چگونه مصرف اینترنت تلگرام را کاهش دهیم؟

چگونه مصرف اینترنت تلگرام را کاهش دهیم؟ دراین مطلب تصمیم داریم از تنظیمات تلگرام برای کاهش مصرف اینترنت صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

این روزها تلگرام در ایران یکی از پیان رسان های محبوب شده است، به گونه ای اکثر افراد روزانه از تلگرام استفاده می کنند و مرتب پیام های گروه ها و کانال ها را بررسی می کنند.

مصرف اینترنت تلگرام

معمولا هم در گروه ها و کانال های، عکس ها و ویدئو های زیادی به اشتراک گذاشته می شود و در نتیجه مصرف حجم اینترنت تلگرام ، بالا می رود. اما برخی از افراد که حتی استفاده زیادی از تلگرام نمی کنند، بازهم با مصرف بالای اینترنت مواجه هستند.

اما ترفندهایی وجود دارد که با رعایت انها می توانید مصرف اینترنت تلگرام خود را کاهش دهید . در این قسمت از مجموعه آموزش های تلگرام، راهکارهایی برای کاهش مصرف اینترنت تلگرام بیان می شود.

چگونه لایک فیک بگیریم ؟

چرا مصرف اینترنت تلگرام بالاست؟

گروه ها و کانال های تلگرامی این روزها مطالب جذاب و متنوع زیادی در قالب عکس و ویدئو به اشتراک می گذارند و افراد هم بر اساس علایق خود در گروه ها و کانال های زیادی عضو می شوند.

اما آنچه این میان از آن غافل می شویم، دانلود خودکار عکس ها و ویدئوهای این گروه ها و کانال هاست. بنابراین اگر مصرف بالای اینترنت برای شما مشکل ساز شده است، لازم است علاوه بر بررسی مصرف اینترنت خود، دانلود خودکار عکس ها و ویدئو ها نیز غیر فعال کنید که در ادامه به توضیح این موارد می پردازیم.

چگونه حجم اینترنت مصرفی تلگرامی را مشاهده  کنیم؟

در نسخه های جدید تلگرم این امکان وجود دارد که میزان حجم مصرف اینترنت تلگرام را بررسی کنید، برای مشاهده میزان اینترنت مصرف شده خود، وارد قسمت settings شوید.

مصرف اینترنت تلگرام

حال گزینه Date and Storage را تب کنید. دو گزینه به نام های Mobile Data Usage و Mobile Data Usage وجود دارد که می توانید حجم اینترنت مصرف شده تلگرام خود از سیم کارت و وای فای را مشاهده کنید.

برای نمونه اگر وارد قسمت Mobile Data Usage شوید، می توانید میزان اینترنت مصرف شده برای دانلود عکس ها و ویدئو ها را مشاهده کنید.

مصرف اینترنت تلگرام

بیشتر بخوانید» حالت Last seen recently در تلگرام و تشخیص آنلاین بودن شخص

راهکار کاهش مصرف اینترنت تلگرام

بهترین راهکار برای کاهش مصرف اینترنت تلگرام غیرفعال کردن دانلود خودکار عکس ها و فیلم هاست. به این منظور وارد قسمت تنظیمات تلگرام شوید و سپس بر روی Data and Storage کلیک کنید. دو گزینه در این قسمت مشاهده می کنید : When using mobile data و When connected

on Wi-Fi

مصرف اینترنت تلگرام

در قسمت When using mobile data می توانید دانلود خودکار اطلاعات وقتی با اینترنت سیمکارت از تلگرام استفاده می کنید را تنظیم و مدیریت کنید.

مصرف اینترنت تلگرام

در قسمت When connected on Wi-Fi نیز می توانید مشخص کنید که وقتی با اینترنت وای فای از تلگرام استفاده می کنید، چه اطلاعاتی به صورت خودکار دانلود شوند.

برای کاهش مصرف اینترنت تلگرام بهتر است در هر دو قسمت، هیچکدام از گزینه ها را تیک نزنید تا دانلود خودکار اطلاعات غیرفعال شود.

منبع:هیواتک

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .