شبکه های اجتماعی فرصتی برای فعالیت تجاری (۱)

شبکه های اجتماعی

معمولاً صاحبان کسب و کارها و صاحبان سایت‌ها برای رونق کار خود به دلایل مختلفی به سراغ شبکه های اجتماعی می‌روند. همان گونه که می‌دانید حتی برای بهبود سئوی سایت نیز، شما نیاز دارید در شبکه‌های اجتماعی فعالیت تجاری پویایی داشته باشید. هرچند شبکه‌ای همچون گوگل پلاس برای دریافت بک لینک رایگان هم مفید است، اما آنچه در شبکه های اجتماعی اهمیت بسیار زیادی دارد معرفی برند و جذب کاربران به سمت کسب و کار شماست. شبکه‌های اجتماعی مختلفی از جمله اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و … این روز ها وجود دارد که می‌توانند نیاز شما را در این زمینه برطرف کنند. اما در اینجا سوالی مطرح است و آن هم اینکه کدام شبکه اجتماعی برای فعالیت تجاری ما مناسب‌تر است.

کدام شبکه های اجتماعی برای فعالیت تجاری مناسب‌ترند؟

  • توییتر

 

توییتر

در فوریه سال ۲۰۱۲ میلادی، تعداد کاربران توییتر از مرز ۵۰۰ میلیون هم گذر کرد. شما در توییتر انواع لینک و محتواهای متنی ساده را می‌بینید. یعنی در واقع به راحتی فقط از طریق متن می‌توانید با کاربران موردنظر خود ارتباط داشته باشید. اما شاید همین مسئله کار را سخت‌تر می‌کند. چرا که در واقع تولید محتوای متنی که بتواند برای کاربر جذاب باشد و او را جذب کند سخت و البته زمان بر می‌باشد.

در یک جمله می‌توان گفت توییتر برای تجارت‌هایی که در آنها نیاز است با کاربران ارتباط مستقیم داشت، مفید می‌باشد.

  • فیسبوک

 

فیسبوک

این شبکه یکی از شبکه‌های محبوب جهان می‌باشد و حتی در برخی از کشورها ( ۱۲۶ کشور) به عنوان پربازدیدترین سایت مطرح می‌باشد.

همانگونه که می‌دانید مردم بیشتر برای روابط دوستانه و یا دیدن عکس دوستان و کودکانشان به سراغ فیسبوک می‌روند. پس اگر شما هم قصد فعالیت در فیسبوک را دارید، باید مانند یک دوست در فیسبوک فعالیت داشته باشید. احتمالاَ نمی‌توانید به عنوان یک شرکت تجاری بزرگ در این شبکه اجتماعی بزرگ فعالیت داشته باشید. بنابراین اگر قرار است فیلم و عکسی از خود در این شبکه منتشر کنید سعی کنید کاملا رفتاری دوستانه داشته باشید.

  • گوگل پلاس

 

گوگل پلاس

بر اساس آمار منتشر شده زمان ماندگاری کاربران در گوگل پلاس کاهش فراوانی داشته است. اما با این وجود چرا بازهم توصیه می‌شود زمانی را به فعالیت در گوگل پلاس اختصاص دهید؟

در یک کلمه می توان گفت: سئو

همان گونه که می دانید گوگل مطالب منتشر شده در گوگل پلاس را هم ایندکس می‌کند و در نتایج جستجو به نمایش می‌گذارد. وقتی شما مطالب خود را در گوگل پلاس به اشتراک می‌گذارید با اینکار می‌توانید منتظر نمایش بهتر در نتایج جستجوی گوگل باشید. چرا که +۱ برای محتواها در گوگل پلاس، به معنای امتیاز مثبت بوده و در مرتب کردن نتایج جستجو تأثیر مثبت دارد.

ادامه دارد…

منبع: سئوموز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .