موضوعات برتر اینستاگرام برای افزایش فالوور در اینستاگرام چیست؟

با گسترش استفاده اینستاگرام در بین مردم، همواره کسانی که به دنبال کسب و کار اینترنتی هستند دغدغه این را دارند که موضوعات برتر اینستاگرام چیست؟

صرف نظر از اینکه پیج شما چیست یک سری ترند و موضوعات پرطرفدار در اینستاگرام وجود دارد که با استفاده از آن می توانید به افزایش فالوور اینستاگرام برسید. فراموش نکنید افزایش فالوور برای پیج شما به منزله افزایش فروش در اینستاگرام است.

فالوور

اگر هنوز به دنبال یک موضوع برتر و پرطرفدار برای پیج اینستاگرام خود هستید باید اینستاگرام و پیج های پرطرفدار را خوب بشناسید. باید بازارهای هدف را به خوبی ارزیابی کنید.

پس از اینکه موضوع و محتوای اصلی پیج تان مشخص شد باید به سراغ ترندها و تمایلات پرطرفدار اینستاگرام باشید. موضوعات جذاب و پرطرفداری که باعث رونق کسب وکارتان می شود.

موضوعات جذاب اینستاگرام در حال تغییر هستند

همه ما شنیده ایم که تغییر کردن تنها مولفه ثابت دنیا است. و این جمله در هیچ جا به اندازه دنیای دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) صدق پیدا نمی کند.

رسانه های اجتماعی ( سوشال مدیا)  به صورت مداوم در حال تغییر و گسترش هستند. این تغییر می تواند به صورت تغییر جامعه کابری سوشال مدیا باشد؛

یا می تواند مربوط به تغییر اخرین ترندها، رفتارهای اجتماعی و موضوعات برتر اینستاگرام باشد. علاوه بر این به روز رسانی ها و آپدیت های جدید رسانه های اجتماعی خود بیان گر یک تغییر پیوسته است.

اگر به عنوان یک بازاریاب یا مدیر یک پیج کسب و مار در اینستاگرام فعالیت دارید این مطلب برای کمک به شماست. با مشاهده ترندهای اینستاگرامی در سال 98 ، چند گرایش و موضوع برتر در سال 99 برای شما پیش بینی می کنیم که می توانید از آن برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنید. پیج اصلی تتلو در اینستا را در فالوجت ببینید.

1.  IGTV ، پیروز موضوعات برتر اینستاگرام

هنگامی که IGTV برای اولین بار راه اندازی شد ، کاملاً مشخص نبود که چگونه عمل می کند. کسی نمی دانست چگونه می توان از آن برای استراتژی های بازاریابی اینستاگرام و افزایش فالوور استفاده کرد.

با این حال ، در مجموع پس از چند تغییر و به روزرسانی در پلت فرم اینستاگرام ، IGTV هنوز در صحنه است. پیش بینی می شود در طول سال 2020-1399 استفاده از IGTV اینستاگرام افزایش رو به رشدی را تجربه کند.

IGTV، یک فرصت برای افزایش فالوور

در ابتدا ، اینستاگرام یک گزینه IGTV  در صفحه جست و جوی خود اضافه کرد که به کاربران فرصت می داد برای پیدا کردن فیلم ها و انتشار دهندگان آ نها، محتوای مورد نظر خود را جست و جو کنند.

موضوعات برتر اینستاگرام

در مرحله بعدی ، اینستاگرام گزینه ای را اضافه کرد که در آن IGTV هایی که قبلا، کاربران مشابه با شما آن را تماشا کرده اند به شما پیشنهاد می دهد.

اضافه کردن این گزینه باعث می شود که اولا فیلم هایی با محتوای مشابه را تماشا کنید و از ان ها برای ساختن فیلم ها , IGTVهای خود بهره ببرید. و ثانیا به شما کمک می کند

به لیست فالوورهایی که به دیدن چنین محتواهایی راغب هستند دسترسی پیدا کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که هنگام انتشار یک فیلم ، دکمه روشن این ویژگی را تغییر دهید.

نکته ای که در هنگام تولید IGTV باید مدنظر داشته باشید این است که تا حد امکان، محتوای شما به خودی خود جذاب باشد. بسیاری از افراد تمایل به دیدن فیلم صامت و بدون صدا دارند. در نظر گرفتن این نکته می تواند در بازدید ویدیوهای شما اثرگذار باشد.

علاوه بر این استفاده از IGTV بارگذاری محتواهایی با فرمت افقی را فراهم آورده است. یعنی شما با چرخاندن گوشی همراه تان می توانید از فرمت تمام صفحه آن استفاده کنید و لذت ببرید.

این در حالی ست که پیش از این تنها می توانستید فیلم هایی در قالب حالت عمودی طراحی کنید که کار را برای شما سخت تر می کرد. انتشار محتواهای چند قسمتی، آن هم در قالب عمودی و کوچک برای بسیاری از فالوورها جذاب نبود.

این مساله برای برند و رشد کسب و کار شما، به چه معناست؟

 راه های استفاده از IGTV برای افزایش فالوور

پرطرفدار و جذاب شدن IGTV به این معناست که شما نیز باید آن را جدی بگیرید. باید در استراتژی های اینستاگرام، تهیه و تولید IGTV در سال 99 را قرار دهید. مدیران پیج های مختلف اینستاگرامی هر روزه در حال تولید و نمایش بیش تر فیلم های IGTV خود هستند. این یک تاکتیک عالی برای گسترش کسب وکار اینستاگرامی شماست که نباید فراموش کنید.

  • برای رسیدن به افزایش فالوور ، محتوای ویدیوی خود را در قالب افقی به اشتراک بگذارید . محتوای ویدیوی عمودی را به طور خاص برای IGTV در نظر بگیرید.
  • به یاد داشته باشید باید یک سری IGTV بسازید که مخاطبان شما عاشق آن باشند.
  • برای دسترسی به بازدیدکنندگان بیشتر ، پیش نمایش فیلم های IGTV خود را در فید (صفحه اصلی) خود به اشتراک بگذارید.

2.  استوری اینستاگرام به زودی های زود از بین نمی روند

از زمان ایجاد استوری در سال 2016 ، Instagram Stories به سرعت در حال رشد بوده و تا اوایل سال 98 به 500 میلیون کاربر فعال روزانه رسیده است. و به نظر نمی رسد که به این زودی ها هم متوقف شود.

در حقیقت ، اینستاگرام فقط به اشتراک گذاری و بازدید استوری های شما با افراد بیش تر، کمک می کند. در این گزینه می توانید تمام استوری های اینستاگرام خود را به صورت خودکار در فیس بوک به اشتراک بگذارید ، تا فالوورها و دنبال کنندگان شما بتوانند آنها را نیز مشاهده کنند.

این ویژگی هم برای پروفایل های شخصی اینستاگرام و هم برای پروفایل های تجاری اینستاگرام فعال است. و یک راه عالی برای تبلیغ متقابل مطالب شماست تا بتوانید به فالوورهای بیشتری برسید.

موضوعات برتر اینستاگرام

ابزارهای استوری را بشناسید

اینستاگرام ویژگی های بسیار خوبی دارد که می توانید از آن ها در استوری هایتان بهره ببرید. می توانید موسیقی اضافه کنید و آنها را به تعاملی زنده تبدیل کنید .

یا اینکه می توانید برچسب های متحرک و موارد دیگر را نیز امتحان کنید. حتی با اینکه به اواخر سال 2019 نزدیک می شویم ، اینستاگرام همچنان در حال گسترش قابلیت های استور است . و به تازگی گزینه multi-photo layout collages یا ویرایش دسته جعی چند عکس را منتشر کرده است.

برندهای بسیاری وجود دارند که تمرکز زیادی بر روی استوری های خود دارند ؛ حتی بیشتر از  محتواهای درون فید و صفحه اصلی. شما نیز باید همین کار را انجام دهید و تمرکز زیادی بر روی استوری های روزانه خود بگذارید.

محتواهای درون فید یا صفحه اصلی کمتر پیش می آید ضروریت ویژه ای داشته باشد. ( البته گذاشتن 2-3 محتوا در هفته را فراموش نکنید) این در حالی ست که گذاشتن استوری می تواند برای فالوورهای شما جذاب تر و از موضوعات برتر اینستاگرام باشد.

راه های استفاده از استوری های اینستاگرام:

  • مطالب خود را به صفحه Facebook خود متصل کنید.
  • از ابزارهای داخل Stories مانند قلم ها ، ابزارهای رنگ آمیزی ، بومرنگ ها ، برچسب ها و موارد دیگر استفاده کنید.
  • پس از رسیدن به 10K فالوور، برای افزایش ترافیک، مرتباً به محتوای وب سایت خود پیوند (لینک) دهید.

3. از طریق فروشگاه اینستاگرام (Instagram shopping ) کسب درآمد کنید

اینستاگرام ویژگی های یک فروشگاه اینترنتی، را به خوبی دارد . این پلتفرم می تواند به یک درآمد کاملاً جدید برای تجارت الکترونیکی شما تبدیل شود.

هنگامی که در هر ماه بیش از 130 میلیون کاربر در حال ضربه زدن به برچسب های خرید و فروشگاه اینستاگرام هستند ،قطعاً یک از بهترین راه هایی است که می توانید از آن به نفع خود استفاده کنید. اگر یک فروشگاه آنلاین دارید ، می توانید با راه اندازی فروشگاه خود در اینستاگرام شروع به کار کنید.

اینستاگرام ویژگی های بسیاری برای بهبود خرید در پلتفرم خود اضافه کرده است. امکاناتی مانند برچسب زدن محصولات در پست های شما ، تگ کردن آن ها در استوری های شما ، و حتی بررسی و تکمیل خریدها.

حتی یک برگه خرید در صفحه جست و جو اینستاگرام وجود دارد ، که پیدا کردن محصولات را برای خرید کاربران آسان تر می کند.

بیشتر بخوانید: آموزش تصویری ساخت فروشگاه در اینستاگرام

موضوعات برتر اینستاگرام

راه های استفاده از شاپ و فروشگاه اینستاگرام:

  • هر زمان که یک پست یا استوری اینستاگرام را به اشتراک می گذارید محصولات خود را برچسب بزنید.
  • تبلیغات محصولات خود را در اولویت برنامه تان قرار دهید! حتی نسبت به استراتژی های مربوط به پست های صفحه اصلی.

 4. توییت ها و یادداشت ها در حال گرفتن اینستاگرام هستند

جالب است بدانید که همواره ایده ها و محتواهای شبکه های اجتماعی راه خود را به سایر پلتفرم ها و فیدها باز می کنند. این تاثیرگذاری با استفاده از توییت ها و یادداشت ها شدت هم می یابد.

ایسنتاگرام هم از این قضیه مستثنی نیست. و اشترک گذاری توییت های مختلف با گرفتن اسکرین شات از صفحه (عکس گرفتن از صفحه) تبدیل به یکی از موضوعات برتر و پرطرفدار در اینستاگرام شده است. که پیش بینی می شود تا سال 99 نیز ادامه پیدا کند.

چگونه از توییت ها برای پیج تان استفاده کنید

توییت منتشر شده می تواند متعلق به خود شما یا کاربر دیگری از اینستاگرام باشد. در این صورت برای اعتبار بخشی به توئیت کننده حتما نام او را تگ کنید (برچسب گذاری کنید).

توییت هایی که در اینستاگرام منتشر می شوند همگی با یک فرمت مشابه هستند. یک اسکرین شات کوچک از توییت در مرکز قرار می گیرد. در حالی که پشت آن را یک پس زمینه از رنگ های مشخصه برندتان تشکیل می دهد.

اشتراک گذاری توییت ها می تواند یک راه عالی برای به اشتراک گذاشتن نظرات دیگر متخصصان در حوزه کاری شما ، ایجاد کمی شوخ طبعی، به اشتراک گذاشتن برخی از مطالب و موضوعات برتر یا بهترین پاسخ های طرفداران شما در سایر شبکه ها باشد.

موضوعات برتر اینستاگرام

راه های به اشتراک گذاشتن توییت در اینستاگرام:

  • نظرات کارشناسان حوزه خود را به اشتراک بگذارید.
  • از احساسات و هیجانات انسانی استفاده کنید. با اشتراک توییت هایی که هم رنگ و هم سبک برند شما هستند، کمی طنز را وارد فید و صفحه اینستاگرام خود کنید.
  • یک الگو را در اشتراک گذاری توییت و یادداشت های اینستاگرام خود بر اساس عکس های محصول یا سهام ایجاد کنید. ایجاد یک الگو در صفحه اصلی تان می تواند حس خوبی برای فالوورهایتان ایجاد کند.

5. مطالب بیشتر را در صفحه اکسپلور ( جست و جو ) اینستاگرام بیابید

 اینستاگرام باعث می شود که کاربران بتوانند حساب های جدیدی را برای فالو کردن پیدا کنند که این اتفاق بسیار خوبی برای کسب و کار شماست. روزانه بیش از 200 میلیون کاربر از برگه اکسپلور بازدید می کنند. و به این وسیله کمک می کنند تا نام تجاری شما توسط افراد بیشتری دیده شود.

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، زبانه هایی برای “IGTV” و “فروشگاه” وجود دارد. اما در مثال بالا می بینید که گزینه های دیگری مانند “طبیعت” ، “دکور” ، “سفر” نیز وجود دارد.

محتواهای پیشنهادی در صفحه اکسپلور برای هر کاربر به طور مستقیم به فعالیت آنها در اینستاگرام بستگی دارد. پس اگر امید دارید که می توانید در صفحه اکسپلور اینستاگرام جایی برای خود پیدا کنید باید از بازاریابی برای مخاطبین و فالوورهای خود مطمئن باشید. زمانی می توانید از راه یابی به اکسپلور نفع ببرید که مخاطبین شما، مشتریان شما باشند.

موضوعات برتر اینستاگرام

راه های ورود به صفحه اکسپلور:

  • محتوای خود را در زمان های مناسب ارسال کنید.
  • با کاربران مرتبط با کسب و کارتان ، ارتباط برقرار کنید.
  • خرید لایک و خرید بازدید اینستاگرام اگر واقعی باشند، و از سایت معتبر تامین شوند می تواند برای رفتن به اکسپلور اینستاگرام کمک تان کند.

6. محتوای اینستاگرام خود را تعاملی کنید

اگر چه تعامل با فالوورها تنها در اینستاگرام امکان پذیر نیست، اما امکانات اینستاگرام انجام این تعامل را برای شما راحت تر می کند.

ایجاد تعامل با فالوورها یک برگ برنده برای پیج شماست. به طوری که بسیاری از کانال ها و برندها در حال تولید محتوای تعاملی با کاربرانشان هستند. فراموش نکنید این یک گام کلیدی برای پیج اینستاگرام شماست.(یا اینکه می توانید از خدمات خرید فالوور اینستاگرام استفاده کنید)

از ابزارهای اینستاگرام برای تعامل استفاده کنید

استوری های اینستاگرام شامل امکاناتی مانند نظرسنجی ، آزمون، سؤالات و موارد دیگر می باشد تا به شما و فالوورهای شما اجازه دهد مستقیما با یک دیگر و درباره محتوایتان ارتباط برقرار کنید.

برای افزودن تعامل به محتوای اینستاگرام خود ، استوری را باز کنید. عکس خود را بگیرید یا محتوای خود را بارگذاری کنید ، سپس روی نماد استیکرها ضربه بزنید تا به همه گزینه های استوری خود دسترسی پیدا کنید.

این یک روش جالب برای جلب افکار و نظرات فالورهای شماست. شما می توانید تعامل با کاربران را صرفا برای سرگرمی اضافه کنید. یا می توانید از آن برای تحقیق در بازار سکب و کارتام استفاده کنید. و ایده هایی را برای محصولات ، خدمات و راه اندازی های استراتژی هایتان در آینده جمع کنید. کانال خرید فالوور اینستاگرام را دنبال کنید تا از آخرین تخفیف ها با خبر شوید. 

بیشتر بخوانید» افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام با ۱۵ راهکار تضمینی

موضوعات برتر اینستاگرام

راه های استفاده از تعامل:

  • شمارش معکوس را تا پایان یک یک جایزه ، گیفت یا یک اتفاق خوب ایجاد کنید
  • یک نظر سنجی یا برچسب سؤال اضافه کنید تا نظرات فالوورهای خود را جلب کنی
  • دانش فالوورهای خود را با مسابقه امتحان کنید
  • به فالوورهای خود اجازه دهید به یک چت خصوصی پرسش و پاسخ بپیوندند

7. محتوای منحصر به فرد خود را در اینستاگرام تولید کنید

اینستاگرام تنها یک شبکه اجتماعی برای اشتراک گذاری عکس های بی عیب و نقص نیست. بلکه اطلاعات منتشر شده از زندگی واقعی و چیزهایی که به نظر واقعی می رسند بیشتر هم هست.

در حالی که بسیاری از برندها و افراد تاثیر گذار ( اینفلوئنسرها) هنوز در حال انتشار عکس های شیک و مجلل در صفحه اصلی خود هستند.

کاربران بیشتری در حال ارسال عکس هایی از زندگی واقعی هستند. مانند روزهایی که بد هستند ، پشت صحنه های به هم ریخته ، عکس های دست نخورده، احساسات بد و چیزهایی که در زندگی هر یک از ما لمس شدنی است.

استفاده از محتواهایی که به زندگی واقعی تر نزدیک تر است مانند گرفتن یک عکس از پشت صحنه، به اینفلوئنسرها کمک می کند تا در نظر فالوورهای خود واقعی تر به نظر برسند و ارتباط بهتری با او برقرار کنند.

راه های منحصر به فرد بودن:

  • از مدل های متنوع و دست نخورده در عکاسی محصول خود استفاده کنید.
  • واقعیت را به اشتراک بگذارید. پشت صحنه هایی را که نشان می دهد زندگی شما به عنوان مدیرعامل ، مدیر رسانه های اجتماعی ، فریلنسر یا سایر نقشهای موجود چگونه است.
  • بیشتر بر روی ارتباط با فالوورهای خود متمرکز شوید تا اینکه به دنبال یک پست بی عیب و نقص اینستاگرام باشید.
  • ازمحتواهایی استفاده کنید که قابلیت ترکیب احساسات و تعامل را دارد . مانند توییت ها
  • استفاده از عکس های ادیت شده و بی عیب و نقص و پس از آن نشان دادن پشت صحنه آن ها

8. بازاریابی افراد تاثیر گذار ( اینفلوئنسر مارکتینگ ) در اینستاگرام

اگر چه این مطلب جدید نیست اما مطمئن باشید چیزی از ارزش اینفلوئنسر مارکتینگ کم نشده است. این یک استراتژی امتحان شده ] به خصوص در اینستاگرام است. اگر چه ممکن است تغییر کند و تکامل یابد ، اما هر سال به طور پیوسته ترند جامعه و یکی از موضوعات پرطرفدار می باشد و توجهات زیادی به سمت آن است.

در سال 99 متوجه خواهید شد که محتوای فید و صفحه اصلی از اهمیت کم تری برخوردار خواهد شد. در حالی که توجهات به سمت داستان و استوری شماست.

اگر می خواهید به عنوان یک برند مطرح باشید باید بدانید اینفلوئنسرها چگونه با استفاده از محتواهای خود با فالوورهایشان تعامل می کنند.

محتوای داستان و محتوای پست اینستاگرام تان از نظر ارزشی و هزینه ای یکسان نیستند. به خصوص باید به یاد داشته باشید که استوری هایتان پس از 24 ساعت از بین می روند. پس ایجاد بحث و مشارکت در زمان استوری از اهمیت بالایی برخوردار است.

میکرو اینفلوئنسرها- آنهایی که کمتر از  k 25 فالوور دارند – تمایل بیش تری برای ایجاد تعامل با فالوورهای خود دارند. پس این نکته را در خاطر داشته باشید. فالوورهای بیشتر همیشه بهتر نیستند.

راه های ترکیب بازاریابی تأثیرگذار:

  • اینفلوئنسرهایی را پیدا کنید که فالوورهای آنها با فالوور برند شما هماهنگ باشد و بیشتر به یک  موضوع یکسان علاقه مند باشند. طبیعتا اگر یک پیج اکسسوری برای خانم ها دارید همکاری با یک اینفلوئنسر در زمینه ورزش خیلی نمی تواند کمکی به شما کند.
  •  اهداف خاص کمپین خود در نظر داشته باشید و آنچه را که می خواهید از این همکاری بدست آورید ، به اینفلوئنسر خود بگویید.
  • بسته ای را با قیمت گذاری  مشخص و انتظاری که از اینفلوئنسرتان برای ارتقای شغل شما دارید ، تهیه کنید
  • یک هشتگ ایجاد کنید تا بتوانید موفقیت و اثرگذاری اینفلوئنسر خود را با صندوق ورودی هوشمند Sprout ردیابی کنید

کدام یک از ترندهای اینستاگرام شما را در سال 99 هیجان زده خواهد کرد؟

همیشه ویژگی های جدید و به روز شده ای از پلتفرم اینستاگرام وجود دارد. بنابراین مهم است که از ترندها و موضوعات برتر روز اینستاگرام آگاه باشید.

چگونه فالور بگیرم

این هشت موضوع برتر را در طول سال 99 به خاطر بسپارید و حتماً از نکات ما برای شروع ترکیب هر یک از آنها در استراتژی خود استفاده کنید. جهت آشنایی با پنل افزایش فالوور اینستاگرام به صفحه مربوطه مراجعه فرمائید.

۲ دیدگاه دربارهٔ «موضوعات برتر اینستاگرام برای افزایش فالوور در اینستاگرام چیست؟»

  1. باسلام،
    مفید و عالی بود.
    ممنون از زحمتی که کشیدین.
    بنظرتون برای راه اندازی کسب وکار محتوایی، بهتره اسمی خاص انتخاب کنیم یا با اسم شخصی شروع کنیم؟
    یعنی اگر برند و شرکتی در کار نباشد و شروع از صفر باشه.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .