آموزش تصویری حذف اکانت تلگرام

تلگرام یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین اپلیکیشن های پیام رسان در بین کاربران فضای مجازی است. این اپلیکیشن به دلیل ارائه خدمات و آپدیت های فراوان جایگاه ویژه ای را در میان کاربران خود دارد. تلگرام قابلیت ساخت گروه های نامحدود خصوصی و عمومی و کانال های خبری و تفریحی را داراست. کاربران زیادی با استفاده از این اپلیکیشن محبوب با هم در ارتباط هستند. با همه این اوصاف برخی از کاربران هم به علت مشغله های شغلی، تحصیلی یا بخاطر وجود افراد مزاحم و یا دلایل مختلف دیگری به دنبال حذف اکانت تلگرام خود هستند. به همین علت تصمیم گرفتیم تا در این مقاله نکاتی را درمورد حذف اکانت تلگرام در اختیار شما قرار دهیم.

افزایش فالوور

مهم ترین نکات حذف اکانت تلگرام

بهتر است قبل از اینکه چگونگی حذف اکانت در این پیامرسان را آموزش دهیم چند نکته را یادآور شویم. با حذف اکانت تلگرام تمام اطلاعات موجود در آن از جمله مخاطبین، چت های خصوصی، کانال های تلگرام، سیوهای انجام شده، همگی از بین خواهد رفت.

اگر به هر دلیلی حساب تلگرامی خود را حذف کرده و اعضای کانال های خود را از دست داده اید، می توانید به راحتی از طریق لینک خرید ممبر تلگرام کانال جدیدی با اعضای زیاد راه اندازی کنید.

با این وجود اگر کسی حساب خود در تلگرام را حذف کرده، سپس با همان شماره مجددا تلگرام خود را راه اندازی کند به عنوان کاربر جدید با حساب کاربری جدید شناخته می شود و چیزی از اطلاعات قبلی وی قابل بازگشت نیست.

 همچنین عده ای گمان می کنند که با از بین بردن حساب خود می توانند مانع از ریپورت شدن شوند، ولی چنین باوری اصلا صحیح نیست، چرا که ریپورت شدن برای شماره ای است که با آن پیامرسان خود را راه اندازی کرده اید و با حذف اکانت از بین نمی رود.

روش های مختلف دیلیت اکانت تلگرام

دو روش برای حذف اکانت تلگرام وجود دارد که یکی بصورت خودکار و دیگری به صورت دستی انجام می شود.

اکنون توضیح می دهیم که حذف خودکار اکانت در تلگرام به چه نحوی صورت می گیرد. ساختار این اپلیکیشن محبوب و پرطرفدار از ابتدا و پیش فرض به گونه ای تعریف شده که اکانت هایی که مدت زمان طولانی غیر قابل استفاده مانده اند را حذف می کند. یعنی اگر شخصی به مدت طولانی آنلاین نشده و وارد تلگرام خود نشود، پس از شش ماه بصورت خودکار حساب وی حذف می شود.

البته زمان بندی حذف خودکار اکانت در قسمت تنظیمات این پیامرسان قابل تغییر بوده و شامل یک ماه، سه ماه، شش ماه و یک سال می شود. بنابراین  توصیه می کنیم اگر فردی دیر به دیر به حساب کاربری خود مراجعه می کند، گزینه حذف اکانت خودکار پس از گذشت یک سال را برای خود فعال کند.

در اینجا تصمیم داریم تا تغییر زمان بندی حذف خودکار حساب های تلگرامی را آموزش دهیم:

  • ابتدا وارد قسمت تنظیمات یا همان settings تلگرام شده
  • سپس گزینه حریم خصوصی و امنیت یا همان privacy and security را انتخاب کرده
  • پس از آن وارد گزینهadvanced  شوید
  • در آخر گزینهdelete my account if away for  را انتخاب و یکی از چهار گزینه پیش فرض را برای حذف خودکار اکانت تلگرامی خود انتخاب می کنیم. همانطوری که ملاحظه کردید، اصلا کار دشواری نبود.

آموزش مرحله به مرحله حذف اکانت تلگرام به صورت دستی

پس از بیان نکات بالا و دانستن یک سری اطلاعات کلی و مهم در خصوص دیلیت اکانت در پیامرسان تلگرام، اکنون نوبت آموزش حذف اکانت به صورت دستی فرا می رسد.

اگر تصمیم دارید که حساب تلگرام خود را به صورت دستی حذف کنید، باید بگوییم که گزینه پیش فرضی در این شبکه اجتماعی برای پاک کردن حساب کاربران وجود ندارد. بلکه باید وارد لینک حذف اکانت تلگرام شوید. در ادامه مراحل لازم برای این کار را بیان می کنیم.

آموزش تصویری دیلیت و حذف اکانت تلگرام

وارد https://my.telegram.org/deactivate شوید.

دقت داشته باشید که شماره تلفن را با کد کشور باید وارد کرد چون کد کشور ایران ۹۸+ است، بنابراین شماره موبایلتان را با همین پیشوند وارد کنید. فرقی نمی کند که همراه اولی باشید یا ایرانسلی. البته در صورتی که برای ساخت اکانت تلگرام از شماره های مجازی و یا خارجی استفاده کرده اید، نیازی به این کار نیست. سپس گزینه next را بزنید.

آموزش تصویری حذف اکانت تلگرام

بعد از انجام مرحله ی قبل، یک رمز به تلگرامتان فرستاده می شود که در مراحل بعدی به آن نیاز دارید. پس لازم است که این کد را کپی نمایید.

در صورتی که کد را کپی نکردید و تمایل به افزودن دستی کد داشتید، توجه کنید که این کد به بزرگی و کوچکی حروف حساس است.

آموزش تصویری حذف اکانت تلگرام
  • حال همان پسوردی که برایتان ارسال شده بود را در کادر password وارد کنید.
آموزش تصویری حذف اکانت تلگرام
  • تصویر زیر برایتان نمایان می شود. بر روی گزینه Done کلیک کنید.
حذف اکانت تلگرام
  • بعد از انجام مراحل فوق، جهت تایید نهایی به صفحه ای هدایت می شوید که پیامی در آن ظاهر می شود و محتوای آن این است که آیا برای حذف اکانت تلگرام مطمئن هستید؟

در این لحظه در صورتی که از انجام کار خود مطمئن هستید باید گزینه Yes، delete my account را انتخاب کنید. اکانت تلگرام شما دیلیت شد.

بعد از انجام تمام این مراحل در عرض چند دقیقه به راحتی حساب خود در پیامرسان تلگرام را حذف کرده اید.

بیشتر بخوانید» اشتباهات بازاریابی اینستاگرام (آپدیت سال 1400)

آموزش تصویری حذف اکانت تلگرام

سوالات رایج پس از حذف اکانت تلگرام

در ادامه به برخی از سوالاتی که شاید با حذف اکانت تلگرام در ذهن کاربران ایجاد شود پاسخ می دهیم:

  • آیا حذف اکانت در تلگرام تنها با گوشی امکان پذیر است؟
  • در پاسخ باید بگوییم که خیر، علاوه بر گوشی، با تبلت و کامپیوتر هم می توانید حساب خود در این پیامرسان را حذف کنید.
  • با حذف اکانت تلگرام هر وقت که بخواهیم می توانیم تلگرام را راه اندازی کنیم؟
  • بله این امکان نیز وجود دارد. ولی باید توجه داشته باشید که اگر مکرر اکانت تلگرام خود را حذف و سپس راه اندازی کنید با ارور مواجه می شوید. در این صورت باید مدتی صبر کنید و پس از رفع مشکل ارور مجددا اقدام به راه اندازی تلگرام خود کنید.
  • آیا پس از حذف اکانت خود در تلگرام مخاطبان من باز هم پیامی از سوی من دریافت می کنند؟
  • باید بگوییم خیر، پس از حذف اکانت تلگرام مخاطبان کاربر فقط شاهد کلمه حذف اکانت یاdeleted account به جای نام وی خواهند بود.
  • آیا برای حذف اکانت تلگرام باید اپلیکیشن تلگرام را حذف کرد؟
  • باید گفت که خیر، زیرا کد حذف اکانت تلگرام به این برنامه ارسال می شود.

باید این را هم به مطالب فوق اضافه کنیم که اگر با حذف اکانت تلگرام کدی برای کاربر ارسال نشد، باید چند روزی صبر کند و سپس دوباره اقدام به حذف اکانت خود کند. بهتر است بدانید که حذف اکانت در تلگرام فارسی یا نسخه طلایی آن یا موبوگرام هیچ فرقی ندارد و برای حذف اکانت هر یک از آنها دقیقا باید همه این مراحل را طی کرد.

بنابراین یادتان باشد برای حذف اکانت تلگرام باید به سایت رسمی تلگرام مراجعه کنید و حذف اکانت بدون کد ارسالی امکان پذیر نخواهد بود. گاهی اوقات افراد سودجو در برخی سایت های نامعتبر ادعای حذف اکانت کاربری بدون کد را می کنند که اصلا چنین چیزی ممکن نیست. این افراد تنها این کار را برای ایجاد مزاحمت و ارسال تبلیغات نابجا و آزاردهنده برای کاربران تلگرام انجام می دهند.

فالوور

سخن پایانی

حذف اکانت تلگرام یکی از راه های بستن حساب کاربری در این شبکه پیام رسان محبوب است و همانطور که اشاره کردیم یا خود افراد به دلایل مختلف حساب تلگرامی خود را حذف می کنند، یا این اپلیکیشن با قابلیت پیش فرضی که دارد به صورت خودکار اقدام به حذف اکانت کاربر می کند.

بنابراین اگر شما هم جزو افرادی هستید که دیر به دیر به حساب کاربری خود سر می زنید، توصیه ما این است که گزینه حذف خودکار با مدت زمان طولانی یعنی یک سال را انتخاب کنید تا اطلاعات موجود در تلگرام را به راحتی از دست ندهید.

همچنین اگر خود اقدام به حذف حساب تلگرامتان می کنید، با توجه به مطالبی که گفته شد دیگر امکان دسترسی به داده های خود نخواهید داشت؛ بنابراین قبل از حذف حساب خود در تلگرام یک نسخه بک آپ از اطلاعات مفید خود که ممکن است در آینده مورد استفاده قرار بگیرد، تهیه کنید.

در صورتی که در روند حذف اکانت تلگرام و یا در خصوص این مقاله سوالی در ذهن شما وجود داشت، می توانید از همکاران ما در فالوجت کمک بگیرید. علاوه بر این چنانچه نیاز به دیلیت اکانت در اینستاگرام داشتید، به مقاله آموزش حذف اکانت اینستاگرام مراجعه کنید.

 

۲ دیدگاه دربارهٔ «آموزش تصویری حذف اکانت تلگرام»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .