با این قوانین پیج اینستاگرام خود را متحول کنید (آپدیت سال 2023)

شاید داشتن یک پیج اینستاگرام برای برخی صرفاً یک تفریح و سرگرمی باشد تا خاطرات و لحظات خود را بادیگران به اشتراک بگذارند. اما این روزها، شرکت ها و سازمان ها از اینستاگرام برای رونق کسب و کار خود استفاده می کنند.

در واقع پیج اینستاگرام برای برخی ها، محلی برای معرفی محصولات و خدماتشان به دیگران می باشد. در هرحال آنچه برای همه اهمیت دارد افزایش فالوور در اینستاگرام است.

بنابراین باید از روش های مختلف برای جذاب کردن پیج اینستاگرام خود و  افزایش فالوور اینستاگرام و افزایش لایک اینستاگرام بهره بگیرید. در اینجا ما برخی از این قوانین ساده ای را که منجر به تحول پیج می شود را برای شما بیان می کنیم؛ پس با فالوجت همراه باشید.

استوری اینستاگرام

بهبود پیج اینستاگرام با قوانینی ساده

یکی از راه های افزایش فروش و برندسازی محصولات و خدمات، فعالیت در اینستاگرام است. اما گاهی اوقات پیش می آید که بعد از مدتی فعالیت، بازدهی را که انتظار داشتیم دریافت نکرده ایم. در چنین مواقعی یا نا امید می شویم و یا به دنبال یک تحول بزرگ حرکت می کنیم. اما چگونه می توان پیج اینستاگرام را متحول کرد؟ پاسخ ساده است؛ فقط با رعایت برخی از قوانین که در ادامه بیان می کنیم، می توانید به راحتی می توانیم راندمان پیج را افزایش دهیم.

۱- چگونه در کپشن پست‌هایمان به خط بعد برویم؟؟

کپشن نویسی یکی از کارهای قانونمند در اینستاگرام است که توجه خاصی را می طلبد. صبر، دقت و توجه سه شرط اساسی کپشن نویسی هدفمند است. احتمالاً برای شما هم پیش آمده که موقع نوشتن پست خود در اینستاگرام قصد داشتید به خط بعد بروید، اما نتوانستید و مجبور شده‌اید که جملات را پشت سر هم بنویسید، برای اینکار می توانید از یکی از دو روش زیر استفاده کنید.

الف) اگر از سیستم عامل IOS استفاده می کنید،  هنگام نوشتن پست، بر روی کیبورد دکمه ۱۲۳ را بزنید، حال کلید return را مشاهده خواهید کرد!

ب) اگر از سیستم عامل اندروید استفاده می کنید، ابتدا متن خود را در برنامه های دیگری مانند نوت، تایپ و سپس ان را در کپشن اینستاگرام خود کپی کنید.

۲- تگ کردن افراد در کپشن، علاوه بر عکستان

در اینستاگرام نرخ تعامل (Engagement Rate) برابر است با:

نرخ تعامل= [ (تعداد لایک‌ها + تعداد پست‌ها + تعداد اشتراک‌ها) ÷ تعداد کل فالوورها ] × ۱۰۰

احتمالاً برای شما هم  جذاب خواهد بود که بدانید تگ کردن افراد حاضر در پست، علاوه بر خود عکس، در کپشن باعث افزایش ۵۶ درصدی نرخ تعامل (Engagement Rate) افراد می‌شود. پس در هنگام پست کردن عکسی با دوستتان بهتر است علاوه بر تگ کردن او در عکس، زیر پست‌تان و در بخش کپشن نیز او را تگ کنید.

بیشتر بخوانید» افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام

۳- عکس های آبی رنگ آپلود کنید!

سعی کنید از رنگ آبی استفاده کنید. چرا که عکس‌های آپلود شده ی آبی رنگ باعث افزایش ۲۴ درصدی نرخ تعامل (Engagement Rate) می‌شود و در واقع رنگ آبی نسبت به سایر رنگ ها، بیشترین بازدهی را  در اینستاگرام دارد.

اگر عکس‌هایی که آپلود می‌کنید با پس زمینه دریا و یا هر چیز آبی دیگری نباشد می توانید با استفاده از ویرایشگر اینستاگرام  رنگ عکس مورد نظر را با سایه و یاهایلایت آبی رنگ تنظیم کنید!

کاربرد رنگ در اینستاگرام

۴ – فید خود را خلاقانه کنید!

می توانید با استفاده از گریدبندی در اینستاگرام، فید خود را جذاب تر کنید. قطعاً شما هم با نمونه هایی از این قبیل پست ها مواجه شده اید و جذابیت این فید ها را تأیید می کنید. برندها نیز از این ویژگی برای جذاب تر کردن صفحه خود استفاده می کنند. پازلی بودن پست های اینستاگرامی کاربر را کنجکاو می کند تا پست های بعدی شما را با دقت دنبال کند.

برای این کار می توانید از برنامه هایی همچون: Giant Square برای iOS و Instagram Grids for Instagram برای اندروید استفاده کنید و به این طریق “بنر” های خلاقانه بسازید و فید خود را جذابتر و خلاقانه‌تر کنید!

قوانین اینستاگرام

۵- به یک عکاس آماتور تبدیل شوید!

در اینستاگرام حرف اول و آخر را عکس ها می زنند. بنابراین داشتن عکس های حرفه ای و جذاب اهمیت زیادی دارند. سعی کنید با قوانین عکاسی آشنا شوید و در عکاسی های خود آن ها را به کار ببندید. برخی از این قوانین عبارتند:

  • استفاده از نور طبیعی
  • تنظیم دستی فوکوس عکس
  • استفاده از رنگ های متناسب
  • زاویه مناسب
  • استفاده از فضای سفید برای وضوح عکس!
  • عدم ویرایش بیش از حد عکس!

گاهی اوقات رعایت برخی نکات ساده، می تواند باعث جذاب تر شدن پیج اینستاگرام شما شود؛ پس همیشه به دنبال انجام کارهای سخت نباشید و فقط با رعایت ساده ترین کارها فالوور را به پیج خود سرازیر کنید.

عکاسی در اینستاگرام

6- بیوگرافی خود را به طور مستمر به روز رسانی کنید!

در بیوگرافی 150 کاراکتر وجود دارد که به شما کمک می کند تا خود را به بازدیدکنندگان معرفی کنید. پس تلاش کنید بیوگرافی پیج را به طور مرتب مرور کرده و به روز رسانی کنید. اضافه کردن استیکرهای بامزه، لینک سایت و… به تنهایی می توانند در ذهن مخاطب تاثیرگذار باشند. همچنین با تغییر بیوگرافی به کاربر نشان می دهید که تا چه میزان در تجارت خود فعال و پویا هستید.

بیشتر متخصصان اینستاگرام اعتقاد دارند، درج موارد زیر در بیو باعث موفقیت بیشتر کسب و کارها و افزایش تعامل با کاربران می شود:

  • معرفی آنچه که تجارت شما در آن فعال است!
  • برند شما به چه ارزش هایی پایبند و مقید است!
  • چه خدماتی در حال حاضر ارائه می دهید؟
  • جایی که مخاطبان او می توانند برای خرید آن خدمات به آنجا بروند را نشان دهید!

7- قوانین رنگ را تنظیم کنید!

اگر قبلاً به یک پالت رنگ در اینستاگرام پای بند نبوده اید، حتما از میزان تاثیر گذاری آن بی خبر بوده اید. اینستاگرام یک رسانه اجتماعی، بصری محوری است که در دید مخاطب تاثیر بالایی دارد. بنابراین با به کارگیری رنگ های برند تجاری و داشتن یک پالت رنگی ثابت برای همه ی پست ها، به برندسازی و تثبیت نام برند خود در ذهن مشتری کمک کنید.

 

قوانین پیج اینستاگرام

8- در مورد هشتگ های جدید تحقیق کنید!

آیا می دانید هشتگ ها با میزان جذب کاربران ارتباط مستقیم دارند؟ هشتگ ها، یکی از روش های موثر در جذب و ارتباط با مخاطبان جدید است. اگر احساس کردید که نتیجه دلخواه خود را در مدت زمان مدنظر دریافت نکرده اید می توانید علت را در هشتگ ها بیابید. هشتگ مرتبط با صنعت و هدف دار می تواند به تنهایی به افزایش فالوور به صورت چشمگیر منجر شود.

بیشتر بخوانید» هشتگ در اینستاگرام چیست

9- حساب های جدیدی را برای فالو کردن پیدا کنید!

یافتن برخی از حساب های جدید برای دنبال کردن، به شما کمک کند تا ببینید چه عواملی در رشد سایر برندها یا اینفلوئنسرها تاثیرگذار بوده است. پس حساب هایی را که با پالت رنگ، محتوا، سبک عکاسی و موارد دیگر به شما الهام دهنده هستند را دنبال کنید و از آن ها ایده بگیرید.

10- طرح زمینه را در هر 9 عکس تغییر دهید.

تعویض طرح زمینه در هر 9 عکس به این دلیل مهم است که مخاطبان را از عادت دور می کند. حال این طرح تغییر زمینه می تواند به صورت یک تغییر جزئی، یا فقط تغییر کمی در فیلترها و یا حتی تغییر شدیدتر مانند ارسال محتوای کاملا متفاوت نمایان شود.

11- با فالوورها تعامل کنید!

هیچ قانونی به اندازه برقراری یک ارتباط روشن و القای حس ارزشمندی و قدردانی نمی تواند کاربران را درگیر کند. پس به کاربران این اجازه را بدهید تا نظرات خود را بدون هیچ واهمه ای با شما به اشتراک بگذارند. با قرار دادن یک پست نظر سنجی متوجه تاثیر شگفت انگیز این قانون خواهید شد. ایجاد وفاداری و اعتبار بخشی به برند، از نتایج تاثیر این قانون است.

12- برنامه ریزی داشته باشید!

برنامه ریزی یکی از قوانین نتیجه بخش در تمام مراحل زندگی است که تاثیر آن در اینستاگرام هم صدق می کند. نشر محتوای برنامه ریزی شده به خصوص برنامه ریزی برای محتوای جدید باعث می شود تا همه چیز مطابق اهداف شما پیش برود. تنظیم تقویم محتوا این امکان را می دهد تا بر اساس شرایط پست مورد نیاز را منتشر کنید. به طور مثال اگر یک رستوران دار هستید در تقویم خود حتما روز جهانی کباب را بگنجانید.

از زیبایی انجام این کار این است که شما می توانید پست ها را به طور منظم منتشر کنید و اعتماد داشته باشید با رعایت این قانون مخاطبان را به سرزمین پیج خود دعوت می کنید.

سخن آخر

ما در این مقاله تلاش کردیم تا با ارائه برخی از قوانین ساده به شما کمک کنیم تا به شکل زیبایی پیج خود را برای مخاطبان به نمایش در بیاورید. فراموش نکنید که برای تحول پیج “قوانین” زیادی وجود دارد که به میزان خلاقیت شما بستگی دارد. چرا که اینستاگرام یک بستر رسانه ای بسیار جالب است که پویایی بالا را برای کاربران خود می پسندد. پس اگر خواهان تغییر و تحول پیج خود هستید این قوانین را امتحان کنید و نتایج آزمایش خود را با ما به اشتراک بگذارید.

فالوور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .