برندهای موفق در اینستاگرام که می توانید از آنها الهام بگیرید(۳) (آپدیت سال 2023)

برندهای موفقی در جهان اینستاگرام وجود دارند که توانسته اند از فرصت ها به منظور افزایش فالوور، افزایش فروش محصولات و عرضه خدمات استفاده کنند. بهره گیری از فرصت ها و مزایای اینستاگرام کمک می کند تا هر کسب و کار بتواند به نحو احسنت وارد این عرصه مجازی بشود.

در ادامه مبحث های قبل و بر طبق وعده ای که داده بودیم در این قسمت هم چندین نمونه دیگر از برندهای موفق در اینستاگرام را بیان می کنیم. با فالوجت همراه باشید.

برندهای موفق در اینستاگرام

11) Glossier

این برند در بیو اینستاگرامش  ابتدا درباره پوست و دوم درباره آرایش صحبت کرده است. Glossier عملکرد فوق العاده ایی در نمایش شعار خود با فراهم کردن تصاویر روشن، درخشان و صورتی برای مهم جلوه دادن مراقبت از پوست داشته است.

https://www.instagram.com/p/B9C0vFWh097/

Glossier، با گذاشتن تصاویر دلنشین از محصولاتش در اینستاگرام توانایی های ذاتی خود را چند برابر بیشتر به نمایش در آورده است. همچنین این شرکت، بیس الگو های رفتاری متداول خود را به وضوح و فقط در استفاده از کالا های تبلیغاتی قرار داده است.

بر اساس مبنای انسانی این برند توانسته برای بازاریابی در اینستاگرام عملکرد خوبی داشته باشد. و معمولا این حس را القا می کند که شما یک دوست را فالوو می کنید نه یک برند را.

12) Reynold’s brands

چه کسی می داند که فویل آلومینیوم و پلاستیک  می تواند بسیار مبتکرانه شکل بگیرد؟ Reynold’s

 چشم انداز پروفایل، میز های زنجیره وار با ظرف ها و غذاهای خوش طبع است. تلفیق تصاویر برای برند  Reynold’s بدون تلاش بیشتری می تواند حرکتی رو به جلو باشد.

این شرکت به سادگی نشان می دهد که شما چگونه می توانید یک ایده ساده  را تبدیل به یک بازاریابی بزرگ کنید.

13) Bitwell Inc

کلاه ایمنی موتور سیکلت و لوازم جانبی آن،  باعث تشویق کاربران به برقراری تعامل شد. به وجود آمدن محتواهای جذاب نوشته شده توسط کاربران به بازاریابی این برند کمک زیادی کرد. بسیاری از تصاویر به اشتراک گذاشته شده در این صفحه مربوط به مناظر دیدنی از موتور سیکلت های در حال حرکت است.

فروش کلاه ایمنی و گیره پا،  به  bitwell توانایی فروش در بازار محصولات  مورد نیاز زندگی را می دهد. این حساب نشان می دهد که بازاریابی تنها درباره ی محصولات نیست ، بلکه به شما نحوه استفاده از آنها را در هر موقعیت می آموزد.

14) Coffee ‘N Clothes

Coffee ‘N Clothes دقیقا همان چیزی است که فکر می کنید باید باشد، محتویات آن مربوط به قهوه و لباس است. این حساب مبتکرانه اینستاگرام برای برند هایی که در تلاش برای افزایش قدرت بصری و در کل زیبایی شناختی برند خود هستند کاربرد دارد.

https://www.instagram.com/p/B9KG0XVBZ_N/

تصویر بالا یک ایده ساده را نشان می دهد. این حساب با بیش از  ۲۶۶۰۰۰ فالوور تعیین می کند که چگونه عکاسی و محتوای بسیار خوب می تواند عالی عمل می کند. چنین ایده هایی می تواند برای افزایش لایک اینستاگرام بسیار موثر واقع شود.

15) Madewell

Madewell شرکت پوشاک زنانه، توانایی فوق العاده ایی در تبدیل اینستاگرام به یک فروشگاه آنلاین دارد. . Madewellمثل  AirBnb لینکی برای مشتریان تهیه کرده است تا، با استفاده از آن بتوانند، محصولاتی که در اینستاگرام ذکر شده را خریداری کنند.

https://www.instagram.com/p/B9MqJ_LFjZA/

نمونه ساده ، رنگ های روشن و کرمی برای هماهنگی با برند استفاده شده است. نه تنها  Madewel  عکس های بسیار زیبایی به نمایش می گذارد، بلکه آنها  مطمئناً با موضوع خاصی طراحی می شوند.

nike (16

تاکنون یقینا نام برند نایک را غیر از اینستاگرام درفضای حقیقی نیز زیاد شنیده اید! اما نکته قابل توجه این است که این برند، یکی از برندهای برتر در اینستاگرام است که توانسته بیش از 127 میلیون فالوور جذب کند. قطعا این 127 میلیون دنبال کننده نشان دهنده وجود یک تیم قوی بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ در پس زمینه رشد این برند است. افزایش فالوور با افزایش خرید رابطه کاملا مستقیم دارد و جالب است بدانید؛ که برند نایک رتبه سوم در میان برندهای برتر اینستاگرامی را به لحاظ تعامل با کاربران به دست آورده است.

از سوی دیگر برند نایک در یک بازار پر رقابت یعنی کفش و سایر محصولات پر طرفدار و ورزشی فعالیت می کند. اما چگونه نایت توانسته در این حجم وسیع از رقابت تعداد زیادی فالوور جمع کند؟

برند نایک در بازار محصولات ورزشی مانند کفش می داند که کاربران با حجم گسترده ای از تبلیغات مستقیم رو برو می شوند! بنابراین این برند به جای تبلیغات مستقیم از پست های الهام بخش استفاده می کند.

در واقع یکی از رموز اصلی موفقیت برند نایت، ایجاد حس مثبت در مخاطبان است. این حس این است که هر خرید کمک می کند تا فرد به آرزوها و رویاهای خود برسد. در حقیقت برند نایک بیشتر به دنبال ایجاد انگیزه بوده و کمتر به تبلیغ محصولات به صورت مستقیم روی آورده است.

نکات مهمی که می توان از برند نایک یاد گرفت:

  • شناخت نقاط ضعف کاربران و تلقین حس اعتماد به نفس برای مرتفع ساختن نقاط ضعف آن ها.
  • با کمک محتوای تصویری یا متنی کاربران را برانگیخته کردن.
  • به نمایش در آوردن محصولات بدون تمرکز برروی فروش مستقیم.

با رعایت این سه نکته هر برندی می تواند محصولات خود را به خوبی به فروش برساند و برندسازی را با یک روش عالی به سر حد مقصود برساند.

برند nike

Starbucks (17

Starbucks یکی از برترین برندهای اینستاگرام در زمینه فروش قهوه است.  یکی از بهترین روش هایی که این برند برای بازاریابی استفاده نموده است؛ استفاده از تصاویر گرفته شده توسط مخاطبان و مصرف کنندگان است.

در حال حاضر صفحه این برند در اینستاگرام بیش از 18  میلیون فالوور را در خود جای داده است. به علاوه تعامل بالای کاربران در این صفحه یکی از ویژگی های منحصر به فرد این برند است. به سور کلی و میانگین هر پستی که این برند در صفحه خود قرار می دهد بیش از 170 هزار لایک و بیش از 2000 کامنت دریافت می کند.

یکی از کارهای تاثیر گذار این برند اجرای کمپینی در سال 2014 بود که از کاربران درخواست کرد تا لوگوی برند را برروی فنجان ها چاپ کنند و با هشتگ مخصوص در صفحات مجازی خود قرار دهند.

این کمپین به برند کمک کرد تا دنبال کنندگان خود را در مدت سه هفته بدون هیچ هزینه ای، 4000 نفر افزایش دهد.

حتی امروزه هم این برند عکس و تصاویر زیادی را از کاربران دریافت کرده و با اشتراک گذاری، دیگر کاربران را به تعامل تشویق می کند. همین روش باعث می شود تا به واسطه تعامل بالای کاربران، سود آوری برند افزایش پیدا کند.

نکاتی که از استار باکس می توان یاد گرفت:

  • تبدیل فالوور به طرفدار برای آن که تعامل و اشتراک گذاری تصاویر محصولات شما افزایش پیدا کند.
  • از کاربران برای تولید محتوا کمک بخواهید و برای تشویق جایزه در نظر بگیرید.
  • پیش از انتشار تصاویر ارسالی فرستنده از آن ها اجازه گرفته و آن ها را تگ کنید.

بنابراین می توانیم رمز موفقیت برند استارباکس را کمک کاربران برای تولید محتوای صفحه بدانیم؛ چرا که کاربران با اشتراک گذاری تصاویر به صورت غیر مستقیم به بازاریابی کمک می کنند.

برند Starbucks

Sephora (18

در دست گرفتن قدرت، یکی از راه های بازاریابی است که برخی از برندهای برتر از آن استفاده می کنند. برند Sephora یکی از برندهایی است که قدرت محصولات و خدمات را با آموزش به مخاطبان نشان می دهد. آموزش برای کاربران مهم است و این برند با آموزش های طلایی، محصولات خود را بازاریابی می کند. یکی از ترفندهای مهم این برند، اینفلوئنسر مارکتینگ است.

محبوبیت اینفلوئنسرها در بین کاربران به افزایش محبوبیت برند نیز کمک می کند. در حاضر این صفحه نیز بیش از 18 میلیون دنبال کننده دارد و تعامل کاربران این پیج بسیار بالا و قابل قبول است.

نکات سفورا:

  • دست آوردهای برند را با کاربران به اشتراک می گذارد.
  • متخصصان حوزه کاری نظرات، نکته ها و مسائل آموزشی را به کاربران یاد می دهند.
  • از IGtv برای اشتراک گذاری ویدئوها استفاده می شود.

با رعایت این سه نکته، اعتماد کاربران را نسبت به صفحه اینستاگرامی خود جذب کنید، این مورد به  افزایش فروش برند کمک می کند.

برندSephora

GOPro (19

یکی دیگر از رازهای موفقیت برندهای برتر در اینستاگرام تمرکز بر مشتریان به جای محصولات است! برند GOPro اکنون بیشتر از 17 میلیون کاربر داشته و بر روی برند خود تمرکز نمی کند، بلکه تمرکز این دسته از مخاطبان بیشتر برروی ماجراجویی و زندگی جذاب کاربران است.

این برند در سال 2018 دو کمپین اجرا کرد که نتایج این کمپین به شرح زیر است:

کمپین اول) استفاده از هشتگ #GOProAwards به افزایش 92000 هزار نفری دنبال کنندگان منجر شد.

کمپین دوم) هشتگ #GOProHEROY به افزایش 260000 نفری دنبال کنندگان کمک کرد.

در نتیجه این دو کمپین توانستند یک ارتباط عمیق عاطفی با کاربران از طریق داستان گویی برقرار کنند.

نکاتی از گوپرو می توانیم یاد بگیریم:

  • با داستان گویی کارکنان و دنبال کنندگان را معرفی کنید.
  • مشتریان را قهرمان نشان دهید.
  • برای بیان داستان ها از عکس و ویدئو استفاده کنید.

شما هم می توانید با داستان گویی در مورد کسب و کار، تعامل و فروش را افزایش بدهید.

برندهای موفق

سخن آخر

در این مقاله ما تلاش کردیم تا با معرفی برترین برندهای اینستاگرامی و بررسی روش های بازاریابی آن ها کمک کنیم تا شما بهترین راه را برای بازاریابی محصولات خود انتخاب کنید. اما باید بگوییم که این مقاله پایان معرفی این برند ها نیست، پس مقاله برندهای موفق در اینستاگرام که می توانید از آن ها الهام بگیرد 4 را از دست ندهید!

***

فالوور

  تهیه و ترجمه: فالوجت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .