چگونه با اتوماسیون اینستاگرام می توان بازاریابی خود را بهبود ببخشید؟


اینستاگرام این روزها آنقدر محبوب شده که ماهانه بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال دارد. با توجه به شرایط کرونا، این روزها اینستاگرام برای بسیاری از مشاغل به یک برگ برنده تبدیل شده است. اینستاگرام به کسب و کارها کمک می کند با تعامل بیشتری با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. در این مقاله شما را با مفهوم اتوماسیون اینستاگرام و کاربرد آن در بازاریابی آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

در حال حاضر تولید محتوای بصری برای برندها اهمیت بیشتری دارد. کاربران به عناصر بصری بازاریابی واکنش بهتری نشان می دهند. مردم فقط ۱۰٪ از اطلاعاتی را که می شنوند به خاطر می سپارند. با این حال معمولا ۶۵٪ از اطلاعات ارائه شده در محتوای بصری به خاطر می ماند.

اینستاگرام شیوه تصویری بازاریابی است که کسب و کارهارا ملزم می کند تا از عکس ها و فیلم ها برای تعامل با مشتریان خود استفاده کنند. افراد از طریق استوری و محتوایی که در صفحه خود به اشتراک می گذارند، با کسب و کارهای دیگر تعامل برقرار می کنند. پس علاوه بر اقداماتی همچون خرید فالوور اینستاگرام برای تولید محتوای حرفه ای نیز تلاش کنید.

فالوور

اتوماسیون اینستاگرام و نحوه تسهیل بازاریابی اینستاگرام با خودکارسازی

حدود نیمی از کاربران ماهانه اینستاگرام از استوری استفاده می کنند. ۵۰۰ میلیون نفر نیز سهم تولید ۱ میلیارد استوری در روز را به خود اختصاص می دهند. حدود ۶۲٪ از این افراد می گویند که پس از مشاهده برندی در استوری، علاقه بیشتری به آن نشان می دهند. برند ها با به اشتراک گذاشتن میانگین ۲.۵ استوری در هفته، از محبوبیت این شبکه بهره می برند. در واقع اکنون ۴ میلیون برند تبلیغاتی در استوری اینستاگرام بازاریابی می کنند.

اتوماسیون اینستاگرام و نحوه تسهیل بازاریابی اینستاگرام

رسانه های اجتماعی هرگز نمی خوابند، اما نمی توانید انتظار داشته باشید که کارکنان شما ۲۴ ساعت شبانه روز را کار کنند. با این وجود در اوقات خاصی از روز به مشارکت و تعامل منظم نیاز دارید. این جایی است که اتوماسیون اینستاگرام می تواند ابزاری حیاتی برای کسب و کارهای فعال در این پلتفرم باشد. خوشبختانه چندین ابزار وجود دارد که بسیاری از کارهای لازم برای توسعه اتوماسیون بازاریابی و افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام را پیش می برد.

اتوماسیون اینستاگرام چیست؟

اتوماسیون اینستاگرام نرم افزارهایی هستند که برای مدیریت جنبه های مختلف یک حساب اینستاگرام استفاده می شوند. آن ها می تواند برای انجام وظایف، ارسال پست اتوماتیک در اینستاگرام و یا تعامل با کاربران استفاده شود. ابزارهای اتوماسیون اینستاگرام را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد. یک دسته ابزارهایی که که تعامل مستقیم شما با کاربران مانند لایک و نظرات را مدیریت می کنند. دسته دوم ابزارهایی که وظایف پشت پرده را به صورت خودکار انجام می دهد.

به عنوان مثال، سازماندهی کارهایی مانند انتشار، گزارش و تجزیه و تحلیل محتوا، از این نوع هستند. دسته اول می تواند منجر به محتوای اسپم و جعلی شود. همه ما با ربات هایی روبرو شده ایم که نظرات نامرتبط می دهند؛ و احتمالا موجب تعامل کمتر کاربران با برند تجاری ما می شود.  اگرچه این موجب بد جلوه دادن اتوماسیون اینستاگرام می شود، اما همه ابزارها اسپم نیستند.

دسته دوم ابزارهای اتوماسیون شبکه های اجتماعی، ابزارهایی هستند که تا حد زیادی با فعالیت اصلی حساب شما سروکار دارند. آنها می توانند به صورت خودکار به انتشار پست و استوری در زمانی که مخاطبان شما فعال هستند کمک کنند. آنها همچنین می توانند هشتگ هایی را پیدا کنند تا دامنه دسترسی شما را گسترش دهند. استفاده از ابزارهای اتوماسیون اینستاگرام به توسعه بازاریابی شما کمک می کند. اجازه دهید چند روشی که اتوماسیون اینستاگرام می تواند به تسهیل بازاریابی کسب و کار شما در اینستاگرام کمک کند را بررسی کنیم.

اگر قصد خرید ربات اینستاگرام را داشته اید، این مطلب را بخوانید.

پیدا کردن و دنبال کردن حساب های جدید

اکثر راه حل های اتوماسیون اینستاگرام، توانایی خودکار یافتن و دنبال کردن حساب های جدید را ارائه می دهند. به طور کلی، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که هشتگ ها و حساب هایی که می خواهید دنبال کنید را مشخص کنید. با استفاده از این اطلاعات، نرم افزار به طور خودکار شروع به فالو کردن آن حساب ها می کند. سپس می تواند از بین هشتگ ها به صورت تصادفی افرادی را فالو کند. به تدریج هر روز تعداد مشخصی حساب جدید را دنبال می کند تا فعالیت شما تقویت شود.

فالو کردن منظم حساب های جدید می تواند تفاوت زیادی در تعامل اینستاگرام شما ایجاد کند. دنبال کردن حساب های جدید می تواند به راحتی به صورت خودکار انجام شود بنابراین مجبور نیستید روزانه وقت خود را صرف انجام این کار بکنید. از اتوماسیون اینستاگرام برای آنفالو کردن حساب فیک و بی فایده نیز استفاده کنید.

لایک پست ها

استفاده از اتوماسیون برای پسندیدن پست ها، یکی از کاربردهای دیگر اتوماسیون اینستاگرام است. اتوماسیون می‌تواند پست هایی را که با فعالیت برند شما در یک راستا هستند و به آنها علاقه دارید را شناسایی کند. این فعالیت اگر بیش از حد نباشد، به عنوان اسپم تلقی نمی شود و خطر بلاک شدن توسط اینستاگرام نیز شما را تهدید نمی کند. لایک پست ها راهی مناسب برای افزایش تعامل شما با مشتریان است.

کامنت گذاری

یکی دیگر از کاربردهای اتوماسیون اینستاگرام کامنت گذاری خودکار در پیج های هدف است. در این روش ابزار اتوماسیون بر اساس هشتگ و یا آیدی پیج های تعیین شده به صورت خودکار در بازه های زمانی مشخص کامنت می گذارد. با این حال در ماه های اخیر الگوریتم اینستاگرام برای مبارزه با چنین کامنت هایی (کامنت اسپم) پیشرفت خوبی کرده است. به طور کلی استفاده از این روش به دلیل حالت عمومی و رباتی بودن این کامنت ها پیشنهاد نمی شود.

دایرکت

ارسال دایرکت های خودکار نیز یکی دیگر از راه های اتوماسیون سازی اینستاگرام است. دایرکت ها نیز تا حدود زیادی شبیه کامنت ها هستند. به همین جهت معمولا کاربران آن ها را نادیده می گیرند. با این حال اگر از این امکان به خوبی استفاده کنید، برای شما می تواند مفید باشد. مثلا می توانید طوری برنامه ریزی کنید که اگر کسی پیج شما را دنبال کرد، یک پیام شخصی خودکار خوشامدگویی ارسال کنید.

اتوماسیون اینستاگرام

برنامه ریزی اشتراک گذاری پست

استفاده از نرم افزار برای برنامه ریزی پست ها شما را همواره فعال نشان می دهد، حتی وقتی شما آنلاین نباشید. برنامه ریزی انتشار محتوای اینستاگرام خود را یکجا انجام دهید تا بعدا و در فواصل مشخص ارسال شود.
می توانید پست های تصویری و استوری اینستاگرام را نیز برنامه ریزی کنید. همچنین این ویژگی به شما امکان می دهد برای صرفه جویی در وقت، محتوا را به طور همزمان در چندین اکانت خود به اشتراک بگذارید.

برنامه ریزی به شما امکان می دهد در زمان‌هایی با بالاترین نرخ تعامل، پست بگذارید. با استفاده از تجزیه و تحلیل آمار بازدیدکنندگان، می توانید زمان مناسب را شناسایی کنید.

جمع آوری و تفسیر تجزیه و تحلیل

دسته دیگری از ابزارهای اتوماسیون اینستاگرام آن هایی است که برای تجزیه و تحلیل خودکار و تصمیم گیری داده محور استفاده می شوند. استفاده از اینسایت می تواند استراتژی صفحه اجتماعی شما را بهینه کند.
استفاده از داده های اینسایت یک روش ساده برای اطلاع از محتوا و پست هایی است که با استقبال و تعامل مخاطبان مواجه شده اند. برای به اشتراک گذاری محتوای خود، از اینسایت استفاده کنید. معیارهای مختلفی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید به راحتی یک استراتژی موثر محتوایی بسازید. تجزیه و تحلیل ها را می توانید به طور خودکار انجام دهید. این ویژگی به ارزیابی نرخ تعامل براساس نوع پست و استوری و بهترین زمان برای اشتراک آن ها کمک کند.

نظارت و افزایش تعامل

برای نظارت و افزایش تعامل با مخاطبان می توانید از اتوماسیون اینستاگرام استفاده کنید. اتوماسیون به شما امکان را می دهد که به راحتی آنالیزهای مربوط به برند خود را بصورت آنلاین دنبال کنید. تجزیه و تحلیل می تواند تگ نام برند شما را در اینستاگرام افزایش داده و به شما کمک کند تا آنها را پیگیری کنید. از معیارهایی مانند تگ براساس نوع، تاریخچه و موارد دیگر استفاده کنید. همچنین به شما امکان مشاهده هر پستی که در آن تگ شده اید را می دهد. سپس سر فرصت می توانید به تگ ها و نظرات پاسخ دهید. حفظ تعامل دنبال کنندگان اهمیت زیادی دارد. تجزیه و تحلیل به شما کمک می کند، علاقه و نیاز مخاطبان را درک کنید.

هدایت به وب سایت

اگر قصد دارید دنبال کنندگان را به وب سایت خود هدایت کنید، باید اطمینان حاصل کنید که
مطمئن شوید صفحه وب شما به صورت استاندارد طراحی شده است. سرعت لود وبسایت نیز دارای اهمیت زیادی است. چرا که کاربران شبکه های اجتماعی حوصله زیادی ندارند. آپدیت و رسیدگی به وب سایت باید اولویت شما باشد تا تعامل با مشتریانتان را حفظ کنید. به دنبال روشی ساده برای دستیابی کاربران به اطلاعات مورد نیاز و ارتباط آنها با کسب و کارتان باشید. در غیر این صورت ممکن است از هدایت به سایت تان از طریق پیج تان سود قابل توجهی برای تان نشود.

اتوماسیون اینستاگرام و نحوه تسهیل بازاریابی اینستاگرام

معرفی چند ابزار کاربردی اتوماسیون سازی اینستاگرام

ابزارهای زیادی برای اتوماسیون سازی اینستاگرام وجود دارد. البته با توسعه و بروزرسانی الگوریتم های اینستاگرام عملا ربات های اینستاگرامی که وظیفه فالوو و آنفالوو خودکار را داشتند از کار افتاده اند. به همین جهت مابه معرفی ابزارهایی در جهت مدیریت پیج مانند ارسال خودکار پست ها و استوری ها و تحلیل پیج می پردازیم.

سایت falcon یکی از سایت های قوی برای اتوماسیون شبکه های اجتماعی است که از اینستاگرام نیز پشتیبانی می کند. facelift یک ابزار دیگر همه فن حریف برای مدیریت شبکه های اجتماعی و تقویم محتوایی با یک کلیک است! سایت های دیگر خارجی نیز هستند که خدمات اتوماسیون اینستاگرام را ارائه می دهند، اما با توجه به قیمت دلاری آن ها، معمولا برای کاربران ایرانی استفاده از آن ها به صرفه نیست. در نتیجه در ادامه چند ابزار اتوماسیون شبکه های اجتماعی ایرانی نیز معرفی می کنیم.

سایت نوین هاب یکی از ابزارهای مناسب برای مدیریت شبکه های اجتماعی و خودکارسازی برخی از اقدامات نظیر ارسال خودکار پست و مدیریت کامنت ها است. سایت مدیر هاب نیز سایتی مشابه نوین هاب است. در این سامانه علاوه بر مدیریت کامنت، امکانت مدیریت و پاسخگویی به دایرکت ها هم فراهم است.

زلکا ابزار دیگری است که فراتر از اتوماسیون ساده است. در این سایت از از رصد شبکه‌های اجتماعی تا تولید محتوا را می توانید انجام دهید. از این ابزار کسب و کارهای بزرگی نظیر دی جی کالا و بانک های مختلف استفاده می کنند.

همه کارها را به اتوماسیون اینستاگرام واگذار نکنید

شما هنوز هم باید زمان معینی را به فعالیت در اینستاگرام اختصاص دهید. حتی پس از اتوماسیون اینستاگرام، فرآیند تولید محتوای مناسب به عهده خودتان است. اتوماسیون در زمان شما صرفه جویی می کند و در نتیجه می توانید زمان بیشتری را صرف ایجاد محتوای با کیفیت کنید. بهترین روش برای بازاریابی اینستاگرام، رویکردی چند وجهی است. اتوماسیون به منظور دستیابی به بهترین نتیجه، امکان تسهیل فرایند بازاریابی را فراهم می کند. پس سعی کنید کارهای روتین و کم اهمیت تر را به اتوماسیون واگذار کنید و کارهای مهم را حتما خودتان انجام دهید. برای مثال جواب کامنت های پیج تان را حتما خودتان انجام دهید تا تعامل تان با مخاطبانتان حفظ شود.

استفاده از اتوماسیون به نفع کسب و کار خودتان

روش های زیادی برای به کارگیری اتوماسیون اینستاگرام وجود دارد. بعضی از آنها مناسب و طبیعی به نظر می رسند و برخی دیگر می توانند به فعالیت غیر واقعی و اسپم منجر شوند. با استفاده از نکات موجود در این مقاله، می توانید از اتوماسیون به گونه ای استفاده کنید که بیشتر به نفع کسب و کار شما باشد. در این صورت تعامل شما با کاربران افزایش یافته و بازاریابی کسب و کارتان رونق می گیرد.

فالوور

 

 

 

 

 

 

چگونه میتوان پست اینستاگرام را دانلود کرد؟

با استفاده از اپلیکیشن هایی که برای این منظور تهیه شدند مانند Easy Downloader for instagram میتوان به راحتی پست مورد نظر را از اینستاگرام دانلود کرد.

آیا میتوان پست های پاک شده اینستاگرام را بازیابی کرد؟

اگر خواستید پستی را در اینستاگرام حذف کنید میتوانید از گزینه Archive استفاده کنید و به این ترتیب پست از روی صفحه شما حذف میشود ولی در قسمت آرشیو باقی میماند و میتوانید آنها را برگردانید

برای طراحی پست های اینستاگرام از چه برنامه ای استفاده کنیم؟

اپلیکیشن ها و برنامه های زیادی برای طراحی پست های اینستاگرام وجود دارد که بعضی از آنها رایگان میباشد مانند canva و crello

چگونه بازدید پست خود را بالا ببریم؟

برای این منظور از سرویس های افزایش بازدید اینستاگرام فالوجت میتوانید استفاده کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .