استوری اینستاگرام ؛ هر آنچه می خواهید بدانید

استوری اینستاگرام ؛ هر آنچه می خواهید بدانید:

مشابه با قابلیت My Story در اسنپ چت، قابلیت استوری اینستاگرام این امکان را به شما می دهد تا  تعداد زیادی عکس را با قابلیت های اضافه ای برای ویرایش و افزودن استیکر به آن ها در طول روز منتشر کنید.

استوری اینستاگرام

البته مشابه با اسنپ چت این عکس ها پس از ۲۴ ساعت حذف می شوند. یکی دیگر از قابلت های جذابی که اینستاگرام از آن رونمایی کرده است، لایو استوری می باشد.

در این قسمت از مجموعه آموزش های اینستاگرام با قابلیت های استوری اینستاگرام برای  افزایش فالوور اینستاگرام بیشتر آشنا می شوید. با فالوجت همراه باشید.

با قابلیت های استوری اینستاگرام آشنا شویم

گذاشتن عکس و ویدیو در حالت بومرنگ و یا با اپلیکیشن Hyperlapse

در استوری می توانید ویدیو هایی که قبلا با حالت بومرنگ ضبط کرده اید و محتوایی که با اپلیکیشن Hyperlapse اینستاگرام  بدون لرزش و با سرعت بیش تری قبلا فیلمبرداری کرده اید را در استوریز خود وارد کنید.

چگونه لایک فیک بگیریم ؟

ساخت ویدیو بی نهایت تکرار شونده (بومرنگ) در استوری اینستاگرام

حالت بومرنگ یک قابلیت تفریحی و جذاب در اینستاگرام است که با استفاده از آن می توانید ویدیوهای کوتاهی را با قابلیت برگشت به عقب بسازید. برای ساخت بومرنگ از قسمت فید صفحه را به سمت راست بکشید و دوربین موجود در بالای صفحه را لمس کنید. حالت بومرنگ یا Boomerang دقیقا زیر آیکن ضبط ویدیو دیده می شود.

بیشتر بخوانید» نحوه گذاشتن استوری در اینستاگرام

استوری اینستاگرام

حالت Hands-Free در Story اینستاگرام

قابلیت بعدی که در استوریز وجود دارد ساخت ویدیو بدون نیاز به نگه داشتن دکمه ضبط با دست یا حالت Hands-Free است. از این پس ویدیو های خود را خیلی ساده تر در استوریز آپلود نمایید.

گذاشتن چند عکس در استوری اینستاگرام

اگر شما در طی روز چند استوری در ایسنتاگرام آپلود کنید به صورت عکس های پشت سر هم با مدت زمان محدود نمایش داده میشود

فیلتر ها در استوری اینستاگرام

استوری دقیقا مثل محتوای ثابتی که پیش از این در اینستاگرام آپلود می کردید فعلا از ۷ فیلتر پشتیبانی می کند که پیش بینی می شود در آینده ای نزدیک بر تنوع آن افزوده شود.

استیکربازی در استوری اینستاگرام!

ابزار ویرایش استوری خیلی کامل تر از پست های ثابت است. در گوشه سمت راست و بالای هر استوریز آیکن استیکری دیده می شود که می توانید با استفاده از آن استیکربازی کنید و بر اساس موقعیت فعلی خود، آب و هوای منطقه، محلی که در آن قرار دارید یا مناسبتی که پیش رو است به تصویر استیکر اضافه کنید.

افزودن متن های رنگارنگ یه استوری

با این قابلیت می توانید رنگ متون را مطابق با تصویر زمینه خود تغییر دهید تا خوانایی و جذابیت بیش تری داشته باشند.

اضافه کردن نقاط و راه راه های رنگی برای ساخت استوری کارتونی

روی آیکن قلم شکل ضربه بزنید و سپس نوع قلم خود را انتخاب کنید. سر قلم است که تعیین می کند با هر باز ضربه شما روی صفحه نقطه های رنگی افزوده شود یا راه راه هایی با ضخامت مختلف. برای تعیین اندازه این نقاط یا راه راه ها روی سه نقطه در گوشه سمت چپ صفحه ضربه بزنید تا اندازه قلم تغییر کند.

افزودن حباب متن به Story در اینستاگرام

همان طور که گفتیم می توانید نقاط روی استوری را تغییر سایز دهید. اگر اندازه قلم را به بالاترین حد خود برسانید می توانید نقاط بزرگی مثل یک حباب روی عکس ایجاد کنید و متن دلخواهتان را داخل آن ثبت نمایید.

تگ گردن دیگران روی استوری

بعد از آپلود هر استوریز مطابق با پست های ثابت می توانید حین درج کردن متن از کاراکتر @ استفاده کنید و سپس نام کاربری را مقابل آن تایپ کنید. به این ترتیب قادر خواهید بود حداکثر تا ۱۰ نفر را روی هر عکس تگ نمایید.

چک کردن سریع استوری در اینستاگرام

در صورتی که می خواهید تمام استوری فالوور های خود را سریع تر چک کنید کافی است صفحه را به سمت راست یا چپ بکشید تا استوری های قبلی یا بعدی را بدون خروج از فضای استوری مشاهده کنید. در صورتی که روی هر استوری انگشت خود را برای چند لحظه نگه دارید استوری متوقف می شود و به صورت خودکار استوری بعدی نمایش داده نمی شود؛ در نتیجه فرصت بیش تری برای دیدن هر استوری خواهید داشت.

بیشتر بخوانید» آموزش کامل ریپلای اینستاگرام

بی صدا کردن استوری کاربران خاص

برای این که هر بار استوری یکی از کاربران خاص را در بالای فید خود مشاهده نکنید و اصطلاحا بی صدا شود روی آیکن همان کاربر به مدت دو ثانیه مکث کنید. با این کار پنجره ای باز می شود که گزینه دوم آن بی صدا کردن یا mute است. دقت کنید بی صدا کردن هر استوری آن را کاملا مخفی نمی کند؛ فقط باعث می شود استوری آن شخص در انتها لیست بالای صفحه و به عنوان آخرین استوری نمایش داده شود.

مخفی کردن استوری از دید برخی از کاربران

برای این که نمایش استوری خود را برای کاربران خاصی محدود کنید کافی است روی گزینه سه نقطه ( خورشید در iOS)  در گوشه سمت راست صفحه ضربه بزنید تا وارد تنظیمات شوید. از همین قسمت Story Settings را انتخاب کرده و سپس Hide My Story From را لمس کنید. حالا می توانید کاربر یا گروهی از کاربران را از دیدن استوری خود محروم نمایید.

ارسال پیام برای Story از طریق دایرکت

اگرچه نمی توان برای استوری در اینستاگرام کامنت یا نظر گذاشت اما در پایین و گوشه سمت راست صفحه گزینه ای تحت عنوان Send Message مشاهده می کنید که می توانید با استفاده از آن متن دلخواهتان را برای هر فرد ارسال کنید که تقریبا در حکم کامنت است. پیج اصلی تتلو در اینستا را در فالوجت ببینید.

جلوگیری از کامنت گذاشتن کاربران خاص در استوری

وارد پروفایل خود شوید و از گوشه سمت را روی سه نقطه ضربه بزنید. در Story Settings می توانید Everyone را انتخاب کنید تا همه بتوانند برای استوریز کامنت ارسال کنند یا کامنت ها را فقط برای کسانی که شما را فالو می کنند ( گزینه People You Follow) باز نگه دارید.

برای بستن کلی کامنت Off را انتخاب کنید.

ذخیره کردن استوری برای همیشه

با ذخیره کردن هر استوری از طریق گزینه دانلود می توانید لحظاتی که ثبت کرده اید را در گوشی خود ذخیره سازی کنید. هم چنین می توانید در پروفایل خود گزینه ذخیره سازی خودکار استوریز در گالری را برای همیشه فعال کنید. کافی است وارد صفحه اصلی پروفایل خود شوید، menu و سپس Story Settings را زیر عنوان Account  انتخاب کنید و سپس از زیر عنوان Camera گزینه Always Save Photos and Videos را روشن کنید. در iOS می توانید کل استوری را به صورت یک ویدیو ذخیره سازی کنید.

آپلود Story اینستاگرام نظیر پست های ثابت

اگر می خواهید استوری شما بیش تر دیده شود و مشابه با یک پست ثابت در پروفایلتان همیشگی باشد استوری را باز کرده و سه نقطه از گوشه سمت راست را انتخاب کنید. Share as Post  را انتخاب کنید و بعد از اعمال فیلتر های دلخواه روی Share ضربه بزنید.

چه کسانی استوری یا استوری های اینستاگرام شما را دیده اند؟

قبلا در مورد اینکه چگونه میشود از بازدیدکنندگان اینستاگرام و.. اطلاع یافت به صورت مفصل در انزل وب صحب کردیم ، اما شما میتوانید بر خلاف صحبت ها گفته شده با لمس استوری خودتان از بالای صفحه می توانید هم استوری و هم تعداد بازدید صورت گرفته از آن را مشاهده کنید.

اگر کنجکاو هستید ببینید چه کسانی تا کنون استوری شما را دیده اند صفحه را به سمت پایین بکشید تا تمام کاربران را مشاهده کنید. در صورتی که نمی خواهید از این پس کاربر خاصی قادر به دیدن استوری شما باشد Hide Story From را انتخاب کنید. کانال خرید فالوور اینستاگرام را دنبال کنید تا از آخرین تخفیف ها با خبر شوید. 

قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام

برای قرار دادن لینک در استوری، اینستاگرام برای شما دو شرط قرار داده است. اولا اینکه اکانت شما Business یا  Creator باشد و دوما بیشتر از 10هزار دنبال کننده داشته باشید.

اکنون اگر هر دوی این شرط ها را دارا هستید، از طریق یکی از دو راه حلی که به شما می گوییم، لینک سایت یا صفحات اجتماعی دیگر مورد نظرتان را، به استوری اضافه کنید.

  • عکس یا ویدیوی مورد نظرتان را در قسمت استوری بارگزاری کنید، سپس آیکون لینک را از قسمت بالای صفحه لمس کنید و گزینه Web Link  را انتخاب کنید. اکنون لینک مورد نظرتان را در قسمت مشخص شده وارد کنید.

قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام
مرحله اول قرار دادن لینک در استوری

  1. وارد پروفایل تان شده و روی علامت مثبت (+) در گوشه سمت راست کلیک کنید. سپس IGTV Video را  انتخاب کرده و یک ویدیو آپلود کنید. در قسمت Title عبارت «اینجا را کلیک کنید» را نوشته و در قسمت Description لینک مورد نظرتان را قرار دهید.

اکنون وارد استوری شده و آیکون لینک را لمس کنید. پس از آن IGTV Video را انتخاب کرده و ویدیو آی جی تی وی که آپلود کرده اید را داخل استوری تان قرار دهید.

قرار دادن لینک در استوری اینستاگرام
مرحله اول قرار دادن لینک در استوری

See More در استوری اینستاگرام

هم اکنون برای حساب های تاییده شده توسط خود اینستاگرام لینک See More فعال است که با لمس آن می توانید استوریز بیش تر را از طریق مرورگر داخلی خود اینستاگرام مشاهده کنید. فعلا این قابلیت برای تمام کاربران اینستاگرام فراهم نشده است. با پنل افزایش فالوور اینستاگرام به سمت رویاهایتان گام بردارید.

عوامل موثر در نمایش Story کاربران مختلف

گاهی استوریز کسانی را در بالای فید خود مشاهده می کنید که شاید حتی به صفحه آن ها هم سر نزده باشید و اصلا آن ها را فالو نمی کنید. شاید هم با خود بپرسید چه طور برخی از استوری ها بر استوری های دیگران مقدم شده و زودتر نشان داده می شوند. باید گفت که در نمایش استوری ها عوامل مختلف تاثیرگذار هستند. مثلا همین بی صدا کردن که گفتیم باعث می شود یک استوری در آخر صف نمایش استوری ها قرار گیرد. عامل بعدی سیستم پیش بینی خود اینستاگرام است که بر اساس مشاهدات شما و البته فالوور هایتان حدس می زند کدام استوریز را بیش از سایرین برای دیدن ترجیح می دهید.

تنظیم اندازه سایز عکس ها برای آپلود در استوری اینستاگرام

پیش از انتخاب و آپلود عکس ها به عنوان استوری به نکات زیر توجه کنید:

  1. اینستاگرام تصاویر را متناسب با عرض موبایل شما بسط می دهد (فیکس صفحه می کند).
  2. حین ویرایش عکس نمی توانید آن را به عقب یا جلو ببرید و تنها می توانید روی بخشی از عکس زوم کنید.

چگونه فالور بگیرم

با توجه به این نکات بهترین سایز عکس برای آپلود در استوریز اینستاگرام ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل می باشد که برای بدست آوردن این سایز میتوانید از ۹ ابزار ساخت عکس پروفایل با سایز دقیق و مناسب شبکه های اجتماعی برای  افزایش لایک اینستاگرام خود استفاده کنید.

در این مقاله سعی کردیم با زبانی ساده و مختصر، تمامی امکانات استوری اینستاگرام را برای شما شرح دهیم. اگر این مطلب برای شما مفید بوده است به دوستان تان هم ما را معرفی کنید.

چنانچه در حین مطالعه مقاله، سوالی برای شما پیش آمد، آن را در قسمت نظرات مطرح کنید. ما در اسرع وقت به شما پاسخ خواهیم داد.

اگر علاقمند هستید ویو استوری خود را افزایش دهید، می توانید سری به خرید بازدید استوری بزنید.

 

 

 

 

 

 

چگونه میتوان استوری را پنهان کرد؟

برای پنهان کردن استوری میتوانید از قسمت setting استوری گزینه hide story from را انتخاب کنید و آیدی افرادی که میخواهید استوری شما را نبینند یک به یک وارد میکنید.

چگونه در استوری لینک بگذاریم

برای اینکه بتوانید در استوری لینک اضافه کنید حتما باید پیج در حالت بیزینسی باشد و 10کا فالوور داشته باشید،چون پیجی در ابتدای کار نمیتواند به سرعت به 10کا برسد میتوانید از فالوور فوری استفاده کنید.

چگونه از فیلتر های استوری استفاده کنیم؟

در قسمت پایین صفحه استوری ،نوار فیلترها قرار دارد که میتوانید با اسکرول کردن فیلترهای تازه اینستاگرام را ببینید و اگر فیلتر خاصی مد نظرتان بود میتوانید در قسمت سرچ نام آن فیلتر را جستجو کنید.

چگونه استوری خود را هایلایت کنیم؟

بعد از بارگزاری استوری در قسمت پایین صفحه سمت راست گزینه هایلایت را انتخاب میکنید اگر قبلا هایلایت ساخته باشید لیست آنها را میبینید و اگر هایلایت جدیدی بخواهید بسازید گزینه new را انتخاب میکنید .

چگونه بازدید استوری را بالا ببریم؟

اگر میخواهید تعداد بازدیدکنندگانتان را به دیگران نشان دهید میتوانید از بسته های افزایش ویو استوری فالوجت استفاده کنید که به سرعت ویوهای شما افزایش پیدا میکند.

۳۱ دیدگاه دربارهٔ «استوری اینستاگرام ؛ هر آنچه می خواهید بدانید»

  1. سلام چرا استوری یکی روکه قرمزه چندبار نگاه کردم ازاستوریش میام بیرون بازم استوریش هنوزبرام رنگ قرمزه .هی بازمیرم نگامیکنم ولی انگارباراول استوریش نگا میکنم درحالی که همونه و۲ساعت پیش استوری گذاشته .

  2. سلام
    بعضی وقتا استوریمو چک میکنم توی افرادی که بازدید کردن یکی بزرگتر از همه میفته گوشه سمت چپ استوریم.همیشه ام هست.
    چطوری میشه؟؟؟؟

  3. سلام وقت بخیر
    چرا فالورهای من برای استوری که گذاشتم و ایموجی فرستادن ، من نمیتونم اون ایموجی رو لایک کنم؟
    درصورتیکه این امکان قبلا وجود داشت

  4. سلام ببخشید چرا بازدید استوری وقتی فیلم می زارم کمه و عکس زیاد و سوال بعدی چرا هر چقدر رشد پیج می ره بالا بازدید رشد نمی کنه؟

    1. با سلام دوست عزیز
      موارد گفته شده بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله : زمان انتشار پست و … و درمورد افزایش فالوور و کم بود بازدید باید توجه داشته باشید که فالورهای شما باید هدفمند باشند به این معنا که فالوورها باید به حوزه کاری و فعالیت شما علاقمند باشند

  5. سلام خسته نباشید امروز اینستاگرام من در قسمت استوری بازدید کننده هارو بهم نشون نمیده و یا یه لحظه میاد سریع میپره اپدیت کردم ولی درس نشد فقط این اکانتم اینطوری لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام به شما کاربر گرامی،
      این موضوع یکی از مشکلات گذرا در اینستاگرام بوده است اگر با آپدیت مشکل شما رفع نشده است راه حلی دیگری در دسترس نیست و باید منتظر آپدیت جدید اینستاگرام باشید.

  6. سلام میخواستم ببینم اگر استوری یکی باز کنیم صرفا جزو استوری دیده شده ها بره ولی استوریش برامون باز نشده باشه ویو‌ میخوره؟

    1. سلام وقت بخیر در صورتی که استوری برای شما نمایش داده نشود به خاطر مشکل اینترنت یا اپلیکیشن جزو ویو و استورهای دیده شده نیست

    1. ذرود بر شما کاربر عزیز فالوجت،
      تنها راه آن گرفتن عکس اسکریت شات از کامنت و استوری کردن آن است.

  7. سلام وقتی برامون از طریق دایرکت استوری یا IGTV ارسال میکنند بعد از باز کردن اون IGTV نوار پایین صفحه تعدادی IGTV دیگر رو هم برای مشاهده پیشنهاد میکنه،این پیشنهاد بر اساس بازدید فرستنده است یا بر اساس بیشترین بازدید کاربران اینستا هست؟ممنونم

  8. سلام خسته نباشین
    من وقتی استوری میزارم عکس اخر چن تا پیج فیک میفته ولی عکس اول اون پیجا نیستن
    بلاکم میکنم یکی دیگه میاد فقط هم تو ویو عکس اخر دیده میشن
    دلیلش چی میتونه باشه

  9. سلام چطور میشه وقتی ما شخصی رو فالو نکردیم اونم ما رو فالو نکرده ولی میتونه استوری ما روببینه؟ پیج شخصیم پابلیکه البته. شخص از طریق دایرکت استوریها رو میبینه (در صورتیکه قبلا پیامی ردو بدل شده باشد) یا سرچ میزنه یا اینکه بالا صفحش استوری ما قرار میگیره؟

    1. سلام استوری های پیج های پابلیک برای همه قابل رویت هست و به راحتی با سرچ ایدی شما یا هر روش دیگری می توانند استوری و پست های شما را مشاهده نمایند

  10. فرض رو بر این میذاریم که سرچ نکنه و پیامهای دایرکت رو هم پاک کرده باشه .ایا امکانش هست بالای صفحش نمایش داده بشه براش؟

    1. سلام خیر ولی ممکنه جزو افراد پیشنهادی باشید که اینستاگرام براش نشون میده به واسطه داشتن یا فالوورهای مشترک زیاد یا داشتن ایمیل و شماره تلفن شما در لیست مخاطبانش

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای افزایش سریع فالور واقعی و هدفمند فقط با ۵۰ هزار تومان از شهر و موضوع موردنظرتان اینجا کلیک کنید .