با گذاشتن چند عکس در یک پست در اینستاگرام، بازاریابی خود را بهبود دهید (آپدیت سال2023)

دوره دشوار آپلود یک عکس در یک پست، به پایان رسید! اینستاگرام در نسخه ۱۰٫۹ خود امکانات مهمی را به اینستاگرام اضافه نمود. افزودن همزمان چند عکس یکی از قابلیت های جالب و مهم تازه اضافه شده به اینستاگرام است. اکنون شما می توانید حداکثر ده عکس و فیلم را هم زمان در یک پست آپلود کنید. قابلیتی که ممکن است به عنوان رقیب استوری ها محسوب شده و تاثیر بدی بر آن ها بگذارد: امکان آپلود چند ویدیو و چند عکس در یک پست!

قبل از اینکه اینستاگرام نسخه جدید خود را ارائه کند، کاربران با ایجاد پست های سریالی در بخش استوری اینستاگرام، کمتر پست می گذاشتند.  اما با آمدن این ویژگی، دیگر نیازی به ساخت پست های سریالی در استوری نیست. اما آیا وجود چند عکس در یک پست می تواند به بازاریابی کمک کند و آن را بهبود ببخشد؟ این سوالی است که در این مقاله قصد داریم به آن پاسخ دهیم؛ پس تا انتهای مقاله همراه فالوجت باشید.

چند عکس و بازاریابی

نحوه افزودن چند عکس و فیلم در پست:

ابتدا نماد + را از پایین صفحه اصلی اینستاگرام انتخاب کنید.

روی اولین تصویری که می خواهید اضافه کنید ضربه بزنید.

روی نماد Select multiple در پایین سمت راست تصویر ضربه بزنید.

روی تصاویر دیگری که می خواهید اضافه کنید ضربه بزنید و دوباره یک تصویر دیگر را تا به صورت آلبومی عکس ها انتخاب شوند.

همچنین برای ویرایش عکس ها، این امکان را دارید که هر عکس را به صورت جداگانه ویرایش کنید، یا یک فیلتر را همزمان به همه تصاویر اضافه کنید. اگر می خواهید فیلتر یکسانی روی همه تصاویر وجود داشته باشد، فقط بدون انتخاب عکس روی فیلتر انتخابی خود ضربه بزنید. اگر می خواهید عکس ها را به صورت جداگانه ویرایش کنید، فقط روی همان عکس ضربه بزنید تا فیلتر برای همان عکس اعمال شود.

پس از پایان ویرایش، روی Next ضربه بزنید و عنوان را اضافه کنید. متأسفانه، همه عکسهای شما فقط یک عنوان دارند. پس از پایان کار، روی اشتراک گذاری ضربه بزنید.

در پیج، فالوورها، نمادی را در سمت راست بالای عکس مشاهده می کنند، که این نماد به آنها اطلاع می دهد که این پست با چندین تصویر همراه است. برای دیدن تمامی عکس ها فقط باید روی عکس ضربه زده و آن ها را بکشید تا بتوانید عکس های بعدی را نیز مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید» موضوعات برتر اینستاگرام برای افزایش فالوور در اینستاگرام چیست؟

این امکان جذاب و جدید اینستاگرام می تواند سود بسیاری برای کسب و کارها به همراه داشته باشد که تعدادی از آن ها را در ادامه برای شما بیان می کنیم:

چند عکس و بازاریابی

فواید گذاشتن چند عکس در یک پست اینستاگرام

کاربران اینستاگرام در مورد این بروزرسانی جدید اینستاگرام، یعنی ساخت آلبوم واکنش های تندی همانند واکنش معرفی استوری های اینستاگرام در اوایل آگوست 2016 بروز دادند. این واکنش ها به این دلیل بود که کاربران اعتقاد داشتند اینستاگرام از استوری های اسنپ چت تقلید کرده است.

اما اکنون، با ثبت 150 میلیون استوری، اینستاگرام، توانسته قدرت بروز رسانی های خود را به رخ سایر رسانه های اجتماعی بکشد. در 22 فوریه، با اعلام اینستاگرام درباره ایجاد آلبوم، مجددا احساسات منفی کاربران برانگیخته شد. اما این برانگیختگی احساسات هم توانست به سرعت فروکش کند و مورد استقبال کاربران قرار بگیرد.

به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم با نگاه دقیق تر و دید بازاریابی این ویژگی جذاب اینستاگرام را مورد تحلیل و بررسی قرار بدهیم.

بیشتر بخوانید» 19 ایده خلاقانه برای پست های اینستاگرام

امکان انتخاب چند عکس از بین عکس هایی که شک دارید!

رویکرد اینستاگرام برای معرفی آلبوم ها منعکس کردن یک اتفاق معمول در زندگی کاربران بود. اینستاگرام با هدف پاسخگویی به تمایلات کاربران به ارسال چندین عکس از یک رویداد از قبیل سورپرایز تولد یا اشتراک گذاری لحظات سرگرم کننده توسط یک مهماندار یا مثال هایی از این دست که حتی ممکن است برای ما هم اتفاق بیفتد، اقدام به ایجاد آلبوم کرد. در اصل اینستاگرام با این قابلیت قدرت انتخاب کاربران خود را برای اشتراک گذاری عکس ها و فیلم ها بالا برد.

چند عکس و بازاریابی

ارسال بیش از حد پست، اعتبار یک حساب را کاهش می دهد!

خیلی اوقات اتفاق می افتد که در حال پیمایش در فید اینستاگرام هستید و با تعداد زیادی از تصاویر بی شمار یک کاربر روبرو می شوید. جالب است بدانید که”اینستاگرامرهای بیش از حد فعال” مورد علاقه بازدیدکنندگان نیستند زیرا پر شدن صفحه اصلی با پست های آن ها می تواند تبدیل به روزمرگی های بی هدف شود. پس با استفاده از آلبوم های اینستاگرام، می توان چندین عکس و فیلم را در یک پست تمیز متراکم کرد.

امکان ارسال محتواهای توسعه یافته!

گاهی اوقات یک تصویر نمی تواند به اندازه کافی بگوید! شاید اولین عکسی که در آلبوم ظاهر می شود می تواند به عنوان یک خلاصه برای کل پست عمل کند اما این عکس ها و فیلم های بعدی هستند که می توانند به عنوان پشتیبانی عمل کنند و به پیشرفت استراتژیک پست کمک کنند.

ارسال چند عکس در یک پست اینستاگرامی چه تاثیری بر بازاریابی دارد؟

در سال گذشته با مطالعه ای بر روی 300 بازاریاب مشخص شد که، 53٪ از بازاریابان91-100٪ از مطالب منتشر شده خود را به عنوان محتوای تصویری در اینستاگرام به نمایش در آورده اند. که این روند همچنان رو به افزایش است.

پس به راحتی می توان گفت که، محتوای بصری، سرعت مشارکت کاربران را نسبت به هر شکل دیگر محتوای دیجیتال، بالاتر می برد.  به همین دلیل است که سرعت محبوبیت اینستاگرام روز به روز بیشتر می شود.

در حقیقت، اینستاگرام سال 2017 را با 800 میلیون کاربر بسته بود. اما بین آوریل و سپتامبر، حدود 100 میلیون کاربر جدید به این برنامه اضافه شد.

چگونه در کمتر از پنج ماه 100 میلیون کاربر به اینستاگرام وارد شدند ؟

ساده است، چون مردم می خواهند بیشتر ببینند تا این که بیشتر بخوانند. پس نمی توانید قدرت پلتفرم اینستاگرام را نادیده بگیرید.

به خاطر داشته باشید که مشتریان شما بیشتر یک تجربه بصری می خواهند!

1. به مشتریان خود بیاموزید!

تصور کنید شما محصولی دارید که ممکن است نیاز به تخصص اضافی داشته باشد و کاربران از آن نا آگاه باشند. محصولی که خواستار مونتاژ دستی یا یک فرایند فنی خاص است، حتما باید به مشتریان آموزش داده شود. یا می تواند محصولی با ویژگی های پنهان داشته باشد که معمولاً توسط مشتریان نادیده گرفته می شود.

وقتی مشتریان نحوه استفاده از محصولی را نفهمند، پس نمی دانند که چگونه این محصول مشکلات آنها را حل می کند. این موضوع مساوی است با فروش از دست رفته!

2. چیزی منحصر به فرد را به اشتراک بگذارید!

علاوه بر این که به مشتریان روش صحیح استفاده از محصول را می آموزید، می توانید نحوه بروز اتفاقات مهم در دنیای برند خود را نیز به آن ها آموزش دهید. مشتریان ممکن است حتی در مورد نحوه ساخت محصولات کنجکاو باشند. پس با آن ها مواردی را که دوست دارند به اشتراک بگذارید. القای حس مهم بودن به کاربران باعث می شود تا از حضور در پیج لذت ببرند.

3. بهترین لحظات یک رویداد مرتبط را به نمایش در بیاورید!

مشتری می خواهد همان جایی که دوست دارد، حضور داشته باشد. مرتبط بودن پست ها به علایق فالوورها چیزی است که باعث می شود محتوای شما ارزش تجربه کردن، توسط مخاطب را داشته باشد. وقایع، منابع قدرتمند ارتباطات هستند. شما می توانید با اشتراک گذاری پست های مرتبط اما مهیج احساسات فالوورهای خود را برانگیخته کنید. علاوه بر آن می توانید فالوورهای پیج را به شدت افزایش دهید.

4- اهمیت یک رویداد در آینده را برجسته کنید!

اگر برند از طریق رویدادها، می تواند مخاطب را درگیر مشارکت کند باید حتما از آن بهره ببرد. بنابراین روزهای خاصی را که ارزش بیشتری نسبت به روزهای دیگر دارند را در تقویم محتوایی خود بگنجانید.

مشتریان شما می خواهند بدانند چه زمانی باید بیشترین توجه را به برند شما داشته باشند. این کار را با استفاده از آلبوم اینستاگرام برای مشخص کردن یک روز در تقویم انجام دهید.

  • آیا روزی هست که برند شما محصول جدیدی را رونمایی می کند؟
  • آیا مسابقه ای برگزار کرده اید که بخواهید حضور افراد را به واسطه آن افزایش دهید؟

این نکات به ظاهر ساده مواردی هستند که می توانند در نهایت منجر به افزایش فالوور واقعی و افزایش خرید بشوند.

5. محصولات خود را مشخص کنید!

اینستاگرام یک روش عالی برای تقویت تعاملات در تجارت الکترونیکی است. 68٪ از کاربران اینستاگرام برندهایی را دنبال می کنند که با آنها تعامل دارند. پس این یک فضای عالی برای نمایش کالا است. اینستاگرام این کار را به سادگی و با قرار دادن عکس محصولات در آلبوم ها فراهم کرده است.

و چه راهی بهتر از این برای نشان دادن نام تجاری یا نمایش کاتالوگ؟

6. قبل و بعد را مقایسه کنید!

برند نمی تواند به سادگی کالایی را به مشتریان به فروش برساند.

اصلا.

نام تجاری شما، برای کمک به مردم به وجود آمده است.

محصول شما سلاحی است که مشتریان از آن برای کشتن هیولاها استفاده می کنند. و این هیولاها، مشکلات روزمره مشتریان هستند. مشکل این است که همه آن ها این را نمی دانند! بنابراین، با استفاده از آلبوم ها به مشتریان نشان دهید که اگر کالای شما را داشته باشند، زندگی و خانه آن ها چگونه خواهد بود. شاید در پیج های میکاپ تا به حال عکس های قبل و بعد از آرایش افراد را دیده باشید. قبل و بعد کمک می کند تا مسیر را برای مخاطبان به طور واضح روشن کنید.

7. رشد برند را به کاربران نشان دهید!

با استفاده از تصاویر داستان رشد و پیشرفت برند خود را بگویید.

در طول زمان چه چیزی تغییر کرده و یا بهبود یافته است؟

شما می توانید چگونگی شروع کار خود را از ابتدا تا انتها برای مخاطبان به صورت داستان به اشتراک بگذارید و نشان دهید که چگونه توانسته اید به امروز برسید.

همچنین نشان دهید که آیا محصول شما راه را برای آینده ای روشن تر باز کرده است یا خیر؟

8. دانش مشتریان خود را آزمایش کنید!

مردم عاشق احساس هوشمندی هستند.

مرتبا در پست های خود تکرار کنید که من و شما هیچ تفاوتی نداریم!

یا اگر شما علاقه مند به رشد مهارت و استعداد خود نبودید، پیج من را مطالعه نمی کردید.

با این روش مشتریان مشتریان احساس هوشمندی کرده و به شما اعتماد می کنند.

فواید گذاشتن چند عکس در یک پست اینستاگرام برای کسب و کارهای B2C

کسب و کارهایی که با مشتری در ارتباط هستند، با این امکان جدید، می توانند چند عکس از محصول خود و یک ویدیو برای تحت تاثیر قراردادن مخاطب در یک پست منتشر کنند و از این طریق مخاطب را به سمت محصول مورد نظر جذب کنند

. با این امکان دیگر نیازی نیست که چند عکس از محصول را در پست های مختلف منتشر کنیم و با گذاشتن همه عکس های محصول در یک پست به همراه ویدیو تبلیغاتی، میزان اثر گذاری آن را بالا ببریم. این کار هم چنین باعث افزایش فالوور اینستاگرام خواهد شد.

همچنین برای کسب و کارها محدودیت استفاده از روش های تبلیغاتی کاهش پیدا کرده و مثلا آموزش گره زدن کراوات را می توان با چند عکس در یک پست منتشر کرد. هم چنین نشریات می توانند خبر مورد نظر را با چند عکس و ویدیو مرتبط با آن، همگی را در یک پست منتشر کنند.

شیوه جدید قرار دادن چند عکس در پست اینستاگرام می تواند برای کسب و کارها مناسب باشد زیرا با قرار دادن چند عکس در یک یا چند پست رویدادهای کسب و کار خود را به مخاطبان معرفی می کنند. زیبایی و منظم بودن صفحه اینستاگرام باعث خواهد شد که تعداد فالوورهای پیج افزایش پیدا کنند.

بنابراین پست‌های سریالی که قبلا در استوری اینستاگرام استفاده می شد، اکنون می تواند به صورت پست در صفحه کسب و کارها و بدون محدودیت زمانی منتشر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .