لوگوی اینستاگرام و حقایقی جالب که کسی نگفته است!

سال گذشته لوگو اینستاگرام تغییر کرد. این موضوع برای کاربران و کارشناسان موضوعی عجیب بود؛ چرا که معمولا توصیه می‌شود وب سایت ها و شبکه‌های اجتماعی در ساختار‌شان تغییراتی اساسی ایجاد نکنند.

لوگوی اینستاگرام

همان طور که میدانید لوگوی اینستاگرام بعد از شش سال تغییر کرد. اما اینکه چرا با وجود این که کاربران اینستاگرام با این موضوع زیاد موافق نبودند تغییر کرد را در طی این محتوا به آن خواهیم پرداخت.

به طور کلی اعتقاد بر این بود که لوگوی جدید جذابیت آنچنانی ندارد؛ به گونه ای که طیف های رنگی این لوگو را با برنامه های دهه 50 میلادی مایکروسافت مقایسه می کردند.

از دید بسیاری لوگوی قدیمی اینستاگرام در بین اپلیکیشن های امروزی شخصیتی مجزا و جالب داشت و همین موضوع باعث شد طرفداران زیادی پیدا کند. شاید موضوعی که کاربران این شبکه اجتماعی را ناراحت کرده بود عادت آن ها به لوگوی قدیم بود اما موضوع اصلی چیز دیگری بود.

ولی برای کاربران عادی به روز رسانی لوگو تنها برای جان دادن به گرافیک اینستاگرام بوده اما اگر از زاویه ای دیگر بخواهیم نگاهی به این موضوع بیندازم نکات زیر قابل ذکر است.

حقایقی شگفت انگیز درباره لوگوی اینستاگرام

  1. سال 2013 نقطه شروعی برای رواج طراحی فلت (flat) در فضای اینترنت و اپلیکیشن های تلفن های همراه بود.  این طرح توسط تولید کننده های کوچک معرفی شد. بعد از به کارگیری این سبک از طراحی توسط کمپانی های بزرگی همچون اپل و مایکروسافت، استفاده از این طرح رواج زیادی پیدا کرد. تنها با نگاهی گذرا بر روی صفحه تلفن همراه خود متوجه خواهید شد که دیگر از سبک های گرافیکی سه بعدی و قدیمی چیزی باقی نمانده.
    این تغییرات تنها محدود به لوگوی اپلیکیشن ها نبود. طراحی فلت تاثیر خود را بر روی لوگوی سیستم عامل هایی مانند ویندوز و اندروید هم گذاشت. هر چند این طرح ها در 5 سال گذشته با این طرح کاملا متفاوت بود؛ اما به مرور زمان با فشار تولید کننده همه چیز به سمت طراحی فلت پیش رفت.
    حتی فیس بوک هم از این تغییرات در امان نماند. فیس بوک یکی از ساده ترین شبکه های اجتماعی از لحاظ گرافیکی بود که همان میزان کم از طراحی های قدیمی را دور انداخته و از سبک جدید پیروی کرد.
    اکنون نوبت، نوبت اینستاگرام است. توسعه دهندگان اینستاگرام، در یک تصمیم تاریخی لوگو معروف و محبوب خود را با لوگویی با طیف رنگی بنفش جایگزین کردند. این لوگو فلت بوده و هیچ برآمدگی یا بخش سه بعدی در آن وجود ندارد.

    لوگو اینستاگرام
  2. قسمتی از این تغییرات گرافیکی ارتباط مستقیمی با فشار بخش فنی توسعه دهندگان نرم افزاری داشت. با توجه به این که در شرایط حاضر غالب کاربران اینترنتی به وسیله تلفن های همراه خود در این فضا حضور دارند، باید برای ذخیره قابلیت های پردازشی راهکاری اندیشید. راه حل پیشنهاد شده استفاده از ویژگی های گرافیکی که جزییات کمی دارند هست. طراحی فلت به راحتی مفهوم را منتقل می کند. 
    اکنون دیگر نیازی به نمایش یک برنامه پخش موزیک از طرح های با کیفیت دیسک و نوت موسیقی نسیت. برای این منظور تنها کافی است نوت موسیقی روی دایره ای رنگی و ساده قرار دهید تا پردازش و بارگذاری به پایین ترین میزان برسد و مفهوم  نیز به ساده ترین شکل ممکن منتقل شود.
    از دیگر مزایای استفاده از این سبک طراحی، هماهنگ سازی چند اپلیکیشن مختلف است. چندی پیش مجموعه اپلیکیشن های تولید شده توسط تیم توسعه اینستاگرام تفاوت ظاهری زیادی با برنامه اصلی داشتند؛ اما اکنون تمام آنها را می توان از دید گرافیکی در یک خانواده قرار داد.
  3. در پایان باید به این نکته توجه کرد که اینستاگرام فراتر از پیروی از رویکرد جدید گرافیکی در دنیای اپلیکیشن ها، تا حدود زیادی تلاش کرده سیاست های خود را به شکل واضح تری نشان دهد.
چگونه فالور بگیرم

اینستاگرام در گذشته تنها اپلیکیشنی برای نمایش و اعمال فیلتر روی تصاویر بود و حالا یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی در دنیا است. دید سنتی که به واسطه فیلترها به وجود آمده بود، امروزه دیگر وجود ندارد و اکثر کاربر ها تمرکز خود را روی بعد اجتماعی اینستاگرام گذاشتند. شاید بزرگترین دلیل تغییر لوگو اینستاگرام همین باشد که از دید مخاطب عام مخفی مانده است.  

به نظر شما کدام لوگو اینستاگرام زیباتر است؟! آیا لوگو تاثیر زیادی روی مخاطبان دارد؟! دیدگاه خود را با ما و سایر همراهان فالوو جت به اشتراک بگذارید.
همچنین شما می توانید برای خرید لایک اینستاگرام با تیم فالووجت در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .