reels instagram چیست؟ و از آن چگونه استفاده کنیم؟

ریلز اینستاگرام (reels instagram) قابلیتی بی نظیر که مدت زیادی نیست در اختیار کاربران قرار گرفته است. هر چند این قابلیت هنوز برای برخی مناطق جغرافیایی از جمله ایران فعال نشده و باید با ترفندهای خاصی این قابلیت را فعال کرد اما برای آن هایی که این قابلیت را فعال کرده اند یا قصد فعال کردن آن را دارند قطعا جالب خواهد بود که در مورد اینکه reels چیست و چگونه از آن استفاده کنیم اطلاعات بیشتری بدست آورند.

اینستاگرام با معرفی قابلیت ریلز (reels instagram) تلاش کرده است تا با اپلیکیشن تیک تاک (Tik Tok) رقابت کند. قابلیت ریلز ایسنتاگرام به شما امکان می‌دهد که ویدئو های کوتاه 15 ثانیه‌ ای را به کمک ابزارهای ویرایشی مختلف بسازید.

 

چطور از قابلیت ریلز اینستاگرام استفاده کنیم

وارد اپلیکیشن اینستاگرام خود شوید. سپس علامت به علاوه را از گوشه سمت چپ صفحه انتخاب کنید. صفحه جدیدی که برای شما باز می شود شامل Reels, Post, Story و Live است.

 

بیشتر بخوانید : همه چیز درباره استوری اینستاگرام

 

سپس شما باید Reels را از قسمت پایین صفحه تان انتخاب کنید تا بتوانید ویدیو 15 ثانیه ای بگیرید و آن را ادیت کنید.

اکنون شما وارد قسمت ریلز شده اید. در سمت چپ صفحه خود آپشن های مختلفی را مشاهده می کنید که هر کدام یک امکان متفاوت به شما می دهند. در ادامه کاربرد هر کدام را برای شما توضیح می دهیم.

 

قابلیت ریلز اینستاگرام

 

  • قسمت Audio : در این قسمت، شما می توانید برای ویدیو خود، موزیک پس زمینه یا افکت صوتی انتخاب کنید. زمانی که شما ویدیو خود را در بخش ریلز ضبط می کنید، ویدیو صدا ندارد و می توانید روی آن موزیک بگذارید و یا آن را بدون صدا انتشار دهید.

 

گذاشتن موزیک در ریلز

 

  • قسمت Length : از این قسمت می توانید طول ویدیو را انتخاب کنید. می توانید طول ویدیو خود را روی 30 ثانیه یا 15 ثانیه بگذارید.
  • قسمت Speed : در این قسمت شما می توانید سرعت ویدیو خود را تنظیم کنید. مثلا آن را روی سرعت دوبرابر، سه برابر و… بگذارید.
  • قسمت Effects : از این قسمت می توانید افکت های مختلف را برای ویدیو تان انتخاب کنید.

 

افکت ریلز اینستاگرام

 

  • قسمت Video Layout : این قسمت به شما امکان می دهد که ویدیو را تقسیم بندی کنید. تقسیم بندی های متفاوتی وجود دارند که می توانید هر کدام که دوست دارید را انتخاب کنید.

 

لی آوت ریلز اینستاگرام

 

  • قسمت Timer : این آپشن به شما امکان می دهد که برای ویدیو تان زمان تنظیم کنید. وقتی این آپشن را فعال می کنید و شروع به ضبط ویدیو می کنید، شمارش معکوس روی زمانی که تنظیم کرده اید شروع می شود.

هیچ می دانستید که شما می توانید با برگزاری لایو در صفحه خود، با مخاطبان تان، ارتباط بهتری برقرار کنید و اینگیجمنت صفحه تان را بالا ببرید؟ پس با خرید بازدید لایو اینستاگرام، این تاثیر را دو چندان کنید.

اکنون که تنظیمات اولیه ویدیو را مشخص کردید، می توانید شروع به ضبط کنید. زمانی که ضبط ویدیو تمام شد، شما این امکان را دارید که اگر پیش از ضبط ویدیو فراموش کرده اند آپشنی را فعال کنید، اکنون به ویدیو تان اضافه کنید.

  • گزینه Download : با زدن این گزینه، ویدئو روی گوشی شما دانلود می‌ شود.
  • گزینه Stickers : این گزینه امکان افزودن استیکر ها، ایموجی‌ ها و گیف‌ های اینستاگرام را فراهم می‌ سازد.
  • گزینهDraw : با استفاده از این ابزار می‌ توانید خطوط را با قلم‌ های مختلف و رنگ‌ های متفاوت روی ریلز ترسیم کنید.
  • گزینه Text: این گزینه امکان نوشتن متن با قلم‌ ها و رنگ‌ های مختلف را در اختیار شما قرار می‌ دهد.

ریلز ایسنتاگرام چیست

اکنون اگر همه چیز خوب و مورد قبول شماست، می توانید با زدن دکمه Next  اقدام به انتشار ویدیو کنید. در قسمت بعدی امکان نوشتن کپشن و یا تگ کردن افراد دیگر را خواهید داشت.

خرید فالوور فیک اینستاگرام به دیده شدن بیشتر ریلز شما کمک می کند. پس همین الان برای ارتقا صفحه خود و افزایش بازدید پست هایتان اقدام کنید.

اکنون زمان آن رسیده است که ریلز خود را به اشتراک بگذارید. دو زبانه برای اشتراک ویدئو ها به صورت Reels و Stories وجود دارد.

انتشار ریلز اینستاگرام

اشتراک ریلز در قسمت Stories به این معنی است که می‌ خواهید آن را صرفاً در بخش استوری‌ های اینستاگرام (یا برای کاربر یا گروهی خاص) منتشر کنید و تنها به مدت 2 ساعت قابل دسترسی خواهد بود.

اشتراک از طریق زبانه Reels این امکان را می دهد که ویدئوی شما در پروفایل‌ تان و در فید فالوور ها به صورت یک پست معمول اینستاگرام به نمایش درآید. ابتدا روی preview بزنید تا یک تصویر برای کاور ویدیو انتخاب کنید.

اگر حساب کاربری شما عمومی باشد، ریلز می‌ تواند در اکسپلور اینستاگرام ظاهر شود. همچنین به صورت عمومی در پروفایل شما قابل مشاهده است.

یکی از راه هایی باعث ظاهر شدن ریل شما در اکسپلور می شود، تعداد کامنت های آن است. شما می توانید با خرید کامنت اینستاگرام، ریلز خود را به اکسپلور بفرستید.

در نهایت با زدن دکمه Share آن ویدیو تان را انتشار دهید. اما اگر فعلا قصد انتشار آن را ندارید، می توانید با انتخاب گزینه Save Draft ویدیو را نگه دارید تا هر زمان که تمایل داشتید آن را منتشر کنید.

 

چگونه ریلز (reels instagram) دیگران را مشاهده کنیم؟

برای مشاهده ویدیو های ریلز (reels instagram) کاربران دیگر، وارد صفحه آن ها شوید و از قسمت بالای پست هایشان، زبانه ریلز (reels instagram) را طبق تصویر زیر انتخاب کنید.

 

تفاوت ریلز با استوری

 

تفاوت reels instagram با استوری 

  1. ریلز محدودیت زمانی ندارد اما استوری فقط تا 24 ساعت قابل مشاهده است.
  2. ریلز می تواند وارد اکسپلور شود اما استوری وارد اکسپلور نمی شود.
  3. ریلز می تواند تا مدت زیادی در بخش هشتگ ها باقی بماند اما استوری به سختی در بخش هشتگ قرار می گیرد.
  4. ریلز را به راحتی می توان در استوری کاربران دیگر بازنشر کرد اما برای بازنشر یک استوری، کاربر باید در آن استوری تگ شده باشد تا بتواند آن را بازنشر کند.

 

چگونه reels را فعال کنیم؟

برای استفاده از قابلیت ریلز (reels instagram)، نیازی نیست که آن را فعال سازی کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اپلیکیشن اینستاگرام تان را به آخرین نسخه آن به روز رسانی کنید تا این قابلیت برای شما فعال شود.

 

همه چیز درباره ریلز

 

چرا اینستاگرام من reels ندارد؟

اگر قابلیت ریلز در اینستاگرام شما وجود ندارد، نگران نباشید، با راهکار هایی که در ادامه می گوییم می توانید این قابلیت را در موبایل تان فعال کنید:

  • در قدم اول، باید اپلیکیشن اینستاگرام در موبایل شما به روز باشد. چون ممکن است شما از نسخه های قدیمی استفاده کنید که این قابلیت را ندارد.
  • اگر اپلیکیشن اینستاگرام شما به روز است اما هنوز قابلیت ریلز را ندارید، ممکن است به خاطر موقعیت مکانی شما باشد. برای رفع این مشکل، برای مدتی (مثلا دو هفته) قبل از ورود به اینستاگرام فیلتر شکن خود را روشن کنید و به یک سرور خاص (مثلا آلمان) وصل شوید. پس از مدتی ریلز برای شما فعال می شود.
  • گاهی اوقات هم علت فعال نبودن ریلز در اکانت شما، یک باگ و مشکل است که برای اکانت تان پیش آمده. می توانید با ارسال یک ایمیل درخواست به اینستاگرام، آن را از مشکل خود با خبر کنید.

 

حذف reels از اینستاگرام

حذف ویدیو ریلز از پیج اینستاگرام تان، بسیار راحت است و نیاز به کار خاصی ندارد. کافیست وارد پیج تان شوید و ویدیوی مورد نظرتان را باز کنید. سپس سه نقطه بالای صفحه را لمس کرده و گزینه Delete Post را انتخاب کنید. به همین راحتی ریلز شما حذف می شود.

حذف کردن ریلز

 

در این مقاله، درباره قابلیت ریلز اینستاگرام (reels instagram) و آپشن های آن صحبت کردیم. استفاده از این قابلیت تجربه جالب و جدیدی را برای کاربران در پی خواهد داشت.

آیا شما تاکنون از این قابلیت ریلز اینستاگرام استفاده کرده اید؟ اگر سوالی درباره این قابلیت داشتید، آن را در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید تا در اسرع وقت به شما پاسخ دهیم.

 

سوالات متداول پیرامون Reels instagram 

  • چگونه ریلز اینستاگرام را فعال کنیم؟
    برای استفاده از قابلیت ریلز، نیازی نیست که آن را فعال سازی کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که اپلیکیشن اینستاگرام تان را به آخرین نسخه آن به روز رسانی کنید تا این قابلیت برای شما فعال شود.

 

  • تفاوت ریلز با استوری چیست؟
    ریلز و استوری تفاوت های زیادی دارند. یکی از تفاوت های آن ها، این است که استوری فقط 24 ساعت در صفحه شما می ماند اما ریل، مثل پست در صفحه تان ذخیره می شود تا زمانی که شما آن را پاک کنید.

 

  • ریلز اینستاگرام چیست؟
    ریلز یک قابلیت جالب در اینستاگرام است که به شما امکان می دهد ویدیو های 15 ثانیه بسازید و با ابزار هایی مختلفی که در اختیار دارید آن را ویرایش کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .