آموزش ایجاد روم در کلاب هاوس | Clubhouse Room

نحوه ایجاد روم در کلاب هاوس یکی از دغدغه های افرادیست که به تازگی با این اپلیکیشن آشنا شده اند؛ در این مطلب قصد دارم برای شما صفر تا صد آموزش ایجاد روم در کلاب هاوس را بازگو کنم.

روم چیست؟

اگر تا به حال از اپلیکیشن کلاب هاوس استفاده نکرده اید، مطالعه مطلب کلاب هاوس چیست می تواند به شما کمک کند تا شناخت کامل و جامعی نسبت به این اپلیکیشن بدست آورید. اما اگر با اپلیکیشن کلاب هاوس آشنایی دارید، بد نیست در مورد قابلیت ها و امکانات آن مثل روم اطلاعات بیشتری کسب کنید. اما قبل از اینکه به توضیح در مورد نحوه ایجاد روم در کلاب هاوس بپردازیم، بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که اصلا روم چیست؟

روم ها که بخش اصلی اپلیکیشن کلاب هاوس را تشکیل می دهند، فضاهایی هستند که در آن ها می توانید با افراد مختلف صحبت کرده و ارتباط برقرار کنید. ارتباط در این روم ها فقط یک ارتباط صوتی است؛ هر چند به تازگی قابلیت چت تایپی نیز به این اپلیکیشن اضافه شده است اما پایه و اساس این نوع اپلیکیشن و همچنین مکالمات گروهی آن بر اساس پیام صوتی است.

 

ساخت روم کلاب هاوس

 

نحوه ایجاد روم در کلاب هاوس

برای ایجاد روم در کلاب هاوس، از قسمت اصلی یا تالار گفت و گو ها (Hallway)، دکمه Start room که به رنگ سبز و در قسمت پایین صفحه است را انتخاب کنید.

سپس با کلیک روی گزینه add a topic موضوعی برای روم تان مشخص کنید. البته اجباری برای مشخص کردن موضوع وجود ندارد.

سپس نوع روم خود را انتخاب کرده و گزینه let`s go را لمس کنید. نوع روم شما می تواند Open, Social یا Closed باشد.

 

ساخت روم کلاب هاوس

 

زمانی که شما روم را ایجاد می کنید، می توانید به افراد مورد نظرتان، اجازه صحبت کردن بدهید. برای این کار گزینه Raise Hand  را انتخاب کرده. سپس روی Edit کلیک می کنید.

  • اگر شما گزینه Off را انتخاب کنید. امکان درخواست صحبت کردن به طور کلی غیرفعال می باشد.
  • زمانی که گزینه Limited to Followed by Speakers  را انتخاب می کنید، فقط کسانی اجازه Raise Hand دارند که توسط Speakers یا سخنگو ها فالو شده باشند.
  • و در نهایت گزینه Open To Everyone بدین معناست که همه افراد اجازه درخواست صحبت کردن و تبدیل شدن به سخنگو را خواهند داشت.

روم کلاب هاوس

همانگونه که شما در اینستاگرام، با خرید فالوور فیک، فالوور های خود را افزایش می دهید، می توانید برای اکانت کلاب هاوس خود فالوور بخرید و خود را به سرعت معروف کنید.

 

انواع روم در کلاب هاوس

همانطور که گفتیم، روم ها می توانند به سه صورت Open, Social و Closed باشد.

  • در روم closed فقط افرادی می توانند وارد شوند که شما انتخاب شان می کنید و به آن ها اجازه ورود می دهید. زمانی که این گزینه را انتخاب می کنید، لیستی از افراد برای شما نمایش داده می شود که با انتخاب یکی یا تعدادی از آن ها، روم خود را تشکیل می دهید.
  • در روم های Social فقط فالوور های شما می توانند وارد شوند و کسانی که شما را دنبال نمی کنند اجازه ورود به روم را ندارند.
  • و اما روم های Open برای همه افراد در سرتاسر اپلیکیشن کلاب هاوس، قابل دسترسی اند و هر کس می تواند وارد این روم ها شود.

 

انواع روم در کلاب هاوس

 

چگونه در روم های کلاب هاوس شرکت کنیم ؟

ممکن است شما قصد ایجاد روم در کلاب هاوس را نداشته باشید و بخواهید وارد رومی شوید که دیگران ساخته اند. برای ورود به روم های افراد دیگر، شما می توانید از قسمت Hallway روم ها را مشاهده کنید و وارد هر رومی که به آن علاقمند بودید، شوید.

اگر می خواهید افراد زیادی روم شما را ببینند و وارد آن شوند، باید بازدید های خود را بالا ببرید. یکی از طرفند های تاثیر گذار برای افزایش بازدید، خرید بازدید کننده کلاب هاوس است.

در روم ها، لیستی از اعضایی که در روم حاضر هستند را مشاهده می کنید. در صورت تمایل به صحبت می توانید گزینه Raise Hand (علامت دست) را انتخاب کنید تا ادمین روم، به شما اجازه صحبت کردن بدهد.

ورود به روم کلاب هاوس

انواع افراد حاضر در روم کلاب هاوس

پس از ایجاد روم در کلاب هاوس، افرادی وارد روم شما می شوند که این افراد، سه دسته هستند.

  1. مدیر ها (moderators) : مدیر روم، کسی است که روم را ایجاد کرده و وظیفه مدیریت روم را بر عهده دارد. مدیر این امکان را دارد که افراد دیگر را هم مدیر کند. همچنین مدیران هر روم می توانند  افراد مختلف را به روم شان دعوت کنند، به شنوندگان حاضر در روم اجازه صحبت کردن بدهند، میکروفون سخنگو ها را فعال یا غیر فعال کنند و یا اینکه کسی را از روم حذف کنند.
  2. سخنگو ها (speakers) : سخنگویان، کسانی هستند که اجازه صحبت کردن در روم را دارند و در یک روم به بحث و گفتگو می پردازند. هر کس برای اینکه در یک روم بتواند سخنگو شود، باید درخواست صحبت کردن بدهد و درخواست اش توسط مدیر روم تایید شود.
  3. شنوندگان (listeners) : شنوندگان، همانطور که از نام شان پیداست، فقط شنونده اند. زمانی که شما تازه وارد یک روم می شوید، شنونده هستید. با لمس گزینه Raise Hand در صورت تایید مدیر می توانید به سخنگو تبدیل شوید.

 

ایجاد چند روم همزمان

 

آیا ایجاد چند روم همزمان امکان پذیر است؟

اکنون که نحوه ایجاد روم در کلاب هاوس را یاد گرفتید، ممکن است برایتان این پرسش پیش بیاید که آیا می توان چند روم همزمان ایجاد کرد؟

پاسخ این پرسش نه است. شما تا زمانی که در یک روم حضور دارید، نمی توانید یک روم جدید ایجاد کنید یا وارد روم جدیدی شوید. اگر با وجود حضور در یک روم اقدام به ورود به روم دیگری کنید، خود به خود از روم قبلی خارج خواهید شد.

در واقع همانطور که نمی شود همزمان با یک تلفن با دو نفر تماس تلفنی برقرار کرد، نمی توان همزمان در دو روم مختلف کلاب هاوس حضور داشت.

با خرید کامنت اینستاگرام، می توانید بازدید پست ها و مخاطبان پیج اینستاگرام تان را به راحتی افزایش دهید. پس همین حالا اقدام کنید.

ساخت روم در کلاب هاوس به صورت زمان بندی شده

برای ایجاد روم در کلاب هاوس به صورت زمان بندی شده، وارد برنامه کلاب هاوس شوید و از قسمت بالای صفحه تان، آیکون تقویم را لمس کنید. سپس از قسمت مشخص شده در تصویر، گزینه My Events را انتخاب کنید.

اکنون با انتخاب گزینه اضافه کردن تقویم، یک فرم برای شما باز می شود که باید آن را پر کنید. ابتدا نامی برای روم تان انتخاب کنید (Event Name) و سپس با لمس گزینه  Add a Co-host or guest افرادی که می خواهید به روم دعوت کنید را انتخاب کرده.

 

زمانبندی روم کلاب هاوس

 

سپس برای روم تان تاریخ (Date) و ساعت (Time) انتخاب کرده و توضیح مختصری درباره روم تان در قسمت Description بنویسید. در نهایت یا لمس گزینه Publish زمان بندی روم تان را انتشار دهید.

 

روم کلاب هاوس تتلو

امیرحسین مقصودلو، معروف به امیرتتلو با آیدی amirtataloo69@ در کلاب هاوس فعالیت دارد. اگر به این خواننده علاقمندید و یا می خواهید به روم هایی که او حضور دارد، وارد شوید، می توانید با فالو کردن او از فعالیت هایش و حضورش در روم های مختلف مطلع شوید.

اگر شما امیر تتلو را در کلاب هاوس فالو می کنید، هر زمان که او وارد یک روم می شود، شما نوتیفیکیشن دریافت می کنید و می توانید با ورود به آن روم صحبت های این خواننده را بشنوید.

او تا کنون در روم های زیادی در کلاب هاوس حضور داشته و صحبت کرده است که برخی از آن ها، حواشی و جنجال های بسیاری ایجاد کرده اند. شما هم می توانید با خرید فالوور کلاب هاوس، فالوور های خود را به اندازه امیر تتلو افزایش داده و در کلاب هاوس معروف شوید.

روم کلاب هاوس تتلو

بیشتر بخوانید: 13 تا از روم های پرطرفدار کلاب هاوس

در این مقاله نحوه ایجاد روم در کلاب هاوس را برای شما توضیح دادیم که امیدواریم برایتان مفید بوده باشد. آیا شما تا کنون در کلاب هاوس رومی تشکیل داده اید؟ آیا اصلا از این شبکه اجتماعی استفاده می کنید؟

اگر سوالی درباره نحوه ایجاد روم در کلاب هاوس داشتید، می توانید آن را در قسمت کامنت ها مطرح کنید تا در اسرع وقت به سوال شما پاسخ دهیم.

 

سوالات متداول

  • آیا می توانیم همزمان دو تا روم در کلاب هاوس ایجاد کنیم؟
    خیر، زمانی که شما در یک روم حضور دارید، برای ایجاد یک روم جدید یا حضور در یک روم دیگر، باید روم قبلی را ترک کنید.
  • روم چیست؟
    روم ها که بخش اصلی اپلیکیشن کلاب هاوس را تشکیل می دهند، فضا هایی هستند که در آن ها می توانید با افراد مختلف صحبت کرده و ارتباط برقرار کنید. ارتباط در این روم ها فقط یک ارتباط صوتی است و شما نمی توانید حرف هایتان را تایپ کنید.
  • چگونه وارد روم افراد دیگر شویم؟
    اگر بخواهید وارد یک روم closed شوید، باید حتما به آن دعوت شده باشید. برای ورود به روم social باید شخصی که روم را ایجاد کرده، فالو کنید تا بتوانید در روم سوشالی که ایجاد کرده شرکت کنید. اما برای ورود به روم های open نیاز به انجام کار خاصی ندارید و به راحتی می توانید به این روم ها وارد شوید.

۱ دیدگاه دربارهٔ «آموزش ایجاد روم در کلاب هاوس | Clubhouse Room»

  1. محمد حسین رهنما

    گوشی من تحت هیچ شرایطی جمیل روی دستگاه شناسایی نمیشود نه اپلود میکنه نه دانلود .اما در گوگل حساب کاربری ثبت میشود ولی به محض ورود به گوکل پلی با گوشی ثبت ج میل دارد‌اما ذکر میشه اتصال ناامن مزخرف شده.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .