آموزش کامل اضافه کردن ایموجی و استیکر در استوری اینستاگرام

امروزه اهمیت استوری اینستاگرام در افزایش فالوور و تعامل کاربران بر کسی پوشیده نیست. پیج های اینستاگرامی به خصوص اکانت های بیزینسی می توانند با انتشار استوری های جذاب تعامل پیج را بالاتر ببرند. اما در این میان استیکرهای استوری یکی از ترفندهای جذاب کردن استوری محسوب می گردند که با استفاده درست و به موقع می توانید بازخوردهای خوبی از آن دریافت کنید. در این مطلب در مورد نحوه اضافه کردن استیکر به استوری اینستاگرام و انواع آن می پردازیم. با فالوجت همراه باشید.

چطور از استیکر در استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟

یکی از دغدغه های مدیران و ادمین های پیج های اینستاگرامی بالا بردن میزان بازدید استوری و افزایش نرخ تعامل آن است. جذاب بودن استوری می تواند میزان تعامل را بالا ببرد.که برای این کار می توانید از استیکرهای اینستاگرام استفاده نمایید. برای مثال می توانید یک بخش از طبیعت را در استوری خودتان منتشر کنید و یک باکس سوال و جواب بگذارید و از کاربران بخواهید که حدس بزنند، این مکان کجاست. 

جالب است که بدانید اینستاگرام در هر آپدیت خود، استیکرهای مختلفی را به لیست استوری هایش اضافه می کند. برای اضافه کردن استیکر به استوری اینستاگرام لازم است سه گام را طی کنید که در ادامه به آن می پردازیم.

استیکر در استوری اینستاگرام

آموزش اضافه کردن استیکر به استوری اینستاگرام

افزودن استیکرها در استوری روش ثابتی دارد که زیر آورده شده اند:

  1. انتخاب عکس یا فیلم 
    ابتدا وارد اپلیکیشن اینستاگرام خود شوید، روی بخش add story بزنید. صفحه را به بالا بکشید  از آخرین عکس ها یا فیلم های 15 ثانیه ای که در گالری خود دارید یکی را برای به اشتراک گذاری انتخاب کنید. البته شما می توانید عکسی را انتخاب نکنید و با دوربین خود اینستا، عکس را بگیرید. 
  2. لیست استیکر
    از قسمت منو بالا در استوری، بخش مربوط به استیکرها را انتخاب کنید. پس از انتخاب لیستی از آخرین استیکرها اینستا برای شما باز می شود. نکته مهمی که در این بخش حائز اهمیت است، اینکه برای دیدن برخی از استیکرها شما باید وی پی ان خود را روشن کنید. 
  3. انتخاب استیکر
    در این بخش لازم است براساس هدفی که از استوری دارید، استیکر مرتبط با آن را انتخاب کنید. ممکن از برخی از استیکرها برای شما نمایش داده نشوند، لازم است که وی پی ان خود را روشن کنید. 

انواع استیکر استوری در اینستاگرام برای افزایش تعامل کاربران

زمانی که آیکون استیکرها را در قسمت استوری اینستاگرام لمس می کنید با لیستی از انواع و اقسام استیکرها به شما نشان داده می شود. هر کدام از این استیکرها بسته به ماهیتش، کاربردهای متفاوتی دارد.در ادامه چند مورد از استیکر های کاربردی اینستاگرام را به شما معرفی می کنیم. با پنل افزایش فالوور اینستاگرام به سمت رویاهایتان گام بردارید.

استیکر Emoji Slider

۱- استیکر اموجی اسلایدر (Emoji Slider) 

زمانی که یک استوری را انتشار می دهید، ممکن است دوست داشته باشید که بدانید بازدید کنندگان جقدر از آن خوششان آمده است. برای سنجش آن می توانید از استیکر ایموجی اسلایدر استفاده کنید. 

این استیکر که بازه بین صفر تا صد دارد و بازدیدکنندگان می توانند با کشیدن آن میزان خوشایندی خودشان را اعلام کنند. اگر کاربری آن را تا آخر بکشد یعنی میزان علاقه او صددرصدی است. اگر کاربر آن را بگیرد ولی حرکت ندهد، صفر اعلام می شود. همچنین مخاطبان شما می توانند اعداد بین طیف را نیز انتخاب کنید.  

به طور کلی این نوع استیکرها که تعامل کاربران را می طلبد بسیار مفید هستند چرا که ماندگاری کاربر را د رآن استوری بالا می برد و در صورت داشتن تعامل تاثیر آن در میزان اینگیجمنت نیز کم نیست.

اضافه کردن question sticker

۲- استیکر سوال از کاربران (Question Sticker)

استیکر سوال و جواب یا کوئسشن باکس از کاربردی ترین استیکرهای استوری است. چرا که به شما کمک می کند تا باز خورد بهتری از فالوورها و کاربران خود بگیرید. 

مدیریت پیج های بیزینسی از این استیکر می تواند استفاده های مختلفی داشته باشد، از جمله:

  • درخواست از کاربران برای پرسیدن سوالات شان و دریافت پاسخ مناسب از طرف شما 
  • درخواست بازخورد برای محتواهای پیج  
  • درخواست از کاربران برای موضوعات محتواهای بعدی 
  • استفاده از آن برای گرفتن رضایت یا عدم رضایت فالوورها از محصولات یا خدمات شما 

اگر از این استیکر استفاده می کنید، سعی کنید که یک عکس بک گراند یا پس زمینه مناسب، مرتبط و جذاب برای آن انتخاب کنید. 

قرار دادن موسیقی در استوری

۳- قرار دادن موسیقی در استوری (Music Sticker)

استیکر موزیک اینستاگرام جدیدترین استیکری است که به این لیست اضافه شده است. خاصیت سرگرم کنندگی این استیکر می توان تعامل استوری شما را بالاتر ببرد چرا که استفاده از موسیقی در استوری میزان ماندگاری کاربران را بالاتر می برد. کاربر برای اینکه موسیقی را تا آخر گوش کند مجبور است که تا پایان استوری را مشاهده نماید.

افزایش میزان اینگیجمنت یکی از مهم ترین فاکتورهای موفقیت هر پیج است. شما با استفاده  از این استیکر شما می توانید این نرخ را بالاتر ببرید. برای استفاده از این استیکر در ایران لازم است که شما وی پی ان خود را روشن کنید تا این استیکر برای شما نمایش داده شود. افزایش فالوور اینستاگرام واقعی با فالوجت ممکن است.

برعکس رای دادن

۴- استیکر نظرسنجی اینستاگرام  (Poll Sticker) 

یکی از استیکرهایی که به تعامل پیج حسابی کمک می کند، استفاده از استیکر نظرسنجی اینستاگرام است. در این استیکر شما دو گزینه را در اختیار کاربران قرار می دهید که به صورت پیش فرض “بله و نه” یا “yes, no” است. کاربران با سلیقه خود می توانند یکی از این دو را انتخاب کنند. 

استیکر Quiz Sticker

۵- استیکر کوییز اینستاگرام (Quiz Sticker)

استیکر کوییز اینستا، از جمله استیکرهایی است که نرخ  تعامل و درگیر شدن مخاطب با پست بالایی دارد. شما برای استفاده از این استیکر کافی است که یک سوال از کاربران در قسمت بالایی استیکر بپرسید و سپس از یک تا 4 جواب از پیش تعیین شده را می تواند در قسمت های آپشن سوال بنویسید. 

 

برچسب منشن

۶- استیکر منشن یا تگ کردن (Mention Sticker)

با استفاده از استیکر منشن کردن می توانید فرد یا افرادی را که آن استوری مربوط به آن ها است را مطلع سازید یا آن که پیجی دیگر را در استوری تبلیغ کنید. 

پس از انتخاب استیکر کافی است که اولین حرف از آیدی پیج را تایپ کنید، خود اینستاگرام به شما پیشنهاد های مختلفی را ارائه می دهد. اگر در میان پیشنهادها نبود، می توانید حرف های بعدی را نیز تایپ کنید تا محدوده کمتر شود. 

نکته مهم در این بخش این است که هنگامی که فردی را تگ یا منشن می کنید، آن فرد نیز می تواند پیج شما را add to story کند. 

استیکر منشن، دارای سه طرح مختلف است. شما با توجه به نوع زمینه استوری خودتان می توانید یکی از طرح ها را برای جذاب کردن آن انتخاب کنید. 

همچنین محدودیتی برای منشن کردن در استوری اینستا وجود ندارد. شما حتی می توانید با تایپ کردن علامت @ در استوری افراد را نیز منشن کنید. افزایش فالوور اینستاگرام واقعی با فالوجت ممکن است.

 

تاثیر لوکیشن و جذب فالوور واقعی

۷- استیکر موقعیت جغرافیایی (Location Sticker)

استیکر لوکیشن یا موقعیت جغرافیایی از جمله پرکاربرد ترین استیکرهای استوری است. شما با آن می توانید موقعیتی که آن هستید را به کاربران خود اعلام کنید. 

برای مثال فکر کنید شما به یک مکان تاریخی در شهر اصفهان رفته اید و دوست دارید که به فالوورهای خودتان بگویید که الان در این مکان هستند. کافی است روی عکسی که از آن مکان گرفته اید، استیکر لوکیشن را بگذارید و مکان را در باکس بالا سرچ کنید. در صورتی که مکان در نقشه موجود باشد، به شما پیشنهاد داده می شود. 

در بحث پیج های بیزینسی زمانی که یک رویداد یا یک همایش مرتبط با کسب و کار آن پیج در حال برگزار شدن است یا قرار است برگزار شود، بعد از ثبت اطلاعات رویداد، می توانید با ثبت لوکیشن آن کاربران را از آن مطلع کنید.

استفاده از این استیکر نیز می تواند میزان بازدید استوری شما را نیز بیشتر کند. فالوورهایی که در آن منطقه هستند می توانند استوری شما را ببینند.

استیکر Add yours

۸- استیکر Add yours 

استیکر Add yours جدیدترین استیکری است که به لیست اضافه شده است. Add yours تعاملی ترین استیکری است که تا به الان ارائه شده.  با این استیکر شما می توانید زنجیره ای از محتوا را در استوری خود ایجاد کنید و ببینید که کدام یک از مخاطبین به استوری شما جواب می دهد. 

فرض کنید که شما آخرین عکس گالری گوشی خود را در استوری به اشتراک می گذارید. با اضافه کردن Add yours از بازدیدکنندگان استوری خود می خواهید که آخرین عکس گالری خود را استوری کنند و زنجیره ای از این محتوا را ایجاد نمایند. 

کاربرد این استیکر در پیج های بیزینسی زمانی است که شما با ایجاد زنجیره ای از با عنوان حمایت از کسب و کارهای کوچک می توانید بر میزان فالوورهای خود اضافه کنید. 

استیکر Link Sticker

۹- استیکر لینک در استوری (Link Sticker)

قبلا زمانی که پیج های کاری به 10 کا فالوور می رسیدند، امکان اضافه کردن استیکر لینک با عنوان See More را داشتند که خود همین رسیدن به میزان فالوور مشخص معضلی جدی بود. 

صاحبان پیج اغلب با خرید فالوور سعی می کردند که سریع تر به این مقدار فالوور برسند تا قابلیت لینک برای آنها نیز باز شود.اما در آپدیت های اخیر اینستاگرام، این قابلیت برای تمامی پیج ها حتی اکانت های خصوصی نیز فعال شده است. 

برای استفاده از استیکر لینک می تواند آن را از داخل لیست انتخاب کرده، روی عکس قرار دهید و لینک یا آدرس صفحه ای که می خواهید، کاربران به آن مراجعه کنند، داخل آن PAST کنید. 

قبلا در وبلاگ فالوجت مطلبی در مورد نحوه لینک دهی در استوری اینستاگرام را نوشته ایم. برای آشنایی بیشتر می توانید آن را مطالعه کنید. 

استیکر countdown Sticker

۱۰- استیکر شمارش معکوس (countdown Sticker)

برای این که زمان یک رویداد را به فالوورهای خودتان اعلام کنید یا یک یادآوری برای شروع یک رویداد ایجاد کنید، قطعا استفاده از استیکر countdown مناسب است. 

فرض کنید که می خواهید جشنواره تخفیف شب یلدا برای محصولات خود بگذارید و آن را در استوری اعلام کنید. کافی است که چند روز قبل یا حتی چند ساعت قبل از شروع این جشنواره، استوری خود را بگذارید و از استیکر countdown استفاده کنید. بازدید کنندگان با فعال کردن نوتیفیکیشن این استیکر، شروع جشنواره به آنها شروع خواهد شد. 

hsjd;v

۱۱- استیکر هشتگ استوری (Hashtag Sticker)

یکی دیگر از استیکرهای مهم در استوری، استیکر هشتگ است. وقتی که استیکر را استفاده می کنید، محتوای شما در صفحه مربوط به هشتگ نمایش داده می شود و تعامل تان بیشتر خواهد شد. این استیکر رنگ های مختلفی دارد که شما می توانید با توجه به سلیقه یا رنگ پس زمینه و یا حتی رنگ برند خود هر یک را که دوست داشتید انتخاب کنید. 

روش دیگر هشتگ گذاری در استوری، تایپ کردن علامت # و اضافه کردن کلمه بعد از آن بدون فاصله است. این کار طرح های گرافیکی استیکر را ندارد. از استیکر هشتگ می توانید در زمان های مختلف استفاده کنید مثلا برای معرفی هشتگ کمپین های خود، هشتگ برند و… اما اگر دوست دارید با مفهوم هشتگ بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم که مطلب “هشتگ گذاری در اینستاگرام” مطالعه کنید. 

سخن پایانی 

استفاده از استیکر در استوری اینستاگرام می تواند تعامل های بیشتر را برای شما به ارمغان بیاورد. پیشنهاد می کنیم حتما از استیکر در استوری های خود استفاده کنید و شاهد افزایش تعامل بیشتر مخاطبانتان باشید. اکنون اگر هرگونه سوالی در خصوص استیکرهای استوری دارید می توانید در کامنت از ما در قسمت کامنت بپرسید تا در سریع ترین زمان ممکن به شما پاسخ دهیم. کانال خرید فالوور اینستاگرام را دنبال کنید تا از آخرین تخفیف ها با خبر شوید. 

سوالات متداول

  1. چطور به استوری، استیکر اضافه کنیم؟
    بعد از اینکه استوری های خود را گذاشتید، صفحه را به سمت بالا لمس کنید، لیستی از استیکرها برای شما نمایش داده می شود.
  2. چطوری روی استوری ایموجی متحرک بگذاریم؟
    برای استفاده از گیف استوری می توانید از استیکر گیف Gif استفاده کنید. البته حتما فیلترشکن خود را روشن کنید. 
  3. چرا استیکرها برای من نمایش داده نمی شود؟
    اکثر استیکرهای خاص در سایت Giphy دارای محدودیت دسترسی برای کاربران ایرانی هستند. لازم است که شما از فیلترشکن استفاده کنید.

۲ دیدگاه دربارهٔ «آموزش کامل اضافه کردن ایموجی و استیکر در استوری اینستاگرام»

  1. چرا موزیک در استوری اغلب برای مخاطب پخش نمیشه یا حتی برای خودمم فقط یه بار پخش میشه حتی با روشن بودن وی پی ان. ممنونم

    1. مریم میرهاشمی

      سلام و قت بخیر همراه گرامی این احتمالا یک باگ اینستاگرامی هست اول بدون فیلترشکن و با اینترنتی متفاوت تست کنید در صورتی که از اپدیت بودن اینستاگرام خود مطمئن هستید سپس در صورت رفع نشدن مشکل با پشتیبانی اینستاگرام از طریق ایمیل در تماس باشید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .