چگونه هشتگ های ترند توییتر را ببینیم

اگر شما هم جزو مخاطبان توییتر باشید، احتمالا می دانید که هشتگ ها در توییتر چقدر اهمیت دارند. هشتگ ها در توییتر بیشتر برای کمپین ها، اعتراضات و حرکت ها و فعالیت های دسته جمعی استفاده می شوند. در این مقاله قصد داریم درباره هشتگ های توییتر صحبت کنیم و به این پرسش پرتکرار «چگونه هشتگ های ترند توییتر را ببنیم» پاسخ دهیم.

ترند توییتر چیست؟

ترند توییتر و به طور کلی ترند شدن، اصطلاحی است که با گسترش شبکه های اجتماعی در میان ادبیات مردم جهان، جا باز کرد.

ابتدا به خود کلمه ترند می پردازیم. ترند شدن به چه معناست؟ واژه‌ ترند در ابتدا در صنعت مد و فشن استفاده می شد. در صنعت مُد و پوشاک، وقتی از ترند شدن یا ترند بودن صحبت می کنیم، منظور مان فراگیر شدن یا رواج یافتن یک محصول است.

پس به طور کلی می توان گفت موضوعات ترند، موضوعاتی هستند که بسیار فراگیر می شوند و تعداد زیادی از افراد درباره آن ها صحبت می کنند.

کاربران با مشارکت در موضوعات داغ، شانس بیشتری برای دیده شدن توییت‌های خود پیدا می‌کنند. این موضوعات داغ یا ترند در شبکه های اجتماعی، علاوه بر کمک به دیده شدن محتوای کاربران، به درد رسانه ها، کسب و کار ها و حتی دولت ها می خورند. به همین دلیل، توییتر موضوعات ترند در این پلتفرم را بصورت لحظه‌ای به کاربران اعلام می‌کند.

 

هشتگ ترند توییتر

 

اما چه عواملی روی ترند شدن تاثیر می گذارند؟ آیا ترند شدن در توییتر، راحت است؟

دو عامل هستند که در ترند شدن هشتگ و به طور کلی ترند شدن، تاثیرگذار اند:

  1. تعداد دفعات تکرار هشتگ
  2. تعداد کاربرانی که از آن هشتگ در توییت های خود استفاده می کنند.

پس هرچه تعداد دفعات تکرار هشتگ و همچنین تعداد افرادی که از آن هشتگ استفاده می کنند بیشتر باشد، احتمال ترند شدن آن هشتگ بیشتر است.

در نتیجه تعداد قابل توجه و رو به افزایش از کاربران که تعداد رو به افزایشی از هشتگ را منتشر و بازنشر می‌کنند، می‌توانند باعث ترند شدن آن هشتگ و موضوع مربوط به آن شوند.

به دلیل حجم بسیار زیاد توییت‌ها در هر لحظه، برای اعلام موضوعات ترند از هوش مصنوعی و الگوریتم‌ های اختصاصی شناسایی ترند استفاده می‌شود. این الگوریتم ها موضوعات ترند را با توجه به رفتارهای مختلف کاربران شناسایی می کنند.

 

ترند توییتر چیست

 

یافتن هشتگ ترند

هشتگ های ترند توییتر، کلماتی هستند که ترند می شوند و به صورت هشتگ (در کنار علامت #) قرار می گیرند. هشتگ زدن باعث می شود که راحت تر بتوان محتوا های مربوط به یک موضوع خاص را پیدا کرد.

به عنوان مثال اگر هشتگ #خریدفالوور ترند شود، به این معناست که موضوع خرید فالوور شبکه های اجتماعی بسیار داغ شده است و افراد با گذاشتن این هشتگ در توییت هایشان می خواهند به توییتر سیگنال دهند که توییت شان درباره خرید فالوور است.

البته اخیرا، توییتر قابلیت سرچ کلمات خارج از هشتگ را هم فراهم کرده است. یعنی لازم نیست شما حتما هشتگ #خریدفالوور را بزنید تا توییت شما در نتایج سرچ این کلمه ظاهر شود. همین که کلمه «خرید فالوور» را در توییت تان به کار ببرید کافی است.

اما گاهی اوقات، ممکن است افرادی با استفاده از ربات، کاری کنند تا هشتگ مورد نظرشان ترند شود. اما هوش مصنوعی توییتر، قوی تر از این حرف هاست! توییتر برای شناسایی یک هشتگ ترند، از شاخص های دیگری استفاده می کند.

 

ترند شدن در توییتر

 

یکی از این شاخص ها برای شناسایی ترند واقعی، توجه به اعتبار کاربران است. در واقع، توییتر اینطور تصور می‌کند که نمی‌شود یک موضوع داغ باشد و هیچ کاربر تاثیرگذار یا اینفلوئنسری در آن مشارکت نداشته باشد.

پس در اکانت های افراد معروف، به دنبال آن هشتگ می گردد. شما هم می توانید با خرید فالوور توییتر، یکی از این افراد معروف در توییتر باشید.

شاخص دیگری که در شناسایی هشتگ ترند، توسط توییتر استفاده می شود، اینگیجمنت (engagement) است. اینگیجمنت، میزان تعاملی است که یک توییت می گیرد. ریتوییت مهم‌ترین آن بوده و به نظر می‌رسد لایک و حتی موارد دیگری مانند کلیک بر روی هشتگ، در داغ شدن آن موثر باشد.

در شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز می توانید با خرید کامنت اینستاگرام اینگیجمنت خود را بالا ببرید.

هشتگ های ترند توییتر در ایران و جهان

زمانی که شما وارد قسمت اکسپلور توییتر می شوید، توییتر کلمات و هشتگ هایی را که در منطقه شما و در کل جهان، ترند شده اند، به شما نشان می دهد. در تصویر زیر شما در قسمت Trends for you ترند های مربوط به کشور لهستان (Poland) را مشاهده می کنید.

 

هشتگ ترند توییتر

 

این مسئله به این دلیل است که توییتر در ایران فیلتر است و استفاده از فیلتر شکن باعث می شود توییتر محل زندگی شما را آی پی تشخیص دهد که فیلتر شکن تان به آن متصل است. در نتیجه ترند های مربوط به آن کشور را برای شما نمایش می دهد.

موضوعاتی که با عنوان «ترند در سراسر دنیا» مشخص می‌شوند، تمام ویژگی‌های عمومی ترند را داشته و در حجم زیاد و رو به افزایش، بطور گسترده در مناطق مختلف جغرافیایی یا در تمام جهان مورد استفاده قرار گرفته‌ اند. مثال هایی از هشتگ های ترند جهانی توییتر در سال 2021 به شرح زیر است:

 

btsbutimscreamingthelyrics ، #Eternal_by_YoungK ، #Namjoon،  #ATEEZ_BEST_TRACKS ، #CryOut#

 

چگونه بفهمیم کدام هشتگ فارسی در توییتر ترند شده است؟

همانطور که گفتیم ترند توییتر منطقه‌ای، موضوعات داغ هر منطقه جغرافیایی را به کاربران اعلام می‌کند، و ترند توییتر جهانی، موضوعات ترند جهانی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

ترند توییتر ایران به دلیل تحریم‌ها در دسترس کاربران نیست. به همین دلیل ترند های فارسی توییتر، به طور رسمی و توسط خود توییتر اعلام نمی شوند؛ اما، به معنای این نیست که کلمات فارسی نمی‌توانند در فهرست ترندها ظاهر شوند.

هشتگ ترند توییتر فارسی

از طرف دیگر، تعداد کاربران فارسی زبان توییتر، نسبت به مناطق دیگر، بسیار کم است. در نتیجه امکان این که یک هشتگ فارسی در لیست ترند های شما قرار بگیرد، زیاد نیست.

برخی سایت ها و رسانه ها، آمار هشتگ های ترند فارسی را به طور غیر رسمی اعلام می کنند، که شما می توانید اخبار و آمار های این سایت ها را دنبال کنید. به عنوان مثال، برخی از هشتگ هایی که منابع و سایت های فارسی زبان به عنوان هشتگ های ترند فارسی در سال 2021 منتشر کرده اند، به شرح زیر است:

#ترامپ : در زمان انتخابات آمریکا

#محمد_مساعد : در واکنش به بازگرداندن محمد مساعد (روزنامه نگار) از ترکیه به ایران

#بورس : اعتراض سهامداران مالباخته در بورس تهران

#مهرداد_میناوند : در ابراز همدردی و ناراحتی برای فوت این بازیکن فوتبال

#آزاده_نامداری : در واکنش به پیدا شدن جسد آزاده نامداری در شمال غرب تهران

#قطعی_برق : در پی قطعی پی در پی برق در شهرهای ایران

 

ترند توییتر فارسی

 

تکنیک های پیدا کردن هشتگ های ترند توییتر (ابزار ها)

گفتیم که برخی سایت ها، آمارهای غیر رسمی از هشتگ های فارسی توییتر به شما می دهند. اما در این قسمت ما به شما ابزار هایی را معرفی می کنیم که خودتان می توانید با استفاده از آن ها، هشتگ های ترند توییتر را بیابید.

  1. هشتگیفای (Hashtagify)
    هشتگیفای یکی از ابزارهایی است که با استفاده از آن می توانید محبوب ترین و پرکاربردترین هشتگ ها را پیدا کنید. کار با این ابزار خیلی راحت است. فقط کافی است که عبارت یا کلمه مورد نظر خود در باکس ابتدای صفحه وارد کنید. با نوشتن هر عبارت، اطلاعات کامل و جز به جز آن عبارت را مشاهده خواهید کرد.
    هشتگیفای، چه اطلاعاتی را در اختیار ما می گذارد؟

    • میزان محبوبیت هشتگ و درصد استفاده از آن
    • هشتگ های مرتبط با آن
    • حساب های کاربری با بیشترین استفاده از عبارت یا هشتگ
    • زبان های مورد استفاده
    • کشورهایی که بیشترین استفاده را از آن هشتگ کرده اند
    • بهترین توییت ها از نظر رتبه

 

هشتگیفای

 

  1. ریت تگ (Rite Tag)
    ریت تگ، یکی دیگر از سایت هایی است که به شما دو دسته هشتگ معرفی می کند: هشتگ های ترند و محبوب.
    هشتگ های ترند با رنگ سبز و هشتگ های محبوب با رنگ آبی در این سایت مشخص می شوند.همچنین در این سایت شما می توانید ارتباط بین هشتگ ها را به صورت درختی مشاهده کنید. در این روش شما می توانید هشتگ های مناسب و مرتبط را انتخاب کنید.ریت تگ
  2. توییتونومی (Twitonomy)
    یکی از ابزارهایی که عبارت های فارسی را هم پشتیبانی می کند، توییتونومی است. کار با این ابزار بسیار راحت است.با نوشتن عبارت یا کلمه مورد نظر خود، فهرستی از ده مورد آخرین هشتگ های پرکاربرد و ترند مرتبط با عبارت سرچ شده به شما نمایش داده می شود. همچنین می توانید هشتگ های محبوب حوزه خود را ببینید.توییتونومی
  3. توییتر آنالیتیکس (Twitter Analytics)
    توییتر آنالاتیکس یکی از ابزارهای اصلی است که بازخورد بیشتر و بهتری نسبت به ابزارهای دیگر دارد. این سایت، ابزار تحلیلی خود توییتر است که خیلی سریع و راحت اطلاعات جامعی در خصوص توییت ها به شما می‌دهد.اما این اطلاعات فقط برای صاحبان صفحه ها یا دارای حساب کاربری نمایش داده می شود. به طور کلی، اگر می خواهید استفاده موثرتر و بهتری از این ابزارها داشته باشید،بهتر است به حساب کاربری خود وارد شوید.توییتر آنالیتیکس
  4. تگ بورد (Tagboard)
    تگ بورد، از سایت هایی است که هشتگ های فارسی را هم پشتیبانی می کند. این سایت با توجه به کلمه یا هشتگ مورد جستجوی شما، پرکابردترین توییترهای موجود را به شما نشان می‌دهد. این سایت علاوه بر هشتگ های مرتبط، کاربرد آن ها را نشان می‌دهد.تگ بورد
  5. فولر (Foller.me)
    فولر، یکی از متفاوت ترین ابزارها و کمی شبیه به Twitinomy است. این سایت، به جای نمایش اطلاعات در خصوص هشتگ ها به صورت شکل و نمودار، آن ها را فقط متنی نمایش می‌دهد. کار با این ابزار خیلی راحت است.در خود سایت هم کامل و به صورت خلاصه در خصوص فعالیت آن توضیح داده شده است. فولر هم بر اساس کلمه یا هشتگ وارد شده، بهترین توییتر های مرتبط را نشان می‌دهد.فولر
  6. tweetdeck.twitter.com
    این ابزار، یکی دیگر از ابزارهای خود توییتر است که با آن می توانید بر اساس موضوع خود ترندترین و پرکاربردترین هشتگ های حوزه کاری خود را پیدا کنید.
    در سمت راست صفحه اول، جدولی قرار دارد که با انتخاب ترند می توانید فهرست مرتبط را مشاهده کنید. برای استفاده از این بخش باید از قبل حساب کاربری شما فعال باشد.توییت دک

 

در این مقاله درباره هشتگ های ترند توییتر، نحوه یافتن آن ها و هشتگ هایی که ترند شده اند، صحبت کردیم. گفتیم که ترند شدن یک هشتگ در گرو تعداد کاربرانی است که از آن استفاده می کنند.

اما فراموش نکنید که علاوه بر این که یک کاربر می تواند هشتگ را ترند کند، استفاده از هشتگ ترند هم می تواند باعث دیده شدن شما در فضای توییتر شود.

پس برای استفاده از هشتگ در توییت های خود، بهتر است از هشتگ هایی استفاده کنید که علاوه بر مرتبط بودن با موضوع توییت شما، محبوبیت بیشتری هم داشته باشند. اگر سوالی در خصوص یافتن هشتگ های ترند توییتر داشتید، در قسمت نظرات مطرح کنید.

همچنین شما می توانید از خدمات دیگر فالوجت نظیر خرید فالوور کلاب هاوس، برای موفقیت در اپلیکیشن های دیگر استفاده کنید.

 

سوالات متداول

  • آیا می توانیم هشتگ های ترند توییتر را ببینیم؟
    بله. ابزار های مختلفی شامل سایت ها و اپلیکیشن های زیادی وجود دارند که به شما امکان می دهند هشتگ ترند در حوزه مورد نظر خود را بیابید.

 

  • چگونه یک هشتگ ترند می شود؟
    هرچه تعداد دفعات استفاده از یک هشتگ و همچنین تعداد کاربرانی که از آن هشتگ استفاده می کنند بیشتر باشد، احتمال ترند شدن آن هشتگ بیشتر است.

 

  • آیا می توانیم هشتگ ترند توییتر بسازیم؟
    برخی از افراد سعی می کنند با استفاده از ربات ها، هشتگ ترند توییتر بسازند اما الگوریتم های پیشرفته توییتر، هشتگ های ترند غیر واقعی را تشخیص می دهد و شما را جریمه می کند.

۷ دیدگاه دربارهٔ «چگونه هشتگ های ترند توییتر را ببینیم»

  1. سلام ممنون از سایت خوبتون عجب نسل جالبی شده ما قدیما هر کاری که داشتیم باید کلی دنبال طرف میگشتیم تا پیداش کنیم مثلا برا لوله بازکنی برچسب های در و دیوار رو زیر و رومیکردیم اما الان طرف برای بازکردن چاه خونش هم اینترنتی درخواست میده مخصوصا توی این کرونا که بیرون رفتن از خونه مکافاتیه..

    1. سلام همراه گرامی بله دقیقا و هر روز نقش اینترنت و شبکه های اجتماعی بیش از پیش در زندگی روزمره قابل رویت هست

  2. سلام یه سوال داشتم خب ما الان مثلا صد تا اکانتیم از ایران، وقتی بخوایم یه چیزی رو تو ایران ترند کنیم ، چون توییتر فیلتره باید از فیلتر شکن استفاده کنیم در این صورت موقعیت مکانی ها متفاوت میشه یعنی تو ایران ترند نمیشه؟ اگه نه باید چکار کنیم تو ایران ترند شه؟

    1. سلام همراه گرامی برای ترند شدن یک کلمه نیاز به سرچ ملیونی از مناطق جغرافیایی مختلف است از سویی دیگر کلمه شما در کلمه مورد نظر جزو ترندهای فارسی می شود نه در ایران الزاما

  3. سلام ما وقتی یه هشتگ سرچ میکنیم یه گزینه داره که اسامی کسانی که اون هشتگ دیدن معلوم میشه ولی اون ترتیبی که قرار میگیرن به نسبت به چی هست مثلا اون که اول یا اون که سوم و چهارمو فرقی بینشون میکنه یعنی اون بیشتر بازدید داشته از این هشتگ ؟

  4. سلام یه سوال داشتم وقتی که سرچ میکنیم برا هشتگ یه گزینه هست که افرادی که این هشتگ دیدن وجود داره اون ترتیب قرار گیری این افراد به چی بستگی داره مثلا یکی اول یکی چهارم این ترتیب به دلیل بازدید هرچه بیشتر اون هشتگ هست ؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .