استانداردهای ارزیابی پیج اینستاگرام | آپدیت 2023

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که قصد رونق بخشیدن به کسب و کار از طریق اینستاگرام را دارید بدون شک بارها به ارزیابی پیج اینستاگرام خود فکر کرده اید. اگر این چنین است باید در همین ابتدای راه بخاطر این فکر شما را تحسین نماییم. زیرا مقدمه موفقیت و رونق بخشیدن به کسب و کار شما، همین موضوع است.

یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی که این روزها بیشتر مردم با اهداف مختلف در حال استفاده از آن هستند، اینستاگرام است. گرچه غالب افراد در سال های ابتدایی از این شبکه به عنوان یک ابزار در راستای پر کردن اوقات فراغت و یا به عنوان سرگرمی استفاده می کردند، ولی امروزه کاملا برعکس شده و اتفاقا افراد کمی برای این منظور از اینستاگرام استفاده می کنند. امروزه با گسترش فضای مجازی و مبادلات الکترونیکی بیشتر کاربران اینستاگرام با نگاهی اقتصادی در اینستاگرام فعالیت می کنند و چه بسا اینستاگرام این روزها یکی از ضروری ترین ابزارهای کسب درآمد برای بیشتر مردم تبدیل شده است.

فالوور

ارزیابی پیج اینستاگرام به صاحبان کسب و کار کمک بسیار زیادی برای یافتن بهترین وضعیت شان می کند. خوشبختانه معیارهایی در اینستاگرام وجود دارند که به وسیله آنها می توانید میزان تلاش و موفقیت پیج اینستاگرام خود را اندازه گیری کنید. این اندازه گیری از چندین جهت برای شما مفید است و می تواند حسابی به کسب و کار شما رونق ببخشد.

در صورتی که درصدد یافتن بهترین راه های ارزیابی پیج اینستاگرام هستید باید بگویم که تا اینجای کار را دست آمده اید، چرا که هدف این مقاله بررسی استانداردهای لازم برای این کار است. خواندن این مطالب نیازمند وقت چندانی نیست ولی می تواند درست ترین راهکارهای لازم و مفید را برای ارزیابی پیج اینستاگرام در اختیار شما قرار دهد. پس کمی حوصله به خرج داده و با فالوجت همراه شوید.

اهمیت ارزیابی پیج اینستاگرام

اهمیت ارزیابی پیج اینستاگرام

قبل از این که به ارائه راهکارها و استانداردهای موجود برای ارزیابی پیج اینستاگرام بپردازیم، بهتر است که در ابتدا کمی با خود فکر کنید که علت اهمیت این کار چیست و این کار چه تاثیر مثبتی برای کسب و کارتان دارد؟ شاید برایتان جالب باشد که بدانید در اینستاگرام بیش از بیست و پنج میلیون اکانت بیزینس وجود دارد و این اکانت ها روزانه بالای دویست میلیون بازدید را به خود اختصاص می دهند. خب این پتانسیل عظیم و بستر مناسب برای کسب و کار قطعا وسوسه برانگیز است. اگر شما نیز می خواهید از این فرصت مناسب بهره‌مند شوید پس قاعدتاً باید بدانید که تبلیغات و پروفایل شما توسط چه کسانی بازدید می شود و شما چگونه می توانید بر آن ها تاثیر بگذارید. ارزیابی پیج اینستاگرام به شما کمک می کند که:

  • مخاطبان هدف خود را به درستی انتخاب نمایید.
  • فرصت برای بالا بردن نرخ تعامل در کامنت و یا استوری را از دست ندهید.
  • ارسال مناسب و به اندازه محتوا.
  • هدایت بازدید کنندگان مرتبط به وب سایت شما.
  • ارسال محتوا در زمان مناسب.

این موارد تنها برخی از نتایج مثبتی است که با ارزیابی پیج اینستاگرام عاید شما می شود. اگر ترجیح می دهید که فالوورهای شما از کشور خودمان باشند، می توانید اقدام به خرید فالوور ایرانی کنید.

بعد از بیان پاسخ این سوال اکنون مناسب ترین فرصت برای بیان استانداردترین راه های ارزیابی پیج اینستاگرام است. در ادامه به بررسی این راه ها می پردازیم.

1. بررسی پروفایل در جهت ارزیابی پیج اینستاگرام

یکی از مهم ترین راه ها برای ارزیابی پیج اینستاگرام آنالیز پروفایل خودتان است. برای انجام این کار باید به صفحه ی پروفایل خود بروید و در قسمت راست بالای صفحه روی گزینه سه خط کلیک کرده و سپس وارد صفحه Insight شوید. با وارد شدن به این قسمت می توانید ارزیابی پیج اینستاگرام خود را در مدت یک هفته به دست آورید. از مهم ترین آمارهایی که با بررسی این صفحه می توانید به دست آورید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Impression: مشاهده تعداد بازدید از پست های شما در یک بازه زمانی خاص.
  • Interaction: فراوانی اقدامات انجام شده در اکانت شما.
  • Reach: ملاحظه تعداد اکانت های خاصی که پست های شما را دیده اند.
  • Profile visit: تعداد تمام بازدیدهای صورت گرفته از پروفایل شما در طول یک هفته.
  • Website Click: تعداد دفعاتی که بازدید کنندگان پروفایل شما به منظور ورود به وب سایت تان روی آن کلیک کرده اند.
  • Call/ email clicks: تعداد دفعاتی که مخاطبانتان به منظور ارتباط گیری با شما خواستار تماس و یا ارسال ایمیل بوده اند.
  • Mention: تعداد منشن کردن پروفایل شما توسط مخاطبان در اینستاگرام.

پیش از این در مقاله ای ترفندهای ایجاد بیوگرافی حرفه ای در اینستاگرام را آموزش داده ایم. بیو یکی از قسمت های مهم پروفایل شماست که باید به صورتی جذاب و اصولی نوشته شود.

لایک و کامنت در ارزیابی پیج اینستاگرام

2. ارزیابی لایک و کامنت ها

در جهت ارزیابی پیج اینستاگرام بررسی لایک و کامنت ها نیز نقش بسزایی دارد. تعداد لایک ها و افزایش لایک اینستاگرام برای هر پست، اولین معیاری است که بیشتر برند ها برای اندازه گیری تعامل رسانه اجتماعی در پیج اینستاگرام از آن استفاده می کنند. گرچه بالا بودن لایک ها خیلی خوب است ولی بالا بودن تعداد کامنت ها حتی از فراوانی تعداد لایک ها نیز بهتر است. چرا که بیانگر این است که مخاطبان شما برایتان زمان اختصاص داده اند. همچنین میانگین لایکی که برندها از هر ۱۰۰۰ فالوور می گیرند ۱۸٫۵۴ درصد است و تعداد کامنت ها فقط ۰٫۶۳ .

هنگامی که فالوورهای شما از double tapping استفاده کرده و برای کامنت گذاشتن زمان می گذارند، به این دلیل است که آن پست بر روی آنها تاثیر گذاشته است. کامنت ها، چه مثبت و چه منفی، دلیل نوع احساسات یک شخص نسبت به محتویات یا برندتان و حتی هر دو این موارد به طور همزمان است.

اگر میانگین تعداد کامنت ها در هر پست شروع به افزایش کرد، به این معناست که شما یک جامعه ساخته و فالوورهای وفاداری دارید که بزرگترین هدف بیشتر شرکت هاست.

 اگر به ندرت کامنت دریافت می کنید یا تعداد کامنتهایتان در هر پست بسیار کم است، نشانی بر این است که فالوورها و محتویاتتان با یکدیگر همسو نیستند.

 3. ارزیابی مخاطبان اینستاگرام

کسب اطلاعات کافی در خصوص مخاطبان اینستاگرام نیز یکی از راه های ارزیابی پیج اینستاگرام است. برخی از مهم ترین اطلاعاتی که با ارزیابی مخاطبان اینستاگرام می توانید به دست آورید شامل موارد زیر است:

  • Top location: به کمک این گزینه پنج شهر و پنج کشوری که بیشتر فالوورهایتان در آنجا هستند را مشاهده خواهید کرد.
  • Age range: برای ارزیابی پیج اینستاگرام قطعا دانستن سن و سال فالورهایتان نیز بی تاثیر نیست. با کمک این گزینه متوجه خواهید شد که فالوورهای شما در چه رِنج سنی قرار دارند. بازه های سنی که اینستاگرام در این بخش برای شما تعریف کرده این گونه است: 17-13، 24-18، 34-25، 44-35، 54-45، 64-55 و +65.
  • Gender: به کمک این گزینه نیز توزیع فالوورهای شما بر اساس جنسیت نشان داده می شود.
  • Follower hours: این گزینه میانگین زمانی که فالوورهای شما در اینستاگرام حضور دارند را به شما نشان می دهد.
  • Follower days: این گزینه نیز بیانگر روزهایی است که فالوورهای تان بیشترین فعالیت را در اینستاگرام داشته اند.

لازم به ذکر است که برای افزایش دنبال کنندگان خود می توانید از ربات افزایش فالوور اینستاگرام استفاده کنید.

4. آنالیز پست ها

از دیگر مواردی که به کمک آن می توان به ارزیابی پیج اینستاگرام پرداخت، بررسی وضعیت تک تک پست ها است. منظور از آنالیز پست ها این است که ببینید کدام یک از پست های شما توانایی جذب حداکثری مخاطب را داشته و به عبارتی خوشایند و مطابق میل و سلیقه مخاطب بوده است. انجام این کار به شما کمک می کند که به راحتی بتوانید از سلیقه مخاطبان خود آگاه شوید. آمارهایی هم که با آنالیز پست ها می توان به دست آورد شامل این موارد است:

  • Interactions: این گزینه بیانگر تعامل مستقیم مخاطب با پست شما است. به عبارتی با این گزینه می توانید اطلاعاتی در خصوص بازدید از پروفایل، کلیک بر روی لینک، تماس و یا ایمیل و سایر اطلاعات دیگر را به دست آورید.
  • Discovery: قطعا برای ارزیابی پیج اینستاگرام دانستن این که پست شما در کجا و به چه میزان دیده شده برایتان مفید است. با این گزینه علاوه بر مطلع شدن از این وضعیت می توانید متوجه شوید که تعداد کسانی که فالوور شما نیستند ولی پست شما را نیز دیده اند به چه میزان است.
  • Follows: این گزینه بیانگر افرادی است که با دیدن پست تان شما را فالو کرده اند.
  • Reach: این گزینه نیز بیانگر این است که اکانت های منحصر به فردی که پست شما را مشاهده کرده اند به چه میزان است.
  • Impression: یکی از مهم ترین اطلاعاتی که برای ارزیابی پیج اینستاگرام خود در این قسمت می توانید ببینید، تعداد دفعات بازدید از پستتان است.
  • Saves: تعداد اکانت های خاصی که پست شما را ذخیره کرده اند نیز با این گزینه مشخص می شود.
  • Comments: این گزینه نیز بیانگر تعداد کامنت های هر پست است.
آنالیز هشتگ ها برای ارزیابی پیج اینستاگرام

5. آنالیز هشتگ ها

برای ارزیابی پیج اینستاگرام از بررسی هشتگ ها غافل نشوید. برای انجام این کار بهتر است بدانید که:

معیارهای متفاوت اینستاگرامی برای پیگیری عملکرد هشتگ ها وجود دارند. اما روشی که بیشترین تعامل را برایتان ایجاد کند بهترین روش است.

اینستاگرام یکی از معدود پلتفرم های رسانه اجتماعی است که شما را به استفاده از هشتگ های متعدد در پست هایتان تشویق می کند. شما باید لیستی از مواردی که لایک و کامنت های بیشتر دریافت می کند تهیه کنید. به این طریق می توانید آنها را به پست های مرتبطی که نیاز دارید اضافه کنید. به یاد داشته باشید هشتگ ها در اینستاگرام مانند کلمات کلیدی در بهینه سازی موتور جستجو هستند. اگر درباره آنها به خوبی بیاموزید، موفقیت بیشتری هم کسب خواهید کرد. دیگر مزیت نادیده گرفته شده این معیار این است که به کمک بازخوردی که از هشتگ ها دریافت می کنید، می توانید بفهمید باید از چه نوع محتوایی برای پست هایتان استفاده کنید.

6. آنالیز استوری

برای ارزیابی پیج اینستاگرام همچون سایر موارد گفته شده آنالیز استوری نیز اهمیت بسزایی دارد. استوری های اینستاگرام این امکان را به شما می دهد تا با زیبایی تمام در لحظه ای کوتاه به کمک عکس و فیلم تمام فعالیت های خود را در معرض دید مخاطبان خود قرار دهید. با گزینه های مختلفی که برای ارزیابی استوری وجود دارد می توانید مواردی همچون: تعداد دفعاتی که استوری شما دیده شده، تعداد دفعاتی که کاربران شما در حین دیدن استوری از آن خارج شده اند، تعداد اکانت های منحصر به فردی که استوری شما را دیده اند، تعداد افرادی که به استوری شما پاسخ داده اند و اطلاعات بسیار دیگری را به دست آورید.

اینجا دو نمونه از این معیارها را بررسی خواهیم کرد:

  • دیدگاه های منحصر به فرد: این تعداد افرادی هستند که استوری شما را دیده اند. شما حتی می توانید افرادی که به طور مخفیانه از استوری شما دیدن کرده اند را مشاهده کنید.
  • آمار نهایی: آمار نهایی شما دلالت بر تعداد نفراتی که استوری شما را به صورت کامل دیده اند دارد. این معیاری نیست که اینستاگرام به شما داده و بتوانید با آن محاسباتتان را انجام دهید. نگران نباشید، ساده است.  می توانید آمار کسانی که اولین و آخرین استوری شما را دیده اند از هم تفکیک کنید. سپس این عدد را در ۱۰۰ ضرب کنید.

7. افزایش فالوور اینستاگرام

اگر چه تعامل با فالوورها بسیار مهم تر از داشتن تعداد زیادی فالوور است، اما وجود این فالوورها هم کم اهمیت نیست. هرچقدر افراد کمتری پست هایتان را ببینند، تعاملات کمتری هم در حسابتان بوجود می آید. داشتن فالوورهای بیشتر به معنی دیده شدن بیشتر پیج اینستاگرام شما می باشد.

به طور ایده آل، زمانی که در حال ساخت برند خود هستید، تعداد فالوورهایتان افزایش می یابند. شما می خواهید مخاطبان خود را افزایش داده و بتوانید با افراد بیشتری در ارتباط باشید. مهم نیست افزایش فالوور از طریق افراد تاثیر گذار، گفتگوهای بین دوستان، یا حتی تبلیغات انجام گیرد.

 به هنگام دنبال کردن این استاندارد، آن را در طول یک دوره زمانی معین بسنجید. پیگیری هر روزه این کار اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم های مهم را در اختیارتان خواهد گذاشت.

برای مثال اگر ببینید تعداد فالوورهایی که در هر ماه می گیرید کم است، پس نیازمند تلاش بیشتری هستید. از طرف دیگر، اگر توانستید در یک روز یا یک ماه فالوورهای بیشتری نسبت به دیگر زمان ها بدست بیاورید، باید برنامه ای که در آن روز یا ماه انجام گرفته شده را جایگزین دیگر برنامه های خود در روز های آتی کنید.

ارزیابی پیج اینستاگرام

ارزیابی پیج اینستاگرام خود را شروع کنید

فکر استفاده از استاندارد ها، اطلاعات قبلی و تحلیل های رسانه های اجتماعی مثل بسیاری از کارها شاید در نگاه اول زیاد جذاب به نظر نرسد، اما نا امید نشوید. به همان میزانی که حساب اینستاگرام شما رشد می کند، انگیزه شما برای بررسی عملکرد پیجتان بیشتر می شود.

برای بررسی عملکرد خود در اینستاگرام راهکارهای مختلفی وجود دارد، به همین سبب حجم اطلاعاتی که با آنالیز پیج اینستاگرام به دست می آید تقریبا بالاست. برای اینکه با سرعت و کیفیت بیشتری بتوانید این کار را انجام دهید در ابتدا لازم است که به درستی از هدف حضور خود در اینستاگرام آگاه باشید. این آگاهی به شما کمک می کند که بدون سردرگمی به دنبال خواسته خود باشید.

تنها راه پیشرفت و رفتن به جلو، این است که بدانید از کجا شروع کرده و هم اکنون در چه جایگاهی قرار گرفته اید. با پیگیری این استانداردهای اینستاگرامی، بررسی کارهایی که تاکنون برای حرفه خود انجام داده اید آسان تر شده و مسیر بهتری را برای حرکت خود طراحی می کنید.

امیدوارم که مطالب ذکر شده مفید باشد و برای رونق بخشیدن به کسب و کارتان کارآیی لازم را داشته باشد. در صورتی که در خصوص ارزیابی پیج اینستاگرام سوالی برای شما وجود داشت، فالوجت با نهایت احترام در کوتاه ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ می دهد.

چگونه فالور بگیرم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .