چگونه از شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

می‌توان گفت که دیگر کارآفرینان و صاحبان کسب و کار به خوبی از اهمیت فعالیت و بازاریابی در شبکه های اجتماعی آگاهند. به همین دلیل هم سعی می‌کنند از فرصت شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خود استفاده می‌کنند.

چگونه از شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

اما گاهی برخی از بازاریابان به اشتباه اینگونه تصور می‌کنند که منظور از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی صرفاً انتشار چند مطلب و عکس و ویدئو است. در این مطلب اصولی که باید به عنوان یک کارآفرین برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی رعایت کنید، بیان می شود.

چگونه از شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟
چگونه از شبکه های اجتماعی برای کسب و کار خود استفاده کنیم؟

اصولی که صاحبان کسب و کار برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی باید بدانند

۱) نقاط ضعف و قوت کسب و کار خود را بشناسید

باید از کسب و کار خود شناخت کاملی داشته باشید. به این منظور لازم است این نکات را در مورد کسب و کار خود مورد ارزیابی و تحلیل قرار دهید:

  • هدف من از فعالیت در رسانه‌های اجتماعی از قبیل اینستاگرام چیست؟
  • مخاطبان هدف من چه کسانی هستند؟
  • برای مخاطبان هدف من، چه مطالب و محتوایی می‌تواند جذاب باشد؟
  • در چه زمینه‌هایی مهارت کافی داریم؟
  • با توجه به ظرفیت اعضای تیم، چه نوع محتوایی می‌توانیم برای خود تولید کنیم؟

بیشتر بخوانید» قوانین بازاریابی در شبکه های اجتماعی

۲) برای تولید محتوا برنامه ریزی کنید

قطعاً شما برای امور مالی کسب و کار خود برنامه‌ریزی سالیانه دارید. حتی به صورت هفتگی و ماهیانه هم برای مسائل مالی بازرسی‌های لازم انجام می‌شود. برای فروش برنامه‌ریزی می‌کنید و اهداف و برنامه‌های خود را مشخص می‌کنید.

اگر به این نتیجه رسیده‌اید که باید برای رونق کسب و کار خود در شبکه‌های اجتماعی حضوری فعال داشته باشید، بنابراین برای تولید محتوا هم باید برنامه‌ریزی داشته باشید.

لازم است از یک تیم بازاریابی برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی برای مشخص کردن برنامه‌ها و تحلیل آمارها و گزارش‌ها، استفاده کنید.

نوع محتوای تولیدی، زمان‌های به اشتراک گذاری پست‌ها، فواصل زمانی ارسال محتوا نیز از جمله مواردی است که باید برای آن برنامه ریزی کرد.

یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی برای رسیدن به منظور فوق، اینستاگرام می‌باشد. برای فعالیت بهتر در اینستاگرام می‌توانید از ابزارهای لازم برای بازاریابی در اینستاگرام نیز بهره بگیرید.

به طور مرتب پیج خود را مورد ارزیابی قرار دهید و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید.

بیشتر بخوانید» نقش مدیریت شبکه های اجتماعی در موفقیت برندتان

۳) با مخاطبان خود تعامل سازنده داشته باشید.

به کامنت‌های مخاطبان خود احترام بگذارید. به نظران آنها پاسخ مناسب دهید. اگر انتقاد و یا پیشنهادی داده‌اند از نظران آنها استفاده کنید. شاید در ابتدا به نظرتان اینکار ، اتلاف وقت به حساب آید اما مطمئن باشید همین اقدامات به ظاهر ساده به محبوبیت برندتان و افزایش فالوور های شما کمک می‌کند.

۴) مشتریان وفادار خود را راضی نگه دارید

از مشتریان وفادار خود بخواهید در شبکه‌های اجتماعی شما را دنبال کنند. حتی اگر لازم است با آنها تماس تلفنی بگیرید. در مقاله برای جذب مشتری در اینستاگرام چه مطالبی منتشر کنیم؟ بیان شد که مشتریان وفادار بهترین راهکار برای جلب اعتماد سایرین به حساب می‌آیند. از آنها بخواهید مطالب شما را با سایرین به اشتراک بگذارند. نظراتشان را در مورد استفاده از محصولات و خدمات شما در شبکه‌های اجتماعی بیان کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .