شبکه های اجتماعی فرصتی برای فعالیت تجاری (۲)

شبکه های اجتماعی

در قسمت قبل این سوال مطرح شد که کدام شبکه های اجتماعی برای فعالیت سازمان و شرکت مناسب‌تر است؟ در قسمت اول از این مقاله سه شبکه اجتماعی توییتر، فیس بوک و گوگل پلاس بررسی شد و در ادامه ۴ شبکه دیگر از شبکه های اجتماعی بررسی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: شبکه های اجتماعی فرصتی برای فعالیت تجاری (۱)

کدام شبکه های اجتماعی برای فعالیت مناسب‌ترند؟

  •  پینترست

این شبکه اجتماعی از سال ۲۰۰۸ فعال بوده ولی به تازگی در لیست شبکه‌های محبوب جا گرفته و این روزها طرفداران زیادی را جذب کرده‌است. می‌توان گفت پینترست مکان بسیار مناسبی برای محتواهای تصویری است. گاهی اوقات شما می‌توانید از طریق تصویر و محتواهای تصویری مخاطبان بیشتری را جذب کنید. و یا گاهی تصاویر تأثیر بیشتری نسبت به محتواهای متنی دارند. بنابراین اگر به فکر اشتراک گذاری محتواهای تصویری خود هستید به خوبی می‌توانید روی پینترست حساب کنید.

  • لینکدین

لینکدین شبکه بسیار مناسبی برای افزایش نرخ تبدیل است. لینکدین مناسب‌ترین شبکه برای شرکت‌هایی که فعالیت B2B دارند، می‌باشد. چرا که اکثر کاربران فعال در این شبکه اجتماعی، کسانی هستند که در بخش خاصی از تجارت، تخصص ویژه‌ای دارند. بنابراین با به اشتراک گذاشتن محتواهای مفید می‌توانید مشتریان خاصی برای خود جذب کنید.

محتواهایی مناسب جهت شرکت‌ها و مسائلی که می‌دانید سازمان‌ها به دنبال آن هستند تولید کنید و منتشر کنید. به عنوان مثال موضوعاتی همچون راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی و حقوقی می‌تواند در این زمینه مفید باشد. حتی می‌توانید گزارشی از فعالیت‌های تجاری شرکت خود منتشر کنید.

  • یوتیوب

وجه تمایز یوتیوب با سایر شبکه های اجتماعی، نوع  محتوای این شبکه می باشد. بهترین روش برای جذب مشتری، فایل‌های ویدئویی می‌باشد. به همین دلیل است که این روزها شرکت‌های زیادی برای تولید محتوا به سراغ ویدئو می‌روند. شما هم می‌توانید فایل‌های ویدئویی تولید کرده و در یوتیوب منتشر کنید. به خاطر داشته باشید که یوتیوب مربوط به گوگل است و بنابراین فرصت خوبی برای دیده شدن در اختیار خواهید داشت. فایل ویدئویی شما می‌تواند شامل اخبار مهم شرکت، مطالب آموزشی و یا سرگرمی باشد.

  • اینستاگرامبهترین ربات اینستاگرام

همان گونه که می‌دانید قابلیت‌های تصویری خوبی در اینستاگرام وجود دارد که شاید همین ویژگی این شبکه را برای کاربران جذاب کرده است. این شبکه متعلق به فیس بوک بوده و از لحاظ نحوه عملیات شبیه به تویییر می باشد.

به این آمار دقت کنید: اینستاگرام روزانه ۳۰۰ میلیون نفر و در ماه ۵۰۰ میلیون نفر کاربر دارد.

همین جاست که خرده فروشان علاقه بسیار زیادی به اینستاگرام نشان می دهند. در حال حاضر از میان ۲۰۰ هزار آگهی دهنده اینستاگرام، بخش وسیعی را کسب و کارهای کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند که احتمالاً بیشتر هم در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت دارند.

۱۲ شیوه استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار های کوچک (۱)

از آنجایی که مردم این روزها علاقه زیادی به دریافت اطلاعات از طریق تصاویر دارند، اینستاگرام اهمیت زیادی دارد.

در حال حاضر در ایران، اینستاگرام در لیست پرطرفدارترین و محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته‌است. بنابراین فعالیت در اینستاگرام می‌تواند مسیر تازه‌ای برای موفقیت فعالیت‌های تجاری باشد.

پس از تعیین اهداف خود، برنامه ریزی مشخصی برای فعالیت‌های خود داشته باشید: نوع پست‌هایی که باید منتشر کنید، زمان انتشار پست‌ها، نحوه تعامل با کاربران، نحوه جذب و افزایش فالوور در اینستاگرام  فاصله انتشار پست‌ها همه از مواردی است که باید برای آن برنامه‌ریزی کنید.

منبع: seomoz – فرصت امروز

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .