ثبت پیج اینستاگرام در ساماندهی

اینستاگرام این روزها یکی از ضروری ترین شبکه های اجتماعی موجود بر روی تمام گوشی های هوشمند است. این شبکه محبوب با امکانات مختلف و کاربر پسندش روز به روز در حال ارتقا برای ارائه خدمات بهتر و جذاب تر است. افراد بسیاری در سراسر جهان با اهداف مختلفی همچون برندینگ، معرفی محصول و خدمات، ثبت خاطرات، بیان احوال، سلیبریتی شدن، رونق کسب و کار و … در این فضا فعالیت می کنند. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید حتماً در خصوص ثبت پیج اینستاگرام در ساماندهی مطالبی را شنیده اید و چه بسا درصدد انجام این کار هستید. پس با فالوجت همراه شوید تا پاسخ پرسش های احتمالی خود را در این مقاله به دست آورید. سپس با خیالی امن اقدام به ثبت پیج اینستاگرام در ساماندهی نمایید.

تفاوتی نمی کند که شما چند اکانت و پیج در اینستاگرام داشته باشید. می توانید برای تک تک حساب های خود اقدام به ثبت در ساماندهی کنید. اگر درباره چگونگی مدیریت چندین حساب در اینستاگرام نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، می توانید به مقاله آموزش داشتن چند اکانت در اینستاگرام مراجعه کنید.

فالوور

چرایی ثبت پیج اینستاگرام در ساماندهی

قبل از اینکه وارد بحث تخصصی ثبت پیج اینستاگرام در ساماندهی شویم، بهتر است در ابتدا به طور دقیق با این مفهوم آشنا شویم. پس از آن می توانیم درباره ضرورت ثبت پیج اینستاگرامی و چگونگی آن سخن بگوییم.

به سبب گسترش فعالیت های مختلف افراد در اینستاگرام، شورای عالی فضای مجازی کشور تصمیم به ساماندهی پیج های اینستاگرام گرفت.

به منظور کنترل اطلاعات موجود در کانال های تلگرام، وبلاگ های شخصی و صفحات اینستاگرام، تصمیم به ساماندهی و نظارت براین شبکه های مجازی گرفته شد. در آذرماه سال ۱۳۹۵ در پی سخنرانی و اظهارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (محمود واعظی) صحبت از ساماندهی کانال های خبری و اطلاع رسانی در شبکه های اجتماعی به گوش رسید. بر اساس آن، افراد حقیقی یا حقوقی که بیشتر از ۵۰۰۰ نفر فالوور و ممبر دارند، باید نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

شاید در نگاه اول 5000 فالوور برای برخی از شما زیاد به نظر برسد. اما رسیدن به این تعداد فالوور نه تنها کار دشواری نیست، بلکه با خرید فالوور واقعی به راحتی قابل دسترسی خواهد بود.

براساس تصمیم شورای عالی فضای مجازی پیج های اینستاگرام که تمایل دارند می توانند با معرفی پیج و احراز ادمین، اقدام به اخذ کد شامد (شناسه الکترونیکی ثبت ملی محتوا) نمایند.

ستاد سازماندهی وزارت ارشاد بعد از احراز هویت ادمین پیج های اینستاگرام و بررسی دقیق محتوای آن ها نسبت به ارائه مجوز اقدام می نماید. بعد از صدور مجوز نیز محتوای پیج به صورت مرتب توسط پلیس فتا کنترل می شود.

اهمیت دریافت کد شامد و ثبت پیج اینستاگرام در ساماندهی

اهمیت دریافت کد شامد و ثبت پیج اینستاگرام در ساماندهی

انجام این کار از چندین جهت دارای اهمیت است که برخی از آن ها شامل موارد زیر می شود:

1. کسب مالکیت مادی و معنوی در فضای مجازی برای افراد. این موضوع کمک بسیار زیادی در تولید و فروش می کند.

2. نیازمندی دولت برای معرفی هنجارها و ناهنجارها به منظور قانون گذاری و جرم انگاری تخلفات فضای مجازی.

3. مسئولیت تولید محتوا در فضای مجازی (برخلاف نشریات مکتوب) بر عهده تولید کنندگان محتوا است.

4. مدیران پیج ها (فرد ایجاد کننده پیج) با ثبت پیج اینستاگرام در ساماندهی علاوه بر اینکه از حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برخوردار می‌شوند، دارای پشتوانه حقوقی نیز در خصوص محتوای تولید شده می گردند. همچنین مسئول پیج مربوطه پاسخ گوی مردم در قبال محتوای کانال نیز هست.

در نتیجه با بیان نکات بالا مشخص است که ثبت پیج اینستاگرامی یک اقدام مفید و هوشمندانه در راستای فعالیت صحیح و مجاز در بستر فضای مجازی به شمار می آید. این اقدام هم برای مدیران پیج ها و هم برای فالوورها مفید است. چراکه با خیال راحت، در فضایی امن و با پشتوانه قانونی می توانند به فعالیت مورد نظر خود بپردازند.

نحوه ثبت پیج اینستاگرام در ساماندهی

اکنون که از کلیات و ضرورت ثبت پیج اینستاگرام در ساماندهی آگاهی پیدا کردید، در صورتی که قصد این کار را دارید، می توانید با مراجعه به وب سایت «ساماندهی» به آدرس samandehi.ir که در سامانه سابق وزارت ارشاد پیاده سازی شده، پایگاه خبررسانی خود (شبکه اجتماعی) خود را به ثبت برسانید.

یکی دیگر از راه های افزایش فالوور، استفاده از ربات افزایش فالوور اینستاگرام است. سوالات خود در این زمینه را می توانید از فالوجت بپرسید.

ثبت پیج اینستاگرام در ساماندهی

نکات مورد توجه در خصوص ثبت پیج اینستاگرام در ساماندهی

  • نکته جالب در مورد این سامانه در قسمت انتخاب نوع رسانه برخط، این است که علاوه بر گزینه «کانال تلگرام» در کنار موارد دیگر از جمله وب سایت ها و وبلاگ های شخصی، افزودن گزینه «صفحه شخصی در رسانه کاربر محور (مانند صفحات اینستاگرام، پروفایل های سایت کلوب و …) » مشاهده می شود.
  • همچنین اینکه «و …» چه وب سایت ها و سرویس هایی را در بر می گیرد نیز مبهم است. اما الزام به ثبت صفحات شخصی شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام در پایگاه ساماندهی نیز سؤالاتی را پیش می آورد. زیرا هدف از اجرای طرح ساماندهی، احراز هویت کانال های خبری و اطلاع رسانی بوده است.

اظهارات رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این رابطه اعلام کرده در صورت عدم ثبت نام اطلاعات کانالها و افراد، کانال غیر قانونی محسوب می شود و برای فیلترینگ و بستن آن اقدام صورت خواهد گرفت. 

با این توضیحات،  باید دید آیا صفحات و حساب های کاربری شخصی در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام با فالوور بالای ۵۰۰۰ نفر، که تعداد آنها چندان هم کم نیست، شامل قانون فوق و مسدود سازی می شوند یا خیر. 

اضافه کردن اطلاعات صفحات اینستاگرام در ساماندهی به معنی اخذ مجوز فعالیت نیست. طبق اظهارات رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد، شبکه های مجازی برای فعالیت در شبکه های اجتماعی  باید از ارشاد نیز مجوز دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از مهر، علیزاده خاطر نشان کرد که تا به حال نظارتی جدی بر شبکه های اجتماعی صورت نگرفته است. از این رو افرادی که تمایل به کار در شبکه های مجازی دارند باید اطلاعات خود و شبکه مجازی خود را ثبت کنند که هم احراز هویت آن ها تایید گردد و هم اینکه دچار مشکلات قضایی نشوند. 

ثبت پیج اینستاگرام در ساماندهی

سخن پایانی

فضای مجازی و استفاده از اپلیکیشن هایی همچون اینستاگرام یک پتانسیل بی نظیر برای گسترش کسب و کار، معرفی برند و محصول و …. در سراسر جهان به شمار می رود. این فضا گرچه امتیازات چشم گیری برای پیشرفت دارد، ولی یک فضای خطر آفرین نیز محسوب می شود. آموزش نحوه ی صحیح حضور در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام علاوه بر گسترش معلومات کمک بسیار زیادی برای رونق بخشیدن در راستای هدف کاربران از حضور در این شبکه را دارد. ثبت پیج اینستاگرام در ساماندهی یکی از تدابیر ضروری برای فعالیت مفید و صحیح در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی است که می توان به کمک آن با خیالی راحت و آسوده در این فضا فعالیت نمود.

امید است که مطالب ذکر شده مفید بوده و به دانش شما در این زمینه افزوده باشد. در صورتی که هرگونه سؤال و یا ابهامی در خصوص ثبت پیج اینستاگرام در ساماندهی برای شما ایجاد شد، کارشناسان مجرب فالوجت در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ گوی شما هستند.

در نهایت اگر هنوز در رابطه با افزایش فالوور نیز سوالی داشتید، می توانید به مقالات مختلف ما در این زمینه و همچنین کارشناسان ما مراجعه کنید.

فالوور

۴ دیدگاه دربارهٔ «ثبت پیج اینستاگرام در ساماندهی»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .