صفر تا صد لایو اینستاگرام(9 قابلیت برتر لایو اینستاگرام)

شما با استفاده از قابلیت برقراری ارتباط لایو ویدیویی اینستاگرام در هر زمانی که تمایل داشتید می توانید با استفاده از گوشی همراه خود با دنبال کننده هایتان به صورت زنده ارتباط داشته باشید.
نکته قابل توجه این است که اینستاگرام قابلیت های بسیار زیاد و جالبی برای جذاب تر کردن لایو در اختیار ما قرار داده و در ادامه صفر تا صد لایو اینستاگرام را برای شما شرح خواهم داد پس با من همراه باشید.

چگونه در اینستاگرام ویدیو لایو بگذاریم؟

 

مراحل گذاشتن ویدیو لایو در اینستاگرام

  1. صفحه خانه اینستاگرام (Instagram home page) خود را از سمت چپ به راست بکشید یا وارد صفحه پروفایل خود شده و روی عکس پروفایل خود که یک علامت مثبت روی آن است کلیک کنید.

    لایو اینستاگرام
  2. در پایین صفحه باز شده گزینه زنده (Live) را انتخاب کنید. (اگر این گزینه برای شما وجود ندارد یعنی این قابلیت برای شما فعال نشده و باید تا فعال شدنش صبر کنید.)
  3. روی دکمه بالای کلمه لایو که در تصویر نشان داده شده است کلیک کنید.
  4. صفحه ای با عنوان (Checking your connection) براش شما باز خواهد شد که در این صفحه اینستاگرام در حال بررسی اتصال شما به اینترنت است. باید کمی در این صفحه منتظر بمانید.
  5. اگر اتصال اینترنت شما قابل قبول باشد، لایو شما برقرار خواهد شد.
    نکته: حداکثر زمانی که شما می توانید لایو داشته باشید 4 ساعت است.

چگونه وارد ویدئو لایو دیگران شویم؟

وقتی افرادی که ما دنبال می کنیم در اینستاگرام لایو می گذارند این ویدیو لایو در قسمت بالای صفحه، در جایگاه اول کنار استوری ها با نشان یک فلش کوچک در پایین مانند تصویر برای ما به نمایش در می آید.

شما با کلیک کردن روی این استوری وارد لایو کاربر خواهید شد.

مشاهده لایو دیگران
اگر شخص کامنت ها و درخواست های لایو مشترک را نبسته باشد، می توانید نظر خود را با کامنت ابراز کنید و همچنین با فرستادن درخواست وارد ویدیو لایو دو نفره شوید.

کاربرد لایو اینستاگرام چیست؟

بستگی به فعالیت شما لایو اینستاگرام می تواند کاربرد های مختلفی برای شما داشته باشد.

اگر شما کسب و کاری در اینستاگرام دارید می توانید محصولات جدید خود را در لایو معرفی کنید و برای تعدادی از افراد شرکت کننده در لایو کد تخفیف قرار دهید یا از کارمندان خود ویدیو لایو تهیه کنید و نحوه کار و رونق شرکت خود را به مخاطبتان نشان دهید.

این کار برای شما منفعت زیادی خواهد داشت، القاء حس صمیمیت به مخاطب و مشتری، اثبات واقعی بودن کسب و کار شما و جلب حس اعتماد مشتریان.

همچنین بخوانید: ذخیره لایو اینستاگرام

9 قابلیت برتر لایو اینستاگرام

در این قسمت می خواهم به قابلیت های اینستاگرام و چگونگی استفاده از آن ها بپردازم پس اگر می خواهید اطلاعاتتان را در ای مورد بالا ببرید با من همراه شوید.

1- مطلع بودن از تعداد لحظه ای افراد حاضر در لایو

در قسمت بالا سمت راست تصویر لایو، تعداد افراد حاظر در لایو برای شما و افراد داخل لایو نمایش داده می شود که به شما کمک می کند یک آمار کلی از تعداد بازدیدکنندگان داشته باشید؛ همچنین تعداد کل بازدید کنندگان در طول زمان لایو پس از اتمام لایو، با نام کاربری و عکس پروفایلشان برای شما نمایش داده خواهند شد.


تعداد بازدید کنندگان لایو
شما حتی با اعلام کردن این تعداد افراد بیننده لایو، می توانید توجهات مخاطبین را به سمت این عدد جلب کنید تا آن ها حس کنند که شما مورد قبول تعداد زیادی از افراد هستید و ناخودآگاه حس اعتماد بیشتری به شما داشته باشند.
برای بالا بردن تعداد بازدید کننده ها و جلب اعتماد مشتریان می توانید به راحتی از صفحه زیر بازدید کننده لایو تهیه کنید.

2- قطع تصویر و صدا

قابلیت کارآمدی که اخیرا به لایو اینستاگرام اضافه شد. شما در صورت نیاز در هر زمانی که خواستید می توانید بدون نیاز به پایان دادن لایو، صدا و تصویر خود را به صورت جدا قطع کنید.

قطع صدا و تصویر در ویدئو لایو

2-به نظر بسیاری از کاربران این قابلیت بسیار کارآمد است.

چرا که در زمان گذشته اگر می خواستیم کسی صدا یا تصویر ما را مشاهده نکند مجبور به پایان دادن لایو می شدیم ولی خوشبختانه طراحان و برنامه ریزان اینستاگرام به راحت کردن کار ما اهمیت زیادی می دهند.

3- کامنت گذاری در لایو و فیلتر کامنت

کاربران حاضر در لایو و خود شما می توانید در لایو کامنت بگذارید.
برای اینکه کامنتی در معرض دید همه کاربران باشد شما می توانید آن را نشانه گذاری (Pin) کنید.
روی کامنت مد نظر کلیک کنید و گزینه “Pin comment” را انتخاب کنید، سپس کنار کامنت علامت نشانه گذاری شده پدیدار می شود که توجه کاربران را در طول لایو اینستاگرام جلب خواهد کرد.

پین کردن کامنت لایو اینستاگرام
اگر تمایلی ندارید که کاربری در لایو شما کامنت بگذارد به سادگی با انتخاب گزینه سه نقطه در کنار عبارت “Comment” و سپس انتخاب گزینه “Turn off commenting” می توانید این قابلیت را برای کاربران حذف کنید.

قطع صدا و تصویر در ویدئو لایو
البته با انجام این کار کامنت های از قبل گذاشته شده پاک خواهند شد و خودتان هم نمی توانید کامنتی در لایو خود بگذارید.
شما می توانید از طریق گزینه تنظیمات اینستاگرام در صفحه پروفایل انتخاب کنید که چه افرادی بتوانند برای شما کامنت بگذارند.
با روشن کردن گزینه “Hide More Comments” اینستاگرام به صورت خودکار عبارات نامناسب را در هر قسمتی از صفحه شما فیلتر خواهد کرد.
همچنین می توانید عباراتی که دوست ندارید در قالب کامنت در لایو شما استفاده شوند را در بخش “Manual Filter” تایپ کنید و بدین ترتیب کاربران قادر نخواهند بود عباراتی که شما از قبل در این بخش تایپ کردید را در کامنت لایو و کامنت پست هایتان استفاده کنند.

فیلتر کامنت های اینستاگرام

4- نشان کردن سوالات پرسیده شده در لایو

اگر در لایو شما سوالی مطرح شد که دوست داشتید همه افراد آن را ببینند و به آن توجه کنند و نظر خود را ابراز کنند می توانید از گزینه نشان کردن سوال استفاده کنید.
مانند تصویر ابتدا روی گزینه به شکل علامت سوال کلیک کنید.
سپس سوال مورد نظر خود را انتخاب کنید تا برای همه بینندگان نشان شود.

پین کردن سوالات

5- اضافه کردن عکس از گالری

در هنگام برگزاری ویدیو لایو شما به راحتی می توانید با انتخاب یک گزینه هر عکسی که مورد نظرتان هست را از گالری گوشی خود به تصویر اصلی لایو تبدیل کنید.
به طور مثال زمانی که می خواهید مخاطبتان در مورد آن عکس ایده و نظر خود را بیان کند و یا عکسی که مربوط به موضوع لایو است.
با انتخاب این گزینه مطابق با تصویر شما می توانید عکس را در صفحه لایو نمایش بگذارید.
پس از اینکه استفاده شما از تصویر تمام شد؛ با زدن همان گزینه اضافه کردن عکس، می توانید تصویری جدید را به نمایش بگذارید یا عکس را به طور کامل از صفحه لایو پاک کنید.

6- فیلترهای لایو اینستاگرام

اینستاگرام تعداد بالایی فیلتر را در دسترس ما قرار داده که می توانیم از آن ها در استوری های معمولی و لایو استفاده کنیم.
استفاده از فیلترهای اینستاگرام بیشتر برای اینفلونسر ها کاربرد دارد تا صفحات کسب و کار آنلاین؛ اما همه می توانند از این فیلتر ها برای جذاب تر کردن تصاویر لایو خود استفاده کنند.
شما می توانید با مراجعه به صفحه گذاشتن استوری، محبوب ترین فیلترهای اینستاگرام مشاهده کنید. گزینه آخر این فیلتر ها که به شکل یک ذره بین است فیلتر های بیشتری را برای شما به نمایش خواهد گذاشت.
با انتخاب هر کدام و کلیک روی گزینه “Try It” (امتحان کردن) فیلتر را امتحان کنید و اگر از آن فیلتر خوشتان آمد گزینه ای که به شکل روبان و به معنای ذخیره کردن است را انتخاب کنید تا فیلتر برای شما ذخیره شود.
حال با رفتن روی صفحه لایو شما می توانید فیلتر را قبل از شروع لایو انتخاب کنید. در طول لایو با انتخاب گزینه ای که به شکل یک صورتک است می توانید فیلتر ها را ببینید و از بین آن ها انتخاب کنید.

7- مطلع سازی دوستان از طریق دایرکت اینستاگرام و سایر اپلیکیشن ها

اگر می خواهید که شخص خاصی در لایو شما حضور پیدا کند مانند تصویر به راحتی با انتخاب گزینه ای که به شکل موشک کاغذیست آن ها را از طریق دایرکت مطلع کنید.
همچنین می توانید این کار را با انتخاب گزینه ای که به شکل سه نقطه است و سپس انتخاب گزینه “Share” (به اشتراک گذاری) آن ها را از راه پیامک یا نرم افزار های دیگه از لایو خود مطلع کنید.

8- لایو دو نفره

یکی از تاثیرگذار ترین قابلیت های لایو اینستاگرام برای افزایش تعامل با مخاطبین داشتن لایو دو نفره است.
هنگامی که وارد ویدیو لایو اینستاگرام می شوید با انتخاب گزینه ای که به شکل یک دوربین فیلم برداری کوچک است (مطابق شکل) می توانید از افراد دعوت کنید تا به لایو شما ملحق شوند.
همچنین سایر افراد می توانند به شما درخواست بدهند که با شما وارد لایو مشترک شوند؛ اما اگر نمی خواهید که کسی به شما این درخواست را بدهد به آسان با انتخاب گزینه “Turn Off Requests To Go Live” این قابلیت را برای مخاطبین خاموش کنید و به این نحو کسی نمی تواند به شما درخواست ورود به لایو مشترک را بدهد.

لایو دو نفره
زمانی که کسی به ویدیو لایو شما ملحق می شود تصویر صفحه شما به صورت افقی از وسط نصف شده و صدا و تصویر شخص دیگر هم برای مخاطبینتان پخش خواهد شد.
یکی از خوبی های قابلیت این است که مخاطبین شخص دیگر هم از این لایو به صورت خودکار مطلع خواهند شد و به لایو شما خواهند آمد. در نتیجه اگر محتوای شما را برای خود جالب و سود مند بدانند تبدیل به مخاطبین جدید شما خواهند شد.

9- ذخیره لایو به صورت ویدیو IGTV

در زمان گذشته می توانستیم ویدیو لایو خود را به صورت ویدیو استوری در صفحه خود قرار دهیم اما این قابلیت در حال حاضر برای ما حذف شده است و به جا آن می توانیم ویدیو خود را به صورت IGTV که ویدیو های بیشتر از 60 ثانیه هستند با مخاطبین به اشتراک بگذاریم تا کسی لایو ما را از دست نداده باشد.

ذخیره لایو اینستاگرامIGTV ویدیو های بیشتر از 60 ثانیه هستند که مخاطب آن ها را روی کل مساحت صفحه گوشی مشاهده می کند و همچنین می تواند آن ها را به عقب و جلو برگرداند.

در این مطلب برایتان صفر تا صد لایو اینستاگرام  را شرح دادم . امیدوارم این مطلب به شما کمک کند تا تعاملتان با مخاطبین را با استفاده از این قابلیت اینستاگرام بالاتر ببرید چرا که تعداد بازدیدکنندگان لایو شما نماد میزان اعتبار شماست.

آیا می دانستید می توانید از طریق سایت ما فالو جت بازدید لایو اینستاگرام خریداری کنید؟! نظر شما در مورد ویدیو لایو چیست؟ آیا به شما کمک کرده است تا به مخاطبین خود احساس اعتماد و نزدیکی بیشتری بدهید؟
لطفا مشکلات و نظرات خود را در قالب دیدگاه با تیم فالوجت به اشتراک بگذارید تا در صورت نیازتان ما به شما کمک کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .