تغییر زبان تلگرام به فارسی (آپدیت سال 2023)

تلگرام؛ یک رسانه اجتماعی پرقدرت است که قدرت پشتیبانی از تمامی زبان های جهان را دارد. در نسخه جدید تلگرام، می توانید زبان تلگرام را به فارسی تغییر دهید تا گزینه ها و منوهای تلگرام به زبان فارسی نمایش داده شود. خیلی از کاربران شبکه های اجتماعی علاقه دارند تا زبان برنامه های موردنیاز خود را به زبان فارسی تغییر بدهند، اما ممکن است با نحوه چگونگی انجام این کار آشنایی نداشته باشد. به همین دلیل ما قصد داریم تا در این مقاله نحوه تغییر زبان تلگرام به زبان فارسی را برای شما بیان کنیم. پس همراه فالوجت باشید.

تغییر زبان تلگرام در موبایل

تغییر زبان تلگرام در موبایل:

تلگرام یکی از پیام رسان های محبوب در ایران است که در ابتدای حضور خود در کشور ما توانست کاربران زیادی را به خود جذب کند. البته باید ذکر کرد که تلگرام بعد از وایبر و واتساپ از آغازین پیام رسان های موجود در جهان بود که توانسته بود مخاطبان زیادی را در سراسر دنیا مجذوب خود کند. تلگرام در ورژن های ابتدایی خود فقط 8 زبان را به صورت پیش فرض در تنظیمات قرار داد که با توجه با استقبال عموم مردم جهان تصمیم گرفت تعداد زبان های موجود را ارتقا بدهد. انگلیسی، عربی، هندی، اندونزیایی، پرتغالی، ایتالیایی تنها بخشی از زبان های موجود در این پیام رسان بود.

اما تلگرام در حال حاضر از 19 زبان زنده دنیا به صورت پیش فرض پشتیبانی می کند. بنابراین کاربران می توانند مطابق با سلیقه و دلخواه خود از بین این 19 گزینه، زبان مد نظر را انتخاب کنند. یکی از زبان های پیش فرض که در تلگرام وجود دارد، زبان فارسی است. وجود زبان فارسی در زبان های تلگرام کار را برای کاربران ایرانی آسان تر می کند. اگر چه کاربران ایرانی برای ورود به تلگرام با فیلتر و محدودیت رو به رو هستند اما در صورت ورود به این شبکه می توانند با زبان فارسی فعالیت داشته باشند.

تغییر زبان تلگرام به فارسی

نحوه تغییر زبان تلگرام در موبایل به فارسی:

برای تغییر زبان در برنامه تلگرام کافی است که مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • وارد برنامه تلگرام شوید. https://web.telegram.org
  • آیکون سه خطی گوشه بالا سمت چپ را لمس کنید تا منو اصلی تلگرام به نمایش در بیاید.
  • برروی گزینه Settings کلیک کنید تا وارد بخش تنظیمات تلگرام شوید.
تغییر زبان تلگرام به فارسی
  • گزینه Language  را انتخاب کنید.

تغییر زبان تلگرام به فارسی

  • حال نوبت به انتخاب زبان مدنظر می رسد. زبان فارسی در جایگاه دوم لیست زبان ها قرار دارد.
  • به همین سادگی اکنون توانسته اید زبان پیش فرض تلگرام را به زبان فارسی تغییر دهید.

بیشتر بخوانید» حالت Last seen recently در تلگرام

مراحل عوض کردن زبان تلگرام به فارسی با ربات تغییر زبان تلگرام

برای تغییر زبان تلگرام به فارسی ابتدا روی علامت ذره بین در بالای صفحه کلیک کنید و ربات @longbot را فراخوانی کنید. همچنین می توانید با کلیک روی لینک زیر ربات را فراخوانی کنید.

  • ربات فارسی ساز تلگرام       
ربات تغییر زبان تلگرام به فارسی

                

حال در پایین صفحه باید بر گزینه استارت کلیک کنید
ربات تغییر زبان تلگرام
از میان گزینه های موجود، زبان فارسی را انتخاب کنید.
فارسی سازی تلگرام
حال پلتفرم خود را انتخاب کنید: تلگرام اندروید یا تلگرام آی او اس
 
تلگرام با زبان فارسی
فایلی ارسال می شود که باید آن را دانلود کنید. بر علامت سه نقطه کنار آن تب کنید و بر گزینهApply localization file کلیک کنید.
گزینه Apply localization file در تلگرام
 
از لیست، زبان پرشین را انتخاب کنید.
زبان فارسی در تلگرام
  به همین راحتی تمام مراحل لازم برای تغییر زبان تلگرام به فارسی انجام شد.
بیشتر بخوانید: آموزش تصویری حذف اکانت تلگرام
سخن آخر

تلگرام یکی از پیام رسان هایی است که در کشورهای مختلف، طرفداران مخصوص خود را دارد. به همین دلیل این پیام رسان برای اینکه بتواند کاربران خود را در تمامی جوامع حفظ کند در بروز رسانی های جدید، زبان های جدیدی را اضافه می کند. یکی از دلایل محبوبیت بیش از اندازه تلگرام، امنیت و حفظ حریم خصوصی افراد است.

بدون شک در ایران هم تلگرام بعد از اینستاگرام از محبوبیت بالاتری برخوردار است. البته به واسطه محدودیت هایی که کاربران ایرانی با تلگرام دارند، از میزان کاربران ایرانی آن کاسته شده است.

در ابتدا زبان فارسی در این پیام رسان وجود نداشت و لازم بود که با استفاده از ربات یا ترفندهایی دیگر، زبان تلگرام را به فارسی تغییر داد. ولی بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی تلگرام تصمیم گرفت تا زبان فارسی را به این برنامه اضافه کند تا بتواند مورد استقبال میلیون ها ایرانی قرار بگیرد.

البته بعد از فیلترینگ تلگرام، بسیاری از افراد به تلگرام ایکس روی آوردند که مراحل تغییر زبان در این نرم افزارها با نسخه تلگرام یکسان است. ما در فالوجت تلاش کردیم تا به صورت تصویری و گام به گام، تغییر زبان تلگرام به فارسی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید با انتخاب زبان مادری بهترین استفاده را از این برنامه ببرید. شما با چه روش هایی زبان تلگرام خود را تغییر می دهید؟ با اشتراک گذاری نظراتتان ما را در نوشتن مقالات جدید و به روز رسانی مقالات یاری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .