این روزها برخی از افراد در شبکه اجتماعی اینستاگرام مشغول به کسب و کار هستند یا می خواهند جزو چهره های شناخته این شبکه اجتماعی شوند؛ اما برای موفقیت در این زمینه باید با اصول مدیریت پیج اینستاگرام آشنا باشید تا زحمات شما نتیجه بخش باشد. در ادامه با توصیه ها و نکاتی کاربردی برای مدیریت پیج اینستاگرامی آشنا خواهید شد. همراه ما بمانید.

مدیریت پیج اینستاگرام

اگر با چگونگی مدیریت پیج اینستاگرام آشنا شوید و بیشتر راجع به نکات مرتبط با آن بدانید، مدیریت آن فرایندی پیچیده و زمانبر نخواهد بود.

مدیریت پیج اینستاگرام

نکات مدیریت پیج اینستاگرام

تنها گذاشتن پست در اینستاگرام شما را به موفقیت نمی رساند بلکه باید تمام فعالیت های مربوط به پیج را به صورت دقیق و منظم انجام دهید که این خود نیازمند دانستن و رعایت یکسری نکات خواهد بود. در ادامه تمام نکات مدیریت پیج اینستاگرام را برای شما بازگو خواهیم کرد.

۱. بررسی علایق، ترجیحات و انتظارات مخاطبان

بسته به اینکه در چه حوزه ای فعالیت داشته باشید، با مخاطبانی سر و کار پیدا خواهید کرد که انتظارات خاصی از شما خواهند داشت.

نکات مدیریت پیج اینستاگرام

شاید مهم ترین کاری که برای مدیریت پیج اینستاگرام باید انجام دهید بررسی دقیقی باشد از این مسئله که مخاطبان خاص حوزه فعالیت یا کاری شما، چه علایق و ترجیحاتی دارند و بیشتر مایل هستند راجع به چه مسائلی بخوانند و پست ببینند.

برای بررسی بهتر این مسئله می توانید از ابزارهای تحلیل گر مختلفی که در دسترس هستند (ابزارهای آنالیتیکس اینستاگرام) کمک بگیرید. با کمک این ابزارها متوجه خواهید شد که مخاطب خاص شما چه نوع محتوایی را ارزشمند و مفید می داند. آن وقت می توانید راجع به آن موضوعات خاص برای مخاطبان پست بگذارید و فالوورها و بازدیدکننده های بیشتری را جذب پیج اینستاگرامی خود کنید.

۲. در نظر گرفتن یک موضوع یا درون مایه خاص برای محتوای پست ها

اگر می خواهید به بهترین شکل از پس مدیریت پیج اینستاگرام برآیید و بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن فالوورهای خود را بیشتر کنید، باید از انتشار پست های با موضوعات پراکنده خودداری کنید. هر چه بیشتر به یک موضوع یا درون مایه خاص پایبند باشید و پست ها حول محور همین یک موضوع باشند، احتمال آنکه کاربران جذب پیج شما شوند، و حتی آن را به دوستانشان هم پیشنهاد کنند، بیشتر خواهد شد.

پیوستگی موضوع در مدیریت اینستاگرامی

برای کسب موفقیت در مدیریت پیج اینستاگرام لازم است یک موضوع خاص برای پستهای خود در نظر بگیرید و به آن پایبند باشید. مثلا کاربری را در نظر بگیرید که پستهایش را محدود به نقل قولهای الهام بخش، همراه با تصاویر و طراحی های زیبا و جالب توجه کرده است و طی روندی منظم چنین پستهایی می گذارد.

چنین کاربری حتما در بلندمدت مخاطبان زیادی پیدا خواهد کرد، چون چنین محتوایی برای خیلی ها ارزشمند است. شما نیز می توانید ایده هایی مشابه با این را اجرا کنید. مهم آن است که به موضوع و درون مایه ای که برای محتواهای خود انتخاب می کنید پایبند بمانید.

۳. استفاده از ابزارهای مناسب برای تولید عکس، کپشن و … ، با کیفیت بالا

نکته بسیار مهم دیگری که در مدیریت پیج اینستاگرام باید به آن توجه کنید، کیفیت تصاویر و ویدئوهایی است که در پستها منتشر می کنید و با دیگران به اشتراک می گذارید. سعی کنید عکس های خوب و با کیفیت بگیرید و اگر به کار با نرم افزارها و ابزارهای ویرایش تصاویر آشنا هستید، حتما از این مهارت برای بهبود کیفیت محتواهای تصویری بهره بگیرید.

ابزارهای مناسب برای تولید عکس در اینستاگرام

اگر امکانش را داشته باشید، به خدمت گرفتن طراح گرافیکی هم ایده خوب دیگری است که می توانید برای این منظور از آن استفاده کنید. به ویژه اگر کسب و کاری دارید و هدفتان جذب مخاطب برای محصولات و خدماتی است که ارائه می کنید.

متن پستها و آنچه در قسمت کپشن تصاویر می نویسید نیز به همان اندازه کیفیت تصاویر اهمیت دارد. سعی کنید آنچه می نویسید خوانا و روان باشد و بازدیدکننده را ترغیب کند که بیشتر راجع به شما، علایق و تخصصتان بداند. اگر احساس می کنید قلم چندان خوبی ندارید، می توانید از خدمات فریلنسرها استفاده کنید.

۴. داشتن یک برنامه زمانی مشخص و منظم برای انتشار پستها

پیش تر راجع به این موضوع صحبت شد که باید یک موضوع یا درون مایه خاص را انتخاب کنید و تمامی پستهایی که منتشر می کنید حول محور آن باشد. نکته بسیار مهم دیگری که در بحث مدیریت پیج اینستاگرام، در ارتباط با انتشار پستها، باید به آن توجه کنید روندی است که طی آن پست می گذارید.

برنامه زمانی مشخص برای انتشار پست در اینستاگرام

اگر می خواهید در اینستاگرام مخاطب جذب کنید و تعداد فالوورهای بیشتری پیدا کنید، باید طی روندی منظم و مشخص پست بگذارید. برای مثال روند انتشار پست در پیج اینستاگرامی نباید به این صورت باشد که یک روز فرضا ۳ یا ۴ پست بگذارید و بعد از آن برای چند روز هیچ مطلبی منتشر نکنید.

بهترین کاری که می توانید انجام دهید آن است که روزهای بخصوصی از هفته را برای انتشار پست مشخص کنید، و در هر کدام از این روزها رأس ساعات مشخصی پستها را منتشر کنید. به این صورت کسانی که مایل به بازدید از پستها و مطالب شما باشند، دقیقا خواهند دانست که در چه زمانی باید انتظار دیدن پست جدید را داشته باشند.

رعایت این نکته هم در بحث مدیریت پیج اینستاگرام اهمیت زیادی دارد و اگر قصد افزایش فالوور در این اپلیکیشن را دارید، حتما باید به آن توجه کنید.

اگر خود نمی توانید به برنامه زمانی مشخصی برای انتشار پست در اینستاگرام پایبند بمانید، توصیه می شود از نرم افزارها و اپلیکیشن هایی استفاده کنید که برای تقویم محتوایی اینستاگرام طراحی شده اند.

نرم افزار زمان بندی خودکار پستهای اینستاگرام
نرم افزار زمان بندی خودکار پستهای اینستاگرام

کار با این گونه نرم افزارها به این صورت است که پستهایی را که قرار است منتشر کنید، به جای بارگذاری در اینستاگرام، در این نرم افزارها بارگذاری می کنید؛ برنامه زمانی مورد نظرتان برای انتشار پستها را هم به نرم افزار می دهید و پس از آن، تمامی پستها به طور خودکار در زمانهایی که از قبل مشخص کرده اید منتشر خواهند شد.

یکی از نرم افزارهایی که می توانید برای این منظور به کار بگیرید Buffer نام دارد که در آن می توانید هر بار تا ۱۰ پست را برای انتشار به صورت رایگان به آن معرفی کنید. با جستجوی بیشتر نرم افزارهای مشابه دیگری هم خواهید یافت.

اگر به هر دلیلی خود قادر به رعایت این نکات و توصیه ها نیستید یا زمان کافی برای بهبود کیفیت محتوای پستها ندارید، می توانید ادمین اینستاگرام به خدمت بگیرید و از تخصص چنین کسانی برای مدیریت پیج اینستاگرام استفاده کنید.

می توانید در ابتدای مسیر با استفاده از راهکارهایی چون خرید فالوور فیک امکان آن را که فعالیتهای تان نتیجه بخش باشند بیشتر کنید.

مدیریت حرفه ای اینستاگرام با رعایت چند نکته و توصیه ساده

تا به اینجا از مهمترین نکاتی خواندید که برای مدیریت پیج اینستاگرام باید مدنظر قرار دهید و رعایت کنید. در این بخش پایانی از مطلب چند توصیه دیگر در اختیارتان خواهیم گذاشت که برای مدیریت هرچه بهتر و مؤثرتر پیج اینستاگرامی یارای شما خواهند بود:

  • بیشتر در اینستاگرام فعالیت داشته باشید و تمامی زمانتان را صرف پیج اینستاگرامی خود نکنید. از پروفایلها و پیج های دیگر کسانی که در حیطه کاری یا علاقمندی شما فعالیت می کنند دیدن کنید، پستهایشان را لایک کنید و برایشان کامنت بگذارید. به این صورت احتمال آنکه تعامل پایداری با آنها برقرار کنید بیشتر می شود که در بلندمدت، تأثیر خوب و مثبتی بر وضعیت پیج و پروفایل شما در اینستاگرام خواهد گذاشت.
مدیریت حرفه ای اینستاگرام
  • پست های اینفلوئنسرهای مرتبط با کار یا علاقه مندی های خود را در پیج تان در اینستاگرام بازنشر کنید. این هم ایده خوب دیگری است برای جلب توجه بازدیدکنندگان و بهبود وضعیت پیج اینستاگرامی.
  • از هشتگ های مرتبطی که در اینستاگرام شناخته شده هستند در پستهای خود استفاده کنید.

گذاشتن استوری در پیج اینستاگرام را هم فراموش نکنید. این طور که به نظر می رسد استوری های اینستاگرام در حال تبدیل شدن به محبوب ترین نوع پست در این اپلیکیشن هستند.

سخن پایانی

نظر شما چیست؟ چه راهکارها و توصیه هایی را برای مدیریت پیج اینستاگرام پیشنهاد می کنید؟ تجربه ای در این باره دارید؟ توانسته اید پیج یا پروفایل خود در اینستاگرام را میان کاربران مطرح کنید و برای خود مخاطب و فالوور بیشتری پیدا کنید؟ نظرتان راجع به راهکارهای معرفی شده در این مطلب چیست؟ فکر می کنید چقدر مفید و کارآمد خواهند بود؟

اگر مایل باشید می توانید در قسمت «ارسال دیدگاه» با ما و خوانندگان این مطلب از نظرات و تجربه های خود بگویید.

سؤالات متداول

  • اگر بخواهیم پیج اینستاگرامی میان کاربران این اپلیکیشن مطرح شود روزانه چقدر باید برای مدیریت آن وقت بگذاریم؟
    با صرف ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در روز می توانید پیج اینستاگرامی را مدیریت کنید. البته اگر تازه به شمار کاربران این اپلیکیشن پیوسته باشید و اطلاعات چندانی راجع به آن نداشته باشید، ممکن است اوایل به صرف زمان بیشتری نیاز داشته باشید.
  • آیا راهکاری هست که با کمک آن بتوان زمان لازم برای مدیریت پیج اینستاگرام را کمتر کرد و در عین حال به نتایج خوبی رسید؟
    بله، اگر به هر دلیلی خود قادر به صرف زمان برای مدیریت پیج و پروفایل نیستید می توانید ادمین اینستاگرام به خدمت بگیرید و انجام کارها را به او بسپارید و خودتان فقط بر کار او نظارت کنید.
  • مهم ترین نکاتی که برای مدیریت پیج اینستاگرام باید مدنظر قرار داد کدام اند؟
    ۱. شناسایی دقیق و درست علایق مخاطبان و موضوعاتی که بیشتر مایل هستند راجع بهشان پست ببینند؛ ۲. در نظر گرفتن یک موضوع یا درون مایه خاص برای محتوای پست ها و پرهیز از گذاشتن پست با موضوعات مختلف و پراکنده؛ ۳. استفاده از ابزارهای مناسب برای تولید عکس، ویدئو و محتوای با کیفیت.