آموزش کسب درآمد از یوتیوب

یوتیوب، شبکه اجتماعی اشتراک ویدیو، یکی از پرطرفدارترین پلتفرم های حال حاضر است. همانطور که می دانید، این شبکه اجتماعی علاوه بر این که امکان بارگذاری و مشاهده ویدیوهای مختلف را برای شما فراهم می کند، به شما فرصت درآمدزایی نیز می دهد. در این مقاله به آموزش کسب درآمد از یوتیوب می پردازیم، با ما همراه باشید.

کسب درآمد از یوتیوب ساده و در عین حال بسیار جذاب است. یوتیوب به دیده شدن شما کمک می کند و در کنارش می توانید از آن کسب در آمد کنید.

شاید خیلی ها فکر کنند کسب درآمد از یوتیوب برای ایرانی ها غیر ممکن است. همان طور که تا مدت ها پیش، خود من هم این فکر را می کردم.

مدتی پیش دوستی را دیدم که در تولید محتوای ویدیویی در یوتیوب و درآمد از این پلتفرم موفق شده بود. از او درباره تجربه اش در استفاده از یوتیوب پرسیدم و او به من گفت که کسب درآمد از یوتیوب چقدر آسان است.

تصمیم گرفتم نتیجه پرسش ها و تحقیقاتم در این زمینه را با شما به اشتراک بگذارم. شاید شما هم به دنبال کسب درآمد از یوتیوب باشید؛ اگر هستید، این مقاله به دردتان می خورد. پس تا پایان آن با من همراه باشید.

کسب درآمد از یوتیوب

 

کسب درآمد از یوتیوب در ایران چگونه است

برای کسب درآمد از یوتیوب نیاز به داشتن حساب Google AdSense است. اگر در ایران باشید نمی توانید اکانت گوگل ادسنس داشته باشید. چون نیاز به آدرس واقعی شخص در کشوری غیر از ایران است.

اگر کسی را در خارج از کشور دارید که مطمئن است، می توانید از او بخواهید که یک حساب گوگل ادسنس با نام خودش برای شما ایجاد کند تا بتوانید کسب درآمد از سایت یوتیوب را شروع کنید.

شما هرگز نمی توانید یوتیوب را دور بزنید. با داشتن یک سرور مجازی و اطلاعات جعلی نمی توانید این کار را انجام دهید! الگوریتم های یوتیوب بسیار پیشرفته هستند و ممکن است حساب شما را غیر فعال کنند و تمام زحمات شما بر باد برود. پس سعی کنید از راه قانونی و اصولی از یوتیوب کسب درآمد کنید.

اما اگر کسی را در خارج از کشور نداشتیم چکار کنیم؟

برخی از شرکت های واسط پرداخت های ارزی در ایران هستند که این کار را برای شما انجام می دهند. من به شما توصیه می کنم که از طریق این شرکت ها اقدام به ساخت اکانت گوگل ادسنس نکنید. چرا؟

به این دلیل که حساب ادسنس به نام آن شرکت ها بازگشایی می شود و ممکن است پول شما را ندهند! شما هم نمی توانید از آن ها شکایت کنید چون آن حساب به نام آن هاست و مالک اصلی حساب هستند.

 

درآمد یوتیوب با گوگل ادسنس

 

پس اگر به فکر ثبت حساب از طریق شرکت های خدمات ارزی هستید، زمانی این کار را انجام دهید که به اعتبار شرکت مطمئن هستید.

شما می توانید با خرید سابسکرایب یوتیوب، درآمد خود را از یوتیوب افزایش دهید

اما راه های دیگری هم برای کسب درآمد از یوتیوب وجود دارد که نیازی به داشتن اکانت گوگل ادسنس ندارد. در ادامه آموزش کسب درآمد از یوتیوب، راه های دیگر کسب درآمد را به شما معرفی می کنیم.

 

کسب درآمد از یوتیوب از طریق همکاری در فروش

یکی از راه های کسب درآمد از یوتیوب، همکاری در فروش است. با این روش، شما دیگر نیاز به اکانت گوگل ادسنس نخواهید داشت. در واقع شما محصولات سایت های دیگر مثل دیجی کالا را به صورت یک کارشناس فروش می فروشید و درصدی از سود فروش، به شما می رسد.

در استفاده از این روش، شما ابتدا از یک سایت فروشگاهی، یک اکانت همکاری در فروش می گیرید.سپس محصول مورد نظر را در ویدیو یوتیوب نمایش می دهید و لینک خرید را در توضیحات ویدیو قرار می دهید.

 

راه های درآمد از یوتیوب

 

کسب درآمد از یوتیوب به وسیله تبلیغات

اگر کانال یوتیوب شما پرمخاطب باشد، می توانید برای محصولات و کسب و کارهای دیگر تبلیغات انجام دهید. شما می توانید در ویدیویی که تولید می کنید، آن کسب و کار را به مخاطبان تان معرفی کنید و مبلغی را برای تبلیغ دریافت کنید.

زمانی که شما کانال پربازدیدی داشته باشید، می توانید منبع درآمد خوبی را برای خود از طریق تبلیغات برند های دیگر برای خود ایجاد کنید. این روش درآمدزایی از دو روش قبلی راحت تر و پربازده تر است.

در اپلیکیشن اینستاگرام هم می توانید با خرید فالوور فیک، مخاطبان بیشتری وارد پیج تان کنید و درآمد بیشتری را از طریق تبلیغات بدست آورید.

کسب درآمد از یوتیوب بدون ساخت ویدیو

شاید برایتان جالب باشد که چگونه می شود بدون اینکه مجبور به ساخت ویدیو باشیم، از یوتیوب کسب درآمد کنیم. همانطور که می دانید یوتیوب، یک پلتفرم اشتراک گذاری ویدیو است. پس سما در نهایت مجبور خواهید بود که ویدیو به اشتراک بگذارید.

 

تبلیغات در یوتیوب

 

اما اگر خودتان شرایط ساخت ویدیو را ندارید، می توانید از پیشنهاداتی که در ادامه مطرح می کنیم، استفاده کنید.

  • ترجمه کردن ویدیو های خارجی و درج زیرنویس یا اضافه کردن صوت دوبله به آن ها
    اگر زبان دوم قوی دارید، می توانید ویدیو های آموزشی یا حتی فیلم های سینمایی خارجی مختلف را ترجمه کنید و در دسترس کاربران ایرانی قرار دهید.

 

  • مونتاژ کردن ویدیو های مختلف ورزشی، سرگرمی، اخبار و…
    شما می توانید ابتدا یک موضوع خاص برای کانال یوتیوب تان انتخاب کنید به عنوان مثال فوتبال. سپس ویدیو های مختلف فوتبالی را ادیت و میکس کنید و آن ها را انتشار دهید.
    مثلا می توانید زندگی نامه علی کریمی را در قالب یک ویدیو با میکس ویدیو های بازی در زمین و مصاحبه ها بسازید و انتشار دهید.

 

  • می توانید آرشیو نریشن بسازید
    با عکس هایی که خودتان گرفته اید و یا عکس های زیبایی که از جاهای مختلف پیدا کرده اید، یک آرشیو نریشن زیبا بسازید. آرشیو نریشن به میکس عکس های مختلف با موزیک گفته می شود که با نرم افزارهای مختلف موبایل و ویندوز می توانید به راحتی بسازید.

 

آرشیو نریشن

 

کسب درآمد از طریق راه اندازی عضویت ویژه در یوتیوب

یوتیوب به تازگی قابلیت اعضای ویژه را در کانال ها فعال کرده است. به این صورت که برخی از ویدیو های کانال شما، فقط مختص اعضای ویژه کانال تان می باشد و فقط آن ها می توانند تماشا کنند.

اکنون این اعضای ویژه چه کسانی هستند؟ کسانی که ماهانه مبلغی را به شما می پردازند تا بتوانند ویدیو های شما را ببیند.

استفاده از این روش، می تواند جایگزین دوره های آنلاین شود. شما ویدیو های آموزشی خاصی را در کانال یوتیوب تان قرار می دهید و امکان دسترسی به آن ها را فقط برای اعضای ویژه فراهم می کنید.

 

عضویت ویژه یوتیوب

 

مزایا و معایب کسب درآمد از یوتیوب

در این قسمت درباره مزایا و معایب کسب درآمد از یوتیوب صحبت می کنیم. اگر قصد دارید از یوتیوب کسب درآمد کنید، باید مزایا و معایب کارکردن با آن را بدانید تا بتوانید تصمیم بگیرید که می خواهید یک یوتیوبر شوید یا نه.

در شبکه اجتماعی اینستاگرام، با خرید کامنت  اینگیجمنت صفحه خود را بالا ببرید تا بتوانید درآمد بهتری از طریق اینستاگرام داشته باشید. همچنین خرید بازدید لایو اینستاگرام، می تواند این کمک را به صفحه شما بکند.

مزایای کسب درآمد از یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب یکی از بهترین روش های درآمد دلاری است. تولید ویدیو و انتشار آن در یوتیوب نه تنها امکانات زیادی لازم ندارد، بلکه هزینه زیادی هم بر دوش شما نیست.

شما می توانید با یک موبایل که نرم افزار یوتیوب و یک نرم افزار ادیت ویدیو روی آن نصب است، به انتشار ویدیو در یوتیوب بپردازید.

از مزایای دیگر کسب درآمد از یوتیوب، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدون این که هزینه زیادی بپردازید، سایت و محصول خود را تبلیغ می کنید.
  • ترافیک وبسایت شما را افزایش می دهد.
  • نوعی بازاریابی هوشمند و هدفمند برای کسب و کار شما است. محتوای ویدیویی می تواند جذب مخاطب بالای برای شما داشته باشد.
  • این امکان را خواهید داشت که چند کسب و کار را همزمان اداره کنید.

 

معایب کسب درآمد از یوتیوب

اما اگر بخواهید درباره معایب کسب درآمد از یوتیوب بدانید، در درجه اول زیر ساخت های یوتیوب همیشه در حال توسعه است. مشکلات مخابراتی می‌تواند بر روی کسب و کار شما به شدت تاثیر بگذارد. اگر بنا به هر دلیلی اینترنت مختل یا کند شود مشتریان شما از دسترسی به شما محروم خواهند شد.

مسائل قانونی و حقوقی که یوتوب برای کاربران خود قرار داده، ممکن است برای شما ایجاد دردسر کند. اگر به طور کامل با الگوریتم ها و قوانین یوتیوب آشنا نباشید، یک اشتباه کوچک می تواند باعث جریمه شدن شما توسط یوتیوب شود.

از معایب دیگری که کسب درآمد از یوتیوب دارد، سختی جلب اعتماد است. به طور کلی، افراد به فروشگاه های اینترنتی سخت تر اعتماد می کنند  و این، کار شما را سخت تر می کند.

در برخی موارد هم امکان دارد اطلاعات حساب شما هک شود و شخص دیگری به اکانت یوتیوب و سایت شما دسترسی پیدا کند یا اطلاعات تان را به رقبا بفروشد.

 

درآمد از یوتیوب

 

تعرفه کسب درآمد از یوتیوب

و اما سوال مهم! درآمد از یوتیوب دقیقا چگونه است؟ یوتیوب بر چه اساس و به چه میزان به شما پول می دهد؟

شرایطی که یوتیوب برای پرداخت به شما درنظر گرفته، به صورت زیر است:

  • کانال شما باید دارای 1000 عضو فعال یا همان Subscribe باشد.
  • ویدیو های شما بیش از 4000 دقیقه دیده شده باشند. این به این معنی است که مجموعا 4000 دقیقه از ویدیو های شما دیده شده باشد.

مثلا ممکن است شما 5 تا ویدیو 10 دقیقه ای داشته باشید که هرکدام بیش از 100 بازدید داشته باشند. پس شما در مجموع 5000 دقیقه بازدید داشته اید.

  • سرویس گوگل ادسنس داشته باشید. (در مورد گوگل ادسنس قبلا صحبت کردیم) نکته بسیار مهمی که باید رعایت کنید، این است که حتما باید مشخصات حساب بانکی تان با مشخصات حساب تان در یوتیوب و گوگل ادسنس یکی باشد. حتی ایمیل تان!

 

تعرفه 1000 بازدید در یوتیوب

 

1000 بازدید در یوتیوب چقدر درآمد دارد؟

یوتیوب به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید حدودا بین ۱ تا ۲ دلار به شما پول می دهد. اما به این نکته باید دقت کنید که یوتیوب در ازای دیدن تبلیغ های ویدئو شما پول می دهد. یعنی زمانی که بیننده ویدیو شما، هنگام نمایش تبلیغ چند ثانیه فیلم را رد می کند تا تبلیغ نمایش داده نشود.

یا از ابزارهای مسدودکردن تبلیغ استفاده می کنند و یا از نسخه premium استفاده می کند. یوتیوب برای این بازدیدها به شما پولی پرداخت نخواهد کرد.

بد نیست این را هم بدانید که یوتیوب بابت فیلم های علمی بیشتر پول می دهد. در صورتی که بتوانید فیلم های آموزشی جذاب و پرمخاطب تولید کنید، درآمد شما از سایرین بیشتر است.

 

تعرفه درآمد از یوتیوب

 

آموزش فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب

برای کسب درآمد از یوتیوب باید ابتدا آن را فعال سازی کنید تا بتوانید به ازای ویدیو هایی که انتشار می دهید، درآمد خود را دریافت کنید.

برای فعال سازی کسب درآمد از یوتیوب، به قسمت تنظیمات کانال یوتیوب خود وارد شود و سپس روی گزینه My Channel کلیک کنید و گزینه Customize Channel را انتخاب کنید.

در صفحه ای که برایتان باز می شود، مانند تصویر زیر روی گزینه View additional features کلیک کنید.

 

فعالسازی درآمد یوتیوب

 

در نهایت در قسمت Monetization روی گزینه Enable کلیک کنید.  بدین ترتیب کسب درآمد از یوتیوب برای شما فعال شده است.

 

فعالسازی درآمد یوتیوب

 

قوانین یوتیوب در ایران

اگر شما می خواهید در آمد خود را از یوتیوب نقد کنید باید به قوانین آن پایبند باشید. چرا که این برنامه ابتدا بررسی می کند که آیا کانال شما به قوانین و دستورالعمل های یوتیوب پایبند باشد.

قوانین یوتیوب، خیلی سخت نیستند و زیاد شما را محدود نمی کنند. ویدیو هایی که اجازه انتشار در یوتیوب را ندارند:

  • محتوای پورنوگرافی
  • نمایش برهنگی کامل
  • نمایش خشونت از هر نوع آن
  • نفرت پراکنی علیه نژادها، مذاهب و افراد دیگر
  • ویدیو های تهدید کننده
  • رعایت نکردن حق کپی رایت در ویدیو

قانون کپی رایت در یوتیوب

زمانی که شما می خواهید در ویدیو تان از موزیک، تصویر، صوت و یا هرگونه محتوایی استفاده کنید که متعلق به خودتان نیست، باید از صاحب اصلی آن اجازه بگیرید.

اگر شما بدون اجازه از صاحب محتوا، آن را داخل کانال خود قرار دهید، یوتیوب به خاطر نقض قانون کپی رایت، ویدیو شما را حذف خواهد کرد.

پس اگر به عنوان مثال قصد دارید از موزیکی استفاده کنید که نیاز به حق کپی رایت دارد، باید ابتدا به سازنده آن موزیک ایمیل بزنید و برای استفاده از موزیک اش در ویدیو تان، از او اجازه بگیرید.

 

قوانین یوتیوب در ایران

 

در این مقاله سعی کردم آموزش کسب درآمد از یوتیوب را به زبان ساده و بسیار مختصر برای شما توضیح دهم. اگر قصد فعالیت و درآمدزایی از یوتیوب را دارید، بدانید که راه جذابی را انتخاب کرده اید و اگر به قوانین یوتیوب توجه کنید و آن ها را زیر پا نگذارید، می توانید درآمد خوبی از این راه داشته باشید. اگر سوالی درباره کسب درآمد از یوتیوب دارید، می توانید آن را در کامنت ها مطرح کنید.

فالوجت، سرویس های خدماتی شبکه های اجتماعی دیگر نظیر کلاب هاوس را هم ارائه می دهد. شما می توانید با خرید فالوور کلاب هاوس، خود را در این پلتفرم اجتماعی محبوب کنید.

سوالات متداول

بله، اگر شخص معتمدی را در خارج از کشور دارید، می توانید با ایجاد حساب گوگل ادسنس، از یوتیوب کسب درآمد کنید. اما اگر شخصی را در خارج از کشور ندارید، شرکت هایی هستند که این کار را برای شما انجام می دهند.

یوتیوب به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید حدودا بین ۱ تا ۲ دلار به شما پول می دهد.

بر اساس قانون کپی رایت یوتیوب، شما نمی توانید از محتوای صوتی یا تصویری که حق مالکیت آن برای شخص دیگری است استفاده کنید. مگر اینکه از مالک محتوا اجازه گرفته باشید و او به شما اجازه داده باشد. در این صورت می توانید در ویودیو خود از آن استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .