14 شیوه استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار های کوچک

کسب در آمد از اینستاگرام، امروزه به یک دغدغه جهانی به خصوص برای صاحبان کسب و کارهای کوچک تبدیل شده است. هر کسی که اینستاگرام بر روی گوشی خود دارد کم و بیش به فکر کسب درآمد از آن افتاده است. به همین دلیل افراد زیادی وجود دارند که همواره در پی آموزش هایی برای کسب و کارهای کوچک در اینستاگرام هستند.

همگی ما از توانایی های  اینستاگرام  باخبریم.شرکت های بزرگی مثل کوکا کولا، Starbucks و نایک ، این فضا را تحت الشعاع خود قرار داده اند. اما شما چگونه می توانید از اینستاگرام برای کسب و کار های کوچک استفاده کنید؟ با تیم فالوجت، مرجع تخصصی افزایش فالوور همراه باشید تا پاسخ این سوال را پیدا کنیم.

آموزش کسب در آمد از اینستاگرام

کسب در آمد از اینستاگرام: یک آرزو یا یک هدف در دسترس؟

برای کسب اعتبار از اینستاگرام مجبور به داشتن شرکتی  معتبر و بزرگ نیستید. در واقع ، اپ های موبایل مانند اینستاگرام، رشد کردن و مشهور شدن با افراد بزرگ تر سلبریتی ها را به کسب و کار های کوچک تر می دهد.

اگر هنوز از اینستاگرام برای تجارت کوچکتان استفاده نکرده اید،  فرصت های طلایی زیادی را از دست داده اید. از همین امروز شروع کنید و از این فرصت طلایی برای بازاریابی و رونق کسب و کار خود استفاده کنید. نگران نباشید،

همواره افراد زیادی وجود دارند که با معرفی کردن اینستاگرام به عنوان یک منبع پر از پول، این دنیا را آرمانی توصیف کرده و بیش تر به دنبال کسب درآمد خودشان از این حوزه هستند.

اما باید گفت اگر شما اصولی عمل کنید و کمی حوصله به خرج بدهید کم کم جای خود را در این شبکه اجتماعی باز می کنید و خواهید دید که اینستاگرام چگونه می تواند به رشد و توسعه شما کمک کند.

اما اصول های کسب درآمد از اینستاگرام چیست؟ با همراه باشید.

فالوور

چرا اینستاگرام برای کسب و کار های کوچک عملکرد بالایی دارد؟

اینستاگرام یکی از جدید ترین  شبکه های اجتماعی است  که خود را از دیگر شبکه ها مجزا کرده است. اینستاگرام در حال حاضر بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در هر ماه دارد و چهارمین اپ دانلود شده در ایلات متحده امریکا است.

اگر چه این آمار بسیار عالی و بزرگ به نظر می رسد اما به این جا ختم نمی شود. هر روز تعداد افراد بیشتری به این شبکه اجتماعی می پیوندند و این به معنای دسترسی به افراد بیشتر برای فروش محصولات و خدمات می باشد.

از طرفی اینستاگرام یک رسانه بصری است. یعنی عکس و فیلم ها بیش از هر چیز در آن نقش بازی می کنند. بصری بودن آن باعث جذب بیشتر مخاطب می شود. از طرفی معرفی محصولات با کمکم عکس و فیلم ها نیز به نظر جذاب تر و آسان می رسد.

هم چنین باید اعتراف کرد اینستاگرام هر روز در حال آپدیت کردن و پیشرفت دادن الگوریتم خود می باشد. الگوریتم های جدید اینستاگرام بسیار باهوش تر است و توانایی خوبی در پیشنهاد محتوای مشابه به کاربران خود دارد.

پس کافی ست به اینستاگرام نشان دهید که محتوای شما خوب و جذاب است. پس خودش به طور هوشمند، به کسانی که احتمال بالاتری دارد که از محتوای شبیه شما خوششان بیاید آن را نشان می دهد.

یک بازاریابی مجانی، کاملا هدفمند و با احتمال موفقیت زیاد با کمک اینستاگرام در انتظار شماست.

1) پایه های پیج تان را اصولی بنا کنید

یکی از مهم ترین نکاتی که باعث ایجاد حس اعتماد در مشتریان و فالوورهای شما می شود داشتن یک پیج منظم و اصولی می باشد. هیچ کس از دیدن یک پیج در هم ریخته، نامنظم و بدون اطلاعات تکمیلی خوشحال نمی شود. پس قدم اول را محکم و اصولی بردارید. برای این کار چند قسمت را باید در نظر بگیرید:

  • اسم پیج، پروفایل و عکس آن
  • بیوی پیج
  • اطلاعات تکمیلی حساب
  • هایلایت های استوری
  • چیدمان ظاهری و کلی عکس ها

در ادامه به طور مختصر هر یک از آیتم های بالا توضیح داده خواهد شد.

تنظیمات  اینستاگرام
  • اسم پیج، پروفایل و عکس آن
  • سعی کنید اسمی که برای پروفایل و پیج خود استفاده می کنید تطابق خوبی با محتوای پیج تان داشته باشد.
  • اسم انتخابی تا حد امکان قابلیت به ذهن سپردن داشته باشد تا هم جست و جوی شما را آسان تر کند و هم اینکه بیشتر در ذهن بمانید.
  • اسم پروفایل، پیج و عکس تان را تا حد امکان تغییر ندهید. اگر نیاز به تغییر دادن آن پیدا کردید بهتر است از طریق استوری و یا پست به فالوورهای خود اعلام کنید.
  • عکس پیج تان تا حد امکان در ارتباط با کسب و کار خودتان باشد. قرار دادن عکس های شخصی به عنوان پروفایل های شغلی توصیه نمی گردد.
  • عکس های ساده و شیک درست کنید. چیزی که خیلی شلوغ نباشد و حتی در ابعاد کوچک نیز قابل تشخیص دادن باشد.

بیوی پیج

  • بیوی پیج تان، به عنوان خلاصه ای از حیطه کاری شما می باشد.
  • از نوشتن جملات شاعرانه و عارفانه، به عنوان یک پیج شغلی بپرهیزید.
  • از هشتگ های مناسب حرفه خودتان در بیو استفاده کنید.
  • اطلاعات فروش حضوری، تماس، اکانت شما در سایر شبکه های اجتماعی، ادرس وب سایت و … را حتما در قسمت بیو قرار دهید.
  • برای قرار دادن آدرس وبلاگ ( یا وب سایت) در صورتی که طولانی می باشد می توانید لینک اختصاری ایجاد کنید و سپس آن را قرار دهید. ( برای اینکار در گوگل عبارت کوتاه کردن لینک را سرچ کرده و ادرس خود را در آن وارد کنید تا لینک اختصاری شما ساخته شود)

بیشتر بخوانید: چطور در اینستاگرام بیو حرفه ای بنویسید؟

اطلاعات تکمیلی حساب

در حساب های بیزینسی و Creatorها، امکان اضافه کردن ایمیل نیز وجود دارد. پیشنهاد می شود از این گزینه برای افزایش اعتبار خود استفاده کنید.

هایلایت های استوری

هایلات های استوری، در واقع قسمتی از محتوای شماست که با انتخاب خودتان در معرض دید فالوورهای خود قرار می دهید. توصیه می شود دسته بندی هایلایت ها کاملا مرتب و اصولی باشد. قبل از ایجاد هایلات به این فکر که چه دسته بندی های نیاز دارید. مطمعنا یکی از دسته بندی ها می تواند رضایت مشتریان و کد رهگیری مرسوله های پستی و یا نحوه سفارش دهی باشد.

پیشنهاد می شود برای هایلات های استوری خود از کاور استفاده کنید. این کاور می تواند یک عکس ثابت باشد یا اینکه با توجه به موضوع آن تغییر پیدا کند.

چیدمان کلی پست ها

تا حد امکان تلاش کنید که یک چیدمان منظم و مرتب برای پست های خود داشته باشید. برای این کار لازم نیست حتما از فتوشاپ استفاده کنید. ( هر چند اگر امکان انجام این کار را داشته باشید بسیار عالی تر و بهتر نیز می باشد)

استفاده از یک پس زمینه ساده می تواند کاملا در دسترس، آسان و کم هزینه باشد. کافی ست کمی خلاقیت هم به خرج دهید تا بتوانید عکس های زیبا از محصولات خود بگیرید.

بیشتر بخوانید: 12 طرح بندی layout برای اینستاگرام

۲) استفاده از داستان های اینستاگرامی را آغاز کنید

کمترین ویژگی داستان های اینستاگرام بحث بر انگیز بودن آنهاست . اگر در این مورد نشنیده اید، داستان های اینستاگرامی به شما اجازه می دهند از تصاویر و ویدیو های چند کاره  در داستان هایی که مثل داستان های tSnapchat بعد از ۲۴ ساعت پاک می شوند ، استفاده کنید.

در حالیکه کسب و کار های کوچک  بدنبال یافتن بهترین ویژگی  ها در استراتژی های خود هستند، در استفاده از داستان های اینستاگرامی کمی آهسته عمل می کنند.

اما قابلیت های زیادی  وجود دارند که باید از آنها  کمک بگیرید. مثل هر تغییر بزرگی، شرکت هایی که در ابتدا  تطابق و درک بیشتری نسبت به  اینستاگرام  پیدا کردند، از مزایای آن بیشترین بهره را بردند.

قدم به قدم برند هایی مثل Taco Bell که با داستان های اینستاگرامی پیش رفتند را دنبال کنید. تجربه خود را شروع و برای دیدن انچه می توانید انجام دهید، مبتکر باشید.

۳) برکارهای در حال اجرا نظارت کنید

ایا به اینکه کدام پست های اینستاگرامی تعاملات بیشتری را کسب می کنید توجه می کنید؟ می دانید کدام هشتگ ها عملکرد بهتری دارند؟ از ابزار های تحلیلی اینستاگرام که  در طول زمان برای  دیدن همه این اطلاعات ، به شما کمک می کنند استفاده کنید.

شما با نگاهی به سوابق ، می توانید بفهمید که استفاده از چه نوع اطلاعاتی برای مخاطبین شما بهتر عمل کرده است . برای مثال بین  سبک خاص عکاسی ،  فیلتر ویژه  یا یک  هشتگ  پر طرفدار،  عملکرد کدام یک بهتر است. 

هر چه اطلاعات شما نسبت به محتویات مورد علاقه مخاطبانتان بیشتر باشد  ، راحتتر می توانید  پست های بعدی خود را  بهبود بخشید و افزایش لایک اینستاگرام را در پی خواهد داشت.

۴) در کامنت هایتان غوطه ور شوید

آیا شما در اینستاگرام پستی گذاشته اید که هیچ گاه نگاهی به آن نینداخته باشید؟ فقط شما اینگونه نیستید. بسیاری از کسب و کار های کوچک زمان بسیار کمی برای بازدید از کامنت هایشان می گذارند،

کامنت

تا اندازه ایی شاید به این دلیل که انجام این کار با اینستاگرام به سهولت انجام نمی گیرد. دشواری این کار به این دلیل که بیشتر برند ها  به دنبال نشر اطلاعات خود هستند تا ایجاد تعامل با کاربرانشان.

 به منظور پاسخگویی راحتتر به کامنت های اینستاگرامی از  SocialSprout استفاده کنید . به این وسیله می توانید به همه کامنتها در چند حساب اینستاگرامی به طور هم زمان و دیگر پروفایل هایتان در رسانه های اجتماعی پاسخگو باشید.

۵) از بازاریابی موثر استفاده کنید

بازاریابی موثر یکی از بهترین راهها برای افزایش فالوور اینستاگرام در زمان کم، به خصوص هنگامی که این کار را ازیک پیش نویس آغاز می کنید، می باشد. در بازاریابی تاثیر گذارشما با یک فالووینگ می توانید با مردم ارتباط برقرار کنید و برای  مخاطبانشان آشکار شوید.

بازاریابی

در گذشته ، ( قبل از رسانه های اجتماعی )بازاریابی موثر نیازمند بودجه کلانی برای به کار گرفتن ورزشکاران و بازیگران برای اعلام حمایتشان از محصولات  بود. اما ، رسانه های اجتماعی این روند را تغییر داد.

امروزه بدون هیچ هزینه ایی می توان موثر واقع شد و صد ها و هزاران و حتی میلیون ها فالوور متعهد بدست آورد.  این نه تنها ارتباط بر قرار کردن برند ها با این تاثیر گذاران را اسان تر کرده است، بلکه بازاریابی تاثیر گذار را بسیار مقرون به صرفه ساخته است.

ممکن است نتوانید تلاشی مثل پست های هالیود در رابطه با محصولات تان در اینستاگرام داشته باشید، اما می توانید با اینستاگرام های  تاثیر گذار با فالوینگ های  بالا لینک داشته باشید.

لیستی از تاثیر گذارترین ها در حرفه خود تهیه کنید. در اینستاگرام آنها را پیدا و اطمینان حاصل کنید که با مشتریانشان در تعامل هستند. فقط تعداد فالوور های آنها مهم نیست، مهم تر میزان تعامل آنها با ایشان است.توجه کنید که چه تعداد لایک و کامنت در پستهایشان وجود دارد و اغلب چه زمانی پست گذاشته اند.

سپس به آنها این اجازه را بدهید که بدانند شما به همکاری با آنها علاقه مندید.قبل از داشتن برخوردی با آنها بهترین کار داشتن ایده هایی برای خودتان است. دو گزینه رقابت و حمایت پست ها متداول هستند. همچنین تاثیر گذاران ممکن است ایده هایی برای چگونگی کار با شما داشته باشند.

۶- آشنایی بیشتر با هشتگ ها

در سرچ اینستاگرام به جای کی ورد از هشتگ استفاده می کنیم.در پلت فرم هایی مثل توییتر یا فیس بوک می توانید کلمه همبرگر را تایپ کنید و تمام پست های مربوط به آن را در این دو رسانه ببینید ، اما در اینستاگرام شما با ید با هشتگ ،به این صورت سرچ (#hamburgers) کنید.

هشتگ در اینستاگرام

اگر می خواهید پست هایتان نشان داده شود نیازمند شروع کار با هشتگ های اینستاگرامی هستید. این راه ساده ایی برای افزایش نمایانی و در دسترس بودن شما برای مردمی که از وجودتان آگاه نیستند است.

 این خدعه استفاده درست از هشتگ هاست. اشتباه متداولی که در بعضی از کسب و کار ها استفاده می شود، بکار گیری هشتگ ها به صورت تصادفی است. متاسفانه هیچ کس بدنبال این هشتگ ها نخواهد بود و بنابراین هیچ کمکی برای افزایش فالوور واقعی به شما نخواهد کرد. 

ارزش واقعی ، یافتن راههایی برای پست عکسهای مرتبط و محبوب یا هشتگ هایی با موضوعات برتر است. زمانی که این کار را انجام می دهید ، عکس های شما شانس باز شدن در قسمت Trending Tags اینستاگرام را دارد.

ممکن است روند کنونی شما همیشه با کسب و کار یا  تصاویر پست شما مرتبط نباشد. در این موقعیت ها شما می توانید از Websta برای دیدن  لیست پهناوری از هشتگهای محبوبی که  ممکن است رواج نداشته باشد ،

اما هنوز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. Websta بیشتر هشتگ های عمومی و گستر ده ایی که با پست های بدون موضوع شما هماهنگ ترند را به شما نمایش خواهد داد.

چیز منحصر بفردی که در اینستاگرام وجود دارد و در هیچ شبکه اجتماعی دیگری نظیر آن را مشاهده نمی کنید استفاده از هشتگ های بسیاری است که می تواند لایک های زیادی برای پست های شما به  دنبال داشته باشد . در توییتر داشتن ۱۰ هشتگ در یک توییت دیوانگی خواهد بود، اما در اینستاگرام تقریبا معمولی محسوب می شود.

در یک مورد مطالعاتی از Max Woolf،بین  بیش از ۱۲۰۰۰۰تصویر اینستاگرامی تحلیل شده ، او در یافت که عکس هایی با داشتن بیشترین هشتگ قابل قبول(۳۰) ، سه برابر بیشتر از عکس هایی که از هشتگ های کمی استفاده کرده اند لایک می گیرند.

البته این بدین معنا نیست که همه پست های اینستاگرام به ۳۰ هشتگ نیاز دارند. استفاده از هشتگ ها فقط به منظور داشتن آنها  زیاد توصیه شده نیست . اما نکته اینجاست که تصاویری که با هشتگ هستند توجه بیشتری نسبت به آنها که هشتگ ندارند ، به خود جلب می کنند.

زمانی که بخواهید در پست هایتان از هشتگ استفاده کنید می توانید برای مطلع شدن از چگونگی عملکرد هشتگ هایتان از Sprout استفاده و از طریق  قسمت  گزارش عملکرد هشتگ ها کار خود را انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .