راهنمای کامل GUIDE در اینستاگرام همراه با ۶ ایده جذاب

تمام قابلیت های اینستاگرام برای این طراحی شده اند که بتوانند تجربه کاربری بهتری برای کاربران این پلتفرم فراهم کنند. اینستاگرام گاید هم یکی از این قابلیت هاست که با دسته بندی پست ها کمک می کند که دسترسی مخاطبان تان به پست های شما بهتر باشد و در نتیجه بازدید پست هایتان افزایش یابد. در این مطلب به آموزش اینستاگرام و چند ایده پیرامون آن می پردازیم.

قابلیت Guide در اینستاگرام چیست؟

قابلیت Guide در اینستاگرم یک روش جدید برای اشتراک گذاری محتوا می باشد. کاربران با استفاده از این ویژگی می توانند، مجموعه ای از پست های مربوط به یکدیگر را تحت یک عنوان مشاهده کنند.

به طور کلی قابلیت گاید در اینستاگرام می تواند در بالا رفتن تعامل پیج ما کمک بسزایی داشته باشد و باعث شود، پست های قبلی ما نیز دیده شوند. همچنین ویژگی گاید در اینستاگرام، قابلیت اشتراک گذاری محتوا به صورت جمعی را دارد؛ یعنی ما می توانیم با یک کلیک مجموعه از پست های مرتبط را به اشتراک بگذاریم.

از زمان فعال سازی Guide در اینستاگرام، این قابلیت فقط در اختیار تعدادی از فعالان در حوزه سلامت و بهزیستی که به دنبال اطلاعاتی راجع به پاندمی کرونا بودند قرار گرفت. ولی اکنون بیشتر افراد می توانند از این ویژگی بهره مند شوند.

برای افزایش تعامل پیج خود راه هایی همچون خرید کامنت اینستاگرام را  استفاده کنید تا پیج خود را پرطرفدار و کاربران را علاقمند به تعامل کنید.

مراحل استفاده از Guide  اینستاگرام (۵ مرحله)

فعال کردن اینستاگرام گاید بسیاره ساده است. با دنبال کردن مراحل زیر می توانید این قابلیت را فعال کنید:

  1. روی علامت + در صفحه خود کلیک کنید و سپس گزینه Guide را انتخاب کنید.
  2. در این قسمت روی گزینه Posts کلیک کنید.
  3. در صفحه باز شده از بین عکس ها و ویدیو های خودتان و سیو شده ها، آنهایی که می خواهید در یک دسته قرار بگیرند را انتخاب کنید و سپس روی دکمه Next کلیک کنید.
  4. در این مرحله یک کاور برای دسته بندی خود از قسمت photo change cover انتخاب کرده و از قسمت Add Title عنوان آن را مشخص کنید؛ انتخاب عنوان ضروری است.
  5. از قسمت  what is the guide about می توانید توضیحی اختیاری و مختصر درباره این دسته بندی بنویسید و سپس روی دکمه share کلیک کنید. گاید شما ایجاد شد.

همچنین شما در هنگام ایجاد اینستاگرام گاید با استفاده از گزینه Places می توانید از یک مکان مشخص شده، حداکثر ۵ پست را انتخاب کنید و در یک دسته بندی قرار دهید.

 

در تصویر زیر مراحل اصلی تنظیمات گاید اینستاگرام را می بینید

 

آموزش گاید اینستاگرام

ویرایش Guide اینستاگرام

اگر یک دسته بندی ایجاد کردید و سپس نیاز به ویرایش داشت مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. دسته بندی مورد نظر خود را از قسمت Guide انتخاب کنید و روی علامت سه نقطه کلیک کنید.
  2. در صفحه باز شده رو گزینه Edit Guide  کلیک کنید.
  3. در این قسمت می توانید ویرایش مورد نظر بر روی دسته بندی خود را انجام دهید.

بعد از ایجاد اینستاگرام Guide چه قابلیت هایی برای ما فعال می شود؟

بعد از ایجاد یک دسته بندی به وسیله اینستاگرام گاید یکسری امکانات را مشاهده می کنید مانند:

  • حذف کردن یک گاید (Delete Guide)
  • ویرایش یک گاید (Edite Guide)
  • کپی کردن لینک گاید مورد نظر و استفاده در مکان دلخواه (Copy Link)
  • اشتراک گذاری کل یک دسته بندی (Share to)
  • استوری کردن کل یک دسته بندی (Share to Story)

با خرید فالوور فیک، نرخ اینگیجمنت پیج خود را افزایش دهید تا هم پست های شما بیشتر دیده شوند و هم درآمد تان از اینستاگرام افزایش دهید.

۶ ایده جذاب برای اینستاگرام گاید 

ویژگی Guide اینستاگرام یکسری امکانات ویژه در اختیار شما قرار می دهد. در ادامه این مطلب می توانید با استفاده از ایده های جذاب برای گاید اینستاگرام، تعامل پیج اینستاگرام خود را افزایش دهید.

  1. برای گاید اینستاگرام خود داستان نویسی کنید
    شما می توانید با استفاده از گاید اینستاگرام، مجموعه ای از اطلاعات را جمع آوری کرده و به صورت جذاب در اینستاگرام خود قرار دهید. Guide اینستاگرام مانند یک وبلاگ عمل می کند که در آن می توان متن، تصویر و ویدیو قرار داد. بنابر این می توانید با ایده های خلاقانه و جذاب چیزی شبیه وبلاگ بسازید و داستان نویسی کنید.
  2. دسته بندی پست های به طور جذاب و خلاقانه
    گاید اینستاگرام قابلیتی فراهم می کند تا بتوانید پست هایی که برایتان اهمیت بیشتری دارند را به طور حرفه ای و جذاب و با یک کاور وعنوان خلاقانه، دسته بندی کنید و در اختیار فالوورهایتان قرار دهید. با این کار فرصتی برای دیده شدن، پست های قدیمی نیز به وجود می آید.
  3. ساخت کاتالوگ برای محصولات و خدمات
    در رشد کسب و کارتان، قابلیت Guide اینستاگرام به شما کمک بسزایی خواهد کرد. شما می توانید یک کاتالوگ جذاب وجالب برای محصولات و خدمات کسب وکار خود ساخته و از این طریق آنهارا به مشتریان معرفی کنید.
  4. شبکه سازی محتوا با استفاده از Guide اینستاگرام
    با استفاده از گاید اینستاگرام، می توانید از محتواهای دیگران هم در پیج خود استفاده کنید. هنگام انتخاب پست ها برای گاید اینستاگرام به دو نوع پست دسترسی دارید: پست هایی که به اشتراک گذاشته اید و پست های دیگران که سیو کرده اید. این گونه می توانید با استفاده از پست های دیگران، محتوای خودتان را کامل تر کنید و آن را به اشتراک بگذارید.
  5. ارتباط حرفه ای تر با مخاطبان به وسیله Guide اینستاگرام
    برقراری ارتباط با مشتریان و پاسخ دهی به سوالات آنها از مهم ترین عوامل رشد کسب وکار است. شما می توانید برای پاسخ دادن به سوالات تکراری مخاطبان در دایرکت از ویژگی گاید اینستاگرام کمک بگیرید. به این صورت که با تشکیل یک دسته بندی حاوی تمام سوالات متداول، هنگامی که مشتریان به دایرکت مراجعه می کنند، این گاید را برایشان ارسال کنید. با این کار هم در وقت و زمان صرفه جویی می شود و هم چنین اگر سوال دیگری  نیز در ذهن مخاطب وجود داشته باشد برطرف می شود.
  6. استفاده از اینستاگرام Guide برای آموزش 
    شما می توانید ازگاید اینستاگرام برای آموزش یک مطلب در پیج خود استفاد کنید. برای مثال دستورالعمل های استفاده از یک محصول را به طور گام به گام در آن قراردهید. این گونه فالوورها به راحتی می توانند از آن ها استفاده کنند.

گاید در اینستاگرام

آیا قابلیت Guide در اینستاگرام برای تمامی اکانت ها فعال است ؟

اینستاگرام آپدیت های جدیدش را برای همه کاربران در یک زمان فعال نمی کند. ابتدا آن را در اختیار اندکی از کاربران قرار می دهد تا متوجه بازخورد آنها درباره این قابلیت شود، اگر مورد پسند کاربران واقع شده باشد، آن را دراختیار بقیه نیز می گذارد. اگر گاید اینستاگرام هنوز برایتان فعال نشده است، تنها راه حل صبر کردن است.

 

کلام آخر

در این مطلب نکاتی که درباره ویژگی اینستاگرام گاید را برایتان شرح دادیم. با استفاده از اینستاگرام گاید می توانید، دسترسی مخاطبانتان را به پست های خود بهبود بخشید. اکنون اگر شما هم نکته ای درباره گاید اینستاگرام به ذهنتان می رسد آن را با ما و سایر همراهان فالوجت به اشتراک بگذارید.

 

سوالات متداول

  • قابلیت Guide در اینستاگرام چیست؟
    با استفاده از قابلیت گاید اینستاگرام می توانید مجموعه از پست های مربوط به هم را در یک دسته بندی قرار دهید.

 

  • آیا قابلیت اینستاگرام گاید برای تمامی اکانت ها فعال است؟
    این قابلیت اکنون برای اکثر کاربران فعال است و شاید فقط اندکی از کاربران نتوانند از این قابلیت استفاده کنند.

 

  • کاربردهای اینستاگرام گایدچیست؟
    داستان نویسی در گاید اینستاگرام، دسته بندی جذاب و خلاقانه پست ها، ساخت کاتالوگ برای محصول و خدمات، شبکه سازی محتوا، ارتباط حرفه ای با مخاطبان، استفاده از اینستاگرام گاید برای آموزش.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .