آمارهای اینستاگرامی که با دانستنش از رقبا جلو می افتید

آمارهای اینستاگرامی بسیار مهم و با اهمیت هستند. آنچه به عنوان یک آپ ساده اشتراک گذاری عکس ها شروع به کار کرده، بین جوامع بشری، مشتریان و برندها رشد داشته است . امروزه شرکت ها در تلاش برای  فهم  چگونگی تعاملات و روابطشتان  با  مشتری  از آمار های مختلف و جدید اینستاگرامی استفاده می کنند.

آمارهای اینستاگرامی

اینستاگرام و بازاریابی دیجیتال، چگونه؟

با وجود بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ، اینستاگرام قدم های شرکت اصلی فیس بوک را به سرعت دنبال کرد. کسب و کار ها اهمیت حضور در اینستاگرام را دریافتند و برند ها  ازعضویت در بسیاری از پست ها انصراف دادند. اما شما چگونه خود  را به مراحل بعدی آن می رسانید؟

 بازاریابان رسانه های اجتماعی زمان و چگونگی پست گذاشتن در اینستاگرام را می دانند و حتی به هم متصل کردن این پست ها را هم خوب بلدند. اما مدیران موثر اجتماعی و انجمن ها با تحقیق و سرمایه گذاری بر امارهای کمتر شناخته شده ی اینستاگرامی از بازاریابان عبور می کنند.

چگونه لایک فیک بگیریم ؟

آمارهای اینستاگرام: ریاضی راهنما می شود

آمار های جدید اینستاگرامی گاه و بی گاه ظاهر می شود. می توانید هرمطلبی را به منظور خانگی کردن داستان های موفق تبلیغاتی ، از بهترین تمرینات اینستاگرامی  بیابید. همه این اطلاعات می توانند شما را نسبت به رقبایتان قوی تر کنند.

برای شروع ، اینجا ۵ آمار اینستاگرامی که به شما برای بهینه سازی تعاملات و قرار دادن  این آپ به عنوان قسمتی از استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی کمک می کند، وجود دارد:

  • + تحلیل های اینستاگرامی
  • + مدیریت اینستاگرام
آنالیز پیج اینستاگرام

۱) ازبین ۱۰  هشتگ در اینستاگرام  ۷ هشتگ ، برند  هستند.

می توانید بازاریابی رسانه های اجتماعی را بدون هشتگ تصور کنید؟ نه تنها  هشتگ ها به کاربران رسانه های اجتماعی برای مرتب کردن و دسته بندی محتویات خود کمک می کنند ، بلکه  یکی از الزامات رقابت های بازاریابی امروزی هستند.

هشتگ ها همه جا حضور دارند،  از گفتگو های  روزانه   گاه و بی گاه گرفته  تا  بیلبرد های تبلیغاتی و تجاری  تلویزیونی . هشتگ ها به پیدا کردن و بهینه سازی محتویات در اینستاگرام کمک می کند. همان طور که برند ها استقلال خود در مقابل  با نوشته های کاربران را حفظ می کنند، هشتگ ها به اهمیت خود در  بدست آوردن و ارتقا حساب اینستاگرامی  ادامه می دهند.

بر طبق مطالعات Simply Measured ،  کپشن های برند سال آخر ، در اینستاگرام شامل ۵۵۹۶ هشتگ می باشد ، که مساوی با ۲٫۵ هشتگ برند در هر پست است.بیشترین استفاده از هشتگ ها مربوط به  امار وجود، ۷  هشتگ برند در بین ۱۰هشتگ است.

یکی از بهترین راهها برای شروع یک رقابت به روش ugc در اینستاگرام ، کمک گرفتن از هشتگ های برند است. یک هشتگ برند برای رقابت در کسب و کار و بازاریابی  منحصر به فرد است . که می تواند به سادگی نام شرکت  یا محصولات شما، یا همانند مثال پر طرفدار برند نایک ، شعار شرکتتان باشد.

اگر خلاقیت بیشتری دارید، می توانید مثل  WeWork که برای  محتویاتش هشتگ #DogsOfWeWork را ابداع کرد چیز جدیدی  برای برندتان، اختراع کنید .

اگر از هشتگ های برندی استفاده می کنید یا در برنامه استراتژی شرکت شما وجود دارند، اطمینان حاصل کنید که با ابزارهای مدیریت اینستاگرام مثل Sprout Social. هم سو باشند.

بوسیله این نرم افزار می توانید ببینید کدام هشتگ های برندی بیشترین تعاملات را دریافت کرده  یا کدام یک  بیشتر با نام کاربریتان استفاده شده اند.

بیشتر بخوانید: مهم ترین نکات هشتگ که باید بدانید

آمار اینستاگرام

۲) در ۵۰%  ازمتن های اینستاگرامی  شکلک ها حضور دارند.

در اینکه اینستاگرام یک پلت فرم بصری و فکری است، هیچ شکی  نیست. در حقیقت ، حتی قسمتهایی از متن های   کپشن ها و کامنت ها از طریق شکلک ها به نمایش گذاشته می شوند. با تشکر از حمایت ios و کیبوردهای اندروید ، امروزه نزدیک به ۵۰% از کپشن ها و کامنت ها ی اینستاگرام حاوی یک شکلک هستند.

ارسال استیکر در اینستاگرام

۳) مخاطبان اینستاگرام در روزهای دوشنبه و سه شنبه  استفاده  بیشتری  از این نرم افزاردارند.

اینترنت پر ا ست از مطالعاتی که درباره بهترین زمان پست گذاری در شبکه های اجتماعی  نوشته شده اند. برای کمتر کردن این ابهام ، CoSchedule با اطلاعات خود دریافت که  کاربران اینستاگرامی بیشتر در روزهای دوشنبه و سه شنبه در ساعت های ۲ صبح، بین ۸ تا ۹ صبح، و ۵ بعد از ظهر از اینستاگرام استفاده می کنند و  افزایش لایک اینستاگرام صفحات در این زمان ها خواهد بود.

اگر به طور مقایسه ای به دنبال تعاملات اینستاگرامی باشید، باید از پست گذاشتن بین ساعت ۳ تا ۴ صبح اجتناب کنید. هیچ عقیده ایی این زمان برای پست گذاری را تایید نمی کند

ومساله  دیگر اینکه  بازدهی بسیار کمی در این کار وجود دارد. اگر از مردمی که بر اخرین زمان ملاقات ها و پروژه های کاری خود تمرکز دارند سوال کنید ، خواهند گفت که ساعت ۵ زمان بسیار خوبی برای این تعاملات است.

بیشتر بخوانید» آموزش 0 تا 100 ساخت تقویم محتوایی اینستاگرام 

 ساخت تقویم محتوایی اینستاگرام

انتشار در اینستاگرام: کی و چرا؟

CoSchedule دریافت که اگر می خواهید در اینستاگرام خود ویدیویی را انتشار دهید ، اگر این عمل را در ساعت ۹ صبح انجام دهید باز دهی  کار تان ۳۴% بیشتر از زمان های دیگر خواهد بود.

به هر حال اشتراک گذاری ویدیو بین ساعت های ۹ تا ۸ صبح پر بازده خواهد بود. مورد قابل توجه درباره ویدیو های اینستاگرامی این است که ، به هنگامی که  استفاده  از ویدیو ها از ۴۰% بیشتر می شود ، عکس ها ۳۶% بیشتر از ویدیو ها لایک می گیرند.  بیشتر اشخاص و کسب و کار ها این زمان ها و روزها را تغییر می دهند.  

این اطلاعات امکان  شروع را به شما می دهد. به شما توصیه  می کنیم که برای فهمیدن میزان تعاملات کاربران و پست هایتا ن در ساعت ها و روزهای مختلف  پیگیر تحلیل های اینستاگرام خود باشید. سپس خواهید دید که چه کارهایی برای   محتویات و مخاطبانتان بازدهی بیشتری دارد.

انتشار در اینستاگرام

۴) ۶۵  % عملکرد های بالای پستهای اینستاگرام مربوط به ویژگی  محصولات  است

وقتی از شما درباره موضوع  پست های اینستاگرامی سوال می کنند ، اولین عکس العمل شما ممکن است محصولات باشد. آیا این حس درست است ؟ کاربران اینستاگرامی به طور قطع اینگونه می اندیشند بر اساس مطالعه ای که L2 انجام داد  ۶۵% از پست های  پر بازده برندها در اینستاگرام درباره محصولاتشان است.

در حقیقت ، پست های مربوط به محصولات ، حتی پست هایی که  به سبک زندگی ( ۴۳%) و تصاویر و ویدیو هایی از  تاثیر گذاران یا افراد مشهور (۲۹%)  مربوط می شوند ، را هم تحت تاثیر قرار می دهند.

اما قبل از تغییر دادن  استراتژی مربوط به ویژگی های محصولاتتان را در هر پست ،  مواردی که در ادامه آورده شده است را در نظر داشته باشید:

  • قانون ۸۰/۲۰ : اگر چه این قانون می تواند برای همه جنبه های استراتژی بازاریابی شما به کار گرفته شود، اما تمرکز آن بر ایجاد محتویاتتان است. بر طبق قانون ۸۰/۲۰ نزدیک به ۸۰% از محتویات شما باید بر تحصیلات، روشن فکری و تعامل با  مخطبانتان تمرکز داشته باشد و فقط ۲۰% از آنها برای ارتقای تبلیغات  شخصی انجام گیرد.
  •  حضور اشخاص در پست :  همه محصولات شما باید ویژگی مستقلی برای خود داشته باشند، در  بعضی از تصاویر باید از حضور استفاده کنید، عکس های اینستاگرامی که در انها از صورت یک شخص استفاده شده باشد ، ۳۸%   بیشتر نسبت به تصاویر دیگر لایک  می گیرند .
  •  از تبلیغات گردان در نوشتن داستان استفاده کنید: در حالی که تبلیغات گردان ، وسیله دیگری برای ارتقا محصولات شما هستند، برای برجسته کردن نوشته های برندتان هم  شانس بسیار خوبی محسوب می شوند. به جای انتشار یک تصویر ساده از محصولاتتان ، ردیفی که مخاطبانتان را به سمت شما جذب و یک مفهوم خاص می سازد ایجاد کنید.
آمار اینستاگرام

ایا تولید بعضی از محصولات نیازمند الهامات است؟

Frooti بزرگترین برند فروش میوه در هندوستان است.  پروفایل اینستاگرام  این برند پر از تفریح و سرگرمی ، نقطه های خلاقانه و پر رنگی از محصولات  این برند است.

و برای توضیح داستان های  تبلیغات گردشی  نگاهی به  پست  های HTC and Yogabed بیندازید.

شاید بخواهیدترکیبی از محصولات خود  را در محتوای پست های مشتری  هایتان  داشته باشید. هنگامی که مشتریان پست های مربوط به دیگر خریداران را می بینند ، شانس گفتگو تا ۴٫۵% افزایش می یابد. اگر نسبت به عکس واکنشی از خود نشان دهند این میزان تا ۹٫۶% افزایش می یابد.


۵) Clarendon  کاربردی ترین فیلتر استفاده شده در اینستاگرام

حدود ۴۰ فیلتر منحصر به فرد برای اینستاگرام وجود دارد که تا کنون فقط یکی از آنها قلب  ۱۱۹کاربران  کشور دنیا را تسخیر کرده است . متعجب شدید؟

ما هم متعجب شدیم. بر طبق  امار Canva ، به دلیل که  تنها هدف  Clarendon  فروش فیلتر است همیشه امار بالای فروش را به خود اختصاص داده است.

این برند در تبلیغاتش سایه ها را روشن، برجسته و پرنگ  جلو ه می دهد. دلیل بعدی ؟ تنبلی . این فیلتر پس از گرینه های معمول ، فیلتر پیش فرض است.

در اینجا نگاهی به استفاده مردم امریکا از فیلتر بر حسب موقعیت های مکانیشان می اندازیم:

وبرای برند های جهانی اینجا نگاهی به فیلتر ها ی بیشتر استفاده شده در سطح جهان ،  می کنیم.

همچنین می توانید فیلتر های محبوب بر حسب نوع پست ها  را از هم تفکیک کنید. برای مثال ، هنگامی که کاربران از هیچ فیلتری استفاده نمی کنند ، عکس های سلفی بیشترین لایک را به خود اختصاص می دهند. برای دیدن بقیه فیلتر ها که هر یک از آنها شامل دسته بندی و رتبه بندی  هستند ، کلیک کنید.

  • #Nature filters: Valencia
  • #Fashion filters: Kelvin
  • #Food filters: Skyline
  • #Selfie filters: Normal

هنگامی که فیلتر مورد علاقه خود برای برندتان را انتخاب کردید؛ با مدیریت فیلتر های خود ایجاد محتوای پست ها را آسان تر کنید. بر روی ایکن  gear در اخرین قسمت لیست فیلترخود،  برای انتخاب  گزینه هایی که می خواهید ظاهر شوند، کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش فیس فیلتر اینستاگرام


6- جست و جوهای اینستاگرامی در صدر موتورهای جست و جو

اکسپلور اینستاگرام یکی از مهم ترین قسمت های برنامه اینستاگرام است. این بخش شامل دو قسمت می باشد. در حالت اولیه پست هایی که از نظر الگوریتم اینستاگرام محبوب شناخته شده و متناسب با روحیه و شخصیت شما می باشد نشان داده می شود. حالا اگر بر روی ذره بین بالا بزنید می توانید مکان، هشتگ، نام پروفایل و … را جست و جو کنید.

در گذشته مردم برای یافتن محصولات و یا اطلاعات خود از موتورهای جست و جو مانند گوگل استفاده می کردند. اما با گسترش اینستاگرام سرچ و جست و جوهای اینستاگرامی نیز بیشتر شده است و افراد به دنبال پیج هایی هستند که نیازشان را برطرف می کند.

با استفاده هوشمندانه از هشتگ ها و مکان خود در اینستاگرام می توانید در جست و جو های اینستاگرامی به نمایش درآیید و افزایش فالوور داشته باشید.

اکسپلور اینستاگرام

7- انتشار 500 میلیون استوری در یک روز

حدود 3 سال پیش بود که اینستاگرام از قابلیت استوری خود پرده برداری کرد. اما طولی نکشید که قابلیت استوری اینستاگرام بسیار محبوب شد. به گونه ای که هم اکنون بیش از 500 میلیون استوری در روز توسط کاربران منتشر می شود.

این آمار نشان می دهد استوری اینستاگرام می تواند یک دریچه ارتباطی خوب با فالوورهایتان باشد.

استوری اینستاگرام

8- سهم 83 درصدی سلبریتی های اینستاگرامی در مسائل روزمره

آمار و ارقام منتشر شده نشان می دهد که در بین 100 موضوع مهم اجتماعی، نرخ تاثیرگذاری و مشارکت سلبریتی های اینستاگرامی 83 درصد می باشد که اختلاف معناداری با سایر افراد تاثیر گذار جامعه دارد.

با دانستن این نکته بد نیست که نقش اینفلوئنسرها و سلبریتی های اینستاگرامی را برای برندینگ و توسعه کسب و کار خود بیشتر کنید.

امار اینستاگرام مربوط به سلبریتی اینستاگرام

9- مردان و زنان در استفاده از اینستاگرام با یک دیگر تفاهم دارند

آمار منتشر شده از تعداد کاربران اینستاگرام در سراسر جهان نشان می دهد که تعداد استفاده کنندگان از این برنامه در بین مردان و زنان تا حد زیادی نزدیک به یک دیگر می باشد. البته این آمار با توجه به کشورهای مختلف، فرهنگ و پارامترهای اقتصادی می تواند تغییر کند.

در ایران نیز این آمار تا حد زیادی یکسان می باشد. در نتیجه با توجه به محتوای پیج خود می توانید در نظر بگیرید که مقدار فالوورهای زن و مرد شما یکسان است. البته برای اطلاعات بیشتر می توانید به آمار پیج خود در insight بروید.

آمار اینستاگرام

10- 53 دقیقه زمان دارید

کاربران اینستاگرامی به طور متوسط 53 دقیقه در اینستاگرام هستند. در نتیجه شما فقط همین قدر زمان دارید تا مخاطبین خود را جذب کنید.

آمار اینستاگرام

11- 62 درصد از مردم با استوری خرید می کند

طبق آمار منتشر شده 62 درصد از کاربران اینستاگرام اعلام کرده اند که با دیدن یک مارک یا محصول در استوری به آن علاقه مند شده و از آن خرید کرده اند.

در نتیجه معرفی محصولات در استوری می تواند تا حد زیادی فروش شما را افزایش دهید. این یافته نشان می دهد که تبلیغات در استوری نیز برای افزایش فالوور اینستاگرام و فروش در آن، بسیار مفید و موثر است.

آمار مربوط به خرید استوری اینستاگرام

 پیگیر آمار اینستاگرامی خود باشید

هم اکنون شما از بهترین  آمارهای بازاریابی اینستاگرامی  با خبرید. حال آنچه نیاز دارید رصد پیوسته پیج اینستاگرام شخصی تان است. فرقی نمی کند یک پیج شخصی دارید یا این پیج متعلق به یک سازمان بزرگ است.

اما قطعاً اگر از اینستاگرام برای فروش محصولات و معرفی خدمات خود استفاده می کنید، افزایش فالوور اینستاگرام و بهبود پیج برای شما اهمیت بیشتری دارد. بنابراین در این حالت ارزیابی پیج اینستاگرام اهمیت زیادی دارد.

اگر فکر می کنید نیاز به تلاش بیشتری دارید، یک بار دیگر آمار های اینستاگرامی را مرور کنید. در کدام قسمت نیاز به تلاش بیشتری دارید؟ از همین امروز برنامه ریزی کنید.

در عین حال که برای جذاب تر کردن پست های خود تلاش می کنید، می توانید با استفاده از برنامه های افزایش فالوور اینستاگرام نیز پیج خود را به کاربران زیادی معرفی کنید و از این طریق شاهد افزایش فالوور اینستاگرام خود باشید.

و این یعنی تلاشی همه جانبه برای بازاریابی موفق در اینستاگرام. فالوجت بهترین ربات اینستاگرام در این مسیر همراه شماست. 

چگونه فالور بگیرم

منبع: sproutsocial تهیه و ترجمه: فالوجت 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .