علت ریزش فالوور اینستاگرام چیست و چرا گاهی با وجود تمام تلاش هایی که می کنید باز هم روز به روز تعداد دنبال کننده ها کمتر می شود؟ در ادامه مطلب حاضر پاسخ این سؤال را خواهید یافت و از راهکارهایی برای رفع این مشکل خواهید خواند. همراه ما باشید.

چرا فالوورام ثابت مانده و جلوگیری از کم شدن فالوور

همه کسانی که پیج بیزینسی یا فروشگاهی دارند، به دنبال این هستند که فالوور های خود را بالا ببرند اما گاهی اوقات نه تنها فالوور های ما افزایش نمی یابد، بلکه با ریزش فالوور روبرو می شویم.

ما باید به دنبال پیدا کردن علت ریزش فالوور هایمان باشیم و با متوجه شدن علت، می توانیم از ریزش فالوور جلوگیری کنیم و روند افزایش فالوور در اینستاگرام را سرعت ببخشیم.

چرا فالوورام بالا نمیاد؟ (همراه با راهکار های بالا نرفتن فالوور)

در ادامه به معرفی 4 تا از علت های ریزش فالوور و راهکار های برطرف کردن آن ها می پردازیم:

علت ریزش فالوور اینستاگرام

۱. بازی فالو/ آنفالو (follow/unfollow)

برخی از پیج ها هستند که برای افزایش فالوور هایشان، پیج های دیگر را فالو می کنند. اما زمانی که شخص مقابل فالو بک داد، او را آنفالو می کنند. در واقع هدف این افراد از فالو کردن پیج های دیگر این است که آن ها فالو بک بدهند تا تعداد فالوور های خودشان زیاد شود.

ممکن است فکر کنید این کار برای افزایش فالوور های پیج تان مفید است. اما اصلا این گونه نیست. اولا زمانی که شما این کار را انجام دهید، آن پیج هایی که شما آنفالو شان کرده اید، بعد از مدتی متوجه می شوند و آن ها هم شما را آنفالو می کنند در نتیجه با ریزش فالوور مواجه می شوید.

همچنین الگوریتم اینستاگرام وقتی متوجه می شود که شما تعداد زیادی پیج را فالو آنفالو می کنید، کاربری شما را محدود می کند و تا مدتی اجازه فالو کردن، لایک کردن، فالو شدن و… را به پیج شما نمی دهد.

راهکار: به جای فالو آنفالو کردن مکرر کاربران دیگر، فقط پیج هایی را فالو کنید که به زمینه فعالیت شما مرتبط اند و برای افزایش فالوور می توانید از تبلیغات، خرید فالوور فیک یا خرید فالوور بدون ریزش کمک بگیرید.

علت بالا نرفتن تعداد فالوور در اینستاگرام

۲. تلاش بیش از حد برای فروش محصول یا گذاشتن صرف پستهای تبلیغاتی

زمانی که کاربران یک پیج را دنبال می کنند، حتما آن پیج برایشان جذابیتی داشته یا چیزی به آن ها اضافه می کرده است. به عنوان مثال یک فروشگاه لوازم آرایشی که درباره مراقبت از پوست، مطالب مفیدی منتشر می کند، می تواند بسیار توجه مخاطبان را جلب کند.

اما زمانی که شما فقط از محصولات تان پست و استوری بگذارید و تولید محتوای غنی و مفید نداشته باشید، مخاطبان دیگر تمایل و رغبتی به دنبال کردن شما ندارند.

همچنین اگر همه یا اکثر استوری و پست های خود را به تبلیغات اختصاص دهید، کسی به دنبال کردن شما علاقه نشان نمی دهد. چه کسی دوست دارد شبکه تلوزیونی را دنبال کند که فقط پیام بازرگانی نمایش می دهد؟

راهکار: پست ها و استوری هایی به اشتراک بگذارید که علاوه بر تلاش برای فروش محصول، چیزی هم به مخاطب آموزش دهد یا او را سرگرم کند. مثلا اگر به فروش پوشاک مشغول هستید، می توانید ایده هایی برای استایل کردن برای مخاطبان منتشر کنید.

گذاشتن پست طی روند منظم

۳. پست گذاشتن طی روند نامنظم و نامشخص، علت ریزش فالوور اینستاگرام

پست گذاشتن به طور نامنظم، مخاطب را خسته می کند. به عنوان مثال اگر شما یک هفته غیب شوید و هفته بعد هر روز پست بگذارید، مخاطب را کلافه می کنید و این امر منجر به این می شود که او شما را آنفالو کند.

همچنین زمانی که شما یک روند منظم برای پست هایتان ندارید، مخاطبان شما نمی دانند که شما چه زمانی قرار است پست یا استوری منتشر کنید در نتیجه ممکن است در آن زمان اصلا آنلاین نباشند یا به سراغ اینستاگرام نیایند در نتیجه بازدید محتوا های شما در دقایق اولیه پایین می آید.

راهکار: زمان هایی را در روز و هفته مشخص کنید و معمولا در آن زمان ها محتوای خود را منتشر کنید. می توانید قبل از انتشار یک پست، در استوری به مخاطبان اطلاع دهید که در چه زمانی قرار است پست جدید را منتشر کنید.

اگر به هر دلیلی خودتان قادر به رعایت چنین برنامه ای نیستید، پیشنهاد می کنیم از اپلیکیشن های مخصوص این کار نظیر Plann استفاده کنید. کار با این اپلیکیشن ها ساده است. کافی است برنامه زمانی موردنظرتان را به آن بدهید و مشخص کنید که چه پستهایی در چه روز و ساعتی باید در اینستاگرام منتشر شوند. باقی کارها را خود اپلیکیشن به صورت خودکار انجام خواهد داد.

چرا فالوورام بالا نمیاد | علت ریزش فالوور اینستاگرام

۴. گذاشتن بیش از حد پست ها و مطالب تکراری

اگر شما حرف جدیدی برای گفتن نداشته باشید و مدام مطالب قبلی را تکرار کنید و یا در یک سیکل کلیشه ای گرفتار شوید، مخاطبان را خسته و کلافه می کنید.

سعی کنید هر روز حرف تازه ای برای گفتن داشته باشید. البته این بدان معنا نیست که شما از این شاخه به آن شاخه بپرید و از هر دری سخن بگوید، اما باید سعی کنید در حیطه کاری خودتان و مسائل مربوط به آن همیشه به روز باشید و مطالب جدیدی برای اشتراک گذاری داشته باشید.

این روزها مردم و کاربران شبکه های اجتماعی چندان حوصله ندارند که روی یک چیز بخصوص متمرکز شوند و تنوع طلب هستند. اگر فرضا تمامی عکس هایی که استفاده می کنید تا حدود زیادی شبیه به هم باشند، احتمال آنکه حوصله شان سر رود و شما را آنفالو کنند بیشتر خواهد شد.

راهکار: منابع معتبری را پیدا کنید که بتوانید از طریق آن ها به مطالب جدید و به روز دسترسی داشته باشید. مثلا اگر پیج شما درباره مد و پوشاک است، با دنبال کردن سایت هایی مثل Elle ، Fashionnet ، Vogue و… خود را همواره به روز نگه دارید.

عدم انتشار پست تکراری

با شناسایی علت ریزش فالوور اینستاگرام و درک بهتر راهکارهای کاربردی برای رفع مشکل می توانید از این مسئله جلوگیری کنید و فالوورهایی را که دارید، حفظ کنید. در این بخش پایانی از مطلب از چند راهکار اضافی برای حفظ فالوورهای اینستاگرام و جذب مخاطب بیشتر در این اپلیکیشن به شما معرفی می کنم.

  • خرید لایک
    هرچه تعداد لایکهایی که بر روی پست ها و مطالب شما گذاشته می شود بیشتر باشد، امکان آن که فالوورها پروفایل شما را ترک کنند کمتر خواهد شد. چون در این شرایط پروفایل و پیج اینستاگرامی شما وجهه بهتری میان کاربران پیدا خواهد کرد. خرید لایک ایده خوبی است که برای دستیابی به این هدف به شما کمک خواهد کرد.
خرید لایک و کامنت برای جلوگیری از ریزش فالوور اینستاگرام
  • خرید کامنت
    خرید کامنت کمک می کند تا مخاطبان جدیدی که به تازگی با پیج شما آشنا شده اند به پیج شما اعتماد کنند و آن را فالو کنند. قطعا هر چه میزان تعامل یک پیج کم تر باشد افراد کمتری تمایل به فالو کردن آن خواهند داشت حتی اگر فالوور های زیادی داشته باشید، با کم بودن تعامل از تعداد فالوور های شما کاسته خواهد شد.
  • خرید بازدید لایو
    وقتی کاربران اینستاگرام ببینند که لایو های شما بازدید نسبتا زیادی داشته اند، امکان آن که برای دیدن لایو شما زمان بگذارند بیشتر خواهد شد. می توانید با خرید بازدید لایو و استفاده از این فرصت شانس بیشتری برای جذب مخاطب داشته باشید.
خرید بازدید لایو

نظر شما چیست؟ فکر می کنید علت ریزش فالوور اینستاگرام چه چیز های دیگری می تواند باشد؟ چه راهکارهایی برای جلوگیری از رخداد این مسئله پیشنهاد می کنید؟ تاکنون برای شما پیش آمده است که از تعداد فالوورهای تان کاسته شود؟ آیا توانسته اید راهی برای غلبه بر این مشکل پیدا کنید؟

اگر مایل باشید می توانید در قسمت «ارسال دیدگاه» با ما و مخاطبان این مطلب از نظرات و تجربه های خود بگویید.

سؤالات متداول

  • چرا فالوور های پیج من روز به روز کمتر می شوند؟
    ریزش فالوور علت های مختلفی دارد. از جمله ارسال مطالب قدیمی و تکراری، بی نظم بودن در ارسال محتوا، انتشار بیش از حد محتوای تبلیغاتی و…

  • آیا می توانم با خرید کامنت از ریزش فالوور های پیجم جلوگیری کنم؟
    خرید کامنت یکی از راهکار هایی است که علاوه بر اینکه مخاطبان جدید را به پیج تان جذب می کند، از دلسردی مخاطبان فعلی هم جلوگیری می کند و آن ها را در پیج شما نگه می دارد.

  • چگونه می توانم مطالب پیجم را همواره به روز نگه دارم؟
    با دنبال کردن و مطالعه مطالب سایت های معتبری که در حوزه کاری شما فعالیت می کنند می توانید خود را به روز نگه دارید و محتوا های جدیدی برای مخاطبان تان تولید کنید.