آموزش گذاشتن عکس پازلی در اینستاگرام

گذاشتن عکس پازلی در اینستاگرام یکی از راه های خلاقانه برای دیده شدن بیشتر پست های شما در اینستاگرام است. شما می توانید با استفاده از این قابلیت جذابیت پیج خود را افزایش دهید. در این مقاله با آموزش این قابلیت جذاب با ما همراه باشید. چگونه فالوور جمع کنیم؟

نحوه گذاشتن عکس پازلی در اینستاگرام

احتمالا شما هم با پیج هایی برخورد داشته اید که تصاویر پازلی در پیج شان قرار داده اند. به این صورت که تعدادی پست در کنار هم یک تصویر کامل را می سازند و هر پست تکه ای از آن تصویر را نمایش می دهد.

این روش، یک روش بسیار جذاب برای جذب مخاطب بیشتر است. اما چگونه می توان یک تصویر را دقیق تقسیم بندی کرد و در پست های مختلف قرار داد؟

عکس پازلی در اینستاگرام

شما می توانید با استفاده از قابلیت crop موبایل تان این کار را انجام دهید. انجام این کار به صورت دستی نیاز به اندازه گیری دقیق دارد و ممکن است وقت گیر باشد. بنابراین در ادامه، ما تعدادی از روش های ساخت عکس پازلی را به شما آموزش می دهیم تا به راحتی عکس های پازلی ایجاد کرده و از آن برای جذابیت پیج خود بهره ببرید. با پنل افزایش فالوور اینستاگرام به سمت رویاهایتان گام بردارید.

بیشتر بخوانید: 12 طرح بندی layout برای اینستاگرام به همراه مثال تصویری

طریقه ساخت عکس پازلی برای اینستاگرام با فتوشاپ

فتوشاپ، یکی از کامل ترین ابزار های ادیت و ساخت تصاویر است. بنابراین می توانیم به راحتی از این برنامه برای پازلی کردن عکس هایمان استفاده کنیم.

  • در ابتدا برنامه فتوشاپ را باز کرده و تصویر مورد نظر خود را Import کنید یا به داخل آن بکشید.
  • سپس از منوی tools (ابزار ها) ابزار slice tool را انتخاب نمایید.


ابزار slice tool در فتوشاپ

 

  • در مرحله بعد، روی عکس راست کلیک کرده و گزینه Divide Slice را انتخاب نمایید.


بخش Divide Slice در فتوشاپ

 

  • اکنون باید تعداد قطعات پازل را انتخاب کنید. با زدن تیک اول (Divide horizontally into) و انتخاب عدد، سطرها تقسیم بندی شده و با زدن تیک دوم (vertically into) می توانید تعداد ستون ها را مشخص کنید.


عکس پازلی در فتوشاپ

 

  • در مرحله پایانی، تنها کافیست تصویر آماده شده را save کنید. تمامی قسمت های عکس به صورت مجزا در محل دلخواه شما ذخیره می شوند. سپس می توانید به راحتی از این عکس پازلی در اینستاگرام خود استفاده کنید.


ساخت عکس پازلی اینستا

 

این نکته را به خاطر داشته باشید که استاندارد هر عکس در اینستاگرام، با width=459 و Height=457 است. پس در انتخاب تصاویر و سایز آن ها دقت کنید؛ زیرا ممکن است تمام تصویر شما در کادر قرار نگیرد. به همین خاطر شاید درست کردن دقیق تصاویر با نرم افزار فتوشاپ کمی سخت باشد. بنابراین، ما در ادامه سه اپلیکیشن را برای ایجاد عکس پازلی به شما معرفی می کنیم. افزایش فالوور اینستاگرام واقعی با فالوجت ممکن است.

بیشتر بخوانید: چگونه چند عکس در استوری بگذاریم

اپلیکیشن ایجاد عکس پازلی برای اینستاگرام

به وسیله اپلیکیشن هایی که در ادامه معرفی می کنیم، می توانید ساختن عکس پازلی را بسیار راحت تر انجام دهید.

1- برنامه Insta Grid Maker

اپلیکیشن instagrid را می توان یکی از بهترین برنامه های ساخت عکس پازلی در اینستاگرام به شمار آورد که با دارا بودن یک رابط کاربری ساده، به راحتی شما را کمک می کند در کمترین زمان ممکن عکس دلخواه خود را بصورت پازلی دربیاورید.

برنامه Grid Maker for Instagram

برای استفاده از این اپلیکیشن، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا برنامه یinstagrid را دانلود و نصب کرده و سپس وارد برنامه شوید.
  • پس از آن بایستی بر روی آیکونی که در پایین برنامه وجود دارد کلیک نمایید.
  • در مرحله بعد، عکسی را که می خواهید به صورت پازلی درآورید، از گالری خود انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب تصویر بایستی قسمت مورد نظری که می خواهید به صورت عکس پازلی در اینستاگرام درآورید را انتخاب کرده و سپس سایز آن را از قسمت پایین صفحه تعیین کنید.
  • نکته ای که در این قسمت وجود دارد این است که اگر می خواهید یک پازل ۹ تایی درست کنید باید گزینه ۳×۳ را انتخاب کنید. به همین ترتیب برای پازل های مختلف نیز نسبت های گوناگون و متناسب را انتخاب کنید.
  • پس از انجام مراحل مذکور روی گزینه ی DONE کلیک کنید تا عکس شما به صورت پازلی درآید.

با انجام مراحل بالا، عکس پازلی شما آماده می شود و می توانید با استفاده از گزینه های موجود در پایین صفحه آن را در کارت حافظه ی خود ذخیره کرده و یا در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

برنامه PhotoSplit Grid for Instagram

2- برنامه Pic splitter

اپلیکیشن Pic splitter از دیگر برنامه های پرطرفدار برای پازلی کردن عکس ها است. این اپلیکیشن را می توانید برای هر دو سیستم عامل اندروید و ios استفاده کنید. با این برنامه شما این امکان را دارید که هر عکس را به مربع های 3×3 یا بزرگتر تبدیل کنید.

این برنامه، علاوه بر پازلی کردن عکس ها، امکانات دیگری هم دارد. از جمله گذاشتن فیلتر و افکت برای تصاویر و قاب بندی کردن آن ها.

3- برنامه 9square for Instagram

این اپلیکیشن نیز، یکی از بهترین اپلیکیشن های ساختن عکس پازلی است. برای استفاده از این برنامه، بهتر است عکس شما مربعی باشد تا راحت تر بتوانید آن را پازلی کنید.

این برنامه، برای سیستم عامل اندروید و ios کاربرد دارد و کاربران هردو سیستم عامل می توانند از آن استفاده کنند. برای پازلی کردن عکس های خود در این اپلیکیشن، مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا این برنامه را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کرده و نصب کنید.
  • سپس اپلکیشن را باز کنید و آیکن گالری را انتخاب کنید تا وارد گالری تلفن همراه خود شوید.
  • از داخل گالری خود، عکسی که می خواهید آن را پازلی کنید، انتخاب کنید.
  • در مرحله بعد، نسبت ابعادی را که برای عکس خود در نظر دارید، انتخاب کنید (به عنوان مثال 3×3 و…)
  • اکنون عکس شما تقسیم بندی شده است و کافیست با انتخاب گزینه save all عکس های ایجاد شده را در گالری خود ذخیره کنید و به ترتیب در اینستاگرام تان پست کنید.

نکته مثبتی که این اپلیکیشن دارد، این است که ترتیب پست کردن برش های تصویر را با استفاده از شماره گذاری مشخص کرده است تا در انتشار تصاویر، دچار مشکل نشوید. پیج اصلی تتلو در اینستا را در فالوجت ببینید.

سخن آخر

در این مقاله با آموزش گذاشتن عکس پازلی در اینستاگرام همراه شما بودیم. شما می توانید به راحتی و به سرعت با استفاده از روش هایی که به شما معرفی کردیم، عکس پازلی بسازید و پیج خود را برای مخاطبان تان جذاب تر کنید.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر تجربه استفاده از اپلیکیشن های دیگری را در ساختن عکس پازلی دارید، می توانید آن را با ما به اشتراک بگذارید. کانال خرید فالوور اینستاگرام را دنبال کنید تا از آخرین تخفیف ها با خبر شوید. 

سوالات متداول

  1. آیا ساختن عکس پازلی می تواند به دیده شدن پیج اینستاگرام ما کمک کند؟
    بله، ساختن عکس پازلی یکی از روش هایی است که می تواند به دیده شدن بیشتر شما و افزایش لایک های پست تان کمک کند.
  2. نحوه گذاشتن عکس پازلی در اینستاگرام چگونه است؟
    شما می توانید با استفاده از برنامه ها و اپلیکیشن های مختلف به راحتی برای پیج خود عکس پازلی بسازید. البته برش عکس هایتان را می توانید به صورت دستی نیز انجام دهید اما این راه بسیار وقت گیر است و دقت زیادی نیاز دارد.
  3. از چه برنامه هایی می توان برای ساخت عکس پازلی استفاده کرد؟
    فوتوشاپ، برنامه Insta Grid Maker و…

۴۷ دیدگاه دربارهٔ «آموزش گذاشتن عکس پازلی در اینستاگرام»

  1. سلام بعد از استفاده از همین برنامه و درست کردن عکس های پازلی به ترتیبی که فرمودید همه به ترتیب سر جای خودش قرار گرفت ولی بعد از اینکه عکس دیگه ای رو پست کردم دوباره ترتیبش بهم خورد راهنمایی میفرمایید چکار کنم ؟

    1. سلام من عکس پازلی پست کردم داخل اینستا عکس بعدی رو که میذارم بهم میریزه عکسم ۹ تایی هستش چیکار باید کرد؟

  2. سلام خسته نباشید ببخشید من یکی از پستهام پالی هستش، الان بخوام یه عکس دیگه پست کنم و پازلی نباشه چیکار کنم، چون امتحان کردم پست پازلیم بهم ریخت؟؟؟

  3. سلام من یک عکس را در پیجم پازلی کردم و پست کردم اما به محض اینکه عکس جدیدی پست میکنم نمای عکس پازلی به هم ریخته میشه و برای این کار باید حتما ۳ تا پست همزمان بگذارم ولی این کار باعث میشه پستهام ویو نخوره چطوری این مشکل رو حل کنم ممنون میشم راهنمایی کنین

  4. بعد اینکه سه پست میزاریم پست پازلی درست میشه ولی چهارمی رو که میزاریم دوباره بهم می‌ریزه خب راهکار چیه تا آخر میخواد همینطوری پیش بره ؟

  5. خیلی ممنونم،ببخشید جدیدا توی استوری سوال میپرسن اون چطوریه?یا مینویسن نیوپست میزنی روش میره رو پست آخر پیجشون?ممنون میشم راهنمایی بفرمائید??

    1. ربات اینستاگرام

      سلام وقت بخیر،نظرسنجی اینستاگرام هست و نیو پست که در استوری گذاشته میشه به عنوان معرفی پست هست.

  6. سلام مطالب خیلی خوبی بود ممنونم. اگر تیکه های پازل مضرب سه نباشن چیکارباید کنیم که پست ها مرتب کنار هم قرار بگیرن، مثلا ۲*۲

  7. وحید محمودیان

    سلام وقتی عکسو‌بصورت پازلی میزاریم تو‌گوشی های ایفون درست دیده میشه ولی تو اندرویدی ها نامنظم دیده میشه این مشکل قابل حله؟

    1. ربات اینستاگرام

      سلام وقت بخیر،برای اپلود عکس های پازلی سعی کنید همه ی عکس ها مربع باشه چون در دستگاه های مختلف اختلاف سایز به چشم نمیاد.

    1. کارشناس شبکه های اجتماعی

      سلام وقت بخیر ، این مشکل به این دلیل است که اینستاگرام شما فارسی است و برای افرادی که اینستاگرام انگلیسی دارند برعکس نمایش داده میشود.

  8. سلام ترتیب قرارگیری پست ها در اینستا فارسی با اصلی فرق داره ..برای همین برای کاربرانی ک اینستا فارسی دارند به هم ریخته نشون داده میشه یا حتی بعضا داخل اینستا وب هم به هم ریخته س و اون ترتیبی ک موقع پست کردن رعایت شده اونجا درست نیست…راه حلی داره؟

    1. درود بر شما کاربر عزیز فالوجت،
      خیر متاسفانه برای این مشکل راه حلی وجود ندارد ولی ممکن است اینستاگرام در آپدیت های بعدی مشکل را رفع کند.

  9. سلام خسته نباشید. من از پست پازلی استفاده میکنم همه چی اوکیه ولی تو اینستای فارسی بهم ریختس، میشه کاریش کرد؟! تو بعضی پیج ها این مشکل رو ندارن میشه راهنمایی کنید؟!

  10. سلام وقتتون بخیر باید راهی برای جلوگیری از بهم رختن عکسای پازلی باشه من پیجایی رو میبینم عکس پازلی دارن اما سه پست پشت هم آپلود نمیکنن و عکس پازلیشون مرتبه!!!

  11. سلام من عکس پازلی ۹ تایی پست کردم بعد از اون همه پست ها سه تایی پشت سر هم کاملا نظم داشت ولی امشب سه تایی مجدد پست کردم ولی نظمش بهم خورده پلکانی شده ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  12. سلام
    برای گذاشتن عکس ۳در ۳ که میشه ۹ تا اسلاید یا ۱۲ تا باید هر بار ۳ تا پست بزاربم؟! اگه همرو باهم آپلود کنیم اینستا بلاک میکنه؟!!

  13. سلام ، عکس های پازلی تو صفحه ی خودم کامل و درست هستش اما بقیه همین عکس ها رو تو صفحه ی گوشی خودشون نامرتب میبینن ،علت چیست؟

  14. علت به هم ریختگی پازل برا اینه زبان نرم افزار اینستا من مثلا انگلیسیه و مخاطبان فارسیه این به خاطر چپ چین راست چین به هم می خوره برا رفع این مشکل باید چکار کنم؟

    1. سلام این موضوع ربطی به زبان اپلیکیشن ندارد شما هر مقداری عکس بگذارید عکس ها جایگاهشون در نمایش عوض می شود . اگر از اپلیکیشن های طراحی عکس پازلی یا از طرح خودتان مطمئن هستید نگران نباشید هر چه عکس های جدید بارگذاری شوند ترتیب عکس ها و سطر ها درست می شود

  15. سلام وقت بخیر ما بین هر دو پست که میزاریم یک عکس لوگو خودمون میزاریم میخوام بدونم تاثیر منفی داره یا نه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .