برندسازی در اینستاگرام ؛مسیری که باید در آن قدم نهاد (آپدیت سال 2023)

شبکه اجتماعی جذاب و پرمخاطبی که توانست خیلی زود رقبا را پشت سر گذاشته و میان کاربران محبوبیت زیادی پیدا کند. شبکه ای که این روزها صاحبان کسب و کار از آن برای فروش محصولات و معرفی خدمات خود استفاده می کنند. درست است از اینستاگرام صحبت می کنیم. اگر شما هم قصد دارید پا به عرصه رقابت آنلاین بگذارید و از این شبکه برای اهداف تجاری خود استفاده کنید قطعاً مطالعه این مقاله برایتان مفید خواهد بود. در این مطلب شیوه برندسازی در اینستاگرام بیان می شود. پس با فالوجت همراه باشید.

برندسازی در اینستاگرام

اگر خواهان این هستید که محصولات و خدمات خود را به مردم معرفی کنید، باید ابتدا یک نام تجاری برگزینید. نام تجاری یا برند باعث می شود تا در بین کسانی که مشغول فعالیت در بازار کار هستند، شناخته بشوید. برخی از شرکت های نام آشنا در برند، اصطلاح یا کلماتی را انتخاب کرده اند که به محض این که به گوش کسی می خورد، فقط محصولات آن ها در ذهنشان تداعی می شود.

رقابت در بازارهای امروزی بسیار پیشرفته تر و سخت تر شده است؛ پس برای موفقیت در بازاریابی باید همه جوانبی که تاثیر گذار هستند، مورد بررسی قرار بگیرند. برای تثبیت بین حمله رقبا در بازار، تنها چیزی که کمک می کند، برندینگ است. پروژه برندسازی مانند سایر کارها قوانین و باید و نبایدهایی دارد که اگر به آن ها توجه نشود با شکست روبرو می شود.

برندسازی در اینستاگرام:

یکی از برندسازی هایی که امروزه بسیار رایج است، برندسازی در اینستاگرام است. همانطور که قبلا اشاره کردیم اینستاگرام یک شبکه اجتماعی با محتوای بصری است که با برندسازی می تواند یک تصویر پایا در ذهن مشتریان به یادگار بگذارد.

هر فعالیتی که به منظور ساختن یک تصویر ماندگار انجام می شود را برندینگ یا برندسازی می گویند. لوگو و یا حتی یک تصویر می تواند در ذهن ها ثبت شده و یک محصول را یادآوری کند. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بر پایه تصاویر است. پس با ایجاد یک حساب کاربری در اینستاگرام علاوه بر این که می توان با دوستان زیادی آشنا شد؛ می توان برندسازی را نیز انجام داد.

بهتر است برای برند سازی در اینستاگرام ابتدا از تصاویر جذاب استفاده نمود، تا مخاطبان جذب شوند و در ادامه به مرور زمان برندسازی و کسب و کار حرفه ای شما آغاز شود.

امروزه برندسازی در اینستاگرام بسیار مورد توجه تمامی مشاغل قرار گرفته است. علت افزایش محبوبیت برندسازی در اینستاگرام افزایش حضور مردم از تمامی اقشار در صفحات مجازی است. به منظور افزایش فالوور پیج خود می توانید نسبت به خرید فالوور اقدام کنید.

برای موفقیت در برندسازی در اینستاگرام باید اصول و روش هایی را که در ادامه بیان می شود را رعایت کنید :

1. اهداف خود را تعریف کنید

قبل از اینکه اولین مطلب خود در اینستاگرام منتشر کنید از خودتان بپرسید دلیل اینکه می خواهم برند خود را اینجا منتشر کنم چیست؟ هدف من از انجام برندسازی در اینستاگرام چیست؟ وقتی از اینستاگرام استفاده می کنید چه چیزی را می خواهید به دست بیاورید؟

آیا شما:

  • می خواهید که در مورد نام تجاری خود اطلاع رسانی کنید
  • می خواهید گروهی از افراد درست کنید
  • به دنبال ییدا کردن مشتریان جدید هستید
  • در نظر دارید با مشتریان فعلی ارتباط برقرار کنید
  • می خواهید میزان بازدید از وبلاگ خود را بالا ببرید
  • می خواهید نفوذ و تاثیر خود را در رسانه های اجتماعی بالا ببرید
  • در نظر دارید شاخص عملکرد فعلی خود را بهتر کنید
  • مشتری های ما فقط در یک شهر هستند و یا قرار است کل کشور و یا چندین کشور را در بر بگیرد.

این اهداف و انگیزه ها متناسب با نوع برندی که قصد ایجاد آن را دارید می تواند بسیار مختلف باشد. اما زمانی که توانستید به راحتی پاسخگوی این سوالات باشید یعنی توانسته اید، اهداف خود را مشخص کنید.

بیشتر بخوانید» بهترین پیج های تبلیغاتی اینستاگرام

2. بر روی یک سبک/زمینه تمرکز کنید

بعد از اینکه شما هدف خود را تعیین کردید باید سبک و زمینه کار خود را پیدا کنید. یکی از اشتباهاتی که می بینیم اشخاص یا کسب و کارها مرتکب می شوند این است که یک سبک و رویکرد خاص ندارند و تمام کاری که می کنند این است که مطالبی مختلف را مدام نقل می کنند. این رویه حتما به فاجعه ختم خواهد شد به این دلیل که شما با انجام این کار قادر نخواهید بود از دیگران متمایز شوید.

برند سازی در اینستاگرام

پس سعی کنید سبکی متناسب با شخصیت و برند خودتان پیدا کنید. شخصا در ابتدا منحصرا بر روی ایجاد یک سبک تمرکز کردم.

به زمینه و سبکی که با برند شما متناسب است بچسبید. هرگز تلاش نکنید که در ابتدای راه برای دنبال کننده گان خود انواع مختلفی از اطلاعات و تصاویرمنتشر کنید هدف اینست که دنبال کننده گان با شما و کار شما آشنا شوند.

اگر نمی دانید چه سبکی را باید انتخاب کنید فقط در اینستاگرام بگردید تا ایده بگیرید. در اینستاگرام صفحات فوق العاده بسیار زیادی وجود دارد که می تواند الهام بخش شما شود.

3. الگوی سبک خود ایجاد کنید

الگوی سبک چیست؟ یک الگوی سبک مثل امضای شما در اینستاگرام است و این همان الگویی است که باید در تمام صفحه اینستاگرام خود دنبال کنید.

بعضی از کاربران اینستاگرام فقط صفحه های با زمینه های سفید را ترجیح می دهند، بعضی دیگر صفحاتی با رنگ های تیره تر را می پسندند و بعضی دیگر بعد از هر دو جمله از یک نقل قول استفاده می کنند. پس همواره از الگوی خودتان پیروی کنید و فقط گاهی در آن تغییرات کوچکی بدهید.

بعضی به این همان سبک و زمینه کار می گویند اما میتوان آن را الگوی سبک نام گذاری کردم.

4. مطالبی با کیفیت و به طور مستمر منتشر کنید

انتشار مطالب و محتوا به طور مستمر و مداوم یک اصل در تمامی رسانه های اجتماعی است و اینستاگرام نیز از این قاعده مثتنی نیست. برای برندسازی در اینستاگرام و افزایش فالوور اینستاگرام نیاز دارید که به طور منظم مطالبی را به اشتراک بگذارید.

عکس اینستاگرام

روشی که می توانید برای انجام این مهم به کار ببرید این است که یک جدول و برنامه زمان بندی شده برای انتشار مطالب خود داشته باشید. توصیه می کنم قبل از شروع به کار حداقل برای دو هفته پست روزانه مطالب باارزش جمع آوری کرده باشید و روزانه یک مطلب را به اشتراک بگذارید.

اگر می خواهید از مطالب به روز استفاده کنید فقط کمی جلوتر آن ها را مرتب کنید، این همان کاری است که انجام آن به طرز باور نکردنی به من شما کمک می کند.

می توانید از ابزارهای مدریت رسانه های اجتماعی مانند رونگار کمک بگیرید و مطالب خود را از قبل مرتب سازی کنید که بصورت خودکار در صفحات شما منتشر شود.

5. فعال باشید

برای اینکه بتوانید در اینستاگرام یک برند داشته باشید باید فالوور داشته باشید و تنها راه برای داشتن تمام این موارد این است که فعال باشید. ۱۵ روش که برای افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام باید انجام دهید!

می توانید فعالیت های زیر را انجام دهید

  • دیگران را دنبال کنید
  • در مورد صفحات دیگران کامنت بنویسید
  • عکس های دیگران را لایک کنید

ممکن است خیلی ابتدایی به نظر بیایید اما موثر است.

یکی از ترفند هایی که میتواند کمک کند تا بتوانید در اینستاگرام متمایز شوید این است که یک یا دو عکس از یک نفر را لایک کنید و بر روی سومین عکس کامنت بگذارید.

این یک راه موثر برای متمایز شدن و همزمان دادن این انگیزه به شخص مورد نظر برای دنبال کردن شما می باشد. اگر این کار را شخصا انجام دهید شانس این را خواهید داشت که با دیگران ارتباط موثر برقرار کنید.

علاوه بر این می توانید برای دیده شدن و معرفی پیج خود به کاربران از ربات هایی همچون فالوجت استفاده کنید. فالوجت روزانه اکانت شما را به افراد زیادی (بر اساس فیلترهای مورد نظر شما) معرفی می کند.

استفاده از فالوجت می تواند یکی از راه های مطمئن برای افزایش فالوور واقعی اینستاگرام باشد. چرا که صرفاً کاربرانی که پیج شما برایشان جذابیت دارد شما را فالو می کنند.

6. از مزایای هشتگ ها استفاده کنید

برای بیشترین تاثیر گذاری باید از هشتگ ها استفاده کنید. پیشنهاد این است که در صورت امکان از سی هشتگ در هنگام انتشار مطالب خود استفاده کنید.

هشتگ اینستاگرام

اگراین راز مخفیانه را نمی دانستید بدانید که شما می توانید تا شصت هشتگ در اینستاگرام پست کنید. مهم ترین نکات هشتگ که باید بدانید

بیشتر بخوانید» پر بازدید ترین هشتگ های اینستاگرام

7. هشتگ اختصاصی برند خود را ایجاد کنید

هشتگ اختصاصی برند چیست؟ در واقع این همان هشتگ شماست و این یکی از بهترین راههایی است که می توانید توسط آن یک جایگاه دائمی برای خود ایجاد کنید

همه عاشق این هستند که در صفحه ها تگ شوند، همچنین از هشتگ ها استفاده کنند و متمایز شوند. این راهی است که می توان در معرض دید عموم قرار گرفت و همچنین دنبال کننده بیشتری جذب کرد.

در ابتدا در صفحه اینستاگرام خود ذکر کنید که اگر کاربران از هشتگ اختصاصی شما استفاده کنند این شانس را خواهند داشت که متمایز و برجسته شوند.

بعد از آن، به دنبال هشتگ هایی نسبتا محبوب بگردید که کمتر از پنجاه هزار پست دارند و شروع کنید به لایک کردن عکس ها و مطالب آنها. این یکی از راههای موثری است که می توانید دیگران را متوجه صفحه اینستاگرام خود کنید.

و همچنین فالوورهای شما و آن دسته افرادی که شما عکس های آنها را لایک کردید ترقیب می شوند تا از هشتگ اختصاصی شما استفاده کنند چون آنها نیز می خواهند که متمایز باشند.

8. از مطالب دیگران استفاده کنید

اگر نمی خواهید از هشتگ ها  استفاده کنید می توانید این روش را در پیش بگیرید.

به دنبال مطالب و پست هایی بگردید که با سبک و هدف شما همخوانی دارند و از آنها در اینستاگرام طوری به اشتراک بگذارید که به چشم بیایند. این هم یک راه موثر برای ایجاد فعالیت در اینستاگرام و هم به طور همزمان ایجاد ارتباط با دیگران می باشد.

بسیار خوب است که به دنبال عکس های با کیفیت باشید. سعی کنید که صاحبان عکس ها و مطالب را پیدا کنید و از آنها برای انتشار مطالب شان اجازه بگیرید. می توانید از آنها بخواهید که از طریق ایمیل برای شما عکس های با کیفیت بفرستند که این خود یک راه بسیار خوب برای ایجاد ارتباط با دیگران نیز می باشد.

9. هشتگ ها یا اکانت های خاص را پیدا کنید

قبلا در مورد به اشتراک گذاری هشتگ یا اکانت های خاص صحبت کردیم اگر به دنبال این هستید که در اینستاگرام متمایز شوید می توانید هشتگ یا اکانت های خاص در حوزه فعالبت خودتان را پیدا کنید و توسط آنها در معرض دید دیگران قرار بگیرید.

برای انجام این کار به دنبال هشتگ هایی که در مورد موضوع فعالیت شما معمولا استفاده می شوند بگردید و ببینید آنها از چه هشتگ هایی استفاده می کنند یا در کدام صفحات تگ  می شوند.

اگر شما طرز تهیه غذاها را در صفحه خود به اشتراک گذاشته اید تعداد بسیار زیادی صفحه دیگر وجود دارد که آنها نیز همین مطالب را به اشتراگ گذاشته اند پس به دنبال آنها بگردید. حتی می توانید برای آنها پیغام مستقیم بفرستید تا توجه آنها را به خود جلب کنید.

10. با دیگران سهیم شوید

یکی از ترفندهای برندسازی در اینستاگرام و گسترش آن این است که با افرادی که دارای فالوورها و اهداف مشترک هستند، سهیم شوید. که اصطلاحا به این کار شات اوت کردن هم گفته میشود.

به این صورت که ما عکسی را به اشتراک خواهم گذاشت و در قسمت توضیحات آن چیزی شبیه به این می نویسم “اگر مایل هستید عکس های بیشتری از این سبک دریافت کنید این کاربر را دنبال کنید @username”

11. برندهای موفق را تحلیل کنید

یکی از دیگر راه های موثر برای برندسازی، بررسی و تحلیل برندهای موفق است. برندهای موفق از ابتدای راه برند نبوده اند و زمانی مانند شما برای برند شدن در اینستاگرام تلاش کرده اند. در بین برندهای موفق ایرانی که در اینستاگرام توانسته اند موفق عمل کنند می توان به دیجی کالا، اسنپ و… اشاره نمود. پس با تحلیل این برندها می توانید با برخی از اصول و روش های برندسازی آشنا شوید. همچنین می توانید در سری مقالات برندهای موفق در اینستاگرام که می توانید از آن ها الهام بگیرید، که در گذشته نوشته ایم با روش های طی شده توسط برندهای خارجی آشنا بشوید.

اصول برندسازی در اینستاگرام

در عصر حاضر با توجه به حضور فعال فضای مجازی در زندگی مردم، نمی توانید از مزیت ها و معایب آن دوری کنید. برندسازی در اینستاگرام در چند سال اخیر بسیار رونق گرفته ولی با طی شدن زمان کوتاهی در این رسانه اجتماعی، شرکت هایی را خواهید دید که هیچ آپدیت و فعالیتی نداشته اند.

پس برندسازی در اینستاگرام برابر است با فعالیت بالا. هنگامی که اولین فعالیت های خود را در زمینه برندینگ آغاز می کنید، می توانید تاثیر آن را در افزایش فالوور و توجه مشاغل به سهولت مشاهده کنید. شناخته شدن و برند شدن محصولات شما به نوع عملکردتان وابستگی زیادی دارد. پس در زمینه برندسازی خلاق باشید تا بتوانید متفاوت تر عمل کنید و از سایر رقبا متمایزتر دیده شوید.

سخن پایانی

یکی از اتفاقات مهمی که از آغاز فعالیت اینستاگرام به عنوان شبکه های اجتماعی بروز کرده است، بازاریابی و برندسازی است. سلبریتی ها، شرکت ها و یا حتی کاملا معمولی و ساده توانسته اند به آهستگی راه های افزایش فالوور واقعی در اینستاگرام را حالا بر اثر تجربه یا تکنیک کشف کنند. حال بسیاری از شرکت ها بیشترین میزان فروش محصولات خود را از اینستاگرام کسب می کنند.

برند سازی شاه کلید رسیدن به سود می باشد. پس برندی در اینستاگرام بیشتر دیده می شود که بتواند سریع تر و آسان تر بر مخاطب خود تاثیر بگذارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .