یازده روش برای ارتقا برندسازی در اینستاگرام (قسمت اول)

اهمیت برندسازی در اینستاگرام بر کسی پوشیده نیست اما برندهای زیادی در اینستاگرام می بینیم که کانالهایشان را تبدیل به گورستانی برای خود می کنند. شما معمولا  حدود ۱۵ عکس و ۱۵۰ فالوور در صفحه آنها می بینید ، اما هیچ به روز رسانی در ماههای گذشته مشاهده نمی کنید.

یازده روش برای ارتقا برندسازی در اینستاگرام

اگر مطلب بالا را خوانده و متوجه شدید که شما هم  جز این گروه قرار می گیرید، ما برای کمک به شما اینجا هستیم. همراه کردن اینستاگرام با بازاریابی و استراتژی  برند سازی برای هر  کسب و کاری  که، تلاش در بیشتر کردن مخاطبانش را دارد، بسیار ضروری است. با فالوجت همراه باشید.

برند سازی در اینستاگرام کار ساده ای نیست. کسب اعتماد، تعهد، و جلب توجه کاربران اینستاگرام به راحتی قدم زدن در پارک نیست. در حقیقت شرکت eMarketer دریافت که تنها ۵۰% از برند ها در اینستاگرام فعال هستند. در حالیکه نمایندگی انتظار دارد  در سال ۲۰۱۷ این عدد به ۷۱% افزایش یابد ، هنوز کسب و کار های  بسیاری  می توانند در باره شبکه های اجتماعی بیاموزند.

فالوور

مزایای افزایش برندسازی در اینستاگرام

با وجود نیم میلیارد کاربر فعالی که در اینستاگرام هست، شانس زیادی برای دیده شدن وجود دارد. موسسه تحقیقاتی Pew Research دریافت که در سال ۲۰۱۵،  ۳۵% از کاربران اینستاگرام چندین بار در روز شبکه های ارتباطی خود را چک می کنند. و نزدیک به ۶۰% از کاربران اینستاگرام  حداقل یک بار در روز آن را مشاهده می کنند.

 دررابطه با هزینه تبلیغات به همین میزان بازدید بیندیشید.  در حالیکه احتمالا ۶۰% از کاربران اینستاگرام در حسابتان نیستند، ولی شما شانس بهره برداری از این مخاطبان و درست کردن یک اسم در این فضا برای برند تجاری خود را دارید. برند سازی در اینستاگرام به مرور زمان موجب افزایش فالوور اینستاگرام شما می شود.

اعتماد سازی کنید

زمانی که استراتژی برند سازی در اینستاگرام خود را با موفقیت انجام دادید، اعتماد زیادی از سمت کاربران به خود جلب می کنید. به علاوه، شرکت eMarketer نشان داده است که ۳۵% از کاربران رسانه های اجتماعی ، به برند ها اعتماد داشته و تحت تاثیر خرده فروشان قرار می گیرند.

شاید این تعداد کم به نظر برسد، اما تاثیر گذاری بر یک سوم فالوورهای رسانه های اجتماعی از طریق شبکه هایی مثل اینستاگرام  می تواند بازده بسیار خوبی برای شما به همراه داشته باشد. اینستاگرام مکان بسیار خوبی  برای نمایش برندسازی ، خلاقیت و جنبه های دیداری تولید یا خدمات شما است.

برای افزایش لایک اینستاگرام با نشان دادن فیلم ها و تصاویر فریبنده، می توانید زیبایی حقیقی در محصولاتتان را به نمایش بگذارید. حتی کسب و کار هایی که ضرورتا خود را جذاب  به حساب نمی آورند ، می توانند این کشش و پتانسیل را در کار خود ایجاد کنند.

برای مثال ، بسته بندی کنندگان و توزیع کنندگان نوار چسب ۳m کار بسیار شگفت انگیزی در خلق  تصاویر جذاب دارند.  این در مقابل (بذر) که محتوایی  کسل کننده داشته و از صنایع ملال آور است، قرار می گیرد. در عوض ، محتوای پست های روزانه ۳m  نزدیک به ۲۰۰ تعامل ( شامل  لایک ها، کامنت ها ، بازدید ها یا اشتراک گذاری ها ) روزانه برای محتوای هر پست می باشد.

بیشتر بخوانید» تفاوت فالوور و فالووینگ

شما ایجاد کننده ترافیک واقعی در سایتتان هستید

با وجود اینکه اینستاگرام هنوز، تنها به یک لینک در بیوی شما اجازه حضور می دهد، که در واقع پلی است به سایتتان و به عبارت بهتر برای شما به معنی همه چیز است. لینک بیو باید مرتبا به روز رسانی شود، به خصوص اگر قصد بردن  کاربران به صفحه خاصی  را داشته باشید.

همان طور که محتوایاتتان  به درستی برنامه ریزی شده و فکر خوبی برای پاسخ به عملکرد عبارات  هستند، کپشن های  اینستاگرام می توانند همه این تغییرات را ایجاد کنند.  برای اینکه فروش بیش از نرخ بازار به نظر نرسد از صداهای قانونی استفاده کنید.

ارزشمند ترین تحلیل های اینستاگرام خود را دنبال کنید

امروزه  بوسیله  جدید ترین ویژگی های  اینستاگرام ،  شما شانس کلیک کردن بر لینک پلت فرم اصلی را دارید. به هر حال هیچ راهی برای دنبال کردن ، با هم کار کردن یا دیده شدن همه تحلیل های اینستاگرام شما در یک صفحه وجود ندارد.

به همین دلیل است که بسیاری از مردم به Sprout Social به عنوان یک ابزار مدیریتی اینستاگرام اعتماد دارند. به وسیله این ابزار شما به راحتی همه تعاملات خود در اینستاگرام ، هشتگ هایی که با نام شما اورده شده ، یا گرایش های هشتگ های کارتان را می توانید ببینید.

همچنین مدیریت کامنت ها برای بازاریابان کار را ساده تر کرده است و مدیران رسانه های اجتماعی خواهان بیشتر کردن تعاملات خود هستند. اجازه دهید نگاهی به چگونگی  برندسازی در اینستاگرام  که می تواند برایتان مفید واقع شود ، بیندازیم.

۱۱ روش برای بهبود بخشیدن به تلاش های برندسازی در اینستاگرام

۱) بر افزایش فالوور واقعی تمرکز کنید

اطلاعات نشان داده اند که ، نزدیک به ۸% از حساب های اینستاگرام مثل spam کار می کنند. به علاوه ، پس از قر ار دادن اطلاعات بر بیش از ۱۰٫۲ میلیون حساب اینستاگرامی ، به طور کلی ۳۰% از آنها غیر فعال یا تنها یک بار در روز در آنها پست می گذارند.

این بدین معناست که افزایش اینستاگرام های جعلی به تلاش های شما در ساخت مخاطب  ضربه  می زند.

 به هر حال به این رباتهای اسپم  اجازه ندهید که شما را از ساخت مخاطبان واقعی بازدارند. شما باید به سادگی بر فالورهای واقعی که به محصولات شما علاقه مند شده یا مشتریان حقیقی  هستند تمرکز کنید.

 فالوور ها را فقط برای  حضور شان در لیست خود ادد نکنید، در عوض تلاش کنید ، با تایید کردن آنها در کامنت ها ،  ارسال محتوای نوشته شده توسط کاربر و پاسخگویی به سوالات واقعی  با آنها رابطه برقرار کنید.

مخاطبانتان را فریب ندهید

 شما با حضور فالور هایی که کامنت می گذارند، اشتراک گذاری و لایک می کنند یک رسانه اجتماعی  roi با ارزش دارید.  از طرف دیگر ، یک حساب برند با صد هزار کاربر ولی بدون هیچ تعامل ، نشانگر غیر خلاقی بودن ادد کردن مخابین می باشد. که می تواند فریب دهنده بوده و در نهایت به برند شما صدمه بزند.

ریسک نکید. فالوور های خود را به آرامی و به طور پیوسته بسازید. سعی کنید اول یست بگذارید و سپس دست کم با سه کاربر در یک روز در ارتباط باشید. این برای شما وفاداری ، اگاهی نسبت به برند می آورد و به دیگران نشان می دهد که شما نسبت به مشتری های خود پاسخگو و مراقب هستید.

برای انجام چنین کاری ، استفاده از ابزار های مدیریتی اینستاگرام Sprout Social’s به سادگی می تواند ، پاسخگوی تیم های اجتماعی به مشتریان،  ردیابی گفتگو ها ، و همکاری در تعاملات باشد.

۲) تاکید خود را بر محتویات زیبا بگذارید

محتواهای زیبا و چشم گیر در اینستاگرام  عملکرد خوبی دارد. این شبکه اجتماعی درباره تصاویر و عکس های خالی با نقل قول هایی که فقط شما  را به دور دست ها خواهد برد، می باشد. به عنوان یک برند شما شانس تعامل واقعی با کار بران را دارید. در واقع گزارش Forrester  اظهار داشت که تعامل برند ها در اینستاگرام ۱۰ برابر بیشتر از فیس بوک و ۸۴ برابر بیشتر از توییتر است.

۳) پست هایی که مخاطبان واقعیتان لایک می کنند، بگذارید.

حالا که از نحوه درگیر کردن کاربران با  یک پست زیبا آشنا شدیم ، نیاز به تصاویر یا ودیو هایی دارید که مخاطبان شما آن را لایک کنند. طبق شاخص Q3 Sprout Social 86 % از کاربران خواهان فالوو کردن برند ها را در رسانه های اجتماعی هستند.

اما  مخاطبان اینستاگرام شما در واقع برای بدست آوردن اطلاعات در رابطه با محصولات،  خدمات، معامله کردن یا  در آخر سرگرم شدن با محتویات تصویر یتان فاللور شما هستند. به هیمن دلیل است که برند ها باید محتویاتی بگذارند که برای آنچه مخاطبانش می خواهند، احترام قایل شده باشد. اما چگونه می توانید بفهمید انها به دنبال چیستند؟

برندسازی در اینستاگرام

فهم بیشتری از خواسته های مخاطبینتان کسب کنید

یکی از سریع ترین راهها برای کسب هوشیاری سوال کردن است. از فالوور هایتان بپرسید که چطور محتویاتی را می خواهند و آنها دوست دارند که در این باره با شما صحبت کنند. اگر نمی خواهید بپرسید ،  سعی کنید از ابزارهای تحلیل گر رسانه های اجتماعی برای ردیابی  هر تعامل در هر پست کمک بگیرید.

شما می توانید هوشیاری بسیاری نسبت به عملکرد محتوای رسانه اجتماعی و اینکه مخاطبانتان  در هر پست چگونه تعامل دارند بدست بیاورید.

 در حقیقت شما می توانید بوضوح ببینید که به هنگامی که آنها بر این محتویات پست می گذارند ، کشش و درگیری بیشتری ایجاد می کند. همان طور که شما اغاز به ساخت برند اینستاگرامی خود کردید توجه عمیقی به آنچه کاربرانتان از شما می خواهند کرده و آن را برایشان مهیا کنید.

۴- سبک خاص خودتان را طراحی کنید.( قابل فهم باشد)

با افزایش حضور خود در اینستاگرام متوجه می شوید که برند سازی نیاز به خلاقیت دارد. به همین دلیل است که  ایجاد سبک خاص در پلت فرم برای  شناخت  مردم از شما  مورد انتقاد قرار گرفته است .

اگر به هر حساب اصلی برند اینستاگرام نگاهی بیفکنید ، متوجه می شوید، یک مفهوم  یا شخصیت واضح  در طرف دیگر آن وجود دارد که می توانید آن را بیابید.

برای مثال فروشگاه پوشاک و محصولات خانگی Anthropologie سبک خاص خود را در اینستاگرام دارد. همگی تصاویر آن به طور قوی بر روشنایی طبیعی تکیه دارند. حتی تصویر تیره سالن مهمانی از نور طبیعی برای جلب نظر ها استفاده کرده است. این مساله تصادفی نیست و بیشترین تعامل رو نسبت به دیگر عکس ها ی بالا به خود اختصاص داده است.

Harley-Davidson یکی دیگر از برند های بزرگ در اینستا گرام است. نماد شرکت موتور سیکلت از چندین چوب، آهن و دیگر رنگ های روشن زمینی استفاده کرده است.  این مساله توجه ها را به بخش موتو ر و انتقالات و ویژگی های مکانیکی دوچرخه هایشان جلب می کند.

نهایتا ، Taco Bell به دلیل حضور قوی در جامعه  نامی برای خودش در بازاریابی جهان ساخته است.معمولا رنگ های روشن و باطراوت Taco Bell برای خریداران جوانتر از خود یک برند ساخته است. اینستاگرام فقط یک شبکه است، جایی که می توانید درخشش این برند را ببینید.

پیش از آنکه استراتژی برندسازی در اینستاگرام خود را بسازید ، نگاهی به بعضی از رقبای خود بیندازید و ببینید آنها چگونه در تجارت خود به موفقیت رسیده اند. سعی کنید سبک خاص خود را پیدا کنید و با برند و مخاطبان خود سخن بگویید. اما به یاد داشته باشید که اصالت در واقع نکته ی کلیدی است ، بنابراین  از حسابهای دیگر فقط برای فکر های بکر و ناگهانی که به ذهنتان می آید استفاده کنید.

چگونه فالور بگیرم

۵) کمپین هشتگها را آغاز کنید

هشتگها برای بیشتر کردن مخاطبینتان ، برند شما را قابل سرچ کردن می سازند. همان طور که شما محصولات و خدماتتان را در اینستاگرام می فروشید  ، هشتگ ها باعث می شوند که مردم درباره برندتان سخن بگویند. بر طبق گفته های Simply Measured ،  ۷۰% از پر طرفدارترین هشتگ های اینستاگرام  برند هستند.

بیشترین برند ها از دو هشتگ در هر پست استفاده می کنند و بعضی به سادگی اسم برند هستند. برای مثال  همبرگر زنجیره ایی Shake Shack در پست های بی شماری در تلگرام از این هشتگ(  #shakeshack)     استفاده کرده است.  با استفاده از این هشتگها شرکت برند خود را ارتقا داده و  مشارکت مخاطبان زیادی را بدست می آورد.

اگر Shake Shack فقط ۳۰۳۰۰۰ فالور داشته باشد ، هشتگ #shakeshack  تقریبا ۵۰۰۰۰۰پست  را در بر می گیرد. به همین دلیل است که اغاز کمپین هشتگ هوشمندانه است. اگر چه شما به سادگی در تلاش برای  اشنا ساختن مردم بیشتری با نام برند تان یا کمپین کنونی خود هستید ، هشتگ ها میتوانند به شما کمک کنند .

هشتگ های اینستاگرام

هشتگها روشی بسیار عالی برای درگیر کردن مردم با تجارت شماست. و این یکی از بهترین راهها برای ساخت برند شما در اینستاگرام  است . آیا نیازمند پیگیری کار این هشتگ ها هستید؟ سعی کنید از ابزارهای تحلیل گر Sprout Social’s اینستاگرام و گزاراش های آن برای فهمیدن نحوه عملکرد هشتگ ها در بیشترین پلت فرم ها استفاده کنید.

ادامه دارد….

منبع: sproutsocial – تهیه و ترجمه: فالوجت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .