده کرده است.

یکی از ویژگی های خوب این ابزار این است که می تواند پیج های با فالوور واقعی را به راحتی از پیج هایی که فالوور فیک دارند متمایز کند. برای اینکه بتوانید قابلیت های بیشتری از Hype Auditor را مشاهده کنید نیاز است که ثبت نام کنید.

برنامه Hype Auditor

آموزش آنالیز اینستاگرام با استفاده از این ابزار کار ساده ای است. این ابزار به پیج ها از ۱ تا ۱۰۰ نمره می دهد و اینگونه نمره آنالیز اینستاگرام را نشان می دهد. نام این ویژگی در این ابزار AQS است. 

اگر AQS بالای ۷۰ بود خیالتان بابت آن پیج راحت باشد، زیرا این نشان دهنده این است که فالوور های با کیفیتی در صفحه تان دارید.

4. Analisa (آنالیزا)

Analisa یک بستر بازاریابی تأثیرگذار است که به آنالیز اینستاگرام توجه دارد. Analisa نه تنها کلیه داده های مربوط به فعالیت اینستاگرام شما را در اختیار شما قرار می دهد، بلکه آن را تجزیه و تحلیل می کند تا به شما در درک بهتر معنی های اعداد کمک کند.

Analisa خدمات رایگان ارائه می دهد و بسیاری از داده های خام را در اختیار شما قرار می دهد. با این حال، اگر می خواهید تجزیه و تحلیل عمیق داشته باشید، باید نسخه ویژه آنها را بخرید.

می توانید دو نوع گزارش را با Analisa دریافت کنید. گزارش Account میتواند تجزیه و تحلیل عمیق در مورد پروفایل و فعالیت یک پیج را ارائه دهد، در حالی که گزارش های Hashtag# می تواند برای نظارت بر کمپین ها استفاده شود.

برنامه آنالیزا

این ابزار اطلاعاتی از جمله نرخ لایک، نرخ کامنت و یا میانگین این ها را در اختیار شما قرار می دهد.

 

نتیجه گیری 

تجزیه و تحلیل رقبای رسانه های اجتماعی ممکن است هم دلهره آور و هم جذاب باشد. استفاده از ابزارهای مخصوص طراحی شده برای ردیابی عملکرد رقبای شما در اینستاگرام ممکن است این روند را به میزان قابل توجهی شیرین کند. 

مهمترین کار این است که این کار را عالی انجام دهید و داده های بدست آمده را با موفقیت در جهت سودمندی نام تجاری خود در عمل به کار بگیرید.

سوالات متداول

  1. آنالیز رقابتی چیست؟
    تجزیه و تحلیل رفتار رقبا است که در نتیجه آن باید اقدام به جمع آوری و بررسی اطلاعات مربوط به رقبا بپردازید.
  2. رقیب و رقابت به چه معناست؟
    با کمی چرخش در اینستاگرام خود، احتمالا با صفحاتی برخورد کرده‌اید که فعالیتی مشابه کسب و کار شما را داشته اند. این صفحات دقیقاً همان رقبای شما هستند. با پیداکردن رقبا اکنون می توانید با بررسی رفتار و عملکرد آن ها د رحوزه کاری اقدام به رقابت با آن ها نمایید.
  3. آنالیز رقابتی چه مزیتی دارد؟
    انجام تجزیه و تحلیل رقابتی اینستاگرام در کوتاه مدت و بلند مدت برای نام تجاری شما و همچنین کسب و کارتان بسیار مفید خواهد بود. جمع آوری داده ها از رقابت اینستاگرام باعث می شود بهتر درک کنید که کجا محصول یا خدمات خود را در بازار قرار دهید.