۱۳ روش هوشمندانه برای دریافت کامنت بیشتر اینستاگرام

اگر شما مثل من معتاد اینستاگرام نباشید، ممکن است یک یا دو روز به حسابتان سر نزنید و زمانی که تازه فید اینستاگرام خودتان را چک می کنید، متوجه شوید که تنها برخی از پست ها چند دقیقه پیش به اشتراک گذاشته شده اند، در حالی که ممکن است پست های دیگر مربوط به چند روز گذشته باشند. فکر می کنید علت این موضوع چیست؟ چرا فید اینستاگرام شما زمانبندی نشده است؟ علت این موضوع را به همراه ترفندهای دریافت کامنت بیشتر اینستاگرام در ادامه این مقاله دنبال کنید.

مانند بسیاری از شبکه های اجتماعی دیگر، الگوریتم اینستاگرام نیز اخیرا تغییر کرده است. در این مقاله خلاصه ای از قابلیت های جدید الگوریتم اینستاگرام را به شما آموزش می دهیم. همچنین نکاتی در مورد چگونگی به اشتراک گذاری جذاب ترین پست های ممکن برای دریافت کامنت بیشتر اینستاگرام مطرح می کنیم که به شما کمک می کند تا در فید اینستاگرام بالاتر رفته و فالوورها پست شما را زودتر مشاهده کنند.

راهنمای الگوریتم فید اینستاگرام

در ژوئن ۲۰۱۶، اینستاگرام اعلام کرد که الگوریتم خود را تغییر می دهد تا کاربران محتوای مورد علاقه خود را بدون توجه به زمان پست شدن آن در فید مشاهده کنند. این امر احتمالا کار بازاریاب های رسانه اجتماعی را سخت تر می کند و باید تلاش بیشتری برای افزایش نرخ بازدید واقعی پست ها کنند. چرا که در الگوریتم جدید بیشتر کاربران ۷۰‎٪ محتوای فید خود را مشاهده نمی کنند.
مدتی پس از اینکه فیسبوک اولویت بندی پست های دوستان و خانواده کاربران در سال ۲۰۱۸ را شروع کرد، اینستاگرام نیز این روند را دنبال کرد. اما الگوریتم اینستاگرام اولویت بندی برند تجاری و تبلیغات را با شدت کمتری اعمال کرد.

اما همچنان پست های برندها با تعامل طبیعی می توانند این الگوریتم ها را شکست دهند. چند عامل وجود دارد که در رتبه بندی پست در فید اینستاگرام تأثیرگذار است و تعداد لایک و کامنت بیشتر اینستاگرام یکی از آنهاست. فراموش نکنید که یکی از عوامل افزایش لایک و کامنت در اینستاگرام، افزایش فالوور واقعی است.

موارد حائز اهمیت در رتبه بندی پست های فید کاربر عبارتند از:

  • تعداد لایک و کامنت بیشتر اینستاگرام
  • تعامل قبلی کاربر با محتوای شما
  • زمان به اشتراک گذاری پست

اگر پست‌ اینستاگرام شما توجه فالوورها را جذب کند، یک چرخه بازخورد مثبت ایجاد می شود. هرچه افراد بیشتری پست شما را بپسندند و نظر دهند، به احتمال بالاتری این پست در صفحه اکسپلور سایر کاربران مشاهده می شود. به این صورت کاربرانی که قبلا شما را فالو نکرده اند پست شما را در مطالب پیشنهادی و مورد علاقه خود مشاهده می کنند.


قبل از اینکه به سراغ استراتژی های کامنت بیشتر اینستاگرام برویم، چند مرحله وجود دارد که باید انجام دهید:

۱. برای دریافت کامنت بیشتر اینستاگرام حساب خود را عمومی کنید

اطمینان حاصل کنید که فالوورهای جدید با ورود به حساب شما می توانند پست های شما را مشاهده کنند. به پروفایل خود بروید، روی نماد چرخ دنده تنظیمات در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و گزینه حساب خصوصی را خاموش کنید.

برای دریافت کامنت بیشتر اینستاگرام حساب خود را عمومی کنید

۲. نوتیفیکیشن حسابتان را روشن کنید

نوتیفیکیشن را روشن کنید تا بتوانید به سرعت به نظرات فالوورهای خود پاسخ دهید یا آنها را لایک کنید. فراموش نکنید هرچه کاربران با حساب شما تعامل بیشتری داشته باشند، احتمال مشاهده محتوای شما در فید آنها بیشتر خواهد بود.

به پروفایل حساب اینستاگرام خود و‌ قسمت تنظیمات در گوشه سمت راست بالا بروید، روی تنظیمات نوتیفیکیشن و یا اعلان ها ضربه بزنید و انتخاب کنید که چه فعالیت هایی به شما اطلاع داده شود.

نوتیفیکیشن حسابتان را روشن کنید
نوتیفیکیشن حسابتان را روشن کنید

۳. برای داشتن کامنت بیشتر اینستاگرام محتوای جذاب پست کنید

کاربران رسانه های اجتماعی درباره محتوایی که برایشان جالب نباشد نظر نمی دهند. بنابراین مسئولیت مدیریت زمانبندی و ویرایش پست ها را به فرد دیگری واگذار کنید. همچنین با کمک افراد بیشتری می توانید عکس ها، فیلم و ایده های جذابی تهیه کنید تا پست های شما همچنان در فید کاربران نمایش داده شود.

۴. از تقویم محتوایی استفاده کنید

زمان انتشار پست اینستاگرام که بازخورد بهتری دارد را انتخاب کنید و هر روز در آن بازه زمانی محتوا پست کنید. توصیه می کنیم بیش از یک بار در روز پست نگذارید. فراموش نکنید زمانبندی عامل مهمی در الگوریتم اینستاگرام است، مراقب باشید پست های اول روز را از دست ندهید. یک مدل تقویم محتوای رسانه اجتماعی تهیه کنید و هر آنچه را که در سایر پلتفرم ها به اشتراک می گذارید ثبت کنید تا در آینده محتوای تکراری پست نکنید. اکنون اجازه دهید به سراغ استراتژی های دریافت لایک و کامنت بیشتر اینستاگرام برویم.

13 روش برای دریافت کامنت بیشتر اینستاگرام

13 روش برای دریافت کامنت بیشتر اینستاگرام

۱. یک مسابقه بین فالوورهای خود برگزار کنید

یک روش سرگرم کننده و آسان برای جلب توجه فالوورها به پست و دریافت کامنت بیشتر اینستاگرام میزبانی مسابقه است. شما می توانید در اینستاگرام برای مسابقه تبلیغ کنید. سپس از کاربران بخواهید برای شرکت در قرعه کشی برای پست شما کامنت بگذارند. می توانید مسابقه خود را به یک کمپین یک هفته ای تبدیل کنید، که کاربران هر روز باید در مورد پست شما نظر دهند. حتی می توانید محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) را در مسابقه خود قرار دهید و از فالوورها بخواهید که عکس های خود را با برچسب برند شما ارسال کنند. علاوه بر این خرید فالوور ایرانی هم می تواند به بهتر دیده شدن شما کمک کند.

۲. تبلیغ برند خود را به حساب های پرطرفدار واگذار کنید

این روشی سرگرم کننده برای اشتراک گذاری محتوای تازه در اینستاگرام و همکاری با افراد تاثیرگذار در زمینه مرتبط با کسب و کار شماست. تبلیغات در استوری همچنین یک روش هوشمند برای ایجاد تعامل بیشتر هستند. یک کاربر تاثیرگذار به مدت یک روز در استوری خود در مورد برند شما محتوا تولید می کند و از دیدگاه خودش برای مخاطبانی که دارد بازاریابی می کند. معمولا برای روش takeover می توانید با این افراد همکاری کنید:

  • همکار
  • اینفلوئنسر
  • سازمان دیگری در حیطه کاری شما

در صورتی که این روش به درستی انجام شود، به افزایش فالوور و لایک صفحه شما و همچنین دریافت کامنت بیشتر اینستاگرام کمک می کند. 

۳. از کاربران بخواهید در مورد پست شما نظر دهند

یک روش ساده برای برخورداری از کامنت بیشتر اینستاگرام درخواست مستقیم از فالوورها است. محتوایی را به اشتراک بگذارید و از کاربران بخواهید به سوال شما پاسخ دهند یا دوستان و همکاران خود را در کامنت تگ کنند. این یک روش سرگرم کننده و آسان برای تعامل با فالوورها است و به شما برای دریافت کامنت بیشتر اینستاگرام کمک می کند.

۴. محتوای خنده دار، شگفت آور و جالب توجه پست کنید

از مطالعه ای که به عوامل موثر در وایرال شدن محتوا پرداخته نتیجه گرفتند که برخی از پست های وایرال احساسات زیادی را در کاربران برمی انگیزد. از جمله متداول ترین پست هایی که وایرال می شود، آنهایی هستند که بیننده را متعجب کرده و کنجکاوی فالوورها را برمی انگیخت. محتواهایی که باعث ایجاد حس شادی در مخاطب می شوند نیز از رایج ترین موارد هستند. بنابراین در مورد محتوایی که می توانید در اینستاگرام به اشتراک بگذارید فکر کنید تا باعث تحریک احساسات مردم شده و نظر بدهند.

آیا محتوایی در مورد یک واقعیت شگفت آور، یک لحظه زیبا یا یک روند جالب صنعتی وجود دارد که در صفحه تان پست کنید؟ نیازی نیست این محتوا حتما در مورد برند شما باشد، بلکه محتوای عمومی که برای کاربران جالب توجه باشد، احتمالا نظرات بیشتری را به خود جلب می کند.

ارسال ویدئو برای دریافت کامنت بیشتر اینستاگرام

۵. پست کردن ویدیو

زمانی که کاربران در اینستاگرام صرف تماشای ویدیو می کنند در سال ۲۰۱۶، ۴۰٪ افزایش یافته است. در حال حاضر نیز کاربران می توانند حداکثر تا یک دقیقه فیلم پست کنند. از ویدیو بیشتری استفاده کنید تا فالوورهای شما اسکرول فید صفحه خود را متوقف کرده و ویدیوی شما را تماشا کنند. البته اطمینان حاصل کنید که ویدیوی جذابی باشد. مخاطبان شما به ویژه در شبکه های اجتماعی علاقه بیشتری به محتوای ویدیویی دارند. بنابراین اگر ویدیو جالبی به اشتراک بگذارید و از بینندگان بخواهید برای شما کامنت بگذارند، به احتمال زیاد آنها این کار را انجام می دهند.

۶. از هشتگ های مربوطه استفاده کنید

وقتی پست خود را با هشتگ مرتبط و محبوب اینستاگرام منتشر کنید، در قسمت جستجوی آن هشتگ ها و صفحه اکسپلور کاربران دیگر ظاهر می شوند. در واقع، پست هایی که حداقل دارای یک هشتگ هستند معمولا بیش از ۱۲٪ تعامل بیشتری کسب می کنند. اینفلوئنسرها و کاربران علاقه مند ممکن است محتوای شما در مورد موضوعات مورد علاقه خودشان را مشاهده کنند و کامنت بگذارند. حتی می توانید برخی از استراتژی های بالا را برای ایجاد تعامل بیشتر با آنها ترکیب کنید.
با استفاده از هشتگ مربوطه از فالوورهای خود بپرسید که تعطیلات خود را چگونه گذرانده اند؟ یا از یکی از صدها هشتگ مربوط به صنعت یا محتوای خود استفاده کنید تا نظر کاربران جدید را جلب کنید.

۷. محتوای خود را در زمان مناسب روز ارسال کنید

در مورد بهترین زمان روز برای انتشار پست در شبکه های اجتماعی اختلاف نظر زیادی وجود دارد. به این دلیل که این زمان با توجه به صنعت، فالوور و نوع محتوای شما متفاوت است.
توصیه ما این است که در ساعت های مختلف هفته میزان تعامل پست خود را در اینستاگرام ارزیابی کنید و بر اساس نتایج آن، برنامه زمانی برای صفحه خود تعیین کنید.

فرقی نمی کند صبح زود و یا بعد از ظهر باشد، فقط باید زمانی را انتخاب کنید که فالوورهای شما تمایل بیشتری به مکث و نظر دادن دارند. برای پیگیری زمانبندی و نتایج تعاملات خود، از آمار اینسایت پیج استفاده کنید.

در صورتی که نمی توانید در ساعت های مشخصی آنلاین باشید، از روش ارسال خودکار محتوا که در مقاله ارسال پست اتوماتیک اینستاگرام توضیح داده ایم، استفاده کنید.

۸. عکس هایی از چهره افراد منتشر کنید

عکسهای سلفی سرگرم کننده بوده و همانطور که مشخص است برای استراتژی اینستاگرام شما نیز مفید هستند. تجزیه و تحلیل بیش از ۱ میلیون پست اینستاگرامی توسط موسسه فناوری جورجیا و آزمایشگاه های یاهو نشان داد که پست هایی با چهره انسان ۳۲٪ بیشتر نظرات را به خود جلب می کنند و ۳۸٪ لایک بیشتری را دریافت می کنند.
هنوز دلیل این موضوع ثابت نشده اما محققان گمان می کنند که این امر تا حدی به این دلیل است که چهره، منبع موثری در ارتباط غیر کلامی است که مردم و حتی نوزادان به آن پاسخ می دهند. سلفی، عکس گروهی و واقعی منتشر کنید و تاثیر این موضوع را در دریافت کامنت بیشتر اینستاگرام مشاهده کنید.

پست حیوانات در اینستاگرام

۹. گذاشتن پست حیوانات

تحقیقات زیادی در رابطه با این موضوع انجام نشده، اما احتمالا از نقش قدرتمند حیوانات در شبکه های اجتماعی خبر دارید. حیوانات مدت هاست که در فضای مجازی محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و می توانند به اندازه انسان ها در اینستاگرام درآمد کسب کنند.
محتوای خود را با عکس حیوان خانگی که دارید یا حیوان خانگی دوستتان منتشر کنید. سپس نظر مخاطبان خود را درباره این نوع تولید محتوا جویا شوید.

۱۰. به نظرات دریافتی پاسخ دهید

درست مانند سایر پلتفرم های رسانه اجتماعی، پاسخ دادن به نظرات می تواند به مخاطب شما احساس بهتری دهد و علاقه او به تعامل بیشتر را تحریک کند. وقتی کاربران در پاسخ کامنت خود، نظری دریافت می کنند ممکن است موضوع بحث را ادامه دهند.
علاوه بر این وقتی دیگران می بینند شما به نظرات پاسخ می دهید، به راحتی در مورد پست نظر می دهند تا در بحث شرکت کرده یا در مورد پست شما سوال بپرسند.

۱۱. از شکلک های مربوطه در کپشن استفاده کنید

در حالی که هشتگ ها برای نمایش پست شما در بخش جستجوها مناسب هستند، ایموجی توجه کاربران را به کپشن شما جلب می کند. توجه بیشتر به کپشن شما به معنای جذابیت بیشتر برای کاربر، دریافت لایک و کامنت بیشتر اینستاگرام است.
هنگام استفاده از ایموجی، اطمینان حاصل کنید که با محتوای شما تناسب داشته باشد. دو الی سه شکلک می تواند زیبا و جالب باشد، اما در استفاده از آنها زیاده روی نکنید.

۱۲. مرتبا پست بگذارید

همانند بسیاری از پلتفرم های دیگر رسانه اجتماعی، بارگذاری مکرر پست باعث می شود حساب شما فعال و به روز باشد. اگر هر چند وقت یکبار محتوا پست کنید، پست های شما در فید اینستاگرام کاربران گم می شود.
اگر به طور منظم و در ساعات بهینه روز محتوای خود را پست کنید، افراد بیشتری آنها را می بینند. بنابراین افراد بیشتری شما را فالو کرده و در نهایت پست های منظم شما منجر به دریافت کامنت بیشتر اینستاگرام می شود.

۱۳. باکس پرسش و پاسخ را فراموش نکنید

یکی از راه های دریافت کامنت بیشتر اینستاگرام استفاده از قابلیت پرسش و پاسخ است، از این قابلیت استفاده کنید و از فالوورهای خود بخواهید سوال خود را در کامنت مطرح کنند.
اکنون به کمک ویژگی هایی مانند استوری، آی‌جی‌تی‌وی و لایو می توانیم به صورت ویدیویی پرسش و پاسخ اینستاگرامی خود را اجرا کنیم. اگر قصد دارید از طریق این پلتفرم با فردی مصاحبه کنید برای تبلیغ این رویداد چند پست استاندارد منتشر کنید.
برای هر پست تبلیغاتی، از کاربران بخواهید سوالی که می خواهند از شخص مهمان بپرسند را کامنت بگذارند. بسته به موضوع مصاحبه، ممکن است سیل کامنت های سوالات کاربران را ببینید. علاوه بر کامنت بیشتر اینستاگرام، این استراتژی به فالوورهای شما این حس را القا می کند که مستقیما در رویداد صفحه شما مشارکت دارند.

فالوور

تعامل، معیار تاثیرگذار در دریافت کامنت بیشتر اینستاگرام

افزایش لایک، بازدیدهای ویدیو و کامنت بیشتر اینستاگرام عوامل مهمی هستند، چون بر نمایش پست شما در فید تاثیر می گذارند. علاوه بر این، اگر کاربران بسیاری با پست های شما ارتباط برقرار کنند، محتوای شما در صفحه اکسپلور قرار می گیرد، بنابراین این روش ها را برای برخورداری از کامنت بیشتر اینستاگرام امتحان کنید.

در قسمت نظرات برای ما بنویسید که شما چه ایده های دیگری را می توانید به فهرست پیشنهادی ما در این مقاله اضافه کنید. در ادامه مطالب این مقاله، مراجعه به صفحه خرید ربات اینستاگرام می تواند به شما در مدیریت صفحه شخصی و کاری تان کمک کند.

 

 

 

 

چگونه کامنت خود را در اینستاگرام پاک کنم؟

هر کاربری میتواند فقط کامنت خود را در پستهای پیج های دیگر پاک کند برای این کار کافیست انگشتتان روی کامنت خود نگه دارید و به سمت چپ بکشید ،یک سطل زباله نمایان میشود با ضربه زدن روی آن کامنت شما پاک میشود.

آیا کامنت انگلیسی برای رفع بلاک لازم است؟

این روش برای رفع بلاک تایید نشده ، به طور کل برای رفع بلاک روش خاصی از سوی اینستاگرام معرفی نشده.

نحوه تگ کردن در کامنت اینستاگرام

در قسمت کامنت علامت @ را میزنیم و آیدی مد نظر را وارد میکنیم، وقتی پیج مورد نظرمان را پیدا کردیم آن را انتخاب میکنیم و به این صورت به کامنت اضافه میشود .

چگونه کامنت خود را در اینستاگرام مخفی کنیم؟

از قسمت سه نقطه ای که سمت راست بالای هر پست وجود دارد گزینه turn off commenting را انتخاب میکنیم، و برای فعال کردن مجدد کامنت از همین قسمت turn on commenting را انتخاب میکنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .