هشتگ در اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟

هشتگ در اینستاگرام را زیاد شنیدید، اما شاید هنوز ندانید که هشتگ چیست و چه کاربردی دارد. هشتگ در اینستاگرام راهی میانبر است برای این که محتوایتان را به دست مخاطب برسانید. اگر تا کنون، هنوز از هشتگ ها استفاده نمی کرده اید، اکنون وقت آن رسیده که با قدرت هشتگ گذاری آشنا شوید. خرید 10k فالوور اینستاگرام اعتبار و به دنبال آن مخاطبان پیج شما را افزایش می دهد.

هشتگ چیست؟!

هشتگ، ابزاری است که این روز ها در شبکه های اجتماعی از آن استفاده می شود. هشتگ، در واقع عبارت یا کلمه ای است که در کنار علامت مربع یا Pound Sign (#) می آید.
جالب است بدانید در گذشته، هشتگ در برنامه نویسی PDP-11 کاربرد داشته است. امروزه هم این ابزار بسیار ساده، در شبکه های اجتماعی نقش نوعی دسته بندی را ایفا می کند. اما چطور باید از آن استفاده کنیم؟

 

چگونه هشتگ بنویسیم

چگونه هشتگ بنویسیم ؟!

برای هشتگ نویسی، نیاز به ابزار یا مهارت خاصی ندارد. فقط کافی است علامت مربع را بگذارید و در ادامه کلمه یا عبارت مورد نظرتان را بنویسید. اما چند نکته را باید در هشتگ نویسی رعایت کنید.

  • میان علامت مربع و کلمه یا عبارت مورد نظرتان، فاصله ای نباشد. به عنوان مثال #فالوجت صحیح است. اما # فالوجت غلط است.
  • اگر برای هشتگ گذاری، از عبارتی می خواهید استفاده کنید که میان کلمات آن فاصله هست، برای فاصله میان آن ها از خط فاصله (Dash) استفاده کنید. مثل #هشتگ_چیست
  • سعی کنید تا حد امکان عبارتی که استفاده می کنید کوتاه باشد. چرا که هم به خاطر سپردنش راحت تر است و هم راحت تر سرچ می شود.
  • از هشتگ های پرطرفدار بیشتر استفاده کنید.
  • از عبارت های ساده استفاده کنید که یادآوری شان برای کاربران دیگر راحت باشد.

کاربرد هشتگ در اینستاگرام

کاربرد هشتگ در اینستاگرام، در سه مورد می توان دسته بندی کرد:

  1. محتوای شما دسته بندی می شود و در طبقه بندی خاصی قرار می گیرد.
  2. اینستاگرام از طریق هشتگ، نوع محتوای شما را راحت تر تشخیص می دهد.
  3. کاربران راحت تر می توانند محتوای شما را با جستجو کردن بیابند.
    زمانی که شما برای پست تان هشتگ گذاری می کنید، هم خودتان و هم کاربران دیگر آن را راحت تر پیدا می کنید. به علاوه هوش مصنوعی اینستاگرام نوع محتوا را سریعتر و راحت تر تشخیص داده و به دیده شدن اش کمک می کند. مهم تر از همه این که، مطالب شما دسته بندی می شوند و نظم خاصی می گیرند.

    به عنوان مثال اگر شما یک پیج آموزش آشپزی دارید، می توانید با تعدادی هشتگ مثل #غذاهای_سرد ، #دسر ، #خورشت و… باعث شوید مخاطبان بسیار راحت تر غذای مورد علاقه شان را برای آموزش دیدن پیدا کنند. با پنل افزایش فالوور اینستاگرام به سمت رویاهایتان گام بردارید.

 

هشتگ در اینستاگرام

انواع هشتگ در اینستاگرام

  • هشتگ توضیح : این نوع هشتگ ها، مرتبط با محتوای پست شده هستند. به عنوان مثال اگر پستی درباره حیات وحش نوشته اید، می توانید هشتگ #حیات_وحش را به عنوان هشتگ توضیح برای این محتوا استفاده کنید.

  • هشتگ برند : این نوع هشتگ، همانطور که از نامش پیداست، برای برند ها استفاده می شود. اگر در اینستاگرام یک پیج کاری دارید، می توانید هشتگی را برای برندتان ایجاد کنید. این هشتگ باید حاوی نام برند تان باشد و در تمام پست های شما استفاده شود. سعی کنید هشتگ برندتان هم ساده و هم خاص باشد.

  • هشتگ کمپین : هشتگ کمپین هم همان طور که از اسمش پیداست برای کمپین ها یا رویداد های خاصی استفاده می شود. این هشتگ ها در زمان خاصی ترند می شوند و یا زیاد مورد استفاده قرار می گیرند و بعد از آن مدت به ندرت کسی از آن ها استفاده می کند. هشتگ کمپین می تواند برای هر رویدادی باشد. مثلا مسابقات اینستاگرامی و یا حتی کمپین های اعتراضی یا حمایتی. خرید لایک اینستاگرام به سرعت بازدید پیج شما را افزایش می دهد. 

شادوبن اینستاگرام چیست و راهکارهایی برای خارج شدن از شادوبن

زمانی که شما قوانین استفاده از هشتگ در اینستاگرام را رعایت نکنید و از هشتگ های نامناسب و غیر مرتبط در پست تان استفاده کنید، اینستاگرام شما را جریمه می کند و پست های شما در هشتگ ها نمایش داده نمی شوند. به این عامل عدم نمایش پست های شما در هشتگ، شادوبن می گویند.


برای خارج شدن از شادوبن اینستاگرام، این کارهای را انجام دهید:

  1. ابتدا هشتگ های نامرتبط پست خود را پاک کنید.
  2. رمز ورود اکانت تان را تغییر دهید.
  3. چند روزی در پیج اینستاگرام تان فعالیت نکنید.
  4. اگر اکانت تان تجاری است، آن را به اکانت شخصی تغییر دهید و پس از مدتی اگه خواستید دوباره آن را تجاری کنید.
  5. از هشتگ های تکراری در پست های خود زیاد استفاده نکنید.
  6. بر هر پست بیش از حد مجاز هشتگ استفاده نکنید. تنها تعدادی هشتگ مرتبط کافی است.
  7. از ربات های افزایش لایک و فالوور استفاده نکنید.
  8. از هشتگ های ممنوع استفاده نکنید.

بیشتر بخوانید : مهم ترین نکات هشتگ که بدانید

تاپ هشتگ چیست ؟

تاپ هشتگ ها، هشتگ هایی هستند که بیشترین استفاده را در اینستاگرام داشته اند و بیشترین پست ها در مورد آن ها وجود دارند. تاپ هشتگ ها با هشتگ های ترند متفاوت اند. یک هشتگ ترند، ممکن است در قسمت تاپ ها قرار بگیرد یا نگیرد.

در واقع یک هشتگ در اینستاگرام زمانی که ترند می شود، یعنی بسیار مورد استفاده و توجه قرار می گیرد. اما ممکن است هشتگ های ترند دیگری باشند، که بسیار بیشتر استفاده شده اند و در تاپ ها قرار گرفته اند.

در ادامه تعدادی از پر استفاده ترین هشتگ های فارسی را همراه با تعداد پست های موجود با آن هشتگ ها، برای شما گردآوری کرده ایم:

  • تصویری : 75+ میلیون پست
  • لایک : 42+ میلیون پست
  • عشق : 33+ میلیون پست
  • تهران: 28+ میلیون پست
  • ایران : 25+ میلیون پست
  • هدایا : 25+ میلیون پست
  • عروس : 14+ میلیون پست
  • لاکچری : 10+ میلیون پست
  • هنر : 10+ میلیون پست
  • لباس : 10+ میلیون پست
  • کرونا : 9+ میلیون پست

احتمال ورود به تاپ پست را با هشتگ مناسب افزایش دهید
تاپ پست های اینستاگرام (Top Posts)، پست هایی هستند که بالاترین لایک را در اینستاگرام می گیرند. برای این که پست شما در بین تاپ پست های اینستاگرام قرار گیرد، تعدادی راهکار وجود دارد که یکی از این راهکار ها، استفاده از هشتگ های مناسب است. با استفاده از هشتگ مناسب، احتمال ورود به تاپ پست ها را افزایش می دهید.

اما چگونه هشتگ مناسب را پیدا کنیم؟ در ابتدا باید بگوییم، هشتگی که شما انتخاب می کنید، باید مرتبط با پست تان باشد. قسمت های ابتدایی این مقاله به انواع هشتگ ها اشاره کردیم. سعی کنید همیشه از هشتگ هایی استفاده کنید که به کار شما مرتبط اند و از استفاده هشتگ های غیر مرتبط، خودداری کنید. درباره خرید ربات اینستاگرام در این مقاله بخوانید. 

برای یافتن هشتگ مناسب، چند راهکار وجود دارد:

  • از پیج رقبا استفاده کنید: شما می توانید پیج رقبای کاری تان را بررسی کنید و ببینید از چه هشتگ هایی استفاده می کنند، شما هم می توانید از آن هشتگ در اینستاگرام استفاده کنید.

  • از پیج های پر طرفدار الگو بگیرید: پیج هایی که در زمینه کاری شما فعالیت می کنند و محبوب هستند را بیابید. شما می توانید از هشتگ های آن پیج ها، برای پیج خودتان استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر زمینه کاری شما فروش غذای خانگی است، می توانید از هشتگ هایی که پیج رستوران ها یا فود بلاگرهای معروف استفاده می کنند، استفاده کنید.

  • هشتگ اختصاصی بسازید: ساختن هشتگ اختصاصی، از یک جهت اهمیت دارد؛ این که قبل از شما کسی از آن استفاده نکرده است. بنابراین اگر کاربران این هشتگ را سرچ کنند، فقط پست های شما برایشان نمایش داده می شود.

  • از هشتگ های ترند استفاده کنید: هشتگ های ترند را بیابید و از هرکدام شان که به زمینه کاری شما مرتبط است، استفاده کنید.

یکی از مهمترین کاربردهای هشتگ افزایش فالوور اینستارگرام شما است البته این موضوع به همراه فاکتورهای دیگر جزو فرایندهای زمان بر افزایش فالوور اینستاگرامی است اما راهکار سریعتر خرید فالوور اینستاگرام است.

در این مقاله سعی کردیم به صورت مختصر و مفید در مورد اینکه هشتگ چیست و کاربرد های آن بپردازیم. آیا این مطالب برای شما مفید بود؟ کدام قسمت از آن برایتان جدید بود و کدام قسمت ها را از قبل می دانستید؟ اگر ایده جدیدی درباره کاربرد هشتگ ها و یا ساختن هشتگ های اختصاصی دارید، آن را با ما و کاربران دیگر، به اشتراک بگذارید. افزایش فالوور اینستاگرام واقعی با فالوجت ممکن است.

۵ دیدگاه دربارهٔ «هشتگ در اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟»

    1. کارشناس شبکه های اجتماعی

      سلام وقت بخیر ، احتمالا هشتگ هایی که استفاده کرده اید هشتگ های تاپ و برتر اینستاگرام نیستند .

    2. اگر خودتون از یک هشتگ استفاده نکنید و صرفا زیر پستاتون بزاریدش بازدیدی از اون هشتگ برای پستاتون بدست نمیاد یا اگر بیاد خیلی کم و در زمان کوتاهی اتفاق میفته

  1. سلام وقت بخیر ممنون از مطالب مفیدتون. یه سوال داشتم چطور می تونیم تاپ هشتگ های مربوط به بیزنسمون رو پیدا کنیم؟

    1. سلام همراه گرامی با اپلیکیشن های متنوعی که در این مورد وجود دارد و همچنین انالیز رقبا به راحتی می توانید برترین هشتگ ها را بیابید از جمله بهترین نرم افزارها در این مورد عبارتند از : intags , hashtag inspector و …

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .