اینستاگرام در صدر بازاریابی شبکه های اجتماعی

اگر در یک جمله تعریفی از بازاریابی شبکه های اجتماعی داشته باشیم، به هر فعالیتی که برای جذب مخاطبان و رسیدن به اهداف بازاریابی از طریق شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود، بازاریابی شبکه های اجتماعی گفته می‌شود.

از طریق بازاریابی شبکه های اجتماعی می‌توانید برند خود را معرفی کنید و یا کاربران را به سمت وبسایت خود جذب کنید. حتی می‌توانید با فعالیت‌های مناسب در شبکه‌هایی همچون اینستاگرامکاربران عادی را به مشتریان وفادار سازمان تبدیل کنید.

اگر این توانایی را داشته باشید که محتواهایی جذاب با عناوین و عکس‌های چالشی و یا جذاب منتشر کنید، کاربران به سرعت پیام‌های شما را با دوستانشان به اشتراک می‌گذارند و به همین راحتی برای سازمان خود یک کمپین بازاریابی ویروسی ایجاد کرده‌اید.

اینستاگرام
اینستاگرام در صدر بازاریابی شبکه های اجتماعی

افزایش فالوور اینستاگرام و افزایش لایک اینستاگرام

این نوع از بازاریابی ویروسی باعث می‌شود اعتبار برند شما افزایش پیدا کند و موجب افزایش لایک اینستاگرام صفحه شما می شود. وقتی کاربری پیامی تجاری دریافت می‌کند به راحتی به آن اعتماد نمی‌کند، اما وقتی پیام شما از طریق دوستان به اشتراک گذاشته می‌شود، کاربران جدید راحت‌تر آن را می‌پذیرند.

یکی از شبکه‌های اجتماعی موفق در زمینه بازاریابی، شبکه محبوب اینستاگرام است. حتی بازاریابی از طریق شبکه اینستاگرام به حدی پیشرفت کرده‌است که به عنوان شاخه‌ای تخصصی و مجزا در بازاریابی شبکه های اجتماعی مطرح می شود.

دلایل مختلفی باعث شده تا شبکه های اجتماعی موبایلی مانند اینستاگرام، محبوبیت زیادی در میان کاربران پیدا کنند. یکی از مهمترین دلایل موفقیت شبکه های اجتماعی موبایلی در دسترس بودن گوشی‌های هوشمند است.

در هر زمان و مکانی افراد به راحتی می توانند از موبایل برای دسترسی به اینترنت استفاده کنند. شاید حتی افرادی که هیچگونه استفاده‌ای از لپ تاپ و اینترنت نداشتند این روزها به راحتی از طریق گوشی‌های هوشمند به فضای مجازی راه پیدا کرده‌اند. همین موضوع باعث می‌شود تا دوستان، اقوام و آشنایان راحت‌تر در شبکه‌هایی همچون اینستاگرام و تلگرام دور هم جمع شوند.

بنابراین وقتی شما پیام تبلیغاتی خود را در شبکه‌ای مانند اینستاگرام منتشر می کنید شانس بیشتری برای به اشتراک گذاشته شدن محتوای خود دارد تا زمانیکه پیامی را در شبکه ای مانند توییتر قرار می‌دهید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

همان گونه که مطرح شد یکی از مواردی که در بازاریابی ویروسی در شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش اعتبار برند ما می‌شود، به اشتراک گذاشته شدن پیام ما توسط کاربران با سایر دوستان و آشنایان است.

همان گونه که همه ما به خوبی می‌دانیم در شبکه‌هایی مانند فیس بوک دوستی افراد از جنس مجازی است، به این معنی که شاید در فضای واقعی هیچ شناختی نسبت به یکدیگر نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: خرید فالوور کلاب هاوس

اما در شبکه‌هایی مانند تلگرام معمولا افرادی باهم گروه تشکیل می‌دهند که به نوعی رابطه آشنایی باهم دارند. بنابراین وقتی کاربری پیام شما را در شبکه‌ای مانند اینستاگرام به اشتراک می‌گذارد یعنی پیام را با دوستان، اقوام و یا آشنایانی به اشتراک گذاشته که به او اعتماد دارند.

اگر هنوز هم برای استفاده از شبکه های اجتماعی موبایلی برای بازاریابی سازمان خود شک دارد، بهتر است این نکته را هم به خاطر داشته باشید که نرخ به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی توسط کاربران موبایل به صورت میانگین دو برابر کاربرانی است که از طریق کامپیوتر وارد این شبکه ها شده اند.

منبع: بازاریابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .