ممبر کانال تلگرام: 19 راهکار افزایش ممبر واقعی و فعال ( برای افزایش سریع)

افزایش ممبر تلگرام به خصوص اگر واقعی و فعال باشد، برای ادمین پیج های تلگرام از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار است.

تلگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان، به ویژه در ایران می باشد. ویژگی های منحصر به فرد تلگرام، آن را به یک ابزار مهم و پرطرفدار تبدیل کرد. چیزی که بیش از یک شبکه اجتماعی، تبدیل به یک راه درآمدی برای بسیاری از افراد شد.

از زمانی که افراد دیدند می توانند به تلگرام به عنوان یک راه درآمدی نگاه کنند افزایش ممبر و عضو کانال های تلگرامی از قبل اهمیت پیدا کرد. دغدغه افزایش ممبر واقعی همواره برای ادمین های پیج وجود خواهد داشت.

امروز در تیم فالوجت، تلاش می کنیم چند نمونه از راهکار افزایش ممبر واقعی و عضو کانال تلگرام استفاده کنید را معرفی کنیم.

افزایش ممبر کانال تلگرام

البته برخی از مدیران کانال ها و گروه ها سعی می کنند از روش های سیاهی همچون ربات افزایش ممبر استفاده کنند. این روش در واقع شبیه افزایش فالوور فیک در اینستاگرام است .

به همین دلیل توصیه می کنیم به جای استفاده از این روش های غیر منطقی، سعی کنید از شیوه های خلاقانه و جذاب برای افزایش ممبر در کانال تلگرامی خود استفاده کنید.

19 راهکار افزایش ممبر واقعی و فعال:

1- تعداد ممبرهایتان چه مقدار است؟

خوب یا بد، باید قبول کنید که تعداد ممبرهای اولیه نقش مهمی در افزایش ممبرهای شما خواهد داشت. زمانی که ممبرهای کانال شما کم باشد از لحاظ روانی تاثیر خوبی بر روی بازدیدکنندگان کانال تان نخواهد داشت.

شاید باید به فکر خرید ممبر تلگرام باشید. در هر صورت باید این نکته را در روند کانال خود مدنظر قرار دهید.

2- داشتن محتوای مفید و مناسب برای افزایش ممبر کانال تلگرام به شکل رایگان

وقتی که هدف خود را از ساخت کانال مشخص کردید و کانال را ساختید به هیچ عنوان بعدا موضوع کانال و لینک کانال را تغییر ندهید. مطالبی که در کانال منتشر می شود باید با نام کانال و مطالبی که قبلا ارسال شده است باید همخوانی داشته باشد.

مثلا در کانال انزل وب که یک کانال آموزشی است و بیشتر به اندروید و ویندوز و مباحث کامپیوتر ارتباط دارد نباید محتوایی در مورد شیمی یا فیزیک انتشار دهیم. ممکن است اعضا از این موضوع خرسند نباشند و کانال را ترک کنند.

بهتر است هنگامی که مطلب یا عکسی در کانال انتشار می دهیم لینک کانال را در زیر مطلب یا عکس قرار دهیم تا اگر پست یا عکس کانال توسط اعضا کانال فوروارد شد لینک کانال هم فرستاده شود.

این کار مثل فرستادن پست برای شخصی در دایرکت است که موجب  افزایش لایک اینستاگرام آن صفحه می شود.

3- تبادل با کانال های پرمخاطب برای افزایش ممبر کانال تلگرام

ما دو نوع روش تبلیغ کانال داریم : تبلیغ متقابل (تبادل) و تبلیغ پولی. در روش تبلیغ متقابل شما لینک کانال دیگری را در کانال خود قرار می دهید و مدیر این کانال هم لینک کانال شما را در کانال خود قرار می دهد.

در روش تبلیغ پولی مدیران کانال های دیگر از شما مبلغی پول می گیرند و سپس لینک کانال شما را در کانال خود قرار می دهند. استفاده بیش از اندازه تبادل لینک باعث افت کیفیت کانال می شود و اعضا کانال را ترک می کنند.

سعی کنید در روز یک یا نهایتاً دوبار اینکار را انجام دهید و تا حد امکان کانال هایی را برای اینکار انتخاب کنید که تناسب موضوعی با کانال شما داشته باشند.

4- تبلیغ کانال در شبکه های اجتماعی و سایت ها برای معرفی کانال تلگرام

افزایش فالوور اینستاگرام می تواند هم پوشانی زیادی با افزایش ممبرهای شما در تلگرام داشته باشد.

لینک کانال خود را در فیسبوک، لاین، گوگل پلاس، اینستاگرام و غیره قرار دهید و یا آن را در وب سایت هایی که لیست کانال های تلگرام را به اشتراک می گذارند حتما معرفی کنید.

اگر خدمات ویژه ای ارائه میدهید پیشنهاد تخفیف ، اشتراک و.. را در عوض قرارد دادن و معرفی لینک شما به کاربران رسانه مورد نظر برای مدیریت سایت ارسال کنید ، اینکار برای شما هزینه ای ناچیز یا بدون هزینه خواهد بود اما نتیجه آن افزایش ممبر کانال شما با کمترین هزینه ممکن است.

5- ایجاد جذابیت در کانال برای نگه داشتن اعضای واقعی

برای اینکه اعضا کانال خود را حفظ کنید شما باید در کانال خود جاذبه ایجاد کنید که وقتی عضو جدیدی به کانال اضافه شد به جای اینکه کانال را ترک کند، علاقمند به ماندن باشد. این کار دقیقا در اینستاگرام برای افزایش فالوور اینستاگرام انجام می شود.

 مطالب تکراری را در کانال خود ارسال نکنید چون باعث افت جذابیت کانال می شود. عکس نوشته و ویدیوهای کوتاه ، گیف های تلگرام و.. میتوانند یک نوع جذابیت باشند.

6- کار گروهی برای مدیریت مطالب منتشر شده

از کسانی که می شناسید و مورد اعتماد شما هستند چند نفر را انتخاب کنید و در صورت تمایل آنها، به عنوان مدید آنها را به کانال اضافه کنید.

با کمک چند مدیر انتظار مطالب در کانال بیشتر خواهد شد و کیفیت مطالب بیشتر خواهد شد که به طبع آن احتمال انتشار کطالب در گروه های دیگر افزایش یافته و اعضا بیشتری جذب می شوند.

البته باید توجه داشت که انتشار بیش از حد مطالب خوب نیست و باعث کلافگی اعضا شود و کانال را ترک کنند. مثلا در یک ساعت ۵۰ تا مطلب منتشر نکنید. براساس زمانبندی مطالب را انتشار دهید.

در ساعات ۱۲ شب تا ۹ صبح در کانال تلگرام مطلب تا حد امکان مطلب منتشر نکنید که باعث ترک اعضا شود. میتوانید از ارسال مطلب خاموش در کانال تلگرام برای اینکار کمک بگیرید.

7- کانال های عمومی ایجاد کنید

در هنگام ایجاد کانال، حتما نوع کانال خود را عمومی انتخاب کنید زیرا کانال های عمومی در نتایج جستجوی کاربران نمایش داده می شوند.

ممبر تلگرام

بیشتر بخوانید: چهار کانال تلگرام با فالوورهای میلیونی و درآمدهای میلیونی

8- انتخاب لینک کوتاه

لینک کانال خود را کوتاه و مختصر انتخاب کنید تا کاربران بتوانند آن را به حافظه بسپارند.

9- استفاده از افزونه وردپرس برای اشتراک اتوماتیک مطالب در کانال تلگرام

Telegram for WP یکی از افزونه هایی است که از طریق آن می توانید وردپرس را به تلگرام خود وصل کنید. از طریق این افزونه می توان اطلاعاتی را از وردپرس وارد تلگرام کرد.

مانند ثبت نام کاربر، بازیابی رمز توسط کاربر، ثبت شدن کامنتی جدید و …امکان ارسال نوشته ها در کانال تلگرام نیز وجود دارد. حتی اگر کسی از طریق فرم تماس برای شما ایمیلی ارسال می کند شما بر روی تلفن همراه خود، در نرم افزار تلگرام آن را مشاهده خواهید کرد. 

ارسال پستها از وردپرس به تلگرام

10- از گذاشتن پست های بلند در کانال جدا پرهیز کنید

در صورتی که حجم متن شما زیاد باشد مخاطب در برخورد اول با دیدن حجم متن بیخیال خواندن می شود. با توجه به اندازه نمایشگر گوشی های مختلف، حداکثر ۵۰ کلمه برای هر پست متنی کفایت می کند.

11- از تصاویر و عکس های زیبا به فراوانی استفاده کنید

مخاطبان شبکه های اجتماعی و ارتباطی به خصوص تلگرام علاقه زیادی به تصویر دارند و به همین خاطر به پست هایی که عکس داشه باشند، بیشتر توجه می کنند.

12- تهیه ویدیوی آموزشی با زیر نویس

اگر مدیر کانال آموزشی هستید که محتوا با عکس به خوبی آموزش داده نمی شود، سعی کنید که فیلم آموزشی مناسب بگذارید و زیر نویس های مناسبی برای فیلم ایجاد کنید.

در صورتی که با مشکل عدم ارسال عکس تلگرام و یا لود نشدن عکس و ویدیو مواجه شدید پیشنهاد می کنیم ۷ روش حل مشکل عدم ارسال ، پخش و باز نشدن عکس ، فیلم و.. در تلگرام را مطالعه بفرمایید.

13- ایجاد مسابقات ، تخفیف های ویژه ، بخش درخواستی ها برای اعضای کانال

هرچند وقت یکبار مسابقه و امکانات جالب در کانال خود بگذارید مشهورترین این مسابقه به عنوان مثال مسابقه عکس بچه است که با ارسال عکس فرزند خود می توانید در مسابقه شرکت کنید.

یا مسابقه ای که برای صنایع دستی برگزار می شود با ارسال عکس یکی از کارهای خود می توانید در مسابقه شرکت کنید و اگر تعداد بازدید از عکس شما بیشتر از همه باشه شما برنده این مسابقه خواهید بود.

اگر شما مدیر یک کانال فروش هستید می توانید هر چند وقت یکبار برای جذب خریداران تخفیف های ویژه قرار دهید ، یا برای کانال موزیک تلگرام یک بخش درخواستی نیز در نظر بگیرید.

14- وقت شناس باشید

زمان گذاشتن پست ها، در تلگرام بسیار مهم است. باید برای پست گذاشتن تایمی را انتخاب کنید که حدس می زنید کاربران و ممبرهای شما بیشتر آنلاین هستند و حوصله خواندن مطالب کانال ها را دارند. برای مثال عصرها و آخر شب تایم هایی هستند که اکثر افراد اوقات فراغت دارند و این زمان را با چک کردن شبکه های اجتماعی سپری می کنند.

خواندن مطالب شما هم آمار بازدید پست های شما را افزایش می دهد و هم اینکه احتمال باز نشر آن ها و در نتیجه معرفی شدن پیج شما نیز بیشتر می شود.

15 در عکس های خود، ردپای تان را به جا بگذارید

زمانی که پستی منتشر می کنید حتما آدرس کانال خود را در پست خود بگذارید تا دسترسی افراد را به کانال شما راحت تر کند. هم چنین می توانید بر روی عکس هایی که انتشار می کنید نیز آدرس کانال را بگذارید. در این صورت هم احتمال سواستفاده و سرقت از کانال شما کاهش می یابد و هم اینکه در صورتی که مطلب مستقیما از کانال شما بازنشر نشد اثر انگشت شما بر روی عکس هایتان وجود دارد. در نتیجه منبع اصلی آن به راحتی قابل ردیابی است.

پس افرادی که به مطالب شما علاقه مند می شوند می توانند به راحتی شما را پیدا کرده و ممبر شما در تلگرام شوند.

16-بانتشار بنر، تخفیف دهید

اگر در حیطه فروش یک محصول یا خدمت فعالیت می کنید و به دنبال افزایش ممبر و فروش در تلگرام هستید می توانید به ازای انتشار بنرهای شما به مشتریان خود یک تخفیف ارائه دهید.

برای این کار برای هر شخص باید یک بنر در نظر بگیرید و به ازای بازدید آن به میزان مثلا 200 ویو، یک تخفیف 10 درصدی قائل شوید. توجه داشته باشید این بنر باید تا حد امکان جذاب و حاوی لینک کانال شما باشد.

از طرفی حد بازدید بنرتان نباید خیلی بالا باشد که ممبر شما عطایش را به لقایش ببخشد. هم چنین مقدار تخفیف در نظر گرفته را منطقی و کمی وسوسه برانگیز در نظر بگیرید.

17-ممبرهای کانال تان را به دام بیندازید

بسیار دیده ام که افرادی در سوپر گروه ها عضو می شوند و اسم های عجیب بر روی پروفایل خود می گذارند. اسمی مانند پروفایل من را دیده ای؟ سپس در پروفایل خود اطلاعات کانال خود را گذاشته اند.

اکثر اعضا کنجکاو شده و سری به پروفایل این شخص می زنند. و تعداد زیادی نیز بر روی کانال وی ضربه زده و به آن سر می زنند. حال اگر کانال شما حرفی برای گفتن داشته باشد این افراد را می توانید به عنوان ممبر خود به حساب آورید.

البته فراموش نکنید این شیوه تبلیغاتی بیشتر برای کانال های عمومی و به خصوص طنز پاسخگو است.

18- تبلیغ بیش از حد ممنوع

تبلیغ بیش از حد برای اعضای کانال باعث ایجاد مزاحمت می شود و همین تعداد ممبری که برای خود به دست آورده اید را نیز از دست خواهید داد.

حتی پیشنهاد می شود تایم تبلیغ و تعداد آن را به اعضای خود اعلام کنید. این کار نشان می دهد تا چه حد برای مخاطب خود ارزش قائل هستید.

19-از تبلیغات پروکسی استفاده کنید

با فیلتر شدن تلگرام، پروکسی ها یکی از راه های دسترسی به این شبکه اجتماعی شدند. کانال هایی که دسترسی به پروکسی دارند و آن را تنظیم می کنند با پیج های مختلف همکاری می کنند. زمانی که افراد به یک پروکسی وصل می شوند یک کانال به عنوان کانال تبلیغ برای آن ها بالا می آید.

شما می توانید با یکی از آن ها در ارتباط باشید و بخواهید کانال شما را به عنوان تبلیغ در تلگرام قرار دهد. در این صورت خواهید توانست از سراسر ایران افزایش ممبر داشته باشید.

پیش از شروع همکاری حتما به تعداد ممبرهای کانال پروکسی و تعداد بازدید پست های مختلف آن، به عنوان معیاری از عملکرد آن نگاه بیندازید.

این موارد تنها بخشی از راهکارهای مفید جهت افزایش تعداد اعضای کانال تلگرامی شماست. قطعاً شما تجربه های مفیدی در زمینه افزایش ممبر دارید. با ما در میان بگذارید.

در مقاله “آموزش فروش در تلگرام: پولدارهای تلگرامی چگونه از کانال های خود کسب درآمد می کنند؟ (فروش محصولات در تلگرام)” نیز می توانید سطح فروش محصولات خود در تلگرام را افزایش دهید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .