یکی از قابلیت هایی که به وضوح و راحتی ارسال پیام و چت شما می افزاید، امکان ریپلای کردن پیام می باشد. در این مطلب به شما آموزش می دهیم که چگونه از ویژگی ریپلای اینستاگرام استفاده کنید. همینطور روش استفاده از ویژگی کوییک ریپلای، حذف و یا غیر فعال کردن ریپلای اینستاگرام را نیز بررسی خواهیم کرد.

در حال حاضر دو شیوه ریپلای کاملا متفاوت در اینستاگرام وجود دارد، که یکی از آنها ریپلای برای اکانت های بیزینسی است و دیگری پاسخ غیر تکراری به پیام ها.

از آنجایی که بسیاری از افراد از اینستاگرام استفاده می کنند و در قالب دایرکت صحبت های خود را به یکدیگر انتقال می دهند قابلیتی مانند ریپلای بسیار مفید خواهد بود. حال چگونه باید این کار را انجام دهیم. ما به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش کامل ریپلای اینستاگرام

ریپلای چیست؟

ریپلای برگرفته از واژه انگلیسی Reply به معنای پاسخ و جواب است. در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌ رسان‌ها امکانی است که با استفاده از آن می‌توان به دیدگاه یا پیامی، پاسخی فرستاد یا دیدگاهی ارسال کرد.

ریپلای پیام در دایرکت اینستاگرام چگونه است؟

در آپدیت های جدید اینستاگرام، امکان ریپلای کردن پیام با کمک کراس پلتفرم Messenger نیز اضافه شده است و می توانید از آن استفاده کنید. این قابلیت بر روی گوشی های آیفون فعال شده است ولی در گوشی های اندرویدی در حال حاضر برای همه فعال نشده است. خرید فالوور اینستاگرام فعال باعث می شود ایمپرشن و ریچ اکانت شما افزایش یابد و بتواند مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.

با ما همراه باشید تا شما را با نحوه فعال سازی ریپلای اینستاگرام آشنا کنیم.

آموزش ریپلای پیام در دایرکت اینستاگرام

در ابتدا برای استفاده از این قابلیت باید اینستاگرام خود را به آخرین نسخه منتشر شده آپدیت کنید. سپس برای فعال کردن این ویژگی، ابتدا به تب پروفایل خود بروید. روی آیکن تنظیمات کلیک کرده تا وارد تنظیمات اینستاگرام شوید. حال روی دکمه Update Messaging کلیک کنید.

کوییک ریپلای

در پیام نمایش داده شده Update را بزنید. حال به دایرکت مراجعه کنید و صفحه چت یکی از مخاطبان را انتخاب کنید؛ پیام مورد نظر را به سمت راست بکشید تا آیکن ریپلای کنار آن ظاهر شود و سپس آن را رها کنید. اگر قصد ریپلای پیام های خود را دارید، آن را به سمت چپ بکشید.

همچنین می توانید روی پیام کلیک کرده و انگشت خود را نگه دارید. در پنجره ظاهر شده Reply را بزنید. حال مشاهده خواهید کرد که شما می توانید جواب پیام ریپلای شده را تایپ کرده و ارسال کنید.

ریپلای پیام در دایرکت

کوییک ریپلای اینستاگرام چیست؟ 

اگر از اکانت بیزینس اینستاگرام استفاده می‌کنید، علاوه بر ریپلای پیام در دایرکت ویژگی پاسخ سریع (Quick Replies) نیز برای شما افزوده شده است. در این قابلیت می‌توانید پاسخ‌های پراستفاده را با یک کلمه کلیدی ذخیره کرده و به صورت سریع آن‌ها را ارسال کنید.

این کار باعث می شود در زمان صرف شده برای پاسخ دادن به سوالات یکسان صرفه جویی شود. در ادامه به آموزش استفاده از کوییک ریپلای (پاسخ سریع) می پردازیم. چگونه فالوور جمع کنیم؟

خرید فالوور فیک راهی یکی از بهترین راه ها برای افزایش اعتبار شما در شبکه اجتماعی اینستاگرام است

خرید 100 فالوور ایرانی
خرید 200 فالوور ایرانی
خرید 500 فالوور ایرانی

ایجاد کوییک ریپلای در اینستاگرام

در اولین قدم به تب پروفایل خود بروید. روی آیکن سه خط در بالا کلیک کنید و سپس تنظیمات را انتخاب کنید.

  • بر روی گزینه Business  کلیک کنید و سپس روی Quick Replies ضربه بزنید.
کوییک ریپلای اینستاگرام
  • اگر قبلاً پاسخ سریع اینستاگرام را ایجاد نکرده اید، صفحه بعدی خالی است و گزینه ایجاد آن را مشاهده خواهید کرد. ولی اگر قبلاً تعدادی ذخیره کرده اید، آنها را در اینجا همراه با علامت بعلاوه در گوشه سمت راست بالا مشاهده خواهید کرد که به شما امکان می دهد عبارت جدیدی اضافه کنید.
  • بنابراین برای افزودن پاسخ سریع جدید، فقط روی آن دکمه به علاوه ضربه بزنید.
  • در مرحله بعد پیامی که می خواهید به عنوان پاسخ سریع ذخیره شود را وارد کنید.
  • در پایان دکمه Save را بزنید. 
ایجاد کوییک ریپلای

ریپلای استوری اینستاگرام 

جواب دادن به استوری اینستاگرام یا همان ریپلای کردن استوری یکی از آسان ترین فعالیت ها در بخش استوری اینستاگرام می باشد به این صورت که شما با مشاهده استوری فالووینگ ها و یا دیگر کاربران در اینستاگرام میتوانید نظر خود را در ارتباط با استوری شان به دایرکت آن ها ارسال کنید. قصد خرید فالوور بدون ریزش دارید؟ با ما همراه باشید.

نحوه ریپلای استوری اینستاگرام

وارد اینستاگرام خود شوید و در صفحه نخست در قسمت بالا یکی از استوری های فالووینگ های خود را انتخاب کرده و کلیک کنید تا استوری نمایش داده شود. سپس در قسمت Send message پیام خود را وارد کنید و کلمه Send را لمس کنید.

ریپلای استوری اینستاگرام

شما حتی می توانید به جای نوشتن پیام از ایموجی های پیشنهادی اینستاگرام استفاده کنید. برای افزایش تعامل کاربران با پیج تان می توانید از گزینه هایی مانند خرید بازید استوری اینستاگرام استفاده کنید.

خرید 500 بازدید استوری
خرید 1000 بازدید استوری
خرید 2000 بازدید استوری

ریپلای کامنت در اینستاگرام

سهمانطور که مطلع هستید تا پیش از آپدیت اینستاگرام برای پاسخ به کامنت یک کاربر باید آیدی آن شخص را منشن می کردیم و سپس پیام خود را می نوشتیم تا کاربر متوجه جواب ما شود.

ولی امروزه آپدیت های اینستاگرام این قابلیت را در اختیار ما گذاشته است تا به راحتی کامنت های کاربران را ریپلای کنیم.

بیشتر بخوانید: روش های هوشمندانه برای دریافت کامنت بیشتر اینستاگرام

نحوه ریپلای کامنت در اینستاگرام

در ابتدا پست مورد نظر را باز کرده و روی علامت مشخص شده در عکس کلیک کنید تا قسمت کامنت ها ظاهر شود. سپس زیر کامنت شخص مورد نظر گزینه ریپلای (Reply) را لمس کنید و جواب کاربر را تایپ کنید.

ریپلای کامنت در اینستاگرام

در آخر گزینه ارسال (Send) را انتخاب کنید. برای ریپلای کامنت دیگر کاربران هم به همین صورت ادامه دهید.

غیر فعال کردن ریپلای استوری در اینستاگرام چگونه است؟

غیرفعال کردن ریپلای استوری در اینستاگرام کار راحتی می باشد، ممکن است به دلیل بالا بودن حجم پیام ها و یا عدم تمایل به دریافت نظرات کاربران، بخواهید ریپلای استوری خود را ببندید یا غیرفعال کنید.

در ادامه قصد داریم روش غیرفعال کردن ریپلای استوری را به شما آموزش دهیم.

  • در ابتدا وارد پروفایل خود شوید و تنظیمات را انتخاب کنید. سپس گزینه Story Settings را انتخاب کنید.
  • اکنون از قسمت ALLOW MESSAGE REPLIES می توانید امکان پاسخ به استوری را ویرایش کنید.
غیرفعال کردن ریپلای استوری
  • Everyone: با انتخاب این گزینه همه می توانند استوری شما را در صورت مشاهده ریپلای کنند.
  • People You Follow: با انتخاب این گزینه تنها افرادی که شما آنها را فالو کرده اید می توانند استوری شما را پاسخ دهند.
  • Off: با انتخاب این گزینه هیچکس نمی تواند استوری شما را ریپلای کند.

سخن پایانی

در این مقاله چگونگی  فعال کردن ریپلای و غیر فعال کردن آن را به شما آموزش داده ایم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد. شما می توانید سوالات و نظرات خود را در قسمت کامنت بپرسید. پیج اصلی تتلو در اینستا را در فالوجت ببینید.

 سوالات متداول

  1. چرا ریپلای اینستا نمیاد؟
    زیرا این قابلیت هنوز برای تمام اکانت ها فعال نشده است. باید صبر کنید تا برایتان فعال شود.
  2. کوییک ریپلای چیست؟
    می‌توانید پاسخ‌های پراستفاده را با یک کلمه کلیدی ذخیره کرده و به صورت سریع آن‌ها را ارسال کنید.
  3. چگونه ریپلای استوری را ببندیم؟
    به قسمت تنظیمات استوری بروید و سپس از قسمت ALLOW MESSAGE REPLIES گزینه off را فعال کنید.